Begrijp het niet

22-10-2017 17:36 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden werd ik gedumpt via een telefoontje, dit heb ik niet zien aankomen. Mijn vriend heeft niks laten merken en was de hele tijd gewoon hartstikke leuk en lief tegen mij.

Als het op gevoelige onderwerpen aankomt is hij geen prater. Dus na het telefoontje ging hij mij negeren via de app. Ik maakte mezelf helemaal gek... Wat zal er aan de hand zijn dacht ik, en telkens probeerde ik te zoeken naar antwoorden. Mijn telefoontjes werden niet opgenomen, op whatsapp werd ik geblokkeerd maar op FB hield hij me wel als vriend om mij in de gaten te houden. Hij zag vorige week dat ik een foto had geliked van een oude bekende van mij. En ja hoor, toen kreeg ik gelijk een sms wie dat wel niet was en of ik nu al met een ander bezig was. Terwijl ik 24/7 met hem in mijn hoofd bezig was! Ik gaf aan dat het gewoon een oude bekende was en waarom hij nu wel ineens contact kon zoeken, terwijl die serieuze gesprekken ontloopt. Hij zei; laat ook maar en weer werd ik genegeerd.

Sinds eergisteren reageerde hij ineens via FB dat hij anders met zijn gevoel om gaat als anderen en dat ie gewoon appart is. Hij zegt dat er ech geen ander is en dat hij bijna heel de dag zit te gamen en er ook niet meer over wil praten want volgens hem heeftie me al uitleg gegeven. Via FB doet hij ook erg kortaf maar reageerd wel. Hij is niet meer zoals ik hem kende... Hij wil wel contact houden maar ik mag geen hoop meer hebben. Maar als ik mijn verstand gebruik denk ik bij mezelf; zo'n vent hoef ik ook niet die zo onduidelijk is!

Ik ben gefrustreerd... nog steeds zoek ik naar antwoorden, ookal zeggen mensen van vergeet hem want hij is het niet waard. Ik krijg geen rust in mijn hoofd en betrek alles op mezelf dat ik niet leuk genoeg ben/was. En zit telkens te denken wat er in zijn hoofd om gaat.. Waarom kan hij niet gewoon met mij praten? Hij is niet meer wie hij was. :(

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie? Ik heb het hele weekend leuke dingen ondernomen maar hij blijft in mijn hoofd dwalen. Zoekend naar antwoorden en ik voel mij zo verlaten.. Hij heeft me 2 keer eerder weg gestoten om iets kleins en zegt dat hij onzeker is door zijn verleden, hij beweerd namelijk dat hij ptss heeft door een extreem pestverleden. Ik heb hem altijd geprobeerd te steunen in alles en we hadden echt bijna nooit woorden!

Ik laat hem nu met rust, want mijn verstand zegt dat het ook geen nut heeft om tegen hem te gaan praten. Maar mijn hart blijft stiekem hoop houden, wat helemaal geen zin meer heeft anders gebeurde dit allemaal niet.

Hoe kan iemand die zo lief voor je was, je zo in 1 keer afstoten en doen alsof het hem niks doet? Dit is wat ik absoluut niet begrijp!!!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Waarom op jezelf betrekken? Hij zit overduidelijk met wat dingen in de knoop. Hij heeft blijkbaar ook problemen met zich op gebruikelijke wijze uitdrukken.
Ik denk niet dat je van hem veel wijzer gaat worden, hij is niet erg communicatief vaardig, zo lijkt.
Contact blijven houden lijkt me dan ook van bijzonder weinig meerwaarde.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
1. hij is er klaar mee (reden kan 80 dingen zijn)
2. hij is een “orbiter” en komt na een maand doodleuk door die deur die op een kier staat (facebook) doen alsof er niks aan de hand is terwijl hij nu als single vrije man zn gang gaat (maw jij bent op de bank gezet)


stop met zoeken naar antwoorden want die ga je niet krijgen..

accepteer het
leer ervan
en laat los

plus iemand die je via telefoon dumpt en zo raar tegen je doet zou je niet eens moeten willen als je genoeg van jezelf houdt
dus laat t los
he je hebt een lotgenoot hier op dit forum, die precies in zelfde situatie zit dat die ex niet kan negeren en steeds contact wil en dan weer blokken.

ik zoek het voor je op.
ja lees hier maar, en schrijf lekker mee

relaties/ex-verwijt-me-alles-en-maakt-m ... #p27684130
Alle reacties Link kopieren
Play-do schreef:
22-10-2017 17:46
1. hij is er klaar mee (reden kan 80 dingen zijn)
2. hij is een “orbiter” en komt na een maand doodleuk door die deur die op een kier staat (facebook) doen alsof er niks aan de hand is terwijl hij nu als single vrije man zn gang gaat (maw jij bent op de bank gezet)


stop met zoeken naar antwoorden want die ga je niet krijgen..

accepteer het
leer ervan
en laat los

plus iemand die je via telefoon dumpt en zo raar tegen je doet zou je niet eens moeten willen als je genoeg van jezelf houdt
dus laat t los
Belangrijk om te weten is dat we niet bij elkaar om de hoek wonen.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kan het zo zijn dat iemand waar je het leuk mee hebt en lief voor je is, je zo aan de kant zet en je heel hard negeerd? Hoe kan je het accepteren...

Hij was zelf altijd verneukt door zijn exen en gaf altijd aan iemand nooit pijn te willen doen.
Nu heb je zn ware aard gezien.
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
22-10-2017 17:51
Maar hoe kan het zo zijn dat iemand waar je het leuk mee hebt en lief voor je is, je zo aan de kant zet en je heel hard negeerd? Hoe kan je het accepteren...

Hij was zelf altijd verneukt door zijn exen en gaf altijd aan iemand nooit pijn te willen doen.
Hij geeft jou niet wat je nodig hebt, jij geeft hem niet wat je nodig hebt of beide.
Mijn relatie is ook uit, omdat zij mij niet kon geven wat ik nodig had.
Move on en grote knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
22-10-2017 17:53
Nu heb je zn ware aard gezien.
precies dit
Alle reacties Link kopieren
En ineens een bericht; wat ben je aan het doen?


Tjonge jonge, ik krijg er geen hoogte van. Mij constant negeren en dan denk ik van laatmaar en dan krijg je dit. En ik ben weer zo dom dat ik binnen 5 min antwoord en ook nog vertel waar ik ben.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
22-10-2017 17:48
ja lees hier maar, en schrijf lekker mee

relaties/ex-verwijt-me-alles-en-maakt-m ... #p27684130
Dankje!!
Verwijder hem uit je vriendenlijst en move on. Antwoorden ga je van dit exemplaar niet krijgen.
En blokkeer zijn telefoonnummer, je bent hem ook geen antwoord/verklaring schuldig.
Redrose91 schreef:
22-10-2017 22:41
Dankje!!
Graag gedaan! Relatie breuk is niet makkelijk, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof stukken van zijn gevoel zijn afgesloten. Dat hij daarom ineens bikkelhard is terwijl je hem echt niet zo kent.
Als je bepaalde gevoelsafsluiting hebt kun je ook niet inschatten hoe je gedrag overkomt bij de ander op dat moment.
Misschien zit hij in een zeer kwetsbare tijd op het moment. Soms hoeft daar niet eens aanleiding voor te zijn.
Soms kun je je gewoon beroerd in jezelf voelen. En waarschijnlijk schermt hij zich als reaktie daarop af en op dezelfde manier als dat hij deed in zijn pestverleden (zoals een beschermmuurtje om zich heen creeren, naar binnen keren in zichzelf, niet willen/kunnen praten, kontakt vermijden)
Voor jou vreselijk want hij doet je reuze pijn en laat je enorm in onwetendheid en verwarring.
Maak je geen zorgen dat het aan jou ligt. Het lijkt er alles op dat het helemaal aan hem ligt en hij de oorzaak van dit alles is.
Erg moeilijk meid. Zoals je zei, ik denk dat je hem beter los kan laten.
Ik denk echt dat hij therapie nodig heeft. Om zo niet meer zo in zijn schulp te kruipen wanneer dingen niet lekker voor hem lopen. Maar dat kan hij alleen als hij dat zelf besluit.
Mocht je toch met hem doorgaan na dit gebeuren en dat jullie bij elkaar komen dan heb je weer kans op herhaling van hetzelfde: afstoting.
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
23-10-2017 04:32
Het klinkt alsof stukken van zijn gevoel zijn afgesloten. Dat hij daarom ineens bikkelhard is terwijl je hem echt niet zo kent.
Als je bepaalde gevoelsafsluiting hebt kun je ook niet inschatten hoe je gedrag overkomt bij de ander op dat moment.
Misschien zit hij in een zeer kwetsbare tijd op het moment. Soms hoeft daar niet eens aanleiding voor te zijn.
Soms kun je je gewoon beroerd in jezelf voelen. En waarschijnlijk schermt hij zich als reaktie daarop af en op dezelfde manier als dat hij deed in zijn pestverleden (zoals een beschermmuurtje om zich heen creeren, naar binnen keren in zichzelf, niet willen/kunnen praten, kontakt vermijden)
Voor jou vreselijk want hij doet je reuze pijn en laat je enorm in onwetendheid en verwarring.
Maak je geen zorgen dat het aan jou ligt. Het lijkt er alles op dat het helemaal aan hem ligt en hij de oorzaak van dit alles is.
Erg moeilijk meid. Zoals je zei, ik denk dat je hem beter los kan laten.
Ik denk echt dat hij therapie nodig heeft. Om zo niet meer zo in zijn schulp te kruipen wanneer dingen niet lekker voor hem lopen. Maar dat kan hij alleen als hij dat zelf besluit.
Mocht je toch met hem doorgaan na dit gebeuren en dat jullie bij elkaar komen dan heb je weer kans op herhaling van hetzelfde: afstoting.
Wauw, prachtig verwoord dankjewel! Ik denk namelijk dat je echt gelijk hebt. Hij komt over alsof het hem niks doet en is erg kortaf en bot. Maar zodra hij ziet (via fb of snapchat) dat ik ergens ben dan hoor ik ineens wel iets van hem. Ik was bijv ergens voor mijn werk en plaatste een heel normaal bericht op fb, maar mijn locatie stond daarbij aan en toen kreeg ik een sms; jij denkt dat ik een ander heb, maar jij zit zelf ergens. Dus ik zei hoe kom je daar bij? Zegtie; moet je je locatie maar uitzetten op fb! Veel succes met hem. Ik zei nah doe even normaal ik zit hier voor mijn werk en zit met mijn gedachten alleen maar bij jou!! En gisteren zag hij via snapchat dat ik ergens aan de koffie zat. Gelijk weer via fb de vraag; wat ben je aan het doen? En verder laat hij eigenlijk niks horen uit zichzelf en als ik wat vraag of zeg krijg ik een bot kill antwoord.

Ik heb hem al voorgesteld om naar een psycholoog te gaan maar aangezien hij fulltime werkt ziet hij dit niet zitten. Hij is gewoon anders en appart vind hij zelf en vind het wel prima zo.

Telkens betrek ik het wel weer op mezelf. Ik ben aldoor bang dat ik niet leuk genoeg was. Hoe kan iemand nou zomaar uit het niets de benen nemen? We hadden het verder altijd leuk samen..
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
23-10-2017 10:08
Wauw, prachtig verwoord dankjewel! Ik denk namelijk dat je echt gelijk hebt. Hij komt over alsof het hem niks doet en is erg kortaf en bot. Maar zodra hij ziet (via fb of snapchat) dat ik ergens ben dan hoor ik ineens wel iets van hem. Ik was bijv ergens voor mijn werk en plaatste een heel normaal bericht op fb, maar mijn locatie stond daarbij aan en toen kreeg ik een sms; jij denkt dat ik een ander heb, maar jij zit zelf ergens. Dus ik zei hoe kom je daar bij? Zegtie; moet je je locatie maar uitzetten op fb! Veel succes met hem. Ik zei nah doe even normaal ik zit hier voor mijn werk en zit met mijn gedachten alleen maar bij jou!! En gisteren zag hij via snapchat dat ik ergens aan de koffie zat. Gelijk weer via fb de vraag; wat ben je aan het doen? En verder laat hij eigenlijk niks horen uit zichzelf en als ik wat vraag of zeg krijg ik een bot kill antwoord.

Ik heb hem al voorgesteld om naar een psycholoog te gaan maar aangezien hij fulltime werkt ziet hij dit niet zitten. Hij is gewoon anders en appart vind hij zelf en vind het wel prima zo.

Telkens betrek ik het wel weer op mezelf. Ik ben aldoor bang dat ik niet leuk genoeg was. Hoe kan iemand nou zomaar uit het niets de benen nemen? We hadden het verder altijd leuk samen..

Natuurlijk komt dat bericht je goed uit: Je wilt hem redden en je gaat er zelf aan onderdoor. Heb je zo weinig eigenwaarde dat je het toelaat dat iemand je manipuleert, je negeert, dat iemand je berichten stuurt dat hij weet waar je is en vraagt wat je doet? Je bent gedumpt over de telefoon!! Wat een klerestreek! Wat een ontzettende rotzak. Zou jij hem ooit gedumpt kunnen hebben over de telefoon?

Je praat zijn gedrag goed en zo hoeft hij niet eens excuses te maken. Jij maakt wel excuses voor hem. Vrouw, zoek een leuke vent en dit is er niet eentje. Je moffelt al zijn gedrag weg onder het motto dat hij zo zielig is en er niets aan kan doen. Misschien is hij wel helemaal niet zielig maar heeft hij gewoon een rotkarakter. Dat je zo met je om laat gaan zeg. Wees wakker. Je bent zo codependent als wat en je wordt gewoon emotioneel misbruikt. Sterkte. Ik hoop dat je je eigenwaarde terug vindt, dat je je eigen gevoelens gaat voelen want ik geloof niet dat je die voelt (ik vind het echt heel verdrietig voor je dat je gedumpt wordt door de telefoon en dat je niet eens een arm om je heen krijgt nu en een goed verhaal - je hebt van hem een dolk in de rug gekregen door het zo te doen). Ik vind het echt vervelend dat je ex zo met je omgaat :hug: en heel verdrietig. Sterkte! Er bestaan ook mannen die respect voor je hebben en die liefdevol met je omgaan. Dit is niet zo'n man.

Jij dient jezelf in bescherming te nemen, voor jezelf te zorgen, en geen verantwoordelijkheid voor hem te nemen. Je bent echt vast een heel lief mens maar je bent veel te lief en niet alleen hij laat jou in de steek maar jij laat nu ook jezelf in de steek door zoveel mooie verhalen voor hem te verzinnen zodat hij eigenlijk niet doet wat hij wel doet en daar geen verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen en je voelt dus niet jouw eigen verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij jou negeert is iets wat ze de silent treatment noemen en dat valt onder emotioneel misbruik. Jij laat het toe dat hij een ander mens (namelijk jou) zo behandeld.
Alle reacties Link kopieren
Gerardd1975 schreef:
23-10-2017 10:49
Natuurlijk komt dat bericht je goed uit: Je wilt hem redden en je gaat er zelf aan onderdoor. Heb je zo weinig eigenwaarde dat je het toelaat dat iemand je manipuleert, je negeert, dat iemand je berichten stuurt dat hij weet waar je is en vraagt wat je doet? Je bent gedumpt over de telefoon!! Wat een klerestreek! Wat een ontzettende rotzak. Zou jij hem ooit gedumpt kunnen hebben over de telefoon?

Je praat zijn gedrag goed en zo hoeft hij niet eens excuses te maken. Jij maakt wel excuses voor hem. Vrouw, zoek een leuke vent en dit is er niet eentje. Je moffelt al zijn gedrag weg onder het motto dat hij zo zielig is en er niets aan kan doen. Misschien is hij wel helemaal niet zielig maar heeft hij gewoon een rotkarakter. Dat je zo met je om laat gaan zeg. Wees wakker. Je bent zo codependent als wat en je wordt gewoon emotioneel misbruikt. Sterkte. Ik hoop dat je je eigenwaarde terug vindt, dat je je eigen gevoelens gaat voelen want ik geloof niet dat je die voelt (ik vind het echt heel verdrietig voor je dat je gedumpt wordt door de telefoon en dat je niet eens een arm om je heen krijgt nu en een goed verhaal - je hebt van hem een dolk in de rug gekregen door het zo te doen). Ik vind het echt vervelend dat je ex zo met je omgaat :hug: en heel verdrietig. Sterkte! Er bestaan ook mannen die respect voor je hebben en die liefdevol met je omgaan. Dit is niet zo'n man.

Jij dient jezelf in bescherming te nemen, voor jezelf te zorgen, en geen verantwoordelijkheid voor hem te nemen. Je bent echt vast een heel lief mens maar je bent veel te lief en niet alleen hij laat jou in de steek maar jij laat nu ook jezelf in de steek door zoveel mooie verhalen voor hem te verzinnen zodat hij eigenlijk niet doet wat hij wel doet en daar geen verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen en je voelt dus niet jouw eigen verdriet.
Auw, dit komt hard aan maar misschien heb je gelijk! 😱. Ik denk telkens "hoe zal hij zich voelen?" " wat gaat er rond in zijn koppie?" Maar mijn gevoel van eigenwaarde vergeet ik inderdaad! Hij heeft mij enorm gekwetst en toch hou ik zoals jij al zei mijn hand boven zijn hoofd! De reden waarom het via de telefoon ging is omdat we bijna 3 uur rijden bij elkaar vandaan wonen, maar alsnog... met zoiets hoor je dat gewoon te doen! Ik miste inderdaad een arm om mij heen en voelde me enorm leeg van binnen. Die week ervoor toen we ruzie hadden en hij is weg gegaan liet hij me ook in tranen achter, een echte vent doet zoiets niet. Hij is mentaal denk ik gewoon erg zwak en hoe ik er nu mee om ga eigenlijk ook. Ik zie mn fouten in, hij niet. Maar is het verdomd moeilijk om iemand los te laten waarvan je dacht dat het goed zat! Zo oneerlijk en je blijft zoeken naar antwoorden..
Redrose91 schreef:
23-10-2017 11:21
Auw, dit komt hard aan maar misschien heb je gelijk! 😱. Ik denk telkens "hoe zal hij zich voelen?" " wat gaat er rond in zijn koppie?" Maar mijn gevoel van eigenwaarde vergeet ik inderdaad! Hij heeft mij enorm gekwetst en toch hou ik zoals jij al zei mijn hand boven zijn hoofd! De reden waarom het via de telefoon ging is omdat we bijna 3 uur rijden bij elkaar vandaan wonen, maar alsnog... met zoiets hoor je dat gewoon te doen! Ik miste inderdaad een arm om mij heen en voelde me enorm leeg van binnen. Die week ervoor toen we ruzie hadden en hij is weg gegaan liet hij me ook in tranen achter, een echte vent doet zoiets niet. Hij is mentaal denk ik gewoon erg zwak en hoe ik er nu mee om ga eigenlijk ook. Ik zie mn fouten in, hij niet. Maar is het verdomd moeilijk om iemand los te laten waarvan je dacht dat het goed zat! Zo oneerlijk en je blijft zoeken naar antwoorden..

Wat je denkt dat je vriend is, daar voldoe je zelf ook aan.

1) Ik denk telkens "hoe zal hij zich voelen?" " wat gaat er rond in zijn koppie?"

Grote kans dat hij ook aan jou denkt dat zie je ook aan zijn reacties naar jou toe

2) Maar mijn gevoel van eigenwaarde vergeet ik inderdaad! Hij heeft mij enorm gekwetst en toch hou ik zoals jij al zei mijn hand boven zijn hoofd! De reden waarom het via de telefoon ging is omdat we bijna 3 uur rijden bij elkaar vandaan wonen, maar alsnog... met zoiets hoor je dat gewoon te doen! Ik miste inderdaad een arm om mij heen en voelde me enorm leeg van binnen.

Drie uur kan me voorstellen dat bellen dat makkelijker is, beter dan sms lijkt me. En na uitgaan is je ex niet je troostbeer, maar je vrienden, die vangen je op, als je dat zelf niet kan.


3) Die week ervoor toen we ruzie hadden en hij is weg gegaan liet hij me ook in tranen achter, een echte vent doet zoiets niet. Hij is mentaal denk ik gewoon erg zwak en hoe ik er nu mee om ga eigenlijk ook.

Dat is niet waar, het is 3 uur rijden naar zijn huis en wie weet bleef je ontroostbaar, je kan dan beter jezelf troosten of hem later bellen. Jij komt hierover juist over als zwak en afhankelijk. Degene die huilt bij een ruzie is niet perse degene die alle ondersteuning nodig heeft, dat blijf tin een ruzie nog steeds 50-50% , hoe veel ondersteuning gaf je je ex toen tijdens de ruzie? Was je er voor hem, toen hij zich terug trok in stilte wellicht?

4) Ik zie mn fouten in, hij niet. Maar is het verdomd moeilijk om iemand los te laten waarvan je dacht dat het goed zat! Zo oneerlijk en je blijft zoeken naar antwoorden..

Het zat niet goed, dus dat zie je nog steeds niet in. Je zegt dat je ex niet de fouten ziet, maar jij ziet ze niet. Het is niet voor niks uit, niet voor niks ruzie etc.


Alles wat je bij hem neerlegt als beschuldiging, is wat je zelf nu doet, heel mooi eigenlijk, want je kan dan dat veranderen wat je denkt in hem te willen veranderen maar eigenlijk iets is wat je in jezelf moet veranderen. En dat kan. Je kan jezelf veranderen, al die nare eigenschappen die je nu opnoemt aanpakken bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
De leegte die je van binnen voelt is niet jouw leegte, het is zijn leegte. Je voelt helemaal niet jouw eigen gevoelens, zo lijkt het, maar die van hem. Hij dumpt jou over de telefoon en laat je in tranen achter (inderdaad, dat is niet iets wat een echte vent doet) en wat voel je? Je bent bezig met hem, hoe hij zich voelt, je voelt de leegte die in hem zit (want hoe leeg moet je wel niet zijn als je iemand anders zoiets aan doet?). Ik neem aan dat je er ook wel voor hem was in de relatie en dat ik vermoed dat hij wel het een en ander mankeerde en dit is de dank voor al jouw liefde die je er in hebt gestopt. Stank voor dank: gedumpt over de telefoon en daarna genegeerd. Wat een smeerlap. Hij is ook nog eens zo arrogant dat hij denkt dat hij dit gewoon maar met je te kunnen doen en hij blijft het gewoon doen.

Natuurlijk miste je een arm om je heen: Je bent gewoon in de steek gelaten door hem. Dat is niet iets wat geliefden bij elkaar doen en je hebt dat niet verdiend.

Zie je hoe verrot je bent als je iemand in tranen achterlaat? Heeft hij naar je gevraagd? Is hij zo met jou bezig als jij met hem bezig bent? Vraagt hij of je een arm om je heen nodig hebt? Checkt hij even bij je of alles wel ok is? Nee dus.

Je zoekt naar antwoorden en ik zal je die geven: Stop de redder te zijn en accepteer dat je nu zijn ware aard hebt gezien en dat het best een egoïstische klootzak is. Jij wilde hem redden, jij wilde hem liefde geven en hem (zoals jij het in je hoofd zag) er bovenop helpen. Maar hij doet dat allemaal niet voor jou maar speelt gewoon met je gevoelens.

Voel je eigen gevoelens maar eens: verdriet, teleurstelling, in de steek gelaten zijn, de woede dat hij zoiets flikt, de ondankbaarheid van hem. Voel dat alles maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet helemaal met Swifty eens behalve met 2 dingen: 1) Je bent zoveel met hem bezig dat je zelf niet ziet wat je eigen gevoelens zijn, wat jouw eigen problemen zijn, wat jou verantwoordelijkheid is en wat niet. 2) Je moet hem nu vergeten, laat je inderdaad troosten door anderen en niet je ex. Maar je ex had een relatie met je en hij had op zijn allerminst je wel mogen troosten, goede antwoorden mogen geven, en nog wat bereikbaar mogen zijn nadat het uit is om dingen op een zo redelijk mogelijke wijze af te sluiten. Dat heeft hij niet gedaan en dat maakt hem, naast al dat gedrag waarin hij speelt met jouw gevoelens, ook een zak hooi.
Alle reacties Link kopieren
Ha RedRose,

Zag dat je al gewezen bent op mijn eigen topic. We zitten idd in een redelijk vergelijkbare situatie. Behalve dat ik in onze relatie tijdens ruzies echt een klootzak kon zijn, is het wel zonder dat ik het zag aankomen uitgegaan, inmiddels ruim 3 maanden geleden. En dat terwijl we de week ervoor nog bezig waren met een kindje krijgen en een huis kopen.

In het begin heb ik me heel afhankelijk van haar opgesteld, gevraagd of ze terug kon komen, gezegd dat ik alles beter zou doen. Dit tot irritatie van haar en kreeg alleen maar meer te horen dat ze rust nodig had. Maar vervolgens begon ze mij vaker te benaderen. Helaas vrijwel nooit voor een normaal gesprek, maar precies met dezelfde verwijten uit jouw verhaal: ik zou wel een ander hebben en waar hing ik nou weer uit? Hoe vaak ik ook bleef zeggen dat ik geen ander had en dat ik met haar bezig was, maakte niet uit. Ze bleef erbij en begon me te verwijten dat omdat ik al een ander had (niet het geval dus) mijn liefde voor haar nooit echt was geweest. Diezelfde avond zat ze zelf met een gozer te daten, maar dat terzijde.

Wij hebben elkaar nu alweer bijna een week geblokt op alles en dat valt me erg zwaar. NIet omdat ik denk dat het nog goed kan komen, wel omdat ik me daar te oud en misschien ook wel te goed voor voel. En niet kan begrijpen dat je zo met iemand om kunt gaan waar je in eerste instantie alles mee hebt gedeeld.

Net als jij betrek ik het allemaal op mezelf (ik misschien nog wel meer omdat ik tijdens ruzies idd niet oke ben geweest naar haar). En dat terwijl iedereen in mijn omgeving (en ook hier op het forum) zegt dat ik dat niet moet doen omdat dit gedrag echt iets van haar nu is. En dus niks met mij te maken heeft. Maar het is moeilijk en ik twijfel iedere dag om de blok er af te halen en te kijken wat er gebeurt. Maar tot nu toe niet gedaan.

Hoe is de situatie nu bij jullie? Blok er nog op?
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
23-10-2017 11:41
Wat je denkt dat je vriend is, daar voldoe je zelf ook aan.

1) Ik denk telkens "hoe zal hij zich voelen?" " wat gaat er rond in zijn koppie?"

Grote kans dat hij ook aan jou denkt dat zie je ook aan zijn reacties naar jou toe

2) Maar mijn gevoel van eigenwaarde vergeet ik inderdaad! Hij heeft mij enorm gekwetst en toch hou ik zoals jij al zei mijn hand boven zijn hoofd! De reden waarom het via de telefoon ging is omdat we bijna 3 uur rijden bij elkaar vandaan wonen, maar alsnog... met zoiets hoor je dat gewoon te doen! Ik miste inderdaad een arm om mij heen en voelde me enorm leeg van binnen.

Drie uur kan me voorstellen dat bellen dat makkelijker is, beter dan sms lijkt me. En na uitgaan is je ex niet je troostbeer, maar je vrienden, die vangen je op, als je dat zelf niet kan.


3) Die week ervoor toen we ruzie hadden en hij is weg gegaan liet hij me ook in tranen achter, een echte vent doet zoiets niet. Hij is mentaal denk ik gewoon erg zwak en hoe ik er nu mee om ga eigenlijk ook.

Dat is niet waar, het is 3 uur rijden naar zijn huis en wie weet bleef je ontroostbaar, je kan dan beter jezelf troosten of hem later bellen. Jij komt hierover juist over als zwak en afhankelijk. Degene die huilt bij een ruzie is niet perse degene die alle ondersteuning nodig heeft, dat blijf tin een ruzie nog steeds 50-50% , hoe veel ondersteuning gaf je je ex toen tijdens de ruzie? Was je er voor hem, toen hij zich terug trok in stilte wellicht?

4) Ik zie mn fouten in, hij niet. Maar is het verdomd moeilijk om iemand los te laten waarvan je dacht dat het goed zat! Zo oneerlijk en je blijft zoeken naar antwoorden..

Het zat niet goed, dus dat zie je nog steeds niet in. Je zegt dat je ex niet de fouten ziet, maar jij ziet ze niet. Het is niet voor niks uit, niet voor niks ruzie etc.


Alles wat je bij hem neerlegt als beschuldiging, is wat je zelf nu doet, heel mooi eigenlijk, want je kan dan dat veranderen wat je denkt in hem te willen veranderen maar eigenlijk iets is wat je in jezelf moet veranderen. En dat kan. Je kan jezelf veranderen, al die nare eigenschappen die je nu opnoemt aanpakken bij jezelf.
Door 1 ruzietje zat het niet goed? Verder was alles goed in onze relatie. Ik kijk naar het geheel. 90% was goed en misschien 10% wat minder, ook van zijn kant. Zodra het kon probeerde hij weer bij me te zijn en we konden in onze relatie wel goed praten met elkaar. Hij gaf altijd aan dat hij zo blij was met onze relatie omdat het volgens hem stabiel was, totdat er 1 ding gebeurde en het was mis.

En tijdens die ruzie heb ik zeker rekening met hem gehouden. Ik heb hem laten gaan want dat wilde hij. Pas 8 uur later heb ik hem gebeld en gevraagd of hij er nog steeds hetzelfde over dacht en dat dacht hij. Dus weer heb ik aan hem gedacht en het laten rusten... de volgende dag nam hij contact op en huilde en voelde zich rot en wilde me zo graag terug. De hele week gaat het dan goed en vervolgens word je zo weer aan de kant gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven