Mannen en hun plannen...

21-02-2018 19:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag bedacht ik dat ik eigenlijk altijd heel sceptisch/meewarig sta tegenover een plan-van-een-man.

Wat ik hiermee bedoel is, als een man met een (grandioos) plan komt voor een nieuwe business/verbouwing/boek-film-tv serie die hij gaat schrijven/politieke carrière heb ik altijd zoiets van : "Suuuuuuure dream on, unrealistic summerchild/sukkel." Terwijl er uiteindelijk achter elke wél succesvolle business/verbouwing/etc ooit een plan (meestal van een man) zat.

Wat ik me nu al schrijvend afvraag is: Zou ik ook zo reageren als een vrouw een plan heeft/ iets wil opzetten? Dat weet ik nog niet...wel ietsje minder denk ik...oh jee, internalised sexism? ;-)

Nou ben ik zelf 's werelds most risk-averse persoon, die bij elk plan van een ander dat niet beyond doorwrocht is denkt: DAT WORDT TOCH NIKS. Dus ik zit wel een beetje aan één extreme kant van het spectrum...

Ik zou het leuk vinden als jullie met me mee zouden filosoferen over dingen als:
1. Hoe reageer jij op andermans/-vrouws grote(re) plannen?
2. Zit daar nog verschil in of het een man of een vrouw is?
3. Ben je zelf heel erg een 'oprichter'?
4. Hebben mannen inderdaad sneller debiele grandioze plannen (die meestal binnen drie weken ergens op de plank terecht komen?)
5. Nog meer gedachtes over dit thema....
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Why zo many dingen in the Engelse language?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zowel bij mannen als bij vrouwen reageer ik lauw.
Laat ze zelf maar ontdekken dat het een geschift plan is dat niet werkt.
Of dat binnen de 2 weken in een donkere schuif belandt wegens niet realistisch, geen tijd, geen geld, ...

Tenzij de boel écht gevaarlijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een groot plan oppert wacht ik gewoon af. Misschien wordt het iets, misschien niet. Mijn man is niet zo van de grote plannen, mijn vader niet en andere mannen die ik persoonlijk ken ook niet, dus dat het typisch iets voor mannen is, is niet iets wat ik herken uit mijn omgeving. Maar ik zou op een man waarschijnlijk hetzelfde reageren als op een vrouw. Bij iemand die al de reputatie heeft van opschepper denk ik er wel het mijne van, maar ik zou er niks over zeggen. Wie weet lukt het deze keer wel, en anders ziet hij of zij het vanzelf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
You gunt het them zeker not?
Ik heb een keer een verhaal gehoord over een vage kennis die al een tijd zonder werk zat en nu het plan had opgevat om goud te gaan delven in zijn achtertuin. Hij had al helemaal zo'n goudpan aangeschaft en dergelijke. Geen idee hoe dat verhaal is afgelopen maar ik denk dat ik het wel kan raden.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, da's typisch vrouwen.
Over een oneigenlijk onderwerp, zonder de aanleiding te noemen, haar emoties ventileren, betreffende, neem ik aan een manspersoon met een plan, in haar directe omgeving.
Uitkomst: TO wordt bevestigd dat mannen inderdaad idiote plannen maken.
Ook ken ik iemand die in zijn huiskamer bezig was om een nieuwe energiebron uit te vinden, waarmee hij schatrijk zou worden. Ik heb er nog niets over gelezen in de krant dus ik denk dat hij nog bezig is.
RikM schreef:
21-02-2018 19:55
Ik heb een keer een verhaal gehoord over een vage kennis die al een tijd zonder werk zat en nu het plan had opgevat om goud te gaan delven in zijn achtertuin. Hij had al helemaal zo'n goudpan aangeschaft en dergelijke. Geen idee hoe dat verhaal is afgelopen maar ik denk dat ik het wel kan raden.
Die zit op één of ander tropisch eiland met een cocktail in zijn hand te genieten van zijn winst :-D.

Of hij heeft ontdekt dat er in pakweg Congo meer goud te rapen valt en is naar ginder vertrokken.
Ik heb het drie keer gelezen maar ik begrijp er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Goh ja genoeg ondernemers in de familie en omgeving. Sommige zijn met zo’n groots plan inmiddels miljonair, de ander verdient er een goede boterham aan maar niemand is weer terug in dienst gegaan voor een baas.

Dus nee als iemand een plan heeft zou ik dat altijd aanmoedigen mits er goed over is nagedacht. En vind het vaak ook leuk om te brainstormen met entousiaste mensen.

Vind het altijd zo’n dooddoener die types die alleen maar beren op de weg zien. Afgunst naar andere is zo’n nasty eigenschap. En wat boeit het of het een man of vrouw is?
Ik heb eerlijk gezegd meer moeite met vrouwen en het plannen van hun plannen. Zet een aantal vrouwen bij elkaar om een plan te maken en voor je het weet ben je drie uur verder en staat het concept-plan, wat al tig keer veranderd is, nog steeds in concept-concept stadium
blijfgewoonbianca schreef:
21-02-2018 19:44
Why zo many dingen in the Engelse language?

Yes that is ook the first ding dat ik dacht
8102 schreef:
21-02-2018 20:02
Ik heb het drie keer gelezen maar ik begrijp er niets van.

Maybe we moeten het undertitlen?
Ik had zelf the grootse plan om cowboy te worden, is competely mislukt.
Ik pis in mijn broek van het lachen, vanwege je schrijfstijl. Nee, dat is geen compliment.
Leer eerst normaal schrijven en kom dan opnieuw je vraag stellen hier.
Alle reacties Link kopieren
De meeste plannen zijn idioot. Maar zonder idiote plannen hadden we nu nog in grotten gewoond en in berenvellen rondgelopen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
DEATH schreef:
21-02-2018 20:21
Ik had zelf the grootse plan om cowboy te worden, is competely mislukt.

You bent een soort van galactic strijder geworden! That's ook nice!
Oh, ik ben altijd wel curieus naar de plannen van anderen. Maar dan wil ik wel meer weten over de motivatie, hoe ze er tot besloten hebben, hoe de uitvoering in de steigers staat...

Heb een vriendin die een onderneming is gestart in een vak die veel huismoeders als hobby hebben en een ander zit met haar man in de bitcoins. Tja, dan kan ik er veel van vinden maar zij doen het gewoon en verdienen er geld mee.

In tegenstelling tot ik. Niet erg overigens, maar ik kan het wel bewonderen in anderen.
God.. soms mis ik een ‘like’ button! DEATH; jij bent funny!

Verder; De enige manier om te zien of een plan werkt is het doen en gaandeweg misschien aanpassen. Ik had nog nooit geklust maar toch heb ik in twee jaar samen met manlief een huis gebouwd. Iedereen verklaarde me voor gek toen ik het plan vertelde. Tsja.. ik had zelf eigenlijk ook niet gedacht dat het me zou lukken 😇
Volgens mij ligt het er niet aan of een man of een vrouw een plan heeft.
Of de uitvoering ervan succesvol verloopt ligt vooral aan het type man of vrouw die dat plan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de persoon en of het plan verder een beetje goed is uitgedacht of zomaar een hersenspinsel.

Ik kende vroeger een meisje die altijd grootste plannen had wat ze allemaal wilde gaan doen, geen van die plannen werd ooit werkelijkheid. Maar elke keer wel er een soort van opschepperig over doen. Zij zat wel in mijn allergie-zone.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bedankt voor alle reacties.

Goeie vraag over afgunst...Vanuit die invalshoek heb ik er nog nooit over nagedacht...Maar ik geloof het niet. Word eerder al moe bij het idee van de enorme hoeveelheid werk die het wél succesvol uitvoeren van een plan oplevert.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
21-02-2018 20:13
Ik heb eerlijk gezegd meer moeite met vrouwen en het plannen van hun plannen. Zet een aantal vrouwen bij elkaar om een plan te maken en voor je het weet ben je drie uur verder en staat het concept-plan, wat al tig keer veranderd is, nog steeds in concept-concept stadium
Daar heb je wel een punt. Ik heb ook wel een soort van verbijsterde bewondering voor mensen die gewoon aan de slag gaan.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
blijfgewoonbianca schreef:
21-02-2018 19:44
Why zo many dingen in the Engelse language?
Ik denk dat als je overwegend Amerikaanse populair-psychologische literatuur hierover leest je dat automatisch gaat doen. Wellicht dat andere forummers met dezelfde interesses zo beter kunnen connecten en levelen met TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven