Stel ik mij aan? Betekend 8 jaar dan niks?

17-04-2018 02:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva dames,

Al een tijd lees ik mee, maar nu zit ik zelf in de knoop en ben ik op zoek naar iemand die mijn situatie zou willen bekijken met een helder oog. Iemand die los staat van de emotie en me raad kan geven!

Ik ga mijn best doen om het zo kort mogelijk te houden.

-

Het zit als volgt: mijn beste vriendin die ik al 10 jaar ken en 8 jaar beste vriendinnen mee ben, heeft totaal geen aandacht meer voor mij.

Ik begrijp goed dat een nieuwe relatie tijd kost, dat de aandacht daar naar toe gaat en dat ik wat minder tijd met haar kan besteden. (Niet dat ik dat erg vind want sociaal leven genoeg.)

Maar zelfs de dagen die ze wel kan zijn niet meer zoals vroeger. Thee drinken? Gezellig... zit ze daar afgeleid in haar telefoon want lief heeft weer wat gestuurd.

Na 3 maanden date is de roze wolk toch al gezakt?

Het ging zelfs zo ver dat ik voor haar verjaardag een avondje had ingepland. Flesje wijn, cadeautjes ingepakt en samen een feestje bouwen. Maar nog niet eens na een uur dat ik er was kwam spontaan haar vriend binnen wandelen. Dag avond samen en dat terwijl hij de rest van het weekend daar ook sliep.

Nu gun ik het haar van harte, maar ik voel me zo aan de kant gegooid. Alsof ik niet meer nodig ben.

Begrijp me niet verkeerd...
Blij dat ze een leuke jongen is tegen gekomen. Dat ik voorlopig op nummer 2 zou staan had ik ook verwacht. Maar het draait alleen nog maar om hem.

Ik heb geprobeerd om haar (zonder aan te vallen) hier op te attenderen, maar ze zegt verliefd te zijn en zich eindelijk weer goed te voelen, dat als de rollen omgedraaid waren ik hetzelfde zou doen.
Uh nee ik stuur niet iemand weg als vriendlief over de vloer wilt komen terwijl ze er pas een uurtje is.
-

Is dit herkenbaar? Kan ik hier iets aan doen of moet ik het laten varen tot ze bij draait?

Stel ik mij echt aan?

-

Wil ik erbij zeggen dat dit niet de eerste keer is dat ze zo opgaat in een relatie./b]
Alle reacties Link kopieren
Nee je stelt je niet aan, liefde gaat soms verder dan vriendschap ook al zit het niet ver van elkaar vandaan in sommige gevallen. Het leven gaat verder en iedereen gaat zijn eigen weg.. echte vrienden blijven terugkomen.
Geen oordeel voordat je iets weet
Alle reacties Link kopieren
Het is pas een paar maanden. Geef haar wat meer tijd.
Alle reacties Link kopieren
Schat, dat is verliefdheid. Echte vrienden komen vanzelf terug. En sorry maar ik vind het niet zo raar dat haar vriend haar wil zien op haar verjaardag. Drie maanden roze wolk is vrij kort. Ga gewoon lekker afspreken met anderen. Ze land vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Precies winterteen, die bezem blijft niet goed vegen.. in een relatie ga je allebei ook weer je eigen weg. In het begin leef je op een roze wolk
Geen oordeel voordat je iets weet
Alle reacties Link kopieren
3 maanden is niet zo lang toch?
En ja ik snap wel dat nieuwe vriend zijn vriendin wil zien op haar verjaardag.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Echt goede vrienden claimen niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als ze na afloop bij je uit wil komen huilen heb jij gewoon geen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij wil exclusieve tijd met je vriendin als je haar ziet. Geen appje tussendoor, geen andere belangrijke personen erbij.

Stel je voor dat haar vriendje dit ook zou vinden. Als hij met haar is, mag ze jou niet appen. En als hij er is, mag jij niet komen.

Hoor jezelf eens terug. En bedenk of jíi zo'n claimende vriendin wil zijn.
Hips, hopsakee en pierlala.
Het vriendje zal waarschijnlijk al heel erg veel exclusieve tijd met haar krijgen. Vind het ook respectloos naar 'n vriendin waar je normaal veel tijd mee doorbracht om daar geen qualitytime meer voor over te hebben en alleen nog maar met die man bezig te zijn. Vroeger dacht ik dat dit gedrag alleen bij pubers voor kwam, maar er zijn ook 40/50-jarigen die iedereen als 'n baksteen laten vallen zodra ze verliefd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Alles is gewoon maar tijdelijk joh.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tijdelijk tot ze weer tussen twee vriendjes in zit en aandacht nodig heeft? Of tijdelijk als de kinderen het huis uit zijn?
Beide opties zou ik voor passen als ik TO was.
Alle reacties Link kopieren
Wat overdreven RB. Maar goed dag zijn we van je gewend. Tijdelijk totdat de ergste hartkloppingen zijn gaan liggen natuurlijk. Bovendien, als je appt dat je ziek bent of erg in de put zit zal ze gewoon voor je klaar staan naar ik mag aannemen. Het gaat er om dat ze alle normale tijd met hem wil delen. Dat betekend niet dag ze niet meer om je geeft of voor je klaar staat als het nodig is. Een nieuwe liefde kost het eerste half jaar gewoon erg veel tijd, dat is normaal.

Het voelt een beetje alsof ik aan een kleuter moet uitleggen dat mama nog wel van hem houdt maar dat de baby ook veel tijd kost. Wees niet zo onzeker en jaloers. Ze komt heus terug.
Alle reacties Link kopieren
als ze je enige vriendin is, snap ik, dat het opvalt.
Concentreer je op de andere vriendinnen, of andere hobbies.
Het leven verandert, vriendinnen ook. Sommige blijven. Ik ben nu 45+ (whaaa) en een flink deel van mijn vriendinnen sinds mijn 18e.
We zijn door vriendjes heengestuikeld met elkaar, door zwangerschappen (al dan niet gewenste), door ivf's, crematies etc.
En altijd zijn er tijden, dat je elkaar minder ziet, en dan weer opzoekt.
Het stomste wat je nu kan doen, is je van haar afkeren.
Laat haar lekker. Straks komt ze of uithuilen of weer met je lol maken
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-04-2018 07:21
Echt goede vrienden claimen niet
Dit. Je wist uit eerdere ervaring dat ze iemand is die opgaat in relaties en nu sta je wederom op de 2e plek. Ik zou blij zijn voor mijn vriendin en verder geen verwachtingen meer hebben. Je hebt sowieso al genoeg sociale contacten zeg je dus ik zou me er niet te druk om maken. Ze draait vanzelf wel weer bij en zo niet, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Je gedraagt je als een dramaqueen met je: "Betekent 8 jaar dan niks". Oh guttegut.


Het ging zelfs zo ver dat ik voor haar verjaardag een avondje had ingepland. Flesje wijn, cadeautjes ingepakt en samen een feestje bouwen. Maar nog niet eens na een uur dat ik er was kwam spontaan haar vriend binnen wandelen. Dag avond samen en dat terwijl hij de rest van het weekend daar ook sliep.

Nu gun ik het haar van harte, maar ik voel me zo aan de kant gegooid. Alsof ik niet meer nodig ben.

Wauw. Je bent serieus verbolgen omdat je poging om je vriendin compleet te claimen op nota bene haar eigen verjaardag(!) mislukt is? Wauw.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-04-2018 08:19
En altijd zijn er tijden, dat je elkaar minder ziet, en dan weer opzoekt.
Het stomste wat je nu kan doen, is je van haar afkeren.
:yes:
Geen oordeel voordat je iets weet
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een vriendin die er zo instond. Bij mij komen kon niet want dan kon het zijn dat mijn vriend er was. Mij verwijten dat ik er niet genoeg was voor haar. Minimaal 4 keer per week willen afspreken. Ergens had ze wel gelijk want zag haar inderdaad minder dan daarvoor en zag haar nog maar 2 keer in de week Iets met er zit maar 24 uur in een dag en meerdere zaken vragen nu eenmaal tijd.
Het onbegrip van haar kant zorgde dat het geen vriendin meer is.
Beetje empathie stiert een vriendin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo raar dat haar vriend op de verjaardag van zijn vriendin bij haar wil zijn hoor..
Je kunt je vriendinnen ook gewoon iets gunnen en zodra ze een beetje van die roze wolk afkomen zal het allemaal heus wel weer wat rechter trekken.

@Redbulletje ben jij met jouw vriendinnen ook zo rigoureus: gelijk afkappen en er geen zin meer in hebben?
Zo houd je toch niemand over?

Als ik dit soort reacties lees denk ik altijd dat het niet zo vreemd is dat hier op viva zoveel topic zijn van mensen die geen vrienden hebben. De verwachtingen zijn torenhoog en bij de minste scheet wordt de vriendschap verbroken. Je kunt met je vriendinnen toch gewoon praten over dit soort dingen? Wat voor waarde hebben vriendschappen dan?
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
17-04-2018 07:43
Dus jij wil exclusieve tijd met je vriendin als je haar ziet. Geen appje tussendoor, geen andere belangrijke personen erbij.

Stel je voor dat haar vriendje dit ook zou vinden. Als hij met haar is, mag ze jou niet appen. En als hij er is, mag jij niet komen.

Hoor jezelf eens terug. En bedenk of jíi zo'n claimende vriendin wil zijn.
Misschien zou je eens moeten lezen wat er nu werkelijk staat. Als je met je beste vriendin hebt afgesproken om
samen
de verjaardag te vieren en zonder ook maar aan te geven dat vriendlief komt, duikt hij ineens op en draait de hele avond alleen maar om hem terwijl de andere al zou komen voor haar verjaardag. En zelfs dat hij langs komt is het probleem niet, maar ik denk dat jij het ook niet leuk zou vinden als het niet tijdig word aangegeven?
Oh leuk shoppen met mijn vriendin, laat maar vriendlief is erbij...
Het gaat niet zozeer om het claimen, want als je goed had gelezen heb ik meerdere keren aangekaart dat ik het haar van harte gun.

Deze reactie is trouwens ook op de rest van wie beweert dat ik claim, dit wilde ik even duidelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dan de enige die het eens is met redbulletje? Ik heb vaak genoeg ook vriendinnen gehad die hun vriendje boven alles zetten en dan huilend bij mij terugkwamen omdat het "zo'n boehoehoe klootzak was". Daar heb ik dan geen zin in. Ik hoef heus niet iedere week af te spreken - en ook niet iedere maand - maar als ik wekenlang amper contact krijg met iemand in een relatie, dan is de lol er al gauw voor mij af. Ik begrijp TO wel, het is soms zo ergerlijk dat iemand alleen maar aan zijn/haar relatie denkt, het is eigenlijk gewoon dwaas dat de hele buitenwereld vergeten wordt. Dat komt van iemand die zelf een hopeloze romanticus is en ook vaak genoeg verliefd is geweest.
Alle reacties Link kopieren
De situatie accepteren zoals het nu is lijkt me het beste.
Misschien leuk om op dubbeldate te gaan?
Haal het positieve er uit en wees blij voor je vriendin.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden is supersuperpril, dan is de roze wolk echt nog niet gezakt, hoor. Geef haar even wat tijd en zit er niet zo bovenop. Ze komt vanzelf wel weer, behalve als jij er nu zo'n punt van maakt, dan is de kans groot dat de vriendschap behoorlijk bekoelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
17-04-2018 08:32
Je gedraagt je als een dramaqueen met je: "Betekent 8 jaar dan niks". Oh guttegut.






Wauw. Je bent serieus verbolgen omdat je poging om je vriendin compleet te claimen op nota bene haar eigen verjaardag(!) mislukt is? Wauw.
Oké misschien heb je gelijk dat ik dit bericht met frustratie geschreven heb. Dat ik het punt van het verhaal niet duidelijk heb gemaakt.

Ik claim haar niet, zag haar voor vriendlief soms weken ook niet en helemaal prima.

Mij gaat het erom dat als je met iemand afspreekt en je een hele avond samen regelt, je niet ineens andere mensen gaat uitnodigen zonder dit eerst te bespreken?
Of is dit nu heel raar wat ik zeg?
Alle reacties Link kopieren
2meijer schreef:
17-04-2018 05:04
Nee je stelt je niet aan, liefde gaat soms verder dan vriendschap ook al zit het niet ver van elkaar vandaan in sommige gevallen. Het leven gaat verder en iedereen gaat zijn eigen weg.. echte vrienden blijven terugkomen.
Dit is ook wel weer zo, bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven