Crush en collega 2.0

16-01-2018 03:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Ik heb voor de gelegenheid een andere nick aangemaakt.)

Allereerst mijn excuses voor het zoveelste “help, ik vind een collega leuk” topic. Maar ik zou graag wat anonieme meningen willen horen, voordat ik mijzelf een probleem aanpraat en daardoor wellicht de kans van mijn leven mis. Of misschien is er inderdaad een probleem, en dan is dit het juiste moment om dat te bevestigen.

Dus ja: ik vind een collega leuk. Of beter gezegd: een ex-collega, want hij is een paar weken geleden voor ander werk naar een andere stad verhuisd. En sinds hij weg is merk ik dat ik hem (laat ik voor het gemak J. zeggen) toch wel heel erg mis.

De grote “maar” is dat hij de ex-man is van mijn voorgangster. Ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen:

Ik ben jaren geleden bij mijn huidige werk komen werken. In eerste instantie zou ik voor een aantal maanden iemand vervangen die er om persoonlijke redenen even tussenuit ging. Echter is zij uiteindelijk – in goed overleg - nooit meer teruggekomen en zodoende mocht ik haar functie overnemen en heb hier een vaste aanstelling gekregen waarvoor ik ben verhuisd. Mijn voorgangster ken ik overigens. Niet heel goed, maar ik mag haar en we komen elkaar nog wel eens tegen bij etentjes e.d.

Terug naar J.: vanaf het begin was ik direct gecharmeerd van hem. Maar ik kwam er al vrij snel achter dat hij dus de ex-man van mijn voorgangster was en dat zij o.a. vanwege hun relatieproblemen die tussenperiode heeft genomen. Dat was voor mij reden genoeg om het bij een “normale” omgang te laten. J. is overigens geen directe collega. Ik kwam hem in het gebouw of op een borrel tegen, maar had verder niks met hem te maken. Wel weet ik dat ik hem altijd extreem aardig vond. Zo was hij de eerste die mij berichtjes stuurde via Facebook om te vragen hoe mijn nieuwe baan en nieuwe woonplaats mij bevielen.

Eigenlijk had ik het afgeschreven, totdat dus het moment kwam dat hij ons ging verlaten. Om die laatste weken goed te benutten deden we (met wat aanhang) iedere dag na het werk nog even een drankje om vervolgens als laatsten het pand te verlaten. Ook kreeg ik weer berichtjes, nu met de vraag wanneer ik hem in zijn nieuwe woonplaats kom bezoeken, en dat hij het een leuk idee vond om samen op vakantie te gaan. (wat overigens hier wel vaker gebeurd, vakantie met collega’s onderling)

Een goede vriend van J. was laatst met ons beiden op pad en vroeg aan mij waarom ik eigenlijk niet met J. samen ben. Waarop ik heb geantwoord dat ik J. echt ontzettend leuk vind, maar dat ik het niet over mijn hart krijg om die eerste stap te maken, omdat ik dan het gevoel heb dat ik het leven van mijn voorgangster “inpik”. Hij vond dat echter een kul-reden, dus nu vraag ik mij af: hang ik overbodig de moraalridder uit? Of moet ik zijn ex-relatie buiten beschouwing laten en actie ondernemen?
Aangezien jij part noch deel hebt aan de scheiding van J en jouw voorgangster, zou ik zeggen: ga ervoor! Zo te lezen is de aantrekkingskracht wederzijds en zelfs zichtbaar voor een ander.

Veel geluk. En houd ons op de hoogte!
:heart:
Onnodig moeilijk gedoe inderdaad. Hup ga er voor en geniet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie ongeveer als ik het vragen mag?

Ik merk wel dat jullie heel veel gemeenschappelijke vrienden hebben... Daarom speelt leeftijd vaak wel echt een rol. Als het bijvoorbeeld uitgaat hoe zit het dan met jullie vriendschappen en relaties? Bestaat er de kans dat je dan gelijk een groot gedeelte van je vrienden groep verlies en heeft het dan ook invloed op de werksfeer?

Als je een beetje verstandige genuanceerde vrienden hebt en je bent op de leeftijd van tikkende klok? Pak je kans!

Ben je nog in je 20gers sletten fase? Hit it undercover for one night and run! hahahah maar niks serieus mee beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen voor zijn eigen belang opkwam (zonder anderen onnodig te schaden) zou de wereld er een stuk beter uitzien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
vanaf een bepaalde leeftijd is elke man die je tegenkomt wel de ex van iemand.
je sleept er veel te veel bij.
Hij vindt jou leuk
jij vindt hem leuk
Heb het dan leuk samen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de rol van die excollega wel raar. Ik begrijp niet dat hij niet door roeien en ruiten gaat om jou te veroveren. Hij had jou simpelweg om verkering kunnen vragen en als hij wist dat het om zijn ex ging dan had hij dat met jou en (eventueel als hij daar waarde aan hecht) die ex kunnen bespreken. Maar hij koos voor een "help yourself" benadering. Dus ik vind hem niet bepaald pro-actief waardoor ik niet overtuigd ben dat dit een leuke man is met karakter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
:flirting: leuk topic........
Ga ervoor, doe eens gek. Eens met wat ze hierboven allemaal schrijven.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
ik zou me afvragen waarom de vrouw waarmee ik zoveel gemeen heb dat ik haar (ex)baan én (ex)haar vent interessant vind niet meer bij die vent is en daardoor ook nog haar baan kwijt is... hij is misschien lang niet zo geweldig als hij in eerste instantie lijkt, iets waar zij mogelijk ook wel ingetuind is

ik zou nog afstand houden en via anderen zien uit te vinden waarom het niet wilde lukken tussen hen

(ik heb ooit met een collega gedate en had me beter kunnen laten informeren)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat zijn toch overwegend positieve reacties. :)

Om nog snel antwoord te geven op wat vragen:

Leeftijd: Ik ben midden 30 en hij eind 30.

Wederzijdse vrienden: daar voorzie ik geen problemen wanneer het niet blijkt te werken. Dat ik met J. en beste vriend op pad was, was toeval. We delen geen intensieve vriendschappen.

@Retrostar: ik ga even nadenken over wat je schrijft. Ik weet ook niet of hij mij net zo leuk vind (en zo ja: wat hem dan tegen houd). Ben tot nu toe vooral druk geweest met: "moet ik mijn gevoelens de kop in drukken of niet?" Had verder stiekem wel gehoopt dat mijn openheid naar beste vriend ertoe zou zorgen dat hij dit aan J. zou vertellen en ik niet de eerste stap zou hoeven maken. Schijterd die ik ben. :$ Daarbij moet ik zeggen dat ik J. ook niet echt als een flirter of veroveraar heb leren kennen. Eerder ook een held op sokken.

@turquasi: ik weet min of meer waarom zij niet meer bij hem is. Maar dat vind ik irrelevant om hier neer te zetten. Hun relatie, hun problemen. Afgezien van baan en vent ben ik een totaal andere persoon dan zij is.
Alle reacties Link kopieren
Dit is nou echt een topic waarvan ik hoop dat je ons op de hoogte houdt. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
16-01-2018 12:47
Dit is nou echt een topic waarvan ik hoop dat je ons op de hoogte houdt. :cheer2:
Ahhh... dank je wel :bigkiss:

Ik ga mijn best voor je doen! We hebben in ieder geval al concreet een weekend gepland dat ik hem ga bezoeken.
Maar je moet wel nog even geduld hebben ben ik bang,. Vanwege mijn werk en de afstand (800 km) is dat pas in maart. :cry:
Alle reacties Link kopieren
De beloofde update, maar ik moet jullie helaas teleurstellen. Hij heeft daar inmiddels iemand anders leren kennen waar hij nu mee samen is. Ik heb hem evengoed nog dat weekend bezocht daar, maar dus gewoon als vrienden.

Jammer, maar helaas. Gelukkig weet ik dat ik ook prima vrienden met hem kan zijn en blijven. Maar ik baal er wel van dat telkens wanneer ik iemand leuk lijk te vinden, hij uiteindelijk met iemand anders aan mijn neus voorbij gaat. Dit is al de zoveelste keer dat het gebeurd... Wijze les: ik moet wat brutaler worden wat dat betreft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven