Omgaan met jaloezie

13-12-2017 10:55 45 berichten
Hi iedereen!

De laatste tijd merk ik aan mezelf dat ik vrij snel jaloers word. Bijvoorbeeld als mijn vriend (wij hebben nu ruim 2 jaar een relatie) uitgaat, dan heb ik meteen het beeld voor me dat hij de hele avond met allemaal meiden zit te praten en te dansen. Elke keer als wij samen uit gaan gebeurd dit ook, dus ik weet dat dit altijd zo is. Hij was bijvoorbeeld afgelopen weekend uit geweest met een vriend van hem, waarvan ik weet dat hij mijn vriend zit te pushen om steeds meer te drinken, wat natuurlijk ook niet echt een slim idee is. Nogmaals, dit heb ik meerdere keren zelf meegemaakt en gezien dat dit gebeurd.

Ik ben er in april achter gekomen dat mijn vader (van wie ik het echt nooit zou verwachten) is vreemd gegaan, dus dat heeft ook wel iets met mijn vertrouwen naar mensen toe gedaan. Ik snap wel dat ik helemaal paranoia klink en ik wil mijn vriend ook graag een leuke avond gunnen, waarbij hij niet steeds hoeft te denken aan een jaloerse vriendin.

Mijn vraag is dus: hebben jullie dit ook en hoe gaan jullie er mee om?
Alle reacties Link kopieren
Dat jouw vader is vreemd gegaan houdt toch niet in dat jouw vriend dan ook vreemd gaat?
Ik vind dat een vrij kromme beredenering en naar jouw vriend toe helemaal fout.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
Heb je met je vriend besproken waar voor jullie de grenst ligt?
*Visje* schreef:
13-12-2017 10:58
Dat jouw vader is vreemd gegaan houdt toch niet in dat jouw vriend dan ook vreemd gaat?
Ik vind dat een vrij kromme beredenering en naar jouw vriend toe helemaal fout.
Dat klopt, en hier heb ik ook al gesprekken met mijn vriend over gehad. Ik denk ook zeker niet omdat mijn vader is vreemd gegaan dat mijn vriend dat ook automatisch doet, maar ik denk dat je wel moet begrijpen dat het zeker wel iets met mijn vertrouwen naar mensen in het algemeen gedaan heeft.
Probeer niet krampachtig te zijn hierin . Geef hem de ruimte en als hij die ruimte misbruikt is hij niet de man voor jou. Je kunt trouw niet afdwingen.
yette schreef:
13-12-2017 10:59
Heb je met je vriend besproken waar voor jullie de grenst ligt?
Ja. Bijvoorbeeld met iemand praten is oke, maar close met elkaar dansen gaat wel te ver. Maar wat hij doet is echt de hele avond met 1 meid gaan praten, wat ik ook al apart vind. Verder geeft hij mij totaal geen aandacht meer, en ik vermaak mezelf ook prima hoor. Maar denk wel van: hallo, je vriendin staat hier wel in dr eentje. Als we uitgaan gaan we vaak naar een grote kroeg in het dorp waar hij woont. Dus hij kent iedereen en ik ken sommige mensen via hem dan. Zelf ben ik wel spontaan dus ik stap wel op mensen af die ik dan ken, maar waar mijn vriend dan is..?

En ik vertrouw hem zeker wel, het is gewoon echt dat beeld wat ik dan voor me zie dat hij dan de hele tijd met meiden zit die ik niet ken. En dat ik er dan zelf ook niet bij ben om een beetje in de gaten te houden wat er gebeurd. Klinkt heel erg, ik weet het.
herfstappeltaart schreef:
13-12-2017 11:08
Probeer niet krampachtig te zijn hierin . Geef hem de ruimte en als hij die ruimte misbruikt is hij niet de man voor jou. Je kunt trouw niet afdwingen.
Ja snap ik, en dat is ook precies het gene wat ik probeer. Maar dan zit ik thuis en dan kan ik niet stoppen met eraan denken, waardoor ik mezelf helemaal gek maak... Ik houd mezelf dan wel echt tegen om hem niet te appen en dat doe ik ook echt niet, zodat hij wel een leuke avond krijgt. Maar voor mezelf is het echt niet leuk.
Nee ik heb dat niet want in onze relatie vinden we het niet nodig om zonder elkaar uit te gaan op die manier. Naar drink/dansfeestjes bedoel ik.
Wel gaan we afzonderlijk 's avonds een pint pakken met vrienden op café. Maar dan nooit tot in de nacht of met overmatig alcoholgebruik.
Maar dat moet elk koppel voor zichzelf uitmaken. Een man die op die manier uitgaat zou voor mij geen relatiemateriaal zijn. En mijn vriend denkt daar omgekeerd hetzelfde over.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij danst (intiem) met andere vrouwen vind ik op het randje; met familieleden bijvoorbeeld je zus of moeder okee maar niet met vrienden en kennissen.

En als je weet dat je vrouw lijdt dan doe je het niet. Een beetje zacht voor elkaar zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dus hij laat jou in een kroeg waar je weinig mensen kent aan je lot over en gaat zelf gezellig doen met andere meiden?

Ik snap het niet zo goed geloof ik. Wat doe jij dan? Je stapt er dan toch zeker gewoon op af en maakt kennis?
retrostar schreef:
13-12-2017 11:20
Dat hij danst (intiem) met andere vrouwen vind ik op het randje; met familieleden bijvoorbeeld je zus of moeder okee maar niet met vrienden en kennissen.

En als je weet dat je vrouw lijdt dan doe je het niet. Een beetje zacht voor elkaar zijn.
gelukkig kan hij niet goed dansen, dus doet hij dat bijna nooit hahahha
Alle reacties Link kopieren
D00rnr00sje schreef:
13-12-2017 11:11
Ja snap ik, en dat is ook precies het gene wat ik probeer. Maar dan zit ik thuis en dan kan ik niet stoppen met eraan denken, waardoor ik mezelf helemaal gek maak... Ik houd mezelf dan wel echt tegen om hem niet te appen en dat doe ik ook echt niet, zodat hij wel een leuke avond krijgt. Maar voor mezelf is het echt niet leuk.
Is hij jouw liefde dan wel waard? Per slot van rekening gaat bij hem eigen fun toch helemaal vóór.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
yette schreef:
13-12-2017 11:25
Dus hij laat jou in een kroeg waar je weinig mensen kent aan je lot over en gaat zelf gezellig doen met andere meiden?

Ik snap het niet zo goed geloof ik. Wat doe jij dan? Je stapt er dan toch zeker gewoon op af en maakt kennis?
Meestal sta ik te praten met de vriendinnen van vrienden van mijn vriend (snap je? ;) ) En als ik dan mijn vriend met meiden zie praten, dan stap ik daar ook niet echt gauw op af.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat danst hij dan? Is hij tango-koning?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
13-12-2017 11:26
Is hij jouw liefde dan wel waard? Per slot van rekening gaat bij hem eigen fun toch helemaal vóór.
Ik denk niet dat hij echt iets verkeerds zou doen, dat is gewoon het beeld wat ik meteen voor me zie. En ik vind wel dat het grootste gedeelde van het probleem bij mij ligt, dus dat ik er een manier voor moet vinden om me er minder mee bezig te houden. Het enige wat ik vind wat hij minder moet doen ik te veel met al die meiden praten de hele avond en mij niet zo alleen laten. Hier hebben we ook wel vaker gesprekken over gehad, maar dan zegt hij gewoon dat ik hem moet vertrouwen en dat hij van mij houd en echt niets zou doen. En ik geloof hem ook wel, maar dat verandert niets aan het feit dat de volgende keer ik weer alleen sta en hij met meiden om zich heen.
retrostar schreef:
13-12-2017 11:29
Maar wat danst hij dan? Is hij tango-koning?
Nee hij danst niet echt. Eigenlijk nooit, want dat kan hij niet hahahahah.
Alle reacties Link kopieren
doe niet zo moeilijk.

wat is intiem dansen, wanneer ik wedstrijd dansers zie dan zie je ze soms heel intiem dansen, maar het zijn echt niet allemaal stelletjes in het echt.

het speelt zich echt vooral af in je hoofd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
D00rnr00sje schreef:
13-12-2017 11:31
Ik denk niet dat hij echt iets verkeerds zou doen, dat is gewoon het beeld wat ik meteen voor me zie. En ik vind wel dat het grootste gedeelde van het probleem bij mij ligt, dus dat ik er een manier voor moet vinden om me er minder mee bezig te houden. Het enige wat ik vind wat hij minder moet doen ik te veel met al die meiden praten de hele avond en mij niet zo alleen laten. Hier hebben we ook wel vaker gesprekken over gehad, maar dan zegt hij gewoon dat ik hem moet vertrouwen en dat hij van mij houd en echt niets zou doen. En ik geloof hem ook wel, maar dat verandert niets aan het feit dat de volgende keer ik weer alleen sta en hij met meiden om zich heen.
En als hij bij jou is, met jouw vriendinnen, in jouw huis of bij je ouders thuis? Ik neem aan dat je ook een eigen leven hebt?
hamerhaai schreef:
13-12-2017 11:34
doe niet zo moeilijk.

wat is intiem dansen, wanneer ik wedstrijd dansers zie dan zie je ze soms heel intiem dansen, maar het zijn echt niet allemaal stelletjes in het echt.

het speelt zich echt vooral af in je hoofd.
ja ik zeg toch ook, dat is gewoon het beeld wat ik voor me zie. in mijn hoofd dus. daarom vraag ik advies over hoe ik ermee om moet gaan. jouw advies: doe niet zo moeilijk, helpt niet echt. want: hoe moet ik niet moeilijk doen als ik mezelf helemaal gek maak?
Alle reacties Link kopieren
D00rnr00sje schreef:
13-12-2017 11:27
Meestal sta ik te praten met de vriendinnen van vrienden van mijn vriend (snap je? ;) ) En als ik dan mijn vriend met meiden zie praten, dan stap ik daar ook niet echt gauw op af.
Als het aan je knaagt, zou ik dat wel doen. Gewoon even langslopen en laten weten dat je er ook nog bent. Weet ik veel, verzin desnoods iets dat je hem even wil vragen - Ga je zo mee een patatje halen? Was je iets van plan morgen? Kunnen we zondag naar de sauna of wilde je met je oma naar de kerk?

Whatever :P

Neem wat initiatief. Het is je vriend en het is doodnormaal dat je hem af en toe opzoekt. Nu kies je er zelf voor om op een afstandje te gaan zitten mokken.
Alle reacties Link kopieren
Nou gezellig als je samen op stap bent en je vriend staat heel de avond met anderen vrouwen te praten.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
13-12-2017 11:16
Nee ik heb dat niet want in onze relatie vinden we het niet nodig om zonder elkaar uit te gaan op die manier. Naar drink/dansfeestjes bedoel ik.
Wel gaan we afzonderlijk 's avonds een pint pakken met vrienden op café. Maar dan nooit tot in de nacht of met overmatig alcoholgebruik.
Maar dat moet elk koppel voor zichzelf uitmaken. Een man die op die manier uitgaat zou voor mij geen relatiemateriaal zijn. En mijn vriend denkt daar omgekeerd hetzelfde over.


dit dus..
20062016 schreef:
13-12-2017 11:36
En als hij bij jou is, met jouw vriendinnen, in jouw huis of bij je ouders thuis? Ik neem aan dat je ook een eigen leven hebt?
ik snap niet zo goed wat je bedoelt. als ik met vriendinnen ben, gaan we eigenlijk niet uit (ik ben daar eigenlijk een beetje klaar mee). meestal hebben we gewoon een gezellige meidenavond en zijn we aan het bijpraten en kijken we films, eten we junkfood enzo. dus daar hoeft hij zich geen zorgen om te maken.

een tijdje geleden zou ik met een vriendin naar amsterdam gaan. toen zei hij ook dat hij het niet echt een leuk idee vond omdat hij denkt dat er allemaal jongens achter me aan lopen (wat echt reuze meevalt hahaha), dus ik denk wel dat hij snapt wat ik bedoel als ik tegen hem zeg dat ik het niet echt fijn vind als hij met een vriend uit gaat.

dat avondje uit is uiteindelijk niet doorgegaan trouwens.
yette schreef:
13-12-2017 11:39
Als het aan je knaagt, zou ik dat wel doen. Gewoon even langslopen en laten weten dat je er ook nog bent. Weet ik veel, verzin desnoods iets dat je hem even wil vragen - Ga je zo mee een patatje halen? Was je iets van plan morgen? Kunnen we zondag naar de sauna of wilde je met je oma naar de kerk?

Whatever :P

Neem wat initiatief. Het is je vriend en het is doodnormaal dat je hem af en toe opzoekt. Nu kies je er zelf voor om op een afstandje te gaan zitten mokken.
daar heb je zeker gelijk in, zal ik doen de volgende keer! thanks!
Misschien heb je wel een goede reden om jaloers te zijn.
Het klinkt alsof de relatie niet helemaal fantastisch gaat.

Dat uitgaan en praten met anderen snap ik wel, want waarom zou je tijdens het uitgaan aan je partner vastgeplakt moeten zitten? Dan is het juist leuk om anderen te spreken. Je vriend is niet verantwoordelijk voor jouw uitgaansavond. Je moet wel jezelf kunnen vermaken. Neem je eigen vrienden mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven