Nieuwe contacten leggen als single

18-04-2018 18:23 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben twintiger en mijn huidige "vrienden" zijn allemaal in een relatie. De gesettlden willen graag afspreken met andere stellen wat ik geen probleem vind alleen zit ik hierdoor veel alleen.

Heb zelf al een cursus gevolgd wat ontzettend leuk was alleen hier waren voornamelijk 50+ers.

Graag zou ik nieuwe contacten leggen maar sinds ik mijn opleiding afgerond heb zou ik niet goed weten waar ik nieuwe contacten kan opdoen.

Tips zijn welkom:)
Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. Ik loop dus ook tegen dezelfde dingen aan. Had het er een tijdje geleden nog met een vriendin over (zij is getrouwd, en zwanger van de 2e) maar haar reactie was: Zal ik je koppelen? Dan ben je niet meer alleen!

Heel lief van haar maar ik ben bewust single nu.
Maar het is wel frustrerend om te zien dat iedereen begint te settelen. Natuurlijk, ze hebben er de leeftijd voor. Maar ik merk wel dat het op deze leeftijd wel moeilijker is om vriendschappen te leggen. Alhoewel ik hier op het forum wel iemand heb leren kennen met wie ik nu regelmatig app.

Misschien dat je hier een oproepje kan plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Sportschool, hobby clubjes, oproepje viva, vriendinnenonline.nl?

Mag jij als single niet mee met de stelletjes? :-?
Alle reacties Link kopieren
Ga achter de bar staan bij de plaatselijke voetbal/ korfbal / ..... Vereniging.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor alle tips! Ik word inderdaad niet vaak meegevraagd bij bepaalde diner bijvoorbeeld als een stel bij een ander stel langs gaat op een zaterdagavond. Vroeger gingen we regelmatig stappen of uiteten met de dames. Begrijp heel goed dat zij nu andere prioriteiten hebben alleen valt het me een beetje tegen omdat ik gewend was gezamenlijk activiteiten t ondernemen als vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
@kwebbeltje ik ben niet bewust single. Heb een tijdje op een datingsite gezeten en kreeg daar wel veel positieve reacties, alleen nog geen leuke man tegengekomen.

Vind het een lastige situatie want ik wil absoluut niet wanhopig op zoek gaan naar een nieuwe relatie maar als ik zo meelees in andere fora is het wel de norm om je volledig op je relatie te storten. Mijn inziens is er genoeg tijd voor zowel vrienden, familie als een de partner.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een jaar of 10 single geweest.
Net in de tijd dat iedereen ging trouwen en kindjes kreeg.

Ik ben werkelijk nog nooit geweerd op avondjes omdat ik single was en zij alleen met andere stellen willen zijn.

Eigenlijk vind ik dat je gekke vrienden hebt.
Je telt dus alleen mee met een aanhangsel?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
@lalone en @bianca ik doe momenteel aan een individuele sport maar misschien kan ik in de buurt bij een voetbalvereniging gaan werken achter de bar:)
Alle reacties Link kopieren
@summerdance kennelijk wel. Als zij onderling met een ander stel uit de groep afspreken vragen ze me nooit mee. Wel bij etentjes met de hele groep en met nieuwjaar. Maar toch mis ik het om in de weekenden samen te zijn met vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Maar nodig jij ze zelf wel uit dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vraag de dames apart weleens voor een avondje naar de bioscoop maardan hebben ze altijd al iets. Wil me ook niet te veel opdringen...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn maar weinig plekken op de wereld waar je geen nieuwe contacten op kan doen. Hoeveel nieuwe contacten wil je en wat wil je met ze doen?
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Lattemacciato44 schreef:
18-04-2018 18:42
@lalone en @bianca ik doe momenteel aan een individuele sport maar misschien kan ik in de buurt bij een voetbalvereniging gaan werken achter de bar:)
Als je ergens een hoop mensen leert kennen is het daar wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lattemacciato44 schreef:
18-04-2018 19:07
Vraag de dames apart weleens voor een avondje naar de bioscoop maardan hebben ze altijd al iets. Wil me ook niet te veel opdringen...
Niet erg fijngevoelig van ze.
Ik zou ze toch net even iets duidelijker appen met dat je ze mist en dat je het leuk zou vinden om een meidenavondje te plannen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook passief-agressief op jouw bff's reageren met een sarcastisch "gezellig!"
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
18-04-2018 19:23
Je kan ook passief-agressief op jouw bff's reageren met een sarcastisch "gezellig!"
Ik vind passief agressief vaak zo vervelend. Zelf heb ik liever dat mensen het me gewoon duidelijk zeggen wanneer ze iets niet leuk vinden..
Lattemacciato44 schreef:
18-04-2018 19:07
Vraag de dames apart weleens voor een avondje naar de bioscoop maardan hebben ze altijd al iets. Wil me ook niet te veel opdringen...


Waarom alleen de dames? Waarom niet met een stel of 2 stellen of 3 stellen?
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
18-04-2018 19:28
Ik vind passief agressief vaak zo vervelend. Zelf heb ik liever dat mensen het me gewoon duidelijk zeggen wanneer ze iets niet leuk vinden..
Is ook vervelend, maar dat vind ik in zo'n geval een gewenst neveneffect. Als de boodschap maar aankomt en ik mijn gevoel niet onnodig onderdruk.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
18-04-2018 19:23
Je kan ook passief-agressief op jouw bff's reageren met een sarcastisch "gezellig!"
Waarom een steek onder water en niet gewoon zeggen waar het op staat?
Zo vervelend als mensen dat doen en vervolgens geirriteerd zijn omdat je niet juist reageerd maar het gewoon negeert. Ik vind dat echt een zwakte alsof je niet durft aan te geven wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Feetje2018 schreef:
18-04-2018 19:31
Waarom een steek onder water en niet gewoon zeggen waar het op staat?
Zo vervelend als mensen dat doen en vervolgens geirriteerd zijn omdat je niet juist reageerd maar het gewoon negeert. Ik vind dat echt een zwakte alsof je niet durft aan te geven wat je wil.
Als ik sarcastisch "gezellig!" zeg is dat onmiskenbaar een steek recht in het hart, niks onderwater hoor.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Lattemacciato44 schreef:
18-04-2018 19:07
Vraag de dames apart weleens voor een avondje naar de bioscoop maardan hebben ze altijd al iets. Wil me ook niet te veel opdringen...
Oprechte vraag: waarom de dames apart? Ik vraag heel vaak stellen om iets leuks te gaan doen. Gaan we met 3, 5 of 7 personen. Of nog meer.
En nee, dan voel ik me niet raar of apart maar heb gewoon een leuke avond en leer weer andere mensen kennen vaak.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
18-04-2018 19:33
Oprechte vraag: waarom de dames apart? Ik vraag heel vaak stellen om iets leuks te gaan doen. Gaan we met 3, 5 of 7 personen. Of nog meer.
En nee, dan voel ik me niet raar of apart maar heb gewoon een leuke avond en leer weer andere mensen kennen vaak.
Je hebt niet altijd wat met andermans partner en een avondje met de meiden is een totaal andere avond dan wanneer het gemengd is.
Maar .... Je beperkt jezelf wel als je alleen wat met ( de oorspronkelijke ) vriendinnen wat wil doen. Misschien denken zij op hun beurt wel weer dat ij gemengd niet lollig vindt. Dus ja : je kunt ze ook allemaal voor iets uitnodigen ( bbq : het wordt lekker weer , of vraag " wie gaat er wat leuks doen met koningsdag en mag ik aansluiten " )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op NMLK.nl https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php

Veel activiteiten.
Hee dit verhaal vind ik herkenbaar.
Ik hoor dit ook van veel andere singles.

Er zijn sites waar je leuke contacten kunt opdoen, met andere singles.
Eigenlijk bizar dat stellen alleen met stellen willen afspreken.
Soms lijkt het weleens (in deze maatschappij) alsof je als stelletje meer waard bent dan als single.
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
18-04-2018 19:33
Als ik sarcastisch "gezellig!" zeg is dat onmiskenbaar een steek recht in het hart, niks onderwater hoor.

Ik zou denken ja ik vind dat inderdaad gezellig en mijn bezigheid weer oppakken.

Waarom de stellen niet samen uitnodigen? Zou het kunnen dat ze denken dat jij niet mee wil als ze met stellen afspreken.
Sommige die single zijn vinden het lastig om met stellen “geconfronteerd” te worden.
Als je altijd alleen de dames uitnodigd kan dat heel goed en willen ze je misschien de vervelende situatie besparen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven