Mannen en hun plannen...

21-02-2018 19:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag bedacht ik dat ik eigenlijk altijd heel sceptisch/meewarig sta tegenover een plan-van-een-man.

Wat ik hiermee bedoel is, als een man met een (grandioos) plan komt voor een nieuwe business/verbouwing/boek-film-tv serie die hij gaat schrijven/politieke carrière heb ik altijd zoiets van : "Suuuuuuure dream on, unrealistic summerchild/sukkel." Terwijl er uiteindelijk achter elke wél succesvolle business/verbouwing/etc ooit een plan (meestal van een man) zat.

Wat ik me nu al schrijvend afvraag is: Zou ik ook zo reageren als een vrouw een plan heeft/ iets wil opzetten? Dat weet ik nog niet...wel ietsje minder denk ik...oh jee, internalised sexism? ;-)

Nou ben ik zelf 's werelds most risk-averse persoon, die bij elk plan van een ander dat niet beyond doorwrocht is denkt: DAT WORDT TOCH NIKS. Dus ik zit wel een beetje aan één extreme kant van het spectrum...

Ik zou het leuk vinden als jullie met me mee zouden filosoferen over dingen als:
1. Hoe reageer jij op andermans/-vrouws grote(re) plannen?
2. Zit daar nog verschil in of het een man of een vrouw is?
3. Ben je zelf heel erg een 'oprichter'?
4. Hebben mannen inderdaad sneller debiele grandioze plannen (die meestal binnen drie weken ergens op de plank terecht komen?)
5. Nog meer gedachtes over dit thema....
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett

Dat hangt af van de maker. Er zijn mensen die hun plannen uitvoeren, er zijn er ook die het niet doen. Het maken van een plan alleen is al leuk. Een plan is wat je van plan bent om te doen. Dat kan wijzigen.

Nee.

Soms, soms niet. Ik maak meer plannen dan ik uitvoer.

4. Hebben mannen inderdaad sneller debiele grandioze plannen (die meestal binnen drie weken ergens op de plank terecht komen?)

Geen idee. Nooit onderzocht.

5. Nog meer gedachtes over dit thema

Wat is er mis met plannen maken? En wat is de achtergrond van jouw vragen?
Ooh tegen mij zeggen mensen altijd als ik ergens lol in heb en goed in ben dat ik er mijn bussiness van moet maken. Leuk koken moet catering worden, interieur hobby en ik moet styliste worden en laatst vonden ze dat ik moest gaan cashen met de reisgidsjes die ik voor mezelf maak voor een stedentrip.

Achterlijke ideeen vind ik. Als je van je hobby je werk maakt heb je nooit meer iets echt leuks.

Bovendien heb ik een baan waarvoor ik een universitaire studie en twee post academische opleidingen voor heb gevolgd met inmiddels 15 plus jaar ervaring, dus dat is mijn money-maker.

Ik ga helegaar geen taarten bakken en verkopen op marktplaats.
Ik vind het altijd wel knap als mensen echt serieus geld maken met het thuis maken van zeepjes, het posten van hun outfits op instagram en het kralen rijgen in de schuur.

Ik ben opgevoed met het idee dat je het alleen kunt maken in het leven als je naar de universiteit gaat, dus ik ben elke keer weer verbaasd dat mensen van iets niets weten te maken.

Maar ik zie ook altijd gelijk voor me dat zo'n rijtjeshuis is een onleefbare zeepfabriek veranderd, het instagram meisje met een vaste fotograaf en team noodgedwongen de wereld rond moet reizen voor content en de kralen-rijgster haar schuurtje nooit meer uitkomt vanwege de vele bestellingen en dan word ik al moe als ik er aan denk....
Antoon69 schreef:
21-02-2018 22:51
Ik denk dat als je overwegend Amerikaanse populair-psychologische literatuur hierover leest je dat automatisch gaat doen. Wellicht dat andere forummers met dezelfde interesses zo beter kunnen connecten en levelen met TO.
Wat lief van je Antoon. Eigenlijk ben ik gewoon een luie donder die teveel door elkaar leest, en het eerste woord wat bovenkomt gebruikt.
Het leest idd super popi-jopi en bah, dus ik zal voortaan beter mijn best doen...
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Hillegonda1 schreef:
21-02-2018 23:11
Ik vind het altijd wel knap als mensen echt serieus geld maken met het thuis maken van zeepjes, het posten van hun outfits op instagram en het kralen rijgen in de schuur.

Ik ben opgevoed met het idee dat je het alleen kunt maken in het leven als je naar de universiteit gaat, dus ik ben elke keer weer verbaasd dat mensen van iets niets weten te maken.

Maar ik zie ook altijd gelijk voor me dat zo'n rijtjeshuis is een onleefbare zeepfabriek veranderd, het instagram meisje met een vaste fotograaf en team noodgedwongen de wereld rond moet reizen voor content en de kralen-rijgster haar schuurtje nooit meer uitkomt vanwege de vele bestellingen en dan word ik al moe als ik er aan denk....
a) :rofl:

b) nou precies.
Ik heb gehoord dat die gouddelver later stroopwafels is gaan verkopen in Chili ...
Ik vind hier dingen van.
blijfgewoonbianca schreef:
21-02-2018 19:44
Why zo many dingen in the Engelse language?
TO wil gewoon lekker interessant doen en overal tegenaan schoppen

*jeuk*
Ik heb dit ook met mensen (niet alleen met mannen) die dit soort plannen hebben.

Daarbij wel een verschil natuurlijk tussen mensen die al hard bezig zijn om iets te doen, dan degenen die zomaar wat roepen.

Ik zie iemand die bijvoorbeeld al tijden voor de lol schrijft en altijd bezig is met nieuwe stijlvormen te vinden etc, een stuk minder irritant dan iemand die uit het niets opeens een boek gaat schrijven en denkt dat ze dan van de opbrengst kunnen leven.
PoasAaier schreef:
22-02-2018 20:06
TO wil gewoon lekker interessant doen en overal tegenaan schoppen

*jeuk*
Ha, ik ben de sufste anti-rebel die er bestaat, dus eigenlijk wel handig om te weten dat mijn luiheid zo uitgelegd wordt :-)
NowThen schreef:
21-02-2018 19:41
Hallo allemaal,

Vandaag bedacht ik dat ik eigenlijk altijd heel sceptisch/meewarig sta tegenover een plan-van-een-man.

Wat ik hiermee bedoel is, als een man met een (grandioos) plan komt voor een nieuwe business/verbouwing/boek-film-tv serie die hij gaat schrijven/politieke carrière heb ik altijd zoiets van : "Suuuuuuure dream on, unrealistic summerchild/sukkel." Terwijl er uiteindelijk achter elke wél succesvolle business/verbouwing/etc ooit een plan (meestal van een man) zat.

Wat ik me nu al schrijvend afvraag is: Zou ik ook zo reageren als een vrouw een plan heeft/ iets wil opzetten? Dat weet ik nog niet...wel ietsje minder denk ik...oh jee, internalised sexism? ;-)

Nou ben ik zelf 's werelds most risk-averse persoon, die bij elk plan van een ander dat niet beyond doorwrocht is denkt: DAT WORDT TOCH NIKS. Dus ik zit wel een beetje aan één extreme kant van het spectrum...

Ik zou het leuk vinden als jullie met me mee zouden filosoferen over dingen als:
M'n vriend kreeg het plan om te solliciteren op vacatures voor minimaal een half jaar werken in het buitenland. Dit heeft hij dan ook zonder overleg gedaan en hij was nog verbaasd dat ik schrok en over gevoelens ging praten. Ik heb me er enigszins overheen kunnen zetten en had zelfs al kleinigheidjes gekocht om op te sturen. Maar vanaf 't punt dat ik gevoelens toonde en het niet 1,2,3 makkelijk vond zag hij alles als gezeik. Terwijl ik niet de moeilijkste ben. Niet veel later maakte hij het uit.
Ben niet zo'n fan van sommige plannen van mannen. :hamer:
karibu schreef:
23-02-2018 06:59
M'n vriend kreeg het plan om te solliciteren op vacatures voor minimaal een half jaar werken in het buitenland. Dit heeft hij dan ook zonder overleg gedaan en hij was nog verbaasd dat ik schrok en over gevoelens ging praten. Ik heb me er enigszins overheen kunnen zetten en had zelfs al kleinigheidjes gekocht om op te sturen. Maar vanaf 't punt dat ik gevoelens toonde en het niet 1,2,3 makkelijk vond zag hij alles als gezeik. Terwijl ik niet de moeilijkste ben. Niet veel later maakte hij het uit.
Ben niet zo'n fan van sommige plannen van mannen. :hamer:
Hee zo’n man ken ik ook! Geen overleg, pas toen hij naar het land toe moest vliegen voor een tweede gesprek kreeg zijn vrouw iets te horen. Baan voor 3 jaar en op 9 uur vliegen. Vrouw met eigen goedlopende bedrijf en kinderen hebben uiteindelijk alles opgegeven en zijn mee gegaan. Daar uiteindelijk nog gescheiden.
Ik ken een vrouw die een voettocht naar Ijsland wilde maken voor innerlijke groei.

Daar krijg ik nou jeuk van.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
:-D

En om op je vragen te antwoorden:

Vrouwen hebben het vaker over praktische zaken, andere mensen en zichzelf. Terwijl mannen beter kunnen bomen (en denken) over plannen en ideeën.

Dus daarom zijn het vaker mannen met grootste plannen. Die soms ook worden waargemaakt.
RikM schreef:
21-02-2018 19:55
Ik heb een keer een verhaal gehoord over een vage kennis die al een tijd zonder werk zat en nu het plan had opgevat om goud te gaan delven in zijn achtertuin. Hij had al helemaal zo'n goudpan aangeschaft en dergelijke. Geen idee hoe dat verhaal is afgelopen maar ik denk dat ik het wel kan raden.

Ik ken ook iemand die wil gaan goudzoeken. Hij wil dit al jaren en heeft al allerlei spullen, maar er echt aan beginnen. Hij heeft mijn vriend meegevraagd. Het lijkt hem een geinig avontuur, maar wilde wel weten van die vriend hoe deze het nu eigenijk voor zicht zag qua locatie, periode enz. Dat zou hij hem mailen... 2 jaar geleden. ;-D

In mijn omgeving diverse mensen die voor zichzelf willen beginnen ed, maar het zijn er maar weinig die het echt doen. Die paar die het wel doen, zijn wel succesvol. Misschien ook omdat dat werk eerst gewoon voor een werkgever deden en nu als zzp-er. Daarnaast zijn het ook mensen met een uitgedacht plan, met kennis van markt, een goed netwerk enz.
Een kennis van mij gaat ook voor zichzelf beginnen, maar dat plan komt vooral erg vaak over. Maar misschien snap ik het hele concept gewoon niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
No idea!
World of Warcraft: Legion
NowThen schreef:
21-02-2018 23:16
a) :rofl:

b) nou precies.

Je bent zelf dus gewoon lui. Zo lui dat je moe wordt van andermans plannen. :rofl:
lolapaloeza schreef:
23-02-2018 08:30
Ik ken een vrouw die een voettocht naar Ijsland wilde maken voor innerlijke groei.

Daar krijg ik nou jeuk van.
Ik krijg er natte voeten van! :proud:

Ik moet onwillekeurig denken aan Help! Mijn man is klusser! De man heeft grootse plannen en begint met de uitvoering daarvan. Halverwege gebeurt er iets, vaak gebrek aan doorzettingsvermogen, waardoor de uitvoering blijft steken. De vrouw zit er met een bijna onleefbare situatie.
World of Warcraft: Legion
NowThen schreef:
21-02-2018 19:41
Hallo allemaal,

Dat ligt helemaal aan het persoon en aan het plan.
Maar ik heb altijd respect voor iemand die zijn dromen verwezenlijkt, en helemaal als ze daar succes in hebben.
Ik ken zowel mannen als vrouwen die continu met debiele plannen aankomen waar 0,0 markt voor is en totaal geen onderzoek hebben gedaan naar afzetmarkt, benodigdheden, financiële kanten, tijd, etc.
Van een bedrijf beginnen in zelfgemaakt 3d kaarten waar de kosten hoger zijn dan de winst tot reizend-vegan-spiritueel-sjamaan-vlogger worden. Of mensen die muzikant/kunstenaar worden maar écht (iig nog) geen talent hebben.
Dromers.

Ik ken veel mannen en vrouwen (ik ben er ook zo een) die veel plannen bedenken, hele bedrijfsplannen schrijven, dat tegen mensen vertellen dat te gaan doen, maar ze nooit daadwerkelijk doen, want na 2 weken heb ik al weer een ander plan bedacht.
Denkers.

Ik ken veel mannen en vrouwen die niet vaak een plan bedenken, maar als ze het bedenken het realistisch is en gewoon doen. Dat loopt vaak goed af. Van zeer winstgevend, tot net rond kunnen komen (stoppen vaak na 2 jaar), tot er achter komen niet van rond te kunnen komen.
Doeners.

Afhankelijk van de categorieën varieert mijn reactie. Het is in ieder geval niet seks gebonden.
Zonder 'mannen en plannen' waren er een heleboel dingen niet gebeurd en ontwikkeld. En leefden we nog in grotten of tengen waar vrouwen de kinderen amuseerden terwijl de mannen op buffels gingen jagen.
Hillegonda1 schreef:
21-02-2018 23:11

Hier krijg ik nou jeuk van.
Tampaxropeje schreef:
23-02-2018 09:33
Je bent zelf dus gewoon lui. Zo lui dat je moe wordt van andermans plannen. :rofl:
Oef, die komt binnen...helemaal waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven