Vriendin van mijn vriendin

17-02-2018 17:42 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriendin had een vriendin (meer via internet) die erg slecht begon te praten over mij vanaf het begin zonder dat ze me kende. Gewoon beledigend eigenlijk. Dit veranderde in de loop van de tijd. Ze was juist blij ineens. Daarna (omdat mn vriendin ruzie met me had) begon dat wijf weer slecht te praten over mij. Dingen die best kwetsend kunnen zijn zoals dat ik haar niet verdien (heb niks verkeerds gedaan) en dat ik niet bij dr pas en dat zij te mooi is voor mij etc. Eigenlijk zoals in het begin en allemaal opfokkerij. Mijn vriendin had het te druk op een gegeven moment en verbrak het contact en nu heeft ze weer contact opgezocht met haar. Ik vind dit een teken van geen respect naar mij toe. Ik heb ook bepaalde personen aan de kant geschoven die erg aan het opstoken waren bij mij over haar met kwetsende teksten. In het begin hadden we dan ook veel discussies over haar en zei ze dat ze dr nog een kans zou geven.

Wat moet ik doen of hoe moet ik dit bespreken? Ik voel me namelijk erg genaaid en ik irriteer me aan het feit dat ze contact met zo een idioot heeft. Met alle andere vriendinnen heb ik geen problemen.

Alvast bedankt.
Wat heb jij een rare omgeving dan, zo vol met opstokende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
17-02-2018 17:43
Wat heb jij een rare omgeving dan, zo vol met opstokende mensen.
Dat snap ik dus ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Zo overdreven is het ook niet. Bij haar 1 vriendin en ik had een vriend.
Alle reacties Link kopieren
Maar het lijkt erop dat jouw vriendin haar alle ruimte geeft om over jou tekeer te gaan. En alles vervolgens aan je doorgeeft.

Wat mij betreft heeft zij ook een rol hier in. Heb je daar wel eens over nagedacht?
jillian69 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 17:58
92.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joeyak123 schreef:
17-02-2018 17:50
Zo overdreven is het ook niet. Bij haar 1 vriendin en ik had een vriend.
Nou dat vind ik best apart. Ik ken niemand die onaardige uitlatingen doet over mijn vriend, en andersom. Al helemaal zonder reden...

Weet je zeker dat er geen reden voor is? Als het bij 2 mensen al gebeurd is, ligt het misschien toch aan jullie?
Tja, mijn vriend heeft ook vriendinnen die alle kansen benutten om kwaad over mij te spreken of te stoken tussen ons terwijl ze me amper zien/kennen. Simpelweg omdat dit 'vriendinnen' zijn die mijn vriend zelf willen verleiden maar daar niet in lukken.
Meestal komt dit uit jaloezie.
Maar dit zijn uiteraard geen echte vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Meestal komt dit omdat een partner zelf bij zijn/haar vrienden loopt te klagen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
17-02-2018 17:43
Wat heb jij een rare omgeving dan, zo vol met opstokende mensen.
Zo te lezen is TO zelf ook niet vies van een lekker potje stoken.
Grow up, zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jaloezie zal, zeker in het begin, een rol hebben gespeeld.

Daarnaast heeft het inderdaad ook te maken met het feit dat ze ook bij ruzies met mij bij haar klaagt/klaagde. Ik weet niet echt wat ik het best kan doen. Wat ik het liefst wil is dat ze zo ver mogelijk uit de buurt blijft van mijn vriendin. Mijn vriendin heeft namelijk ook vrienden die (toen ze dat rotwijf even links liet) juist heel intelligent zijn en goede adviezen geven.

Zouden jullie dit bespreken? Zoja, hoe zou ik dit het best kunnen doen? Of zeggen jullie dat ik bij de eerstvolgende keer mijn vriendin maar mag laten kiezen tussen mij en dat wijf.
anoniem_364403 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 18:29
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-02-2018 18:26
Zo te lezen is TO zelf ook niet vies van een lekker potje stoken.
Grow up, zeg!

En waar baseer je dat op? Mijn (vroegere) vriend was meer jaloers en die van haar was/is ook jaloers. Heb ik niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Joeyak123 schreef:
17-02-2018 18:26
Jaloezie zal, zeker in het begin, een rol hebben gespeeld.

Daarnaast heeft het inderdaad ook te maken met het feit dat ze ook bij ruzies met mij bij haar klaagt/klaagde. Ik weet niet echt wat ik het best kan doen. Wat ik het liefst wil is dat ze zo ver mogelijk uit de buurt blijft van mijn vriendin. Mijn vriend heeft namelijk ook vrienden die (toen ze dat rotwijf even links liet) juist heel intelligent zijn en goede adviezen geven.

Zouden jullie dit bespreken? Zoja, hoe zou ik dit het best kunnen doen? Of zeggen jullie dat ik bij de eerstvolgende keer mijn vriendin maar mag laten kiezen tussen mij en dat wijf.
Hou eens op met dat ge-wijf. Laat haar links liggen en laat je vriendin haar eigen keuzes maken, ook als jij een andere mening hebt. Dat noemt men volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Joeyak123 schreef:
17-02-2018 18:27
En waar baseer je dat op? Mijn (vroegere) vriend was meer jaloers en die van haar was/is ook jaloers. Heb ik niks mee te maken.
Ik baseer mijn mening op je buitengewoon puberale taalgebruik en het feit dat de meeste volwassenen niet zo reageren op een dergelijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Lastig dit.

Als ik nu helemaal losga op die nare vriendin van jou die die andere nare vriendin zomaar weer in haar leven laat dan ben ik eigenlijk net zo als die nare vriendin van jouw vriendin.
En dat allemaal omdat jouw woorden mij daartoe brengen (ik ken jullie immers niet)

...hmmmmmmmm, er kriebelt een gedachte/conclusie, maar ik kom er niet helemaal bij. Help me even!

Als ik me alleen maar druk maak om jou, tenslotte degene die hier schrijft dan zou ik je willen adviseren om wat aan je zelfvertrouwen te doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je haar laten kiezen? Blijkbaar heeft ze wat vrienden betreft, niet zo'n goede smaak. Ik zou het uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Raar, mijn vrienden zouden het nooit in hun hoofd halen kwaad te spreken over mijn vriend uit respect naar mij. En ik zou nooit toestaan dat mensen kwaad spreken over m'n vriend, uit respect voor m'n vriend. En ik zou nooit kwaad spreken over de vrienden van m'n vriend, wederom uit respect. En dat betekent niet dat er geen negatieve kanten kunnen worden besproken, maar zoals het er bij jullie aan toe gaat vermoed ik dat jullie hoogstens 15 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:11
96.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste ben ik 20. Ten tweede vind ik de conclusies die hier worden getrokken buitengewoon bekrompen. Het is simpelweg een situatie met een irritante vriendin. Ik vraag heel normaal wat ik het best kan doen volgens jullie: laten lopen of er wat van zeggen. Dan kan er wel worden geroepen volwassen et cetera, maar ik heb gewoon geen zin in negatieve energie in de relatie.
Alle reacties Link kopieren
bl1ksem schreef:
17-02-2018 18:52
Dit. Heb dit ook eens meegemaakt: Ik vertelde het mijn beste vriendin steeds weer als ik ruzie had met m'n vriend, waardoor zij echt een vertekend beeld van 'm kreeg, hem ging haten en dacht dat 'ie me alleen maar pijn deed.

Ik zou het die vriendin dus niet verwijten dat ze je haat, maar je eigen vriendin wel (ook al gaat ze dit ontkennen). Succes.
Inderdaad. Denk dit ook. Maar hoe zou ik dit moeten brengen of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Joeyak123 schreef:
17-02-2018 18:55
Inderdaad. Denk dit ook. Maar hoe zou ik dit moeten brengen of juist niet?
'Als je een probleem met me hebt, bespreek het dan met mij in plaats van met anderen'
Alle reacties Link kopieren
Joeyak123 schreef:
17-02-2018 18:54
Ten eerste ben ik 20. Ten tweede vind ik de conclusies die hier worden getrokken buitengewoon bekrompen. Het is simpelweg een situatie met een irritante vriendin. Ik vraag heel normaal wat ik het best kan doen volgens jullie: laten lopen of er wat van zeggen. Dan kan er wel worden geroepen volwassen et cetera, maar ik heb gewoon geen zin in negatieve energie in de relatie.
Stop zelf dan zoveel negatieve energie er in te stoppen. Toon wat respect! Noem haar vriendin geen wijf. Je vriendin haalt blijkbaar veel steun uit deze vriendschap en vindt het prima als er zo over je wordt gesproken. Dan heb jij 2 keuzes:
1. Jij vindt het prima zo'n vriendin te hebben en klaagt er niet meer over.
2. Je vindt het niet prima en geeft dat respectvol bij haar aan.

Bij twee zijn weer 2 mogelijke uitkomsten.
1. Ze doet er iets mee en jij bent blij
2. Ze doet er niks mee en jij bent bij de verkeerde vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:12
97.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is.
Als ze een vriendin heeft die alleen maar met haar mee praat en niet echt de waarheid verteld van wat ze echt vind en dingen alleen maar zegt die ze wilt horen, dan krijg je meestal dit soort dingen.
En misschien is die vriendin gewoon een uitlaat en moet je de dingen die ze terug antwoord niet al te serieus nemen.

Ik zou ff met je vriendin een goed gesprek voeren over hoe jij je voelt.
Als ze ermee doorgaat, en jou zo "slecht" ziet misschien overwegen om ff ruimte te geven in jullie relatie.

Die vriendin van haar is als gif, ik denk niet dat alles zo super slecht aan je is en dat je ook goeie kanten heb.
Een echte vriendin, bekijkt verhalen van beide kanten en zegt daarna wat ze vind.

Nou succes!
Misschien een stomme vraag, maar ik heb niet uit de op gehaald, of het je partner is?
Of is het een vriendin?
Als het gaat om "gewoon" een vriendin, laat dan lekker gaan, als iemand zich zo makkelijk laat opnaaien door een ander, is die persoon het verspillen van je energie gewoon niet waard, dat ligt dan aan de ander, en als die naar lasterpraat luistert over jou, kun je je conclusies trekken, iemand die je goed kent, zou beter moeten weten, en beter moeten handelen.

Als het je partner is, is het een ander verhaal, dan zal ze moeten kiezen, om te kappen met een contact die jullie relatie onder de stress zet, en waarvoor? voor een stomme online "vriendschap"? of speelt er meer?

Eigenlijk dan nog, zet haar maar voor de keuze, die online persoon weg, of jijzelf.
Ik zou er wel klaar mee zijn, en dat geldt voor beide situaties.
Je hebt niets aan iemand die zich zo gemakkelijk door anderen laat opnaaien, punt uit, en laat je niet zo in de kaarten kijken, dat vinden ze alleen maar leuk, en geeft ze een superieur gevoel, want jij trekt je dat aan...gun ze dat niet, en ga er niet meer op in, dan zijn ze het snel beu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven