Aanraking verbeteren: hoe?

22-11-2017 17:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iederen,

Als man heb ik van mijn vrouw (meer dan 10 jaar relatie) meerdere keren te horen gekregen dat ik haar niet aanraak hoe ze zou willen.
Bijvoorbeeld bij een massage: blijkbaar masseer ik met heel veel kracht in mijn vingers, in plaats van met ontspannen handen en kracht in mijn armen.
Ander voorbeeld: als ik over haar rug strijk dan is dit vaak of te weifelend, of te hard.
Het klopt dat ik niet goed weet hoe ik haar aan moet raken. Ik probeer het wel te voelen, maar het blijft lastig. Ook omdat zo'n discussie vaak leidt naar een kleine ruzie.

Nu heb ik gegoogled op hoe ik dit zou kunnen verbeteren. Maar het enige dat ik vind zijn massageworkshops. Het gaat bij mij niet alleen om massage, dus ik vroeg me af: hoe denken jullie dat ik mijn aanraking kan verbeteren?

Dank voor de hulp!
Alle reacties Link kopieren
Legt ze je dan ook uit hoe ze het wel zou willen en hoe je dat kunt doen?

Want advies 1 van mij zou zijn, vraag het haar.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Door te letten op haar reactie op jouw aanraking.
Doe die massagecursus. Daar leer je wel de juiste druk uit te oefenen.
Alleen het feit dat je dat wil doen, zal je vrouw al enorm waarderen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
samen op massagecursus daar krijg je ook goede tips van een buitenstaander. aanrader!
Oefen de druk op je eigen huid.
Samen naar die cursus!
snug schreef:
22-11-2017 17:31
Oefen de druk op je eigen huid.
Dat zegt toch niks.

Ik hou van hard masseren en geen geaai.
Maar als mijn partner van zacht masseren en aaien houd schiet je daar niks mee op.
Als jou vrouw alleen maar moppert over hoe het niet moet, maar je niet leert hoe het wel moet (wat haar betreft) vraag ik me even af hoe jullie relatie in elkaar steekt. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om jou onder het masseren de juiste aanwijzingen te geven. (Ik vraag me dan ook gelijk af hoe bevredigend ze de seks tussen jullie 2 ervaart :-$ )
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan zij bij jou doen wat zij wil dan voel je het en kun je het terug doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lucifermiauww schreef:
22-11-2017 17:37
Dat zegt toch niks.

Ik hou van hard masseren en geen geaai.
Maar als mijn partner van zacht masseren en aaien houd schiet je daar niks mee op.
Hij zegt toch: blijkbaar masseer ik te hard. Dus voelt hij niet goed aan hoe hard of zacht ie drukt. Dat kan ie op zichzelf oefenen, ongeacht de voorkeur van zijn partner.
Ja eens met @ouwewijsneus,
Je kunt toch tijdens (waar je ook mee bezig bent) vragen of iets fijn voelt of niet?
Zo gaat dat ook bij ons.
en als iets niet helemaal fijn is, zeggen we dat meestal met een grapje, of gewoon op een lieve manier, er hoeft toch niemand beledigd te worden als je gewoon aangeeft wat je op dat moment graag ziet gebeuren?
Hoe moet je het anders leren? niet ieder lichaam is hetzelfde en niet iedereen vindt hetzelfde lekker.
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het forum!
Wat veel nieuwe mensen maar dat terzijde.

Ooit had ik een vriend die me steeds wilde masseren maarrrrr ik vond het ronduit pijnlijk en riep heel vaak AU en vroeg hem ff normaal te doen omdat ik last van mijn rug heb, soms heel erg.
Dat hoorde hij niet of het kon hem niet schelen: mijn voeten masseren moest ik ook zelf maar doen en toen wist ik het: masseren is in zijn hoofd voorspel.
Hij wilde dan ook alleen mijn rug masseren, liggend in bed.

Toen hij weer een keer zowat mijn rug aan het breken was heb ik gezegd dat hij even moest stoppen omdat ik wat anders wilde.

Nooit zal ik dat gezicht van hem vergeten toen ik opstond, zijn kleren, peuken en jas pakte en naar buiten gooide en hem vroeg zijn zooi mee te nemen onderweg naar huis. En dat hij nu naar huis ging. Nooit meer wat van gehoord. Hij kon zich wel heel snel aankleden ik denk 20 seconden en hij had een broek en shirt aan.
Was ook om 11 uur op een zaterdagmorgen dan is het druk maar een slechte massage haalt het slechtste in een mens naar boven..

Op les of haar een cadeaubon geven voor een goede masseur. Een leuke die luistert. Beperk jij je tot haar voeten masseren, daar scoor je pas mee geloof dat maar :)
"Op les of haar een cadeaubon geven voor een goede masseur. Een leuke die luistert. Beperk jij je tot haar voeten masseren, daar scoor je pas mee geloof dat maar :) "

Of dit :-D
Dan masseer je toch niet?
Ik had een ex die me echt agressief kon krijgen met zijn gekriebel of juist knijpen.
Sex was verder prima. Het was alleen zo jammer dat hij elke keer zo intens beledigd was als ik niet tegen het plafond ging van genot.
Het gezeur erom plus dat aanhoudende geprobeer ergerde me zo dat het uit is gegaan.
Ik leid nu een perfect leven zonder wat voor massage dan ook.
Vreemd genoeg wil mijn jongste alleen door mij gemasseerd worden, niet de eerste activiteit op mijn lijstje zeg maar. Man moet wat dat betreft ook van hem afblijven verder en dat is toch geen issue?
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik heel erg. Mijn man snapte dat ook nooit. Te hard was onplezierig en te zacht kietelig.
Nu terugkijkend weet ik gewoon dat we een waardeloze match waren in bed. Ik hou van zelfzekere bedpartners, dat was hij niet.

Ik denk... dat ze gewoon niet (meer) echt geil (van je) wordt. Sorry.
...
snug schreef:
22-11-2017 17:52
Hij zegt toch: blijkbaar masseer ik te hard. Dus voelt hij niet goed aan hoe hard of zacht ie drukt. Dat kan ie op zichzelf oefenen, ongeacht de voorkeur van zijn partner.
Nogmaals, hij kan toch niet voelen wat zij wel of niet hard of zacht genoeg vind.
Hij kan beter op haar oefenen en vragen wat er wel of niet lekker is. En dat onthouden.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 20:56
0.12% gewijzigd
Het-groepje schreef:
22-11-2017 18:39
Dan masseer je toch niet?

Ik leid nu een perfect leven zonder wat voor massage dan ook.
Of dit.
Mijn man wordt regelmatig door mij gemasseerd en wil ook graag es wat terugdoen. Dat ging int begin ook met de botte bijl. Want botten masseren doet pijn. Tevens droge huid op droge handen. Dus...olie! Smeren voor je start. Zorg voor warme kamer en knijp niet lukraak in het vlees. Smeer eerst rustig in tot huid "warm" is en verken es waar alles zit qua zachte gedeeltes. Daar kun je de duimen wel voorzichtig(!) inzetten. Soms is lekker insmeren voor zachte zieltjes al een massagebeurt. Veel plezier TO, masseren is ook voor de gever een ontspannende bezigheid.
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
22-11-2017 17:26
Door te letten op haar reactie op jouw aanraking.
Dit...en volg de contouren, zachtjes en vloeiend, geniet ervan, laat merken dat je haar mooi vind....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven