Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Alle reacties Link kopieren
lastig die angst voor afwijzingen, maar je gaat hier maar op 1 manier achter komen en dat is toch iets meer vragen dan alleen de voorraad. Of je moet hem natuurlijk wel een berichtje sturen op facebook.

Als hij jou niet ziet zitten, wat kan, dan is het misschien even ongemakkelijk. Maar daar kom je vast ook weer overheen. Als je je mond houdt weet je zeker dat je hem buiten de supermarkt niet zal zien.

Keuzes.. hahaha
Alle reacties Link kopieren
Keuzes die lastig zijn om te maken. Wat zou jouw advies zijn, AusAngel? Het 'veilige' berichtje via Facebook of meer vragen dan alleen de voorraad? Bij allebei krijg ik al zwetende handjes omdat ik bij de gedachten ervan alleen zenuwachtig word ha-ha.
Ik snap dat je bang bent afgewezen te worden.

Maar wie niet waagt wie niet wint. Stuur het berichtje (of eigenlijk vriendverzoek want berichtje komt in eerste instantie in spam als je niet bevriend ben) en kijk hoe het gaat.

Het leven is zo kort, geniet er van. Geluk maak jezelf.

:loveys:
Alle reacties Link kopieren
mee eens Madre!

Welke optie je kiest is volledig aan jezelf. Ik zal zelf ook sneller (voor het gemakkelijke en veilige) facebook vrienden verzoekje gaan. Als hij deze niet beantwoord is het duidelijk genoeg, doet hij dit wel kan je de volgende stap ondernemen!

En mocht het echt mis gaan, ga dan naar een andere supermarkt :lol:
Nee heb je, ja kun je krijgen. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis om te vragen tot hoe laat hij moet werken? En dan vragen of dat hij zin heeft om dan wat te gaan drinken?

Waarom moet het altijd van de man af komen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Begin gewoon eens met de friendly approach, probeer een normaal gesprek, kom iets meer te weten van hem dan dat hij in jouw lokale supermarkt werkt. Dat ongemakkelijke kan allerlei oorzaken hebben, hoeft echt niet te gaan over wederzijdse lustgevoelens.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
gewoon vragen of iets op voorraad is en of hij je dan wil bellen (en dan geef je je nummer, dan dan schrijf je erbij je mag me ook zomaar bellen of een berichtje sturen)??
Alle reacties Link kopieren
ikke606 schreef:
06-12-2017 13:51
gewoon vragen of iets op voorraad is en of hij je dan wil bellen (en dan geef je je nummer, dan dan schrijf je erbij je mag me ook zomaar bellen of een berichtje sturen)??
Zo desperaat is to toch niet?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
ikke606 schreef:
06-12-2017 13:51
gewoon vragen of iets op voorraad is en of hij je dan wil bellen (en dan geef je je nummer, dan dan schrijf je erbij je mag me ook zomaar bellen of een berichtje sturen)??
Dan liever hem vragen om wat te drinken of dat facebook bericht haha
Ik heb gewerkt in een supermarkt. Als personeel moet je natuurlijk erg op je tellen passen hoe je omgaat met klanten. Hij zal je waarschijnlijk niets vragen uit zichzelf, want als hij de situatie verkeerd inschat kan dat een boel ellende opleveren voor hem.
Als je het gevoel hebt dat het gevoel wederzijds is gewoon vragen wanneer hij zin heeft om samen wat te gaan drinken.
Alle reacties Link kopieren
volgende keer vraag je of ze een biertje hebben van een plaatselijke brouwerij, zo van 'ik vroeg me af of jullie Kompaan verkopen, nee oh ok, hee we kunnen ook naar dat leuke tentje **** op het plein, daar verkopen ze dat als je zin hebt?'

vergeet er niet bij lief bij te glimlachen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Precies, niets zo aantrekkelijk als een vrouw die "biertje?" aan een man vraagt.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie niet waagt, wie niet wint. Al vraag ik me wel af of de interesse wederzijds is aangezien hij je allang had kunnen appen/bellen?
Alle reacties Link kopieren
Unicorn1992 schreef:
06-12-2017 16:08
Hoi,

Wie niet waagt, wie niet wint. Al vraag ik me wel af of de interesse wederzijds is aangezien hij je allang had kunnen appen/bellen?
Ja, of hij houdt zich aan de regels omdat je officieel niet zo aan iemand's nummer mag komen voor privégebruik lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
06-12-2017 14:39
volgende keer vraag je of ze een biertje hebben van een plaatselijke brouwerij, zo van 'ik vroeg me af of jullie Kompaan verkopen, nee oh ok, hee we kunnen ook naar dat leuke tentje **** op het plein, daar verkopen ze dat als je zin hebt?'

vergeet er niet bij lief bij te glimlachen
Oké, dit durf ik dus echt niet hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Hij was er helaas vandaag niet. Maar ik durf dus geen gesprek aan te knopen, behalve het vragen van of ze iets hebben - dan word ik al zenuwachtig..
Alle reacties Link kopieren
inkepinkje schreef:
06-12-2017 15:29
Precies, niets zo aantrekkelijk als een vrouw die "biertje?" aan een man vraagt.
En wat als ik geen bier lust? ;-)
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 16:35
Ja, of hij houdt zich aan de regels omdat je officieel niet zo aan iemand's nummer mag komen voor privégebruik lijkt mij?
dat bedoelde ik dus in mijn post.

wie niet waagt wie niet wint, het zal toch van jou moeten komen
je hebt niets te verliezen
Alle reacties Link kopieren
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 16:37
En wat als ik geen bier lust? ;-)
Wijntje dan! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
FemmieG90 schreef:
06-12-2017 16:41
Wijntje dan! :cheer:
Ik zeg niks ha-ha!
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
06-12-2017 16:38
dat bedoelde ik dus in mijn post.

wie niet waagt wie niet wint, het zal toch van jou moeten komen
je hebt niets te verliezen
Ja, dat had ik gelezen :)

En ja, dat is wel duidelijk dat het vanuit mij moet komen. Maar om eerlijk te zijn durf ik écht geen gesprek aan te knopen, laat staan hem mee uit te vragen. Het klinkt nu alsof ik niet wil, ik wil wel dat er iets gaat gebeuren maar hem op de man af vragen durf ik gewoonweg niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is DE beste maand van het jaar voor een supermarkt date :) Je hebt het verlangen om hem te benaderen dan moet je het gewoon DOEN, er doorheen.
Alle reacties Link kopieren
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 16:44
Ja, dat had ik gelezen :)

En ja, dat is wel duidelijk dat het vanuit mij moet komen. Maar om eerlijk te zijn durf ik écht geen gesprek aan te knopen, laat staan hem mee uit te vragen. Het klinkt nu alsof ik niet wil, ik wil wel dat er iets gaat gebeuren maar hem op de man af vragen durf ik gewoonweg niet.
Je kunt het op mijn manier doen: Hem vragen of je hem een brief mag geven. Dat is in te studeren en relatief veilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven