"waarom monogamie voor mannen moeilijk is"

10-12-2017 12:58 39 berichten
Ik klikte toevallig op het 'lees ook' bericht van Viva, en vond het een beetje generaliserend stukje. Ik zal de tekst hier onder plakken. Zijn jullie het eens met het stukje?

Mannen gaan vaak vreemd. Vrouwen trouwens ook, maar daar hebben we het nu even niet over. Hamvraag in dezen is: waarom is monogamie zo moeilijk voor hem? VIVA dook erin en vond vijf verklaringen.

Wat een lul
Gewoon, omdat hij een lul heeft. Of nee, dat is behalve lullig ook te kort door de bocht. Sexuologen horen van de man het vaakst dat het hen ‘gewoon overkomt.’ Vooral in combinatie met drank kan de lust ineens gigantisch toeslaan. Héél soms hebben vrouwen dat ook. Maar als iemand ook echt besluit iets met die lust te doen, is er vaak meer aan de hand. Dingen als gebrek aan aandacht en bevestiging, doorgaans.

Uit wraaklust
O, jazeker. Als jij zelf een keer de oude snoeperd hebt uitgehangen, en je dat heb opgebiecht, reken er dan maar op dat hij op een dag wraak neemt. Ontrouw gaat vaak over een machtsstrijd. Heb jij bijvoorbeeld graag de broek aan thuis, dan zou het zomaar kunnen dat je gedomesticeerde tamme mannetje uit pure wraak op een dag ligt te apenrotsen op een ander. Je bent gewaarschuwd.

Voor de kick
Een lul hebben ze allemaal, maar sommige mannen zíjn ook een lul. Als in: ‘Gaat nooit lukken tussen mij en die monogamie, wen er maar aan.’ Dit type is meestal een dominante, testosteron-gedreven alfaman, en ontrouw is zijn ultieme ontladingsmechanisme. Want praten over emoties, daar is hij niet zo van. Van presteren, carrière en successen behalen des te meer. Dus val je daar op, tja, wen er dan maar aan…

Last van bindingsangst
Denk niet dat hij pas vreemd kan gaan als de relatie niet goed zit: sommige mannen pissen juist buiten de pot als het wel goed gaat. Gewoon, omdat het ze te heet wordt onder de bindingsbange voetjes. Het komt volgens de psychologie allemaal voort uit onzekerheid en behoefte aan bevestiging. Maar ja, daar koop je weinig voor op zo’n moment.

Verliefd op een ander
Voor iedereen die het gevoel kent: kút is dat, hè? Vooral als jij je van geen kwaad bewust bent. Volgens sexuologen heeft het iets te maken met verwachtingen: waar vrouwen vaak geborgenheid en communicatie zien als ultieme verbinding, hebben veel mannen dat met sex. Ontbreekt die sexconnectie, wees dan waakzaam. Het kán voor mannen een reden zijn om te gaan slipperen. Voor vrouwen ook trouwens, maar daar hadden we het niet over.


Dit artikel is afkomstig uit VIVA 25-2017.

Eens met het artikel?

Totaal aantal stemmen: 52

ja (19%)
nee (81%)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uit principe oneens. Omdat het een lees ook-artikel is, die veel te pontificaal in beeld staan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
10-12-2017 13:06
Gewoon uit principe oneens. Omdat het een lees ook-artikel is, die veel te pontificaal in beeld staan.
:D
Het is generaliserend, het is dom, het is niet-uit-eigen-ervaring, het slaat nergens op om dit alleen zo voor mannen te benoemen, en zo kan ik nog wel wat zaken benoemen. Het is gewoon ontzettend slechte clickbait, en weer een bevestiging dat die lees-ook-stukjes de moeite van het klikken niet waard zijn.
Prachtige nuances....... :HA:
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzinverhaal. Mannen gaan niet vreemd door seks met hun hand, een andere vrouw of een uitgeholde appeltaart te hebben. Ze gaan vreemd door monogaam te zijn. En als ze dat vreemde gedrag vertonen doen ze dat omdat ze denken dat hun partner dat van ze verwacht. Seks is niet zo spannend dat je het exclusief aan een relatie zou binden, maar omdat vrouwen het zo ingewikkeld maken kiezen dommige mannen ervoor zich het gedoe van een boze partner te besparen.
LeesMee schreef:
10-12-2017 13:29
Wat een onzinverhaal. Mannen gaan niet vreemd door seks met hun hand, een andere vrouw of een uitgeholde appeltaart te hebben. Ze gaan vreemd door monogaam te zijn. En als ze dat vreemde gedrag vertonen doen ze dat omdat ze denken dat hun partner dat van ze verwacht. Seks is niet zo spannend dat je het exclusief aan een relatie zou binden, maar omdat vrouwen het zo ingewikkeld maken kiezen dommige mannen ervoor zich het gedoe van een boze partner te besparen.
Ha, verfrissende kijk.

Ik vraag me ook wel af of het per se haalbaar is, en vind het vaak redelijk banaal, de reden waar om mensen vreemd gaan. Geen ingewikkelde plannen, gewoon natuurlijke drang en met name mogelijkheid. Mij zou het ook niet zo veel doen als een partner met een ander sex zou hebben moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een beperkt vocabulaire weer. Krijg er altijd acuut de Radetsky mars uit Turks Fruit van in mijn hoofd.
LeesMee schreef:
10-12-2017 13:29
Wat een onzinverhaal. Mannen gaan niet vreemd door seks met hun hand, een andere vrouw of een uitgeholde appeltaart te hebben. Ze gaan vreemd door monogaam te zijn. En als ze dat vreemde gedrag vertonen doen ze dat omdat ze denken dat hun partner dat van ze verwacht. Seks is niet zo spannend dat je het exclusief aan een relatie zou binden, maar omdat vrouwen het zo ingewikkeld maken kiezen dommige mannen ervoor zich het gedoe van een boze partner te besparen.

Ik weet niet wat ik grotere onzin vind. Het 'lees mee' stuk, of jouw reactie.
Alle reacties Link kopieren
Verhip schreef:
10-12-2017 13:37
Ik weet niet wat ik grotere onzin vind. Het 'lees mee' stuk, of jouw reactie.
Sterke argumentatie! Vrouw, toevallig?
yette schreef:
10-12-2017 13:35
Wat een beperkt vocabulaire weer. Krijg er altijd acuut de Radetsky mars uit Turks Fruit van in mijn hoofd.
Ha ha! Ja ik vind het ook plat geschreven en kinderlijk. Lul lul lul, lul!
LeesMee schreef:
10-12-2017 13:38
Sterke argumentatie! Vrouw, toevallig?

Op dit vrouwenforum nogal een makkelijke gok, niet? Kijk, dat het voor jou zo werkt, prima. Maar doen alsof dit voor de complete mannelijke goegemeente zo werkt slaat natuurlijk nergens op.
anoniem_324473 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 13:57
Reden: Quote toegevoegd
23.17% gewijzigd
Monogamie is moeilijk voor aantrekkelijke mannen vanwege het vrouwelijk schoon wat zich telkens aanbiedt. Voornamelijk op de werkvloer.
Niks nieuws toch dit beroerde Viva-artikel? Dom als altijd.
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
10-12-2017 13:29
Wat een onzinverhaal. Mannen gaan niet vreemd door seks met hun hand, een andere vrouw of een uitgeholde appeltaart te hebben. Ze gaan vreemd door monogaam te zijn. En als ze dat vreemde gedrag vertonen doen ze dat omdat ze denken dat hun partner dat van ze verwacht. Seks is niet zo spannend dat je het exclusief aan een relatie zou binden, maar omdat vrouwen het zo ingewikkeld maken kiezen dommige mannen ervoor zich het gedoe van een boze partner te besparen.
Gut, dit is van die retorische onzin als "het enige waar je dood aan gaat is leven". Net zulke grote onzin als al die dooddoeners in de OP overigens. Zoals overdreven generaliseren altijd onzin oplevert.
Maar als iemand ook echt besluit iets met die lust te doen, is er vaak meer aan de hand. Dingen als gebrek aan aandacht en bevestiging, doorgaans.

Dat gaat over vrouwen.

wraak neemt

Ik denk dan niet het eerst aan mannen, om eerlijk te zijn.

'Gaat nooit lukken tussen mij en die monogamie, wen er maar aan.'

Hoezo is dat vreemdgaan? Hij vertelt het gewoon!

onzekerheid en behoefte aan bevestiging.

Nu gaat het alweer over vrouwen.

Ontbreekt die sexconnectie, wees dan waakzaam. Het kán voor mannen een reden zijn om te gaan slipperen. Voor vrouwen ook trouwens, maar daar hadden we het niet over.

Oh, gelukkig. We zijn toch allemaal gewoon mensen, blijkt :)



Goed stukje!
strikjemetstippels schreef:
10-12-2017 13:39
Ha ha! Ja ik vind het ook plat geschreven en kinderlijk. Lul lul lul, lul!
Werk jij voor Viva?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2017 13:47
Niks nieuws toch dit beroerde Viva-artikel? Dom als altijd.
:thumbsup:
When they go low, we go high. (M.Obama)
karin12345 schreef:
10-12-2017 13:50
Werk jij voor Viva?
Nee zeg. Ik herhaal enkel het woord lul.
strikjemetstippels schreef:
10-12-2017 13:57
Nee zeg. Ik herhaal enkel het woord lul.
Nou, jij durft!
Inderdaad een dom en overbodig “artikel”. Het is toch algemeen bekend dat alle mannen rondneukende, narcistische zwijnen zijn en dat je je daar als vrouw maar naar moet schikken ?
Alle reacties Link kopieren
Kinderachtig geschreven stukje met slechte woordgrapjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzinartikel. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lulverhaal. Er zijn net zo goed vrouwen die vreemdgaan of niet monogaam zijn.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2017 13:47
Niks nieuws toch dit beroerde Viva-artikel? Dom als altijd.
+1 daarom lees ik ze ook nooit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven