Afknappen zonder iemand ontmoet te hebben

23-02-2018 23:21 281 berichten
Ik ben zo af en toe wat aan het daten en/of appen met mannen. Nu heb ik contact met een man van rond de 40, wat ik in eerste instantie wel erg leuk vond. We hebben elkaar nog niet ontmoet. Maar na een paar dagen merk ik dat ik af en toe wat allergisch ben voor zijn schrijfstijl. Als iemand het woord ‘kids’ gebruikt dan moet ik al even slikken, maar daar kan ik wel overheen komen. Maar vandaag kreeg ik meerdere berichtjes met een aantal woorden waarvan ik dacht: echt?!? Gebruik je die woorden als 40 jarige?

Als voorbeeld:
Zo zou hij wel even iets fixen (als in regelen) en hoe is het met de boyz (ja echt zo! Met die z er dus achter).

Is het raar dat ik dit een afknapper vind? Hebben jullie ook van die dingen waar je ineens op af kan knappen? Of ben ik de enige? Ben ik te kritisch en is het misschien wel een hele leuke man? Ik heb nu echt zo’n 40 jarige kalende man die popiejopie wil zijn met 20 jarigen ofzo als beeld van hem. Ik heb nu echt zoiets van: schrijf toch eens normaal man! Ik denk dat deze dus niet bij mij past als ik me nu al zo irriteer :$

Hoe kom ik nou ooit aan een normale man :rolling:

Als jullie nog leuke dingen hebben waar je meteen op afknapte dan hoor ik die graag. Voel ik me niet zo alleen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk dat je afknapt, ik zou hetzelfde doen! :-D

Mijn situatie was iets anders, een smsje met 'veel plezier schatje xxxx' krijgen terwijl we 1 keer gekust hadden en zover ik wist we niet samen waren :lol: Voor
Voor de nieuwsgierigen: is daarna dus meteen afgekapt ook :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu eigenlijk moeten zeggen dat je hem gewoon moet ontmoeten, want een persoon is niet zijn of haar schrijfstijl, maar ik maak me er ook schuldig aan, haha!

Mensen die Engels praten met enorme fouten (zowel qua spelling als grammatica), mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken. En dan heb ik het nog niet over het missen van interpunctie of hoofdletters. Tsja, ben geloof ik een beetje een mierenneuker op dat vlak. :lol:
anoniem_203378 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 23:38
Reden: Spelfout
0.11% gewijzigd
chentolove schreef:
23-02-2018 23:36
Begrijpelijk dat je afknapt, ik zou hetzelfde doen! :-D

Mijn situatie was iets anders, een smsje met 'veel plezier schatje xxxx' krijgen terwijl we 1 keer gekust hadden en zover ik wist we niet samen waren :lol: Voor
Voor de nieuwsgierigen: is daarna dus meteen afgekapt ook :)
Oh gelukkig :rofl:

Ik vind het ook gewoon zo niet sexy... kom op zeg, je bent geen puber meer.

Owww dat lijkt me ook verschrikkelijk. Meteen iemand die er bovenop springt.

Zo heb ik ook eens een man gehad die ik na 1 date netjes heb laten weten niet verder te willen. Die werd me toch een partij boos o_o Toen was ik helemaal zeker van mijn zaak.
dkb22 schreef:
23-02-2018 23:38
Ik zou nu eigenlijk moeten zeggen dat je hem gewoon moet ontmoeten, want een persoon is niet zijn of haar schrijfstijl, maar ik maak me er ook schuldig aan, haha!

Mensen die Engels praten met enorme fouten (zowel qua spelling als grammatica), mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken. En dan heb ik het nog niet over het missen van interpunctie of hoofdletters. Tsja, ben geloof ik een beetje een mierenneuker op dat vlak. :lol:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben! En ja, misschien is hij wel heel leuk. Maar ik hecht geloof ik best wel wat waarde aan schrijfstijl.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn de risico's van online leren kennen. Maar als je hem eerst had ontmoet en daarna berichten ontvangen had, was het misschien nog erger.

Ik zou hem ook niet echt serieus kunnen nemen, dus ik begrijp je wel. Ik verwacht ook meer volwassenheid van iemand van rond de 40. Het blijven jochies (geef ze een autootje of een game en dan weet je het wel), maar praat normaal!
Be stronger than your strongest excuse
zou ik ook hebben hoor!
dubbel grrrr
dkb22 schreef:
23-02-2018 23:38
Ik zou nu eigenlijk moeten zeggen dat je hem gewoon moet ontmoeten, want een persoon is niet zijn of haar schrijfstijl, maar ik maak me er ook schuldig aan, haha!

Mensen die Engels praten met enorme fouten (zowel qua spelling als grammatica), mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken. En dan heb ik het nog niet over het missen van interpunctie of hoofdletters. Tsja, ben geloof ik een beetje een mierenneuker op dat vlak. :lol:
Schrijffouten is wat anders dan bijzonder taal gebruik mijns inziens.
Potplant schreef:
23-02-2018 23:46
Schrijffouten is wat anders dan bijzonder taal gebruik mijns inziens.
Dat ook. Iedereen maakt natuurlijk wel eens schrijffouten. Maar als iemand ontzettend veel schrijffouten maakt dan knap ik daar ook wel op af.
Hoe storend ook, hele slimme mensen kunnen soms slecht spellen. Daar moet je doorheen kijken, vind ik.
Maar ‘kids’ of ‘greetz’ bij een veertigjarige...Ik zou ook afknappen.
Zo ook: hihi, Hey skatje, Yep, yup en ....
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
24-02-2018 00:03
yup
Ohnee! :proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En verder: raar of niet, jij bent afgeknapt en dan is het klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waterman26 schreef:
24-02-2018 00:03
Hoe storend ook, hele slimme mensen kunnen soms slecht spellen. Daar moet je doorheen kijken, vind ik.
Maar ‘kids’ of ‘greetz’ bij een veertigjarige...Ik zou ook afknappen.
Zo ook: hihi, Hey skatje, Yep, yup en ....
Daar heb je gelijk in. Ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk doorheen te kijken. Maar stiekem vind ik het wel ergerlijk. En op een of andere manier bij sommige woorden nog ergerlijker :facepalm:

Ik zie bv heel vaak proffesioneel. Van dat woord heb ik vroeger al geleerd van de docent Nederlands: nee 1 fiets, 2 sokken (dus 1 f en 2 s’en). Dus elke keer als ik dat zie roep ik dat (in mezelf, dat dan weer wel ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Als ik een ‘hihi’ krijg van een man ben ik er gelijk al klaar mee.
Enn schreef:
24-02-2018 00:09
En verder: raar of niet, jij bent afgeknapt en dan is het klaar.
Daar heb je gelijk in! Dan hoeft hij ook niks meer te ‘fixen’.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ook zwaar op afknappen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Kromo19 schreef:
24-02-2018 00:15
Daar heb je gelijk in! Dan hoeft hij ook niks meer te ‘fixen’.
Yup


( ;) )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Aragog schreef:
24-02-2018 00:14
Als ik een ‘hihi’ krijg van een man ben ik er gelijk al klaar mee.
Ja! Die is ook zo erg :rofl:

Ik ben een beelddenker met een redelijke fantasie. Ik zie dan al zo’n vrouwelijk man met zijn benen over elkaar gevouwen zittend aan een tafeltje, een roze cocktail met parapluutje in de hand, naar mij lachend.

Misschien is dat het probleem. Mijn fantasie neemt gewoon te vaak een loopje met me :lol:
Eigenlijk is dit dus het mooie aan online daten: dan hoef je je niet door kansloze dates heen te worstelen. :idee:
ElizabethThatcher schreef:
24-02-2018 00:22
Eigenlijk is dit dus het mooie aan online daten: dan hoef je je niet door kansloze dates heen te worstelen. :idee:
Maar is ook wel lastig voor al die mannen toch? Ze hoeven maar 1 verkeerd woord te appen en ze hebben geen schijn van kans meer. Ook zielig ;)

Ik dacht dat de meesten wel zouden zeggen: ach ga gewoon op date. Maar ik zie dat ik niet de enige ben die zo snel kan afknappen.
Kromo19 schreef:
24-02-2018 00:26
Maar is ook wel lastig voor al die mannen toch? Ze hoeven maar 1 verkeerd woord te appen en ze hebben geen schijn van kans meer. Ook zielig ;)
Andersom werkt het natuurlijk ook zo.
Kromo19 schreef:
24-02-2018 00:13
Daar heb je gelijk in. Ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk doorheen te kijken. Maar stiekem vind ik het wel ergerlijk. En op een of andere manier bij sommige woorden nog ergerlijker :facepalm:

Ik zie bv heel vaak proffesioneel. Van dat woord heb ik vroeger al geleerd van de docent Nederlands: nee 1 fiets, 2 sokken (dus 1 f en 2 s’en). Dus elke keer als ik dat zie roep ik dat (in mezelf, dat dan weer wel ;-D )
Oei.. als ik dit zou lezen op een datingsite zou ik ook denken nou dame, kom na je 18e verjaardag nog maar eens kijken, als je de ezelsbruggetjes van je leraar Nederlands nog steeds nodig hebt én dat gewoon zonder je te schamen opschrijft met een ;-D (hihihi?) erachteraan.... :facepalm:

Ik zal zo een paar afknappers opsommen die dames plaatsen, vergis je niet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Potplant schreef:
23-02-2018 23:46
Schrijffouten is wat anders dan bijzonder taal gebruik mijns inziens.
Ik heb niet daadwerkelijk schrijffouten benoemd. Als iemand consistent dezelfde fouten blijft maken, kan ik wel stellen dat het niet een typefoutje meer is. Ik heb het bijvoorbeeld over "your cute". Mijn cute wat?! Noem me een "grammar nazi", maar ik vind het echt niet aantrekkelijk.

Verder een hekel aan mensen die "xD" typen als emoji. Die emo-fase ben ik al een jaar of tien uit. Of steeds "lol". En dan ook aparte berichten ervoor:
"Zin om af te spreken?"
"lol"

Non, merci.
"Mijn kinderen gaan alle 5 voor tot ze op de middelbare school zitten en dat duurt nog wel even hihihi, de bijstand is geen vetpot financieel blablabla -langgg verhaal over geen geld hebben- en nogmaals mijn kinderen gaan altijd voor. Ik zeg dan ook vaak dingen af op het laatste moment, ik heb maar 1 oppas. En ja, nog een kinderwens. Beetje snel graag.
Kan je daartegen?"
(Euh.. nee, ik zie dan een beul van een wijf met een deegroller voor me die een klusjesman zoekt)

"Gezellig op de bank met een wijnTJE naar een filmPJE kijken, open haard aan, gezellie" (en dan in een sociale huurflat met cv wonen)

"Gezellie!!"

"Terrasje pikken, strandwandeling maken, ga je mee?" (bij voorkeur in januari.)

Sowieso teksten die duidelijk al een jaar of langer geleden geschreven zijn: hopeloos geval dus. Dan kan je ervan uitgaan dat de dame in kwestie ook wat ouder is dan ze beweert inmiddels.. het record: 19 jaar ouder dan mw. in haar profiel had gelogen. (hihihi :P )

"Ik heb elke avond wel wat te doen: sport, yoga, cursus mediteren, schilderen, beeldhouwen, mandala's tekenen (wat zijn dat?) heb tientallen vriendinnen en een grote familie met wie ik veel leuke dingen doe in mijn vrije tijd."
(waarom zit je dan elke avond online en reageer je altijd binnen 2 minuten?)

"Gezellie op stap met de kids in het weekend, ga je mee? (en vergeet je portemonnee niet!)
Je kan ze beter meteen leren kennen, het zijn kleine duveltjes hihihi.
Vaders? O.. wie ze verwekt heeft bedoel je, ja dat is alweer een paar jaar geleden, ik zie die mensen nooit meer.
Nou ja, soms als ze dronken zijn en ruzie komen trappen 's nachts maar dat gebeurt hooguit eens per week."

"Mijn vrienden zeggen dat ik een ............ en ............ en ook .......... ben."
(zal best, wat zeg je zelf?)

"Carpe Diem" (AAARGGHHHH)

"Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen" (gáááp)

"Ik reis graag en veel, laatst nog wezen bungeebidden in Nepal" (o ja joh? en de andere 49 weken per jaar?)

"Ik ben dieslekties sorrie let niet op me fouten" (en dan niet consequent fouten maken maar gewoon beroerd schrijven ondanks de afgeronde WO opleiding, of oplijding).

Eisen dat je een auto hebt "want anders kunnen we nergens heen."
(Duh... ga zelf een auto kopen dan?)

Ik: Vraagje: waarom vind je 'Festen' zo'n goede film?
Zij: Heb ik niet gezien.
Ik: Waarom noem je hem dan als je favoriete film?
Zij: Ik zag dat veel mannen 'Festen' hadden ingevuld...

"Zodra mijn a.s. ex-man zelf woonruimte heeft en de kleine is geboren enz enzoverder".

Ook leuk: 'Waar broeken zijn betalen geen rokken".
Prima hoor, maar om dat van tevoren al aan te kondigen: niet doen.

Als laatste voor vandaag; "mijn hobby's zijn paaldansen, sjoppen, cupcakes bakken, maar vooral mijn 7 kattenkinderen :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven