Internet date screenen

20-01-2018 20:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Als jullie via internet daten, hoe letten jullie dan op de veiligheid (wat betreft catfishen en leugenaars)? Screenen jullie de persoon van tevoren, wat voor vragen stel je? Proberen jullie diegene te vinden op social media of vragen jullie de persoon zelf om hun profiel? Ik date via Tinder en mijn gesprekspartners klagen steeds dat ik niet snel genoeg wil afspreken maar ik vind het niet echt een goed idee om zomaar met iemand af te spreken met amper informatie of gesprek van tevoren. Om social media vraag ik zelf niet maar ik vind het wel fijn als iemand zelf al een link naar een ander profiel erop zet, want bij bepaalde mensen staan daar rare dingen op en dan zie ik al dat het nep is.
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand wil screenen, is dat toch in 10 minuten gedaan?
Weet je meteen of je een nepperd te pakken hebt.

En 1e date gewoon in een kroeg of andere openbare ruimte, is dat een idee?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
20-01-2018 20:44
Als je iemand wil screenen, is dat toch in 10 minuten gedaan?
Weet je meteen of je een nepperd te pakken hebt.

En 1e date gewoon in een kroeg of andere openbare ruimte, is dat een idee?
Ja inderdaad maar mijn vraag was meer hoe men zoal screent. Je kunt dat doen dmv vragen stellen, bellen, of door eerst een bepaalde tijd te chatten en nooit eerder af te spreken dan dat, of door diegene te gaan Googlen of zoiets.

Een beetje screenen doe ik sowieso maar de één doet dat heel grondig en de ander spreekt meteen af.

En ja, in een openbare ruimte afspreken doe ik altijd ivm de veiligheid :) En het is ook een stuk minder awkward want je kunt dan heel makkelijk weer opstappen als het tegenvalt.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je iets meegemaakt dat je zo bang bent? Ik ga eigenlijk altijd op mijn gevoel af, en daar hoort wel een normaal uitziend profiel bij (genoeg foto’s etc.). Ik heb zelf ook een paar eerste tinderdates bij mij thuis gehad, had t gevoel dat het normale kerels waren en dat waren het ook. Dit was dan vaak bij mannen met wie ik al langere tijd had gechat en soms ook gebeld.

Maargoed als je ergens wat afspreekt dan is het in ieder geval veilig en kun je binnen één minuut vertrekken als het niet klopt. Misschien helpt het je om te bellen van te voren met potentiële date?
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak wel vaak pas al als we een tijdje hadden gechat. Maaar ik moet zeggen dat de dates leuker waren waarbij ik nog niet zoveel wist en niet al een hele invulling had gemaakt wat alleen nog maar kon tegenvallen..
Alle reacties Link kopieren
Niet eigenlijk. Gewoon openbaar afspreken, ergens in een kroeg ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging altijd blanco een date in. Screenen kan altijd nog erna en vaak was dat niet eens nodig omdat het na die ene date geen vervolg kreeg. Wel op neutraal terrein afgesproken en alleen voor een drankje.

Als je gevoel zegt, niet doen, dan dus ook gewoon niet doen. Simpel zat.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
20-01-2018 20:47
Maar heb je iets meegemaakt dat je zo bang bent? Ik ga eigenlijk altijd op mijn gevoel af, en daar hoort wel een normaal uitziend profiel bij (genoeg foto’s etc.). Ik heb zelf ook een paar eerste tinderdates bij mij thuis gehad, had t gevoel dat het normale kerels waren en dat waren het ook. Dit was dan vaak bij mannen met wie ik al langere tijd had gechat en soms ook gebeld.

Maargoed als je ergens wat afspreekt dan is het in ieder geval veilig en kun je binnen één minuut vertrekken als het niet klopt. Misschien helpt het je om te bellen van te voren met potentiële date?
Ik ben 2x gestalkt geweest na 1 date, die mannen zagen er gewoon normaal uit en ik had achteraf bezien weinig kunnen doen om het te voorkomen. Ik had gewoon pech. Ik had van tevoren wel nagekeken of ze echte personen waren. Ze konden gewoon geen nee accepteren en daarna had ik wel spijt dat ik hen mijn social media accounts heb gegeven, zo konden ze ook mijn omgeving stalken... Ik had er destijds ook bij hen naar gevraagd dus social media screening kan ook nadelen hebben helaas.

Verder valt het mij op dat mensen op Tinder heel snel willen afspreken. Ze willen amper van tevoren chatten. Ik snap dat face to face contact goed werkt en ik hou zelf ook niet zo van dat chatten maar zij moeten ook wel begrijpen dat anderen wel even willen kijken of het klikt. Anders loop ik onnodig risico en is het tijdverspilling (bij bepaalde mensen weet je tijdens het chatten al dat het niet gaat werken :P).

Bellen klinkt wel goed maar ik heb geen idee of dat gebruikelijk is :)
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
20-01-2018 20:49
Ik sprak wel vaak pas al als we een tijdje hadden gechat. Maaar ik moet zeggen dat de dates leuker waren waarbij ik nog niet zoveel wist en niet al een hele invulling had gemaakt wat alleen nog maar kon tegenvallen..
Ja dat kan ik me voorstellen, het is wel spontaner zonder chat. Maar ik vind veiligheid ook wel belangrijk. Ik woon alleen en iemand kan me zomaar naar huis volgen... Dat hoor je wel vaker. Wel heel jammer dat dat gebeurt.
iceteapeach schreef:
20-01-2018 20:53
Ik ging altijd blanco een date in. Screenen kan altijd nog erna en vaak was dat niet eens nodig omdat het na die ene date geen vervolg kreeg. Wel op neutraal terrein afgesproken en alleen voor een drankje.

Als je gevoel zegt, niet doen, dan dus ook gewoon niet doen. Simpel zat.
Sprak je dan 's avonds af of 's middags? Ik vind het lastig om van tevoren een gevoel te hebben bij iemand waar ik amper mee gechat heb. Hoe bepaal je dan of je met diegene wilt afspreken? Ik heb dan alleen de profieltekst, een foto, een naam en een leeftijd. Mensen kunnen wel vanalles invullen, toch. Mijn vriendin zit er met een fake account en die spreekt af maar zit wel te chatten (heeft verder geen foute bedoelingen), en iedereen tuint er toch in.
Als ik met iemand afspreek en ze zien me daar en ik blijk gecatfished te zijn en ik loop dan naar huis diezelfde avond dan kunnen ze zo kijken waar ik woon als ze even meelopen..
Alle reacties Link kopieren
Oei, nare ervaring! Snap dat je dan wat voorzichtiger bent geworden.
Over dat snel afspreken geef ik je wel gelijk in, wil wel een bepaalde klik voelen. Anders kun je met elke match meteen wel een drankje gaan drinken ;)

Ik heb het bellen geleerd van een vriendin, niet vaak gedaan maar werd nooit echt raar op gereageerd. Hangt trouwens wel van je insteek van Tinder af, de mijne was gewoon gezelligheid: geen onenightstands en ook niet perse een relatie, wel zien hoe het loopt. Wel gehoord dat mannen die meer in zijn voor korte contacten (begrijpelijk) geen zin hebben in geklets aan de telefoon. Maargoed dan filter je wel meteen ;)
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niets verbazen dat normale mannen afhaken door jouw wantrouwige paranoia gedrag en dat je daardoor eindigde met die stalkers.

Ik zou de naam een keer intypen in Google en verder afgaan op mijn gevoel.

Afspreken in een openbare gelegenheid. An kan je niets gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Oh jij bent het van die museum jaarkaart.

Ben jij sowieso wel in staat om iemand te vertrouwen?

Als je niet in staat bent om iemand te vertrouwen kan je ook geen relatie aangaan.

Vertrouwen is de basis van een relatie.

Echt jij schrikt normale mannen af en houdt zo de creeps over.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
20-01-2018 21:02
Oei, nare ervaring! Snap dat je dan wat voorzichtiger bent geworden.
Over dat snel afspreken geef ik je wel gelijk in, wil wel een bepaalde klik voelen. Anders kun je met elke match meteen wel een drankje gaan drinken ;)

Ik heb het bellen geleerd van een vriendin, niet vaak gedaan maar werd nooit echt raar op gereageerd. Hangt trouwens wel van je insteek van Tinder af, de mijne was gewoon gezelligheid: geen onenightstands en ook niet perse een relatie, wel zien hoe het loopt. Wel gehoord dat mannen die meer in zijn voor korte contacten (begrijpelijk) geen zin hebben in geklets aan de telefoon. Maargoed dan filter je wel meteen ;)
Ja, helaas gewoon pech gehad maar niks meer aan te doen! Ik geloof dat ze nu allebei een relatie hebben dus ik hoop dat ze een beetje vergeten zijn nu ze voorzien zijn van een vrouw :hihi:

Mijn insteek is ook gezelligheid, ik wil graag een relatie maar ik ben niet wanhopig of zoiets en ik heb ook geen probleem met one night stands. Wel wil ik ook bij een one night stand gewoon weten met wie ik te maken heb. Dat verkleint de kans op een eventuele vervelende afloop. Ik woon sowieso alleen, een beetje aan de rand van de stad. Mijn vrienden wonen allemaal elders. Toen ik nog op kamers zat was het allemaal wat relaxter omdat er altijd wel iemand thuis was en mijn huisgenoten vaak nog actiever betrokken waren bij mijn date dan ik, of ik nu wilde of niet :proud:
Ik spreek altijd meteen (/zo snel mogelijk) af. Op een openbare plek uiteraard, en daarna zien we wel.

Het is leuk omdat ik zelf wel van het spontane en snelle ben, als iemand eerst, bijvoorbeeld, een aantal weken wil chatten, houdt het bij mij al snel op. Het nadeel is dat je elkaar nog niet kent en ik in veel gevallen dus nog niet zó belangrijk ben voor een man dat hij ook daadwerkelijk op komt dagen op onze afspraak. :)
Alle reacties Link kopieren
Rubygloom schreef:
20-01-2018 20:58
Ja dat kan ik me voorstellen, het is wel spontaner zonder chat. Maar ik vind veiligheid ook wel belangrijk. Ik woon alleen en iemand kan me zomaar naar huis volgen... Dat hoor je wel vaker. Wel heel jammer dat dat gebeurt.



Sprak je dan 's avonds af of 's middags? Ik vind het lastig om van tevoren een gevoel te hebben bij iemand waar ik amper mee gechat heb. Hoe bepaal je dan of je met diegene wilt afspreken? Ik heb dan alleen de profieltekst, een foto, een naam en een leeftijd. Mensen kunnen wel vanalles invullen, toch. Mijn vriendin zit er met een fake account en die spreekt af maar zit wel te chatten (heeft verder geen foute bedoelingen), en iedereen tuint er toch in.
Als ik met iemand afspreek en ze zien me daar en ik blijk gecatfished te zijn en ik loop dan naar huis diezelfde avond dan kunnen ze zo kijken waar ik woon als ze even meelopen..


Ik heb, gelukkig, nog nooit last gehad van 'volgers' naar huis. Waar ik na een aantal keer wel mee gestopt was, was om oppas voor zoon te regelen omdat de date in kwestie bijv. niet kwam opdagen of kort voor de afspraak afhaakte. Dat was het enige 'wantrouwende' dat ik had (nooit laten merken alleen op een andere manier ging afspreken) en dus niet voor een hele avond oppas/logeeradres meer regelde. Vanaf dat moment, en toen zoon oud genoeg was om een paar uurtjes alleen thuis te zijn, sprak ik af na werk, dus rond half 6, alleen een drankje.

Maar als ik je zo lees, denk ik dat je nog totaal niet toe bent aan daten. Hoe komt het dat je er zo, lijkt wel bijna panisch, tegen daten aankijkt?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 20-01-2018 21:22
0.37% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sugarmiss, het is mij ook door andere topics wel duidelijk hoe je over mij denkt. Het risico van de creeps heb je overal. Creeps heb je ook in de kroeg, maar daar heb je nog lichaamstaal om op te letten. Op een app heb je dat niet. Dus dan screen ik een beetje. Dat is helemaal niet paranoïde. Ik ben 2x gestalkt geweest maar ik heb echt wel meer dan 2 mannen gedate, dus hoe weet jij nou of ik alleen creeps aantrek?

Naam intypen op Google werkt trouwens niet als je Tinder gebruikt want daar zie je aleen een voornaam. Wil je zijn achternaam weten dan zul je ernaar moeten vragen en dat is toch echt ook een vorm van 'screenen'.

Geen zin om verder met jou in discussie te gaan aangezien je toch je mening over mij al klaar hebt (heel knap hoor van achter zo'n schermpje) en in andere topics ook niet de leukste thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
Klubnika schreef:
20-01-2018 21:18
Ik spreek altijd meteen (/zo snel mogelijk) af. Op een openbare plek uiteraard, en daarna zien we wel.

Het is leuk omdat ik zelf wel van het spontane en snelle ben, als iemand eerst, bijvoorbeeld, een aantal weken wil chatten, houdt het bij mij al snel op. Het nadeel is dat je elkaar nog niet kent en ik in veel gevallen dus nog niet zó belangrijk ben voor een man dat hij ook daadwerkelijk op komt dagen op onze afspraak. :)
Ah, vervelend dat ze het soms laten afweten Klubnika! :( Aan de andere kant wel beter als ze het aan het begin van het daten al doen want dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Dan is het alleen maar goed als je geen contact meer hebt haha.

Een aantal weken vind ik trouwens ook overdreven hoor tenzij iemand niet eerder kan afspreken door een bepaalde reden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat dan als je een leuke man in het wild (kroeg, feestje) tegenkomt? Ga je dan ook naar de wc om hem te screenen?
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
20-01-2018 21:18
Ik heb, gelukkig, nog nooit last gehad van 'volgers' naar huis. Waar ik na een aantal keer wel mee gestopt was, was om oppas voor zoon te regelen en de date in kwestie bijv. niet kwam opdagen of kort voor de afspraak afhaakte. Dat was het enige 'wantrouwende' dat ik had (nooit laten merken alleen op een andere manier ging afspreken) en dus niet voor een hele avond oppas/logeeradres regelde. Vanaf dat moment, en toen zoon oud genoeg was om een paar uurtjes alleen thuis te zijn, sprak ik af na werk, dus rond half 6, alleen een drankje.

Maar als ik je zo lees, denk ik dat je nog totaal niet toe bent aan daten. Hoe komt het dat je er zo, lijkt wel bijna panisch, tegen daten aankijkt?
Gelukkig! En wat naar dat je date telkens niet kwam opdagen. Wat een onbeleefde mensen heb je toch, hoe moeilijk is het nou om even te appen dat je er toch vanaf ziet? Maar wel liever dat je date op die manier

Ik heb in het verleden regelmatig dates gehad en ik ben er zeker aan toe maar ben wat wantrouwend tegenover internetdaten geworden. Er zijn niet echt duidelijke sociale regels voor. Toen iedereen Tinder nam had ik een relatie en daarom ben ik er wat later mee begonnen. Heb een paar succesvolle dates gehad. Juist de laatste tijd hoor ik van vriendinnen wel wat negatieve dingen over catfishen, en over mannen die over hun grenzen heengaan. Verder hebben die twee stalkers me ook wel wat gedaan natuurlijk, plus het feit dat mensen op Tinder totaal geen zin hebben om even te praten. Ze klagen binnen een dag al dat het hen te lang duurt en gaan er vanuit dat ik dezelfde dag nog kan. Dat gaat sowieso niet aangezien ik ook 's avonds werk en veel afspraken heb. Maar misschien hebben zij veel vrije tijd en zijn ze het gewend om het zo te doen.. Omdat ik vroeger huisgenoten had en centraler woonde was het voor mij veel makkelijker om af te spreken omdat er altijd iemand thuis was en ik lekker snel van en naar restaurant/cafe kon :)
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
20-01-2018 21:23
Hoe doe je dat dan als je een leuke man in het wild (kroeg, feestje) tegenkomt? Ga je dan ook naar de wc om hem te screenen?
Nee hoor dan let ik gewoon op m'n algemene indruk van diegene :) Lichaamstaal enzo
Alle reacties Link kopieren
Maar dan kan je toch ook meteen afspreken en dan is het niet anders dan wanneer je hem in het wild tegen gekomen was... toch?

Desnoods neem je een prepaid date telefoon en een date mailaccount (dat had ik altijd wel, maar dat was toen je nog verder ging op msn :$ )
Alle reacties Link kopieren
Rubygloom schreef:
20-01-2018 21:27
Gelukkig! En wat naar dat je date telkens niet kwam opdagen. Wat een onbeleefde mensen heb je toch, hoe moeilijk is het nou om even te appen dat je er toch vanaf ziet? Maar wel liever dat je date op die manier

Ik heb in het verleden regelmatig dates gehad en ik ben er zeker aan toe maar ben wat wantrouwend tegenover internetdaten geworden. Er zijn niet echt duidelijke sociale regels voor. Toen iedereen Tinder nam had ik een relatie en daarom ben ik er wat later mee begonnen. Heb een paar succesvolle dates gehad. Juist de laatste tijd hoor ik van vriendinnen wel wat negatieve dingen over catfishen, en over mannen die over hun grenzen heengaan. Verder hebben die twee stalkers me ook wel wat gedaan natuurlijk, plus het feit dat mensen op Tinder totaal geen zin hebben om even te praten. Ze klagen binnen een dag al dat het hen te lang duurt en gaan er vanuit dat ik dezelfde dag nog kan. Dat gaat sowieso niet aangezien ik ook 's avonds werk en veel afspraken heb. Maar misschien hebben zij veel vrije tijd en zijn ze het gewend om het zo te doen.. Omdat ik vroeger huisgenoten had en centraler woonde was het voor mij veel makkelijker om af te spreken omdat er altijd iemand thuis was en ik lekker snel van en naar restaurant/cafe kon :)


Niet telkens hoor, is 2x gebeurd alleen dat heeft me wel geleerd om dates anders in te plannen. Nogmaals, zoals ik al eerder aangaf, als het niet goed voelt om af te spreken, niet doen. Wel de kanttekening erbij, laat je dateverleden niet meespelen in een evt. nieuwe date. NIet goed/fijn voor jou maar al zeker niet voor de nieuwe date in kwestie. Praat ook niet over exen/mislukte dates. Afknapper nl. vind ik althans.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
20-01-2018 22:03
Maar dan kan je toch ook meteen afspreken en dan is het niet anders dan wanneer je hem in het wild tegen gekomen was... toch?

Desnoods neem je een prepaid date telefoon en een date mailaccount (dat had ik altijd wel, maar dat was toen je nog verder ging op msn :$ )
Hmm niet helemaal hetzelfde voor mij.. In het wild zie ik meteen wie het is en is catfishen niet mogelijk. Ook weet iemand in het wild niet gelijk hoe ik heet. Ze hebben geen contactgegevens van mij en kunnen me ook niet opzoeken op social media of Google of zo (ik sta op de site van mijn werk en ik heb een niet-Nederlandse naam dus je kunt mij best goed opzoeken). Als ik tijdens het uitgaan iemand ontmoet dan is er altijd wel minimaal 1 vriend of vriendin bij dus dat is ook al een verschil.

Wow een telefoon speciaal voor daten :o Wel een beetje extreem? Maar ik heb wel een festivaltelefoon liggen dus het zou in principe wel kunnen :$ Ik heb een apart mailaccount voor communicatie via sites maar dat gebruik ik vooral voor Marktplaats en mijn Bol.com winkeltje (anders word ik gek van de mailtjes) maar via Tinder gebruikt niemand meer mail. Dus dan is een telefoon met whatsapp wel handiger.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
20-01-2018 22:10
Niet telkens hoor, is 2x gebeurd alleen dat heeft me wel geleerd om dates anders in te plannen. Nogmaals, zoals ik al eerder aangaf, als het niet goed voelt om af te spreken, niet doen. Wel de kanttekening erbij, laat je dateverleden niet meespelen in een evt. nieuwe date. NIet goed/fijn voor jou maar al zeker niet voor de nieuwe date in kwestie. Praat ook niet over exen/mislukte dates. Afknapper nl. vind ik althans.
Oh gelukkig niet zo vaak :)
Ik praat met mijn dates nooit over andere dates, en ik zou het ook niet leuk vinden als hij dat wel zou doen haha. Alleen vragen mensen soms hoe lang ik al op Tinder zit en dan geef ik wel gewoon antwoord. Voor sommige mensen wel fijn om te weten dat het van allebei niet de eerste keer is of van een van de twee juist wel.

Ik had 1x via Tinder in een chatgesprek een man die de hele tijd profielen van andere vrouwen ging afkammen. Die heb ik toen ontmatcht. Zulk gedrag slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Rubygloom schreef:
20-01-2018 22:17
Oh gelukkig niet zo vaak :)
Ik praat met mijn dates nooit over andere dates, en ik zou het ook niet leuk vinden als hij dat wel zou doen haha. Alleen vragen mensen soms hoe lang ik al op Tinder zit en dan geef ik wel gewoon antwoord. Voor sommige mensen wel fijn om te weten dat het van allebei niet de eerste keer is of van een van de twee juist wel.

Ik had 1x via Tinder in een chatgesprek een man die de hele tijd profielen van andere vrouwen ging afkammen. Die heb ik toen ontmatcht. Zulk gedrag slaat nergens op.


Ik date al meerdere jaren niet meer, geen zin in, maar destijds kreeg ik ook vragen als hoelang ik bijv. als vrijgezel/single was. Standaard vraag op willekeurig welke datingsite/Tinder dan ook. Mannen/vrouwen die daten maar hun 'ex'dates idd gaan zitten afkammen, daar heb ik niks mee of voorwaarden gaan stellen voor de eerste date, waren bij mij ook gelijk weg.

Nogmaals, voelt het niet goed, dan gewoon niet daten. Zo makkelijk is het echt. En ook al heb je wel een keer afgesproken maar je verder geen vervolg erin ziet? Geef het gewoon eerlijk aan. Dat je het gezellig vond (want ja, in het moment kan/kon dat ook echt zo zijn) maar dat je geen klik hebt en van verder contact ziet en diegene veel succes wenst in het verdere daten. Ben je duidelijk en laat je geen ruimte over dat de ander nog vragen gaat stellen waarom niet etc.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven