Vriend een beetje apatisch tijdens grote pregnancy scare

23-01-2018 20:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik heb de laatste 4 weken behoorlijk in de rats gezeten omdat ik behoorlijk (4 weken dus) overtijd was. Ik heb een spiraal en je hoort wel eens van die verhalen..
Behoorlijke stress dus, 3 testen gedaan, allemaal negatief en na 3 weken vriendlief ingelicht omdat ik normaal alles aan hem vertel.

Probleem is, hij leek niet geschrokken, eigenlijk leek het wel alsof er nul emotie was. Enige reactie was dat ik hem maar moest laten weten als hij iets 'voor mij' kon doen. Niks geen vragen (niet eens een 'wat nu'?) en de 5 dagen erna (en de rest van de avond) is hij er nul keer over begonnen. Na 5 dagen kreeg ik een appje: 'wanneer is je afspraak bij de dokter? Moet ik meegaan?'. Dat zijn bij elkaar alle woorden die hij er over heeft gezegd.
Ik ben er nog een paar keer over begonnen maar krijg amper een gesprek erover op gang.

We hebben het vroeger erover gehad dat we allebei niet zeker weten of we ooit kinderen willen, dus ik zei dat ik het allemaal zou regelen en zijn enige antwoord was 'fijn'.

Inmiddels ongesteld (halleluja) maar ik heb er een heel erg naar gevoel aan over gehouden. Hij is normaal ontzettend lief en zorgzaam, ik snap hier niks van maar voel me ook een aansteller. Wat denken jullie, normaal dit?
Alle reacties Link kopieren
wat had je gewild (en waarom heb je daar niet gewoon om gevraagd)?
Lorem Ipsum
Vind hem best nuchter blijven terwijl jij de touwtjes in handen hebt als het wel mis had gezeten.
Ga er nog eens met hem over in gesprek
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vrij normaal vinden.
Als ik zoiets zou meemaken zou ik stilletjes alles verwerken en weinig emotie tonen.
Misschien weet hij niet hoe hij zich moet voelen en wat de volgende stap is?
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-01-2018 20:45
wat had je gewild (en waarom heb je daar niet gewoon om gevraagd)?
Hm ja goed punt. Iets meer vragen misschien? Misschien is het oneerlijk van me om te denken dat hij net zo in paniek zou zijn als ik.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt na 3 negatieve testen aan je vriend verteld dat je denkt zwanger te zijn want geen ongesteldheid? Goed van je vriend dat hij niet in jou stress mee gaat. Begrijp wel dat hij niet vroeg: wat nu? 3 negatieve testen zouden bij mij ook niet aan zwangerschap doen denken
vanka91 schreef:
23-01-2018 20:47
Hm ja goed punt. Iets meer vragen misschien? Misschien is het oneerlijk van me om te denken dat hij net zo in paniek zou zijn als ik.
Welke vragen had je willen horen?
Dus je was niet eens zwanger, maar alleen over tijd. Hij vraagt of hij iets voor je kan doen en vraagt wanneer je afspraak is en of hij mee moet

Ben ik nou gek of klinkt hij gewoon als een nuchtere maar betrokken partner?
Alle reacties Link kopieren
Ga niet zitten gissen wat je vriend misschien denkt of voelt, vraag het hem gewoon. Ik kan me best voorstellen dat hij er altijd vanuit gegaan was dat het loos alarm was, en daarom zo emotieloos reageerde. Of dat hij zijn gevoelens voor zich hield omdat hij jou niet wilde laten schrikken. Of dat het hem echt niks deed. Of...
-Maar dat is dus gissen. Eerst praten, dan pas boos/gekwetst zijn (of niet).
Ik snap niet zo goed wat het probleem nu is? Wat had je dan verwacht.. Je denkt zwanger te zijn, zwangerschapstesten zijn negatief. Jij strest hem de pan uit, voor niks. Wat ik zeker begrijp. Maar als ik jouw vriend was, zou ik daar niet in mee gaan. Als je nou daadwerkelijk zwanger was en de test wijst het uit, dan heb je echt iets om je zorgen over te maken.

Je overdrijft nogal.. Chill en wees blij dat hij zo nuchter deed, want anders zou jouw stress level vast nog veel hoger geworden zijn.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 20:54
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HayleyDunphy schreef:
23-01-2018 20:47
3 negatieve testen zouden bij mij ook niet aan zwangerschap doen denken
Ja heel goed punt, pure paniek denk ik. Vriendin bleek onlangs zwanger en testte 5x negatief en positief met bloedtest. Maar dat ik heel erg zeldzaam hoorde ik. Misschien dat ik daarom een beetje als een kip zonder kop in de stress zat.
Een gesprek samen? Práát erover, deel je gevoelens en hoe jij het ervaren hebt en vraag hem hoe en wat en praat er samen over.
Is dat nu écht zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt een grote pregnancy scare, hij denkt vast zoiets als: 'ze heeft een spiraaltje, dus dat zal wel goed zijn'. Zo vaak gebeurt het nou ook weer niet dat je daarmee toch zwanger wordt, en je vriend zal dat soort verhalen vast niet opzoeken. Bovendien hoort hij het verhaal pas van jou als het eigenlijk alweer achter de rug is. Dus tja. Dat ie niet gelijk in de gordijnen vliegt, lijkt me niet verbazend.
Alle reacties Link kopieren
Waar moet hij van schrikken dan, als jij 3 negatieve testen hebt ?
Dan is de angst om vader te worden al weg.
Vind je dat hij in de rats moet zitten om je gezondheid; bedoel je dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vanka91 schreef:
23-01-2018 20:47
Hm ja goed punt. Iets meer vragen misschien? Misschien is het oneerlijk van me om te denken dat hij net zo in paniek zou zijn als ik.
Als man zou ik harder in paniek zijn dan als vrouw. Waarom was jij zo in paniek eigenlijk? Je was maar een paar weken overtijd dus nog ruim op tijd voor abortus of zelfs een overtijdbehandeling. Een man heeft die kans niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertel je het hem trouwens pas na drie weken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spiraal heb je? Met de Mirena is het normaal dat je menstruatie kan wegblijven. Neem aan dat je ook een echo hebt gehad? Om te zien of hij goed zat?

Denk dat je jezelf gek hebt gemaakt en verwacht had dat hij daar in mee zou gaan?

Ik zou wel het gesprek nog een keer aangaan om uit te spreken wat jullie nu echt in de toekomst willen qua kinderen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-01-2018 20:52
Waarom was jij zo in paniek eigenlijk?
Nog nooit zo lang overtijd geweest, je kunt er normaal de klok gelijk op zetten, elke 6 weken tot de exacte dag toe.
Maar goed inderdaad ik versterkte mijn eigen onnodige stress alleen maar en het is waarschijnlijk het beste wat hij had kunnen doen voor me dat hij er zo nuchter onder bleef..
Wellicht heb ik er een naar gevoel aan over gehouden omdat het zo onnodig was van mezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet helemaal wat je van hem verwacht hebt.
Wilde je gerust gesteld worden? Ik bedoel een spiraal en 3 negatieve testen och tja met een spiraal kan je menstruatie nou eenmaal veranderen.

Ik zou er zelfs niet als vrouw van in paniek raken om eerlijk te zijn.
Laat je niet gekmaken he!
Hij vroeg zich wellicht af waar je je zo druk om zat te maken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
als hij in paniek zou zijn geraakt had je hem ook niet erg lief gevonden waarschijnlijk....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus te zeggen dat het voor jou een grote zwangerschapsschrik was en voor hem niet zo te lezen.
Als de basis al zo anders is dan zijn dat je gevoelens/gedachten en woorden ook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Als het een mirena betreft hoor je toch uberhaupt niet meer ongesteld te worden?
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
23-01-2018 20:57
Wat voor spiraal heb je? Met de Mirena is het normaal dat je menstruatie kan wegblijven. Neem aan dat je ook een echo hebt gehad? Om te zien of hij goed zat?
Ik heb koper, kan geen anticonceptie met hormonen hebben helaas. Ze hebben nooit een echo gemaakt, was niet nodig zei de arts toen.
Wat de arts wel zei was dat ik er rekening mee moest houden dat je alsnog zwanger kon worden met een koper spiraal maar dat de kans wel klein was.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dacht hij dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en ging hij er niet vanuit dat je zwanger zou zijn.

Mijn man is ook zo. Die geloofde het nog niet eens toen ik toch echt zwanger was. een positieve test was niet genoeg bewijs. Pas toen ik toch echt niet ongesteld werd en uiteindelijk na de echo begon het te dagen. En Nog bleef het onwerkelijk tot mn buik begon te groeien.
Gevalletje eerst zien dan geloven ; -).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven