Schoonfamilie verdriet

19-04-2018 01:20 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonfamilie is ronduit belachelijk
Willen mij bij hun zoon weg, doen vernederende dingen als mij onderdeel maken van een rotgrap, telefoontjes dat ik morgen m'n spullen moet pakken en ik moet gaan terwijl als mijn vriend thuiskomt hij van niks weet... Verjaardagen van m'n vriend en mij verpesten door bezoek weg te sturen...wij willen bijv graag onze tuin zo houden zoals hij nu is wat geven ze voor zijn verjaardag? Een tuin zoals zij hem willen!!!

Ik ben zo moe zo moe van verdriet... Dit kan toch niet? Hebben jullie tips?
Details van allerlei incidenten kom ik zo nodig op terug.. maar help me alsjeblieft!!!
Alle reacties Link kopieren
En hoe komt het dat je het toe laat?
Je partner? Hoe reageert hij hier op?

En als ik nu zeg: geen contact, zal ik volgens mij niet heel raars zeggen als je het opgelost wil hebben. Jeetje, verschrikkelijk. Zal mij te veel energie kosten dit.
Bam!!!!
Praten met je vriend om te beginnen. Hem laten zien, horen en merken wat zijn familie doet. Dan is hij de aangewezen persoon zijn familie daarop aan te spreken. Als dat niet werkt zelf je mond open doen en duidelijk grenzen aan te geven.
Je vriend zal achter jou moeten staan, zo niet is je toekomst met hem gedoemd te mislukken. Schoonouders zijn het probleem niet, de houding van jouw vriend bepaalt. Hoe gaat hij hier mee om?
Zeggen dat ze als ze zich niet gedragen bij jullie niet welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
19-04-2018 06:20
Zeggen dat ze als ze zich niet gedragen bij jullie niet welkom zijn.
Precies dit en vriend moet hierachter staan. Mooier nog het zeggen. Dan weten ze dat het menens is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had allang van vriend verwacht dat hij ze een keuze had gegeven; of ander gedrag laten zien, of anders geem contact meer. Waarom pikken jullie dit?

Hoe geef je trouwens een tuin cadeau?
Alle reacties Link kopieren
Hoe geef je een tuin cadeau?
En waarom zegt je vriend niks van dat gedrag? Geloof dat ik daar kwader om zou zijn dan wat zij zeggen of doen.
Wat zegt/ doet je vriend hieraan/tegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af hoe ze jouw bezoek weg kunnen sturen.en laat jouw bezoek zich wegsturen?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is zou je vriend de ernstige waarschuwing geven dat als ze niet gedragen, ze hem niet meer zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is verdrietig dat ze zo doen, maar jullie geven ze zelf de ruimte hiervoor. Dus het is aan jullie om te bepalen hoe ver jullie hen laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-04-2018 07:12
Hoe geef je een tuin cadeau?
En waarom zegt je vriend niks van dat gedrag? Geloof dat ik daar kwader om zou zijn dan wat zij zeggen of doen.

Die tuin cadeau vind ik ook een mysterie, en verder volledig met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Je moet zorgen dat je vriend die stopt. Als hij dat niet doet, wil je dan met hem verder?
Dit stopt alleen als jouw vriend duidelijk jullie grenzen aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
hoe gaan wij je helpen dan?
hier heb jij toch gewoon voor gekozen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Onvoorstelbaar dat je vriend dit laat gebeuren. Hij zou voor je op moeten komen elke keer als zoiets zich voordoet. Mocht het zo blijven dan zou ik van hem verwachten dat hij tegen zijn ouders zegt dat hij ze pas weer wil zien als ze zich normaal kunnen gedragen.

Snap ook niet dat hij tolereert dat zijn ouders andere mensen wegsturen van een verjaardag.

Die tuin is natuurlijk heel makkelijk, er gaat gewoon niets gebeuren. Dan maar geen verjaardagskado.

Je kan toch zien als het je schoonouders zijn aan de telefoon? Gewoon elk gesprek opnemen als je de telefoon uberhaupt op neemt. Nergens op in gaan, ze gewoon zo lang mogelijk laten praten, gaan ze vanzelf nog meer domme dingen zeggen. Hoogstens een mmmmm, zo, nou enz zelf zeggen.

Ik zou zelf mijn schoonouders niet meer in mijn huis willen hebben als ze zich zo gedragen. Als je man hun nog zou willen zien ondanks alles gaat hij daar maar naartoe. Maar als hij niet voor je opkomt dan zou ik me nog maar eens goed afvragen of je met hem oud wil worden.
veensteker wijzigde dit bericht op 19-04-2018 21:27
0.20% gewijzigd
En waarom precies laten jullie dit toe?
Alle reacties Link kopieren
Heeft schoonmoeder je van het forum afgestuurd?
Laat je schoonmoeder maar een poedel nemen die ze kan verzorgen en commanderen. Haar zoon is nu volwassen en ze moet leren vertrouwen hebben in zijn keuzes (binnen de norm) en ze respecteren.
Heel snel je grenzen trekken bij die controlefreak en je zoon moet meer op zijn strepen staan.
Alle reacties Link kopieren
een tuinbon ? misschien als cadeau


voor de rest eens over je vriend,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik wil ook een tuin als cadeau
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
19-04-2018 13:20
Ik wil ook een tuin als cadeau
https://koopplein.nl/haarlem/17739190/m ... -kado.html

http://moeskersmoestuin.blogspot.nl/201 ... -kado.html
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft autisme en vindt het dus moeilijk om zijn grenzen aan te geven en dat weet mijn schoonmoeder...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft autisme en vindt het dus moeilijk om zijn grenzen aan te geven en dat weet mijn schoonmoeder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven