Hij heeft een relatie en is verliefd op mij

22-02-2018 21:19 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Driekwart jaar geleden ben ik een oude klasgenoot tegengekomen.
We hebben jaren bij elkaar op school gezeten (eind lagere school, middelbare school). Ik was jaren smoorverliefd op hem

Hij bleek dus in dezelfde buurt te wonen als ik, samen met zijn vriendin waarmee hij al vijf jaar een relatie heeft. Op dat moment had ik zelf ook een relatie. Ik kwam hem en zn vriendin tegen op een buurtbewonersbijenkomst, zo'n jaarlijkse activiteit. Zelf had ik toen nog een relatie (met een vrouw, ik ben bi, voor zover dat ertoe doet). Daar zijn we aan de praat geraakt, nummers uitgewisseld enzovoort. Daarna hebben we een aantal keren afgesproken en is min of meer een soort vriendschap ontstaan tussen ons. Hij is midden twintig, zijn vriendin een aantal jaar jonger. Ik ben zelf ook midden twintig.

Nu kwam hij er vorige week mee dat hij sterke gevoelens heeft voor mij, die verder gaan dan vriendschap en dat hij het met die gevoelens erg moeilijk heeft. Hij zei lang nagedacht te hebben over de aard van zijn verliefdheid en het komt er min of meer op neer dat hij inderdaad ook jaren verliefd was op mij, en dat die gevoelens er nog/alweer zijn. Hij weet niet wat hij ermee aanmoet, maar kan het voor zichzelf niet langer ontkennen. Zijn vriendin heeft hier geen weet van, hij voelt zich vreselijk schuldig.

Hier was ik niet op uit. Zo lang zijn mijn ex-vriendin en ik nog niet uit elkaar en ik was net een beetje over dat verdriet heen. Maar ook ik kan niet ontkennen dat mijn eigen gevoelens voor hem natuurlijk altijd als een smeulend vuurtje heimelijk op de achtergrond aanwezig zijn. Het is maar net de vraag hoeveel olie er voor nodig is om het vuur te laten opwaaien. Er is overigens niks gebeurd, geen wilde vrijpartij of kus, noppes.

Tegen hem heb ik gezegd dat we elkaar een tijdje niet moeten zien. Hij houdt van zijn vriendin maar ziet mij als een grote liefde. Zijn vriendin mag ik erg graag. Achteraf was het naïef van mij om op deze manier een vriendschap te ontwikkelen, ik weet immers zelf wat ik altijd voor hem voelde. Als hij hier niet mee was gekomen, had ik het waarschijnlijk nooit gezegd.

Aan een affaire heb ik geen behoefte en in niemand relatie stoken. Mijn verstand zegt: Neem afstand, dat is het beste. Mijn hart zegt: Ik krijg spijt als ik het hier bij laat.

Ik zit in spagaat. Tips en meningen welkom!
anoniem_364142 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 21:25
3.56% gewijzigd
Natuurlijk neem je afstand.
Als hij jou echt wel zorgt hij maar dat hij vrij en beschikbaar is.
Je hebt het goed gedaan. Geen contact meer. En dan moet hij nadenken. Relatie verbreken en met jou verder of bij zijn vriendin blijven en jou uit zijn hoofd zetten.

Jij kan niets anders dan afwachten. Maar zet je leven niet on hold ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Neem afstand en als jullie idd zo close zijn, zal hij vanzelf zijn keuze toch gaan maken? Daar heeft hij jou niet bij nodig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem wel weten dat hij welkom is als hij zaken afgerond heeft maar dat je tot die tijd echt afstand neemt. Die gaat jou anders alleen maar ellende opleveren, niet doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
22-02-2018 21:23
Je hebt het goed gedaan. Geen contact meer. En dan moet hij nadenken. Relatie verbreken en met jou verder of bij zijn vriendin blijven en jou uit zijn hoofd zetten.

Jij kan niets anders dan afwachten. Maar zet je leven niet on hold ondertussen.
dát!

en misschien kan hij beter een poosje vrijgezel blijven want de statistieken voor rebounds zijn ook niet geweldig :nope:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Afstand nemen dus, heb ik dat goed ingeschat.

Een ''rebound'' zijn, dat is wel echt mijn eer te na....
Alle reacties Link kopieren
Laat hem met rust. Geen kontakt. Bedenk: zoals je eraan komt, kom je er ook weer vanaf.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Houd toch op. Je ziet jezelf als zijn 'grote liefde' en wilt niks liever dat hij zijn vriendin dumpt voor jou. Wat er daarna komt neem je voor lief. Wees eens eerlijk. De relatie die hij heeft, kan je niks schelen. Korte termijn lust.
Als het je wel wat kan schelen, neem je afstand, helemaal. Laat je je verleifdheid overgaan.
Maar dat ga je niet doen. Je doet alsof je een vriendin bent. Ondertussen zet je jezelf bovenaan. Je houdt contact met hem, blijft het voeden. Wat er voor ellende van komt ga je voor lief nemen. En hij? Als hij zijn vriendin gaat besodemieteren met jou, doet hij dat toch wel. Ik gun haar een echte liefde, niet iemand die nostalgisch zijn pik achterna neukt. Dus, ga ervoor. Kan zijn vriendin erachter komen wat een lapswans hij is en voor een veel beter iemand gaan, die echt voor haar gaat en niet achter 'wat er ooit was, was ooit beter'. Bwegh. Klinkt al hopeloos sowieso, dat hij met je gaat afspreken en ohohoh gevoelens voor je heeft. Gauw beiden wat mee doen, kan zij op den duur verder voor een echte man die echt voor haar gaat, en heb jij die twijfelaar tussen je benen. Voor zolang als het duurt.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Echt. Ik heb ervaring. Smoorverliefd op iemand waar ik jaren geleden ook al verliefd op was. We zagen elkaar veel (zijn partner woonde voor langere tijd in het buitenland) totdat we erachter kwamen dat we dus gek op elkaar waren. Hij zou dingen gaan regelen en dan terugkomen.

Ik heb een zomer gewacht (gelukkig niet wanhopig ;-) ) maar hij kwam nooit meer terug. En op de dag dat hij kwam vertellen dat hij het misschien toch wel zag zitten, realiseerde ik me dat mijn gevoel weg was. Het had te lang geduurd en er was te weinig aan de ene kant (de mijne) gebeurd en te veel naar de andere.

Overigens kwam ik er later pas achter dat hij op het moment dat hij mij vertelde dat hij toch graag met mij verder wou, nog steeds niet gescheiden was en nu zijn ze nog steeds bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
22-02-2018 21:46
Houd toch op. Je ziet jezelf als zijn 'grote liefde' en wilt niks liever dat hij zijn vriendin dumpt voor jou. Wat er daarna komt neem je voor lief. Wees eens eerlijk. De relatie die hij heeft, kan je niks schelen. Korte termijn lust.
\
Sorry, maar zoals je het ziet ben ik het dus niet van plan. Van dichtbij meegemaakt wat de gevolgen kunnen zijn van affaires, ik ben zelf een kind uit een tweede huwelijk. Mijn ouders hadden eerst een affaire. Niks dan gedonder en alleen maar verliezers, maar uiteindelijk hebben ze toch voor elkaar gekozen.

Dat van die grote liefde waren zijn woorden, niet de mijne. En plat rondneuken en dierlijke lustgevoelens zijn ook niks voor mij. Te serieus voor aangelegds. Fijne avond nog.
anoniem_364142 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 22:01
12.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat het los dan. Geen contact meer met hem, het was leuk maar doe er dan niks meer mee. Die verliefdheid/nostalgie gaat weer over. Laat hem en haar met rust, wees de wijste dan.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
22-02-2018 21:48
Echt. Ik heb ervaring. Smoorverliefd op iemand waar ik jaren geleden ook al verliefd op was. We zagen elkaar veel (zijn partner woonde voor langere tijd in het buitenland) totdat we erachter kwamen dat we dus gek op elkaar waren. Hij zou dingen gaan regelen en dan terugkomen.

Ik heb een zomer gewacht (gelukkig niet wanhopig ;-) ) maar hij kwam nooit meer terug. En op de dag dat hij kwam vertellen dat hij het misschien toch wel zag zitten, realiseerde ik me dat mijn gevoel weg was. Het had te lang geduurd en er was te weinig aan de ene kant (de mijne) gebeurd en te veel naar de andere.

Overigens kwam ik er later pas achter dat hij op het moment dat hij mij vertelde dat hij toch graag met mij verder wou, nog steeds niet gescheiden was en nu zijn ze nog steeds bij elkaar.
Bedankt voor je ervaringsverhaal. Altijd prettig om van mensen te horen van een soortgelijke situatie
Alle reacties Link kopieren
Ga je het loslaten?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Hey TO, wakker worden! Koekoek! Hij is niet meer de jongen waar je een crush op had. Je brein speelt een spelletje met je en rakelt oude gevoelens op. En wat dan nog? Ben je niet happy met je huidige relatie? Als je nu al twijfelt of je het gevoel moet laten gaan of niet, dan zit er iets niet helemaal goed in je huidige relatie.

Maar hey, wie ben ik om over je liefdesleven te oordelen. Ik ken je niet eens. Doe maar... Help die 2 relaties maar om zeep. Want daarna leven jij en je oude vlam nog lang en gelukkig... Toch?
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
22-02-2018 22:05
Ga je het loslaten?
Dat ben ik wel van plan.
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
22-02-2018 22:16
Hey TO, wakker worden! Koekoek! Hij is niet meer de jongen waar je een crush op had. Je brein speelt een spelletje met je en rakelt oude gevoelens op. En wat dan nog? Ben je niet happy met je huidige relatie? Als je nu al twijfelt of je het gevoel moet laten gaan of niet, dan zit er iets niet helemaal goed in je huidige relatie.

Maar hey, wie ben ik om over je liefdesleven te oordelen. Ik ken je niet eens. Doe maar... Help die 2 relaties maar om zeep. Want daarna leven jij en je oude vlam nog lang en gelukkig... Toch?
Uhm, misschien mijn topic even goed lezen. Mijn relatie is voorbij, ik ben vrijgezel ;)
Alle reacties Link kopieren
@ Meesterkees :kneel: Maar Noddie is pas weer vrijgezel en joehoe daar komt de perfecte mr Rebound aanwaaien. Dat hij al 5 jaar een relatie heeft, och pff, ZIJ is zijn echte grote liefde hoor. Van vroegah, weet je wel. :sick:
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Het is niet jouw schuld dat hij gevoelens heeft ontwikkeld. Hoe je er mee om gaat heb je wel in de hand. Afstand nemen is een goed idee. Die relatie kapot maken is voer voor problemen in de relatie die jullie eventueel nog zouden krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Noddie schreef:
22-02-2018 22:24
Uhm, misschien mijn topic even goed lezen. Mijn relatie is voorbij, ik ben vrijgezel ;)
Oh... wat een domper! :bonk: (ik vond mn ‘betoog’ anders best wel goed :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Meesterkees schreef:
23-02-2018 08:53
Oh... wat een domper! :bonk: (ik vond mn ‘betoog’ anders best wel goed :biggrin: )
Echt? Ik vond met name het laatste deel nogal onnodig en aanvallend.
Verder inhoudelijk eens met de rest: afstand houden to, als hij jou echt wil, kiest hij voor jou en rondt hij eerst netjes zijn huidige relatie af.
Alle reacties Link kopieren
Grote liefde? Aan mijn hoela. Hij heeft nooit iets met je gehad. Lijkt me dat hij gewoon een keer een trio wil of een lesbi-scene meemaken. Zo niet, ga ervoor. Vanuit jouw kant kun je dus lekker je gang gaan. Maar dat wil je niet. Waarom dan dit topic?
Ik snap nou echt nooit waarom dit niet voor vrouwen een instant afknapper kan zijn.

Dit zegt dus meteen ook genoeg over deze kerel;

- Hij is ontzettend lui, anders had hij al jaren eerder een poging ondernomen
- Hij blijft bij een partner uit gemakzucht
- Het is voor hem mogelijk bij een partner te blijven en ondertussen voor nieuwe schoenen te shoppen

En dan zijn er nóg vrouwen die zich gevleid voelen met zo'n vangst.

Als je twijfelt: ga ervoor. Heb je die afgelikte boterham goede vangst eindelijk voor jezelf. En niet gaan huilen als hij binnen 5 jaar zijn grote liefde van de peuterspeelzaal oid tegenkomt.

Succes!
Honingdropje2 schreef:
23-02-2018 10:07
Echt? Ik vond met name het laatste deel nogal onnodig en aanvallend.
Verder inhoudelijk eens met de rest: afstand houden to, als hij jou echt wil, kiest hij voor jou en rondt hij eerst netjes zijn huidige relatie af.
Je leest in zoveel topics 10x dezelfde reactie. Vaak is dat er ook nog één waar de TO allang rekening mee heeft gehouden en inhoudelijk dus geen toevoeging is. Juist door het anders te verwoorden maar wel te beargumenteren komt het bericht wel aan. Ik heb er niks aan om iemand aan te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
23-02-2018 10:23
Grote liefde? Aan mijn hoela. Hij heeft nooit iets met je gehad. Lijkt me dat hij gewoon een keer een trio wil of een lesbi-scene meemaken. Zo niet, ga ervoor. Vanuit jouw kant kun je dus lekker je gang gaan. Maar dat wil je niet. Waarom dan dit topic?
Ze heeft geen partner meer dus die trio lijkt mij er niet echt van te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven