Vriendin moet altijd foto op Facebook zetten...

12-12-2017 10:09 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hoewel ik herhaaldelijk heb aangegeven dit niet te willen, gebeurt het telkens weer opnieuw.

De vriendin in kwestie is wel een 'trekker' om het zo maar te zeggen. Ze regelt veel, brengt graag een groepje samen om iets te gaan doen, en is sowieso nog maar één van de weinige mensen met een relatie die wel graag de deur uit wil.

Ik profiteer daar, als vrijgezel, maar al te graag van mee. Mede door haar heb ik eens in de maand gemiddeld een leuk etentje, een leuke avond uit..

Keerzijde is echter wel dat ze ook vrij dominant is. Het moet wel allemaal op haar manier. Daarnaast heb ik haar tegen mij ook wel eens slechte dingen horen zeggen als mensen een keer niet kunnen. Dat kan ze niet echt accepteren. Ik vermoed dat ze dit soort dingen ook over mij zegt als ik er een keer niet bij ben, maar dat leg ik gewoon naast me neer.

Verder is het best gezellig, en ze is wel iemand die leven in de brouwerij brengt. Echter valt het me ook heel sterk op, dat ze gewoon totaal niet geïnteresseerd is in wat jij wilt / vindt. De avond moet verlopen zoals zij het wil. Een -in mijn ogen- behoorlijk irritant ritueel is dat zij altijd per sé een foto op Facebook moet zetten van zo'n avond. Ik voel het moment telkens alweer aankomen als die telefoon uit haar zak komt en ze de ober vraagt om een foto te maken. Als ik 4 minuten later op mijn telefoon kijk, ben ik weer ''getagd'' in een foto.

Ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik dit eigenlijk helemaal niet wil. Ik heb zelf nog nooit iets op Facebook geplaatst, en ik houd er gewoon niet van als een foto van mij / met mij er op terecht komt bij allemaal mensen die ik niet of nauwelijks ken. Het geeft me gewoon een ongemakkelijk gevoel.

Een keer heeft ze toen 's avonds geen foto genomen, maar de keer daarop was het gewoon weer raak. Daarna heb ik af en toe een smoes bedacht waardoor ik niet op de foto stond, maar ik zit er zojuist even over na te denken en ik vind het gewoon bijzonder irritant. Als ik nu op mijn tijdlijn van Facebook kijk, staan er alleen maar foto's op met dat specifieke clubje. Wel een stuk of 20 het afgelopen jaar...

Wat zouden jullie in dit geval doen? Stel ik me aan en denk je ; Ach, wat boeit zo'n foto op Facebook nou? Of heb ik een goed punt hier?
Mij zou die foto niet boeien...
Want je bent heel bijzonder of doet erge rare dingen op zo'n avond dat je niet wil dat andere mensen de foto zien? Andere mensen zijn wrs helemaal niet geinteresseerd in jou.

Enige oplossing is niet meer mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nog eens duidelijk zeggen dat je het niet alleen die ene keer niet wilde - maar gewoon nooit niet. Als ze dat misschien niet gesnapt zou hebben.
En je instellingen van facebook zo aanpassen dat je toestemming moet geven op tags.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Je hebt zeker een goed punt.

Ik zou het zeker wel benoemen en anders op Facebook instellen dat je tags eerst moet goedkeuren voor ze op je tijdlijn komen.

Ik heb ook 2 van die vriendinnen en dan zijn het vaak ook nog fotos waar ik zelf van vind dat ik er niet leuk opsta of niet op zit te wachten. Heb dat dus zo ingesteld dat ik die tags eerst moet goedkeuren en dat scheelt een hoop
Je hebt dus wel een Facebook-account maar wilt niet op Facebook staan?
Cazandra schreef:
12-12-2017 10:15
Je hebt dus wel een Facebook-account maar wilt niet op Facebook staan?
Ze wil wel alles weten van andere blijkbaar.
belgali schreef:
12-12-2017 10:14
Nog eens duidelijk zeggen dat je het niet alleen die ene keer niet wilde - maar gewoon nooit niet. Als ze dat misschien niet gesnapt zou hebben.
En je instellingen van facebook zo aanpassen dat je toestemming moet geven op tags.
Ja maar dan nog komt de foto gewoon op de tijdlijn van vriendin. Ziet nog iedereen TO.

Daarom, niet meer mee als vriendin echt niet wil luisteren.
Biedt jezelf aan om de fotos met haar toestel te maken. Dan los je alles in een keer op.
Alle reacties Link kopieren
Je afmelden van facebook als je er toch niks mee doet, weer een irritatie minder.

Als het gewoon normale degelijke foto's zijn die zij plaatst zou het mij verder niks kunnen schelen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2017 10:14
Want je bent heel bijzonder of doet erge rare dingen op zo'n avond dat je niet wil dat andere mensen de foto zien? Andere mensen zijn wrs helemaal niet geinteresseerd in jou.

Enige oplossing is niet meer mee gaan.
Ik houd er gewoon niet van om in de aandacht te staan, zowel in het echte leven als op sociale media....

Denk het ook ja.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
12-12-2017 10:15
Je hebt dus wel een Facebook-account maar wilt niet op Facebook staan?
Ze heeft een Facebookaccount en wil zelf bepalen wat er wel en niet op komt. Lijkt me haar goed recht eigenlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
elise1989 schreef:
12-12-2017 10:17
Ik houd er gewoon niet van om in de aandacht te staan, zowel in het echte leven als op sociale media....

Denk het ook ja.
IK raad je aan om je eigen topics terug te lezen van de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
12-12-2017 10:15
Je hebt dus wel een Facebook-account maar wilt niet op Facebook staan?
Dat account heb ik al in 2009 aangemaakt, toen had ik er nog minder moeite mee. Ik heb het nu voornamelijk nog door die chat, die ik redelijk veel gebruik, en omdat vaak dingen zoals uitnodigingen voor feestjes, evenementen enzo via FB gaan.

Het is wel een beetje dubbel natuurlijk, wel FB hebben maar er niet op willen staan. Ik vind af en toe een foto helemaal niet zo erg. Bijvoorbeeld met oud en nieuw feestje, of van de familie dag met alle neven en nichten, of af en toe een foto van deze vriendin. Maar vriendin wil echt élke keer een foto er op hebben, en ik merk dat ik dat gewoon erg irritant vind. Weet ook niet zo goed waarom,
Je kunt gewoon instellen dat tags niet zomaar op je eigen tijdlijn verschijnen. En dan ziet niemand in jouw tijdlijn dat jij getagd bent in die foto.

Als je het echt stom vindt, idd gewoon Facebook afzeggen. Of je naam wijzigen naar iets wat anderen niet makkelijk herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort tijdlijn / tag beveiliging aan staan dat ik eerst moet accepteren voor ze mij kunnen taggen, op mijn tijdlijn zichtbaar wordt. Idee voor jou? Vreemd dat ze je wens niet respecteerd dat je niet op de foto wilt/online wilt.
Nothing worth having ever comes easy
elise1989 schreef:
12-12-2017 10:17
Ik houd er gewoon niet van om in de aandacht te staan, zowel in het echte leven als op sociale media....

Denk het ook ja.

Kaart het nog een keer aan en anders niet meer mee.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
12-12-2017 10:15
Je hebt zeker een goed punt.

Ik zou het zeker wel benoemen en anders op Facebook instellen dat je tags eerst moet goedkeuren voor ze op je tijdlijn komen.

Ik heb ook 2 van die vriendinnen en dan zijn het vaak ook nog fotos waar ik zelf van vind dat ik er niet leuk opsta of niet op zit te wachten. Heb dat dus zo ingesteld dat ik die tags eerst moet goedkeuren en dat scheelt een hoop
Dat is ook een reden; Ik vind van mezelf ook dat ik vreselijk op foto's sta. En ik weet ook wel dat ik écht niet zo belangrijk ben dat niet tientallen mensen uitgebreid gaan bespreken hoe ik op een foto sta, maar ik vind het gewoon niet prettig.

Daarnaast snap ik de behoefte ook totaal niet : Je bent lekker uit eten met een groepje mensen, hoezo moet je dat op Facebook zetten?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2017 10:16
Ja maar dan nog komt de foto gewoon op de tijdlijn van vriendin. Ziet nog iedereen TO.

Daarom, niet meer mee als vriendin echt niet wil luisteren.
En dit inderdaad...
To je zit vaker te klagen over je "vriendinnen".
MiniMe3 schreef:
12-12-2017 10:19
Je kunt gewoon instellen dat tags niet zomaar op je eigen tijdlijn verschijnen. En dan ziet niemand in jouw tijdlijn dat jij getagd bent in die foto.

Als je het echt stom vindt, idd gewoon Facebook afzeggen. Of je naam wijzigen naar iets wat anderen niet makkelijk herkennen.
Dan nog staat ze op foto's. Die haar vriendin nog steeds op FB zet.
Nou, mijn advies is om je problemen een beetje te relativeren. Er zijn grotere problemen dan 20 keer per jaar op een gezellige foto op Facebook te staan. Het is niet de moeite waard om je druk over te maken en al helemaal niet de moeite waard om ruzie over te maken met een vriendin die van allerlei leuke dingen regelt.
anoniem_357155 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 10:23
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Justlikesnow schreef:
12-12-2017 10:20
Ik heb een soort tijdlijn / tag beveiliging aan staan dat ik eerst moet accepteren voor ze mij kunnen taggen, op mijn tijdlijn zichtbaar wordt. Idee voor jou? Vreemd dat ze je wens niet respecteerd dat je niet op de foto wilt/online wilt.
Dat is ook misschien nog wel meer mijn irritatie dan de daadwerkelijke foto. Het interesseert haar gewoon niet wat ik vind; Zij wil het, dus moet het gebeuren.

Maarja, misschien is het ook wel een beetje uit frustratie dit topic, want haar ga ik toch niet veranderen. Ik heb het al herhaaldelijk aangegeven niet te willen, dus zoals anderen ook al zeggen : Dan is niet meer meegaan bijna nog je enige keuze.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-12-2017 10:21
To je zit vaker te klagen over je "vriendinnen".
Maar dat is niet deze vriendin. Met deze vriendin ga ik nu juist wat meer om omdat mijn band met de anderen wat is verslechterd (wat meer afstand genomen)...

Ik wil overigens niet zeggen dat vriendin in kwestie een naar mens is, maar die dominante trekjes zijn soms gewoon lastig om mee om te gaan.

En ergens ben ik er zelf misschien ook niet helemaal recht door zee, want ik denk dat als ik een relatie had gehad, ik me ook niet had geleend voor een dergelijke behandeling. Maar nu heb ik haar ''nodig'' dus doe ik er maar aan mee. In zekere zin ben ik dus ook niet helemaal integer.
Ik vind dit heel logisch hoor, ik ben daar ook niet altijd van gediend. Ik heb het er met mijn ouders wel eens over gehad. Zij hebben vrienden die continu alles op fb plempen: waar ze zijn, wat ze doen, met wie. Mijn vader wil niet dat gelijk het hele dorp weet dat hij toen daar was en toen daar. Na meerdere keren aankaarten is dat nu duidelijk. Maar je hebt er echt volhardende mensen tussen zitten hoor.

Gewoon nogmaals aankaarten en anders gewoon niet op de foto gaan. Klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven