Ik vertrouw mijn man niet meer

18-11-2017 15:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve iedereen,

Ik heb adviezen nodig.. Ik ben 32 jaar en al ruim 11 jaar samen met mijn man. Ups en downs gehad natuurlijk, maar dat onze liefde echt is, is mij wel duidelijk inmiddels. Alles doen we voor elkaar en ik dacht dat we eerlijk waren. Ook heb ik altijd heel naïef gedacht dat hij nooit zonder mij kon.

Vorig jaar na een zware periode (lichamelijk) ben ik erachter gekomen dat hij mailde met een vrouwelijke collega, (gelukkig niet het zelfde kantoor.
Dat waren mails waarin stond; ik mis je zo en was ik maar weer bij je (stuurde zij)

Uiteraard is de bom gebarsten en heeft dit veel tijd gekost om over heen te komen. Hij ontkent nog steeds dat ze iets fysiek gedaan hebben, wonen zelfs in een ander land. Maar mijn gevoel zegt al een jaar dat ze wel samen zijn geweest. Hoe dan ook ik heb het hem vergeven want we zijn al 11 jaar samen en dat gooi je ook niet zomaar weg. Niets met naïef te maken. Ik heb hem wel gedwongen om ontslag te nemen bij het bedrijf waar zij ook werkte en dat heeft hij ook gedaan. Nu zijn we een jaar verder en werkt hij bij een ander bedrijf (hij werkt overigens op zee aan boord van een schip) Het bedrijf waar hij werkt doet nu een gezamenlijk klus met zijn oude opdrachtgever. Mijn man is kapitein en heeft dus dagelijks contact met kantoor.. En ja' ook met haar. Hij begrijpt dat ik dit moeilijk vind maar wil ook niet weer zijn werk opgeven want dit is wie hij is. Hij hoort op zee. (hier heb ik ook geen problemen mee) Ik weet ook dat ze elkaar niet kunnen zien. Zij op kantoor in NL en hij midden op zee ver uit de kust. Maar in mijn hoofd; sms'en ze weer met elkaar of mailen, bellen ze.

Ik maak zijn werk heel moeilijk momenteel vanwege mijn achterdochtigheid, maar iets zegt me dat er iets gaande is. Hoe vaak hij ook beloofd van niet. Mijn man is de laatste persoon op aarde van wie ik ooit zou denken vreemd te gaan, maar die mails van vorig jaar logen er niet om en had ik ook niet verwacht.

Hoe kan ik dit laten rusten?
Pijnlijk en droevig. :| Het lijkt me wel logisch vanuit jouw kant dat je vertrouwen beschadigd is en je je nu zo voelt. Misschien kost het tijd. Hoop dat je wat goede adviezen krijgt hier. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik dit laten rusten?

Door met hem te praten. En niet er meteen vanuit te gaan dat hij wel iets erotisch doet met haar.
Lieve TO. Je laat dit niet rusten, want ik lees teveel punten die jou zo vreselijk irriteren dat zal blijven prikken. De enige die jou gerust kan stellen is je man. Hij moet jouw vertrouwen herstellen :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wat je aangeeft; laten rusten dus loslaten, meer kun je niet doen. Vooral niet over zeveren, dan duw je hem nog (verder) weg. Als je over haar begint geef je haar een grotere rol.
Ik zou dit ook niet tof vinden. En zou bij zulke woorden van haar ook niet geloven dat er niet meer speelde dan wat onschuldig gemail.

Als er geen kinderen zijn was ik meteen vertrokken, geen behoefte aan dit terechte gevoel de rest van mijn leven. Maar bij kinderen zou ik met hem naar relatie therapie willen en alles ...echt alles willen weten voordat ik hem zou kunnen vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw wantrouwen. Jouw man heeft, in mijn ogen, wel voor jou gekozen omdat hij zijn baan heeft opgezegd. Dus zou het bespreekbaar maken, maar het daarna proberen los te laten. Je kan hem toch niet voor 100% controleren en dat lijkt me ook niet wenselijk voor jullie relatie. Het enige wat je kan doen is daarna op hem vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Als allereerst wil ik je zeggen dat ik het knap vind, hoe je ermee bent omgegaan. Je klinkt best rationeel ipv dat je er heel dramatisch over doet. Heeft je man je ooit bedankt of gezegd dat het vrij bijzonder is dat je hem zo vergeven hebt? Het klinkt namelijk alsof je het niet in je huwelijk steeds hierop terug laat komen maar wel echt verder gegaan bent. Dat zegt namelijk wel iets over jou. Dat je helder en begripvol over mensen denkt, en mensen kan begrijpen en vergeven.

Dan, het is vrij menselijk om nadat je vertrouwen is beschadigd daar altijd iets van een litteken aan over te houden. Iets in jezelf wil je beschermen voor nogmaals veel pijn te voelen.

De vraag is of dit nu terecht is. Wat natuurlijk wel meespeelt is dat je man, althans dat voel jij zo, de laatste keer ook niet helemaal eerlijk is geweest (ik bedoel: dat je denkt dat ze wel intiem zijn geweest). Niemand weet of het nogmaals kan gebeuren, en dat zal jij ook niet weten tot het of niet meer gebeurd of wel. Daarom is mijn advies om hoe dan ook, jezelf niet gek te maken door wat er is gebeurd maar deze tijd te gebruiken om naar jezelf te kijken.

Wil je zo de rest van je leven doorbrengen? Altijd twijfels? Altijd angst? Nee lijkt me.
Dan kan je twee dingen doen. Of alsnog je huwelijk opgeven en zelf verder te gaan. Of het toch echt verwerken en hem niet alleen te vergeven maar ook weer te vertrouwen.

Vertrouwen kan wel terugkomen met de tijd maar heeft letterlijk tijd nodig maar is ook niet iets waar jij alleen aan kan werken. Wat doet je man om jouw vertrouwen terug te verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
18-11-2017 16:12
Ik zou dit ook niet tof vinden. En zou bij zulke woorden van haar ook niet geloven dat er niet meer speelde dan wat onschuldig gemail.

Als er geen kinderen zijn was ik meteen vertrokken, geen behoefte aan dit terechte gevoel de rest van mijn leven. Maar bij kinderen zou ik met hem naar relatie therapie willen en alles ...echt alles willen weten voordat ik hem zou kunnen vertrouwen.
Relatietherapie is niet bedoeld om naar toe te gaan als je vreemdgaat, hoor. Maar relatieproblemen hebt, maar dat is hier niet aan de orde.

En je komt toch nooit alles te weten, wat denk je zelf? :hihi:
Ksenija schreef:
18-11-2017 16:34
Relatietherapie is niet bedoeld om naar toe te gaan als je vreemdgaat, hoor. Maar relatieproblemen hebt, maar dat is hier niet aan de orde.

En je komt toch nooit alles te weten, wat denk je zelf? :hihi:
Wat raar, ik lees toch echt problemen in de relatie van TO. :bye:
Ik denk dat jouw man kan lullen als Brugman, maar voor jou is het al een uitgemaakte zaak dat hij virtueel vreemd gaat.
Hoe moet hij jou overtuigen?
'Ik mis je zo en ik wil bij je zijn' zegt niet iemand die gen seks heeft gehad met die ander. Ga er maar vanuit dat ze iets hebben gehad of nog hebben. Zeker seks. Maar dat weet je ook wel toch, want je gevoel liegt niet.
Ga jij je leven lang accepteren dat je hem niet vertrouwt of accepteer je dat hij seks heeft met een ander?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hem niet vergeven. Begin eens daarover eerlijk te zijn, wie weet heeft je relatie dan nig een kansje.
Alle reacties Link kopieren
Acceptatie is de sleutel, TO. Er is echt niets anders. Of je vertrouwt hem, of je vertrouwt hem niet.

Hij heeft voor jou gekozen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Is er echt iets meer gebeurd dan appen of berichtjes uitwisselen? Of beeld jij je dat in?

En je man is van baan veranderd (vind ik een behoorlijk grote stap) en het is niet zijn fout dat hij in zijn nieuwe baan door toeval weer met zijn oude werkgever te maken krijgt.

Is er daadwerkelijk iets aan de hand, of is het voornamelijk jouw fantasie die je parten speelt, waardoor je overal iets achter zoekt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichten. Sommige van jullie lijken ervan overtuigd dat mijn man is vreemd gegaan. En misschien is dit ook zo. Feit is, daar zal ik nooit achterkomen. Dit heeft mij maanden dwarsgezeten, zelfs overwogen om valse FB accounts aan te maken om als vrijgezelle leuke vrouw contact met hem te zoeken. Of een hacker in te huren die zijn hele telefoon blootgeeft. Dit alles had ik overigens wel bedacht onder invloed van een fles rose!!

Ik ben geen naïef muurbloempje die over zich heen laat lopen. Als mijn man echt is vreemdgegaan dan ben ik beter af zonder hem. Dan kan ik verder alleen. Maar ik ga niet 11 jaar weggooien op een vermoeden en een flirt. Ik ben de gene die hem niet vertrouwd momenteel. Dus zoals sommige van jullie al zeiden; Of werk aan het vertrouwen en ga weg, want zo maak ik ons beide ongelukkig. Ik heb besloten er alles aan te doen om hem weer te vertrouwen en vooruit te kijken. Want we hebben we een mooi leven. Als met een paar maanden blijkt dat ik het gevoel niet kwijt raak of er twijfels zijn door zijn gedrag, dan kan ik altijd nog weg.
Schreef ze "Was ik nog maar bij jou"? Ga er dan maar vanuit van wel.

Denk wel dat hij voor jou gekozen heeft en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat ze elkaar nog steeds willen.
YagaBaba schreef:
19-11-2017 08:54
Schreef ze "Was ik nog maar bij jou"? Ga er dan maar vanuit van wel.

dit denk ik ook. En het daar dan niet eerlijk over zijn, dat zou mij opvreten.
MarindaH schreef:
19-11-2017 09:04
dit denk ik ook. En het daar dan niet eerlijk over zijn, dat zou mij opvreten.
Dat begrijp ik dan wel weer. Allemaal damage control. Hoewel liegen als je betrapt wordt niet zo handig is.
Ja, ik snap het ook wel, maar ik zou er niet mee kunnen leven. Heb dat ook ooit meegemaakt. Dat je de waarheid niet gegund wordt, en dit daarom voor altijd tussen je in blijft staan... Kijk, een zonde kan je vergeven, maar wat moet je vergeven als je niet eens weet waar het om gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
18-11-2017 16:34
Relatietherapie is niet bedoeld om naar toe te gaan als je vreemdgaat, hoor. Maar relatieproblemen hebt, maar dat is hier niet aan de orde.

En je komt toch nooit alles te weten, wat denk je zelf? :hihi:
Sneu die opmerking.
Er is wel degelijk wat aan de hand als een partner vreemdgaat.
En dat alles heeft z'n invloed op je relatie.
Dus relatie therapie is een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
Het werpt wel een ander licht op de stripclub rekening van 2000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit of hij seks met haar gehad heeft, het verandert niks aan jouw wantrouwen. En het maakt ook niet uit waar hij werkt, overal zijn verleidingen.

Je kunt geen jaren weggooien, je hebt een poosje samengeleefd en daar ga je mee door, of niet.
Het enige wat er nu toe doet is is wat het zwaarste weegt. Als dat je wantrouwen is dan ben je alleen beter af.
Is het je liefde voor hem, ga dan in de acceptatie en stop met dat moeilijke gedoe.
...
Judy_Hopps schreef:
19-11-2017 11:01
Het werpt wel een ander licht op de stripclub rekening van 2000 euro.
:whut:
Alle reacties Link kopieren
De sms 'was ik maar WEER bij je' , zegt wel iets natuurlijk. Ik denk wanneer je dit achter jullie wilt laten, eerst eerlijkheid van zijn kant vereist. Het niet open en eerlijk het gesprek aangaan, zorgt ervoor dat je aan jezelf gaat twijfelen en geen beslissing kunt maken op basis van wat er wel of niet gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven