Mijn ouders accepteren mijn vriend niet

26-04-2018 08:47 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb langer dan een jaar een relatie met een man die wat ouder is dan ikzelf (ik ben 23, hij is 39). Nou hebben mijn ouders dat een tijdje geaccepteerd, totdat ik en mijn vriend besloten toch uit elkaar te gaan vanwege het leeftijdsverschil.

Vervolgens kwam we erachter dat we - ondanks het leeftijdsverschil- toch wel behoorlijk gek op elkaar zijn en zijn we overnieuw wat begonnen. Maar toen het even uit was heb ik natuurlijk vreselijk lopen klagen over hem en alles wat hij wel niet fout deed (gebroken hart ). Gevolg is daar nu van dat mijn ouders hem niet meer accepteren en hij niet meer welkom is bij hen thuis of op verjaardagen etc. Nou loopt het zelfs zo hoog op dat mijn ouders me dwingen een keuze te maken tussen hem of hen.

Help a girl out, wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
je klagen was onterecht dan?
Kan me je ouders wel voorstellen. IK vind hem de deur weigeren ver gaan. Maar als jij hem echt zo afschilderde...
Alle reacties Link kopieren
Maar toen het even uit was heb ik natuurlijk vreselijk lopen klagen over hem en alles wat hij wel niet fout deed (gebroken hart ). Gevolg is daar nu van dat mijn ouders hem niet meer accepteren en hij niet meer welkom is bij hen thuis of op verjaardagen etc.

Oh, dat was wel een beetje dom. Geef eens een paar voorbeelden van wat je toen gezegd hebt?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-04-2018 08:55
Oh, dat was wel een beetje dom. Geef eens een paar voorbeelden van wat je toen gezegd hebt?
Ben ik ook wel benieuwd naar, ze zullen dit vast niet zomaar doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb wat dingen gezegd over zijn persoonlijkheid, dat hij soms zijn baas over zich heen laat lopen etc. Maar zo bizar slecht heb ik hem nou ook weer niet afgeschilderd. Meer van "ik haat alle mannen, ik ben klaar met hem, hij heeft weer contact met z'n ex, hoe durft hij". Maar in principe is het een hele fijne en vooral lieve man....
Alle reacties Link kopieren
Bloem1112 schreef:
26-04-2018 08:58
Maar in principe is het een hele fijne en vooral lieve man....
waarom ging het uit dan?
Maar dat het contact met zijn ex was hersteld was dus ook een probleem.Nu niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Leeftijdsverschil werd te lastig. En niet omdat we dat zelf nou zo lastig vonden, maar omdat de hele wereld om ons heen er behoorlijk wat moeite mee had... We zijn ook heel goed uit elkaar gegaan. Alleen ik vond op een gegeven moment dat hij te snel de draad weer oppakte alsof er niks gebeurd was en toen kreeg ik via via te horen dat hij ook weer aan het appen was met zijn ex. En toen heb ik m'n hart bij m'n ouders uitgestort
Alle reacties Link kopieren
Bloem1112 schreef:
26-04-2018 08:58
Nou ik heb wat dingen gezegd over zijn persoonlijkheid, dat hij soms zijn baas over zich heen laat lopen etc. Maar zo bizar slecht heb ik hem nou ook weer niet afgeschilderd. Meer van "ik haat alle mannen, ik ben klaar met hem, hij heeft weer contact met z'n ex, hoe durft hij". Maar in principe is het een hele fijne en vooral lieve man....

Je zal vast nog wel wat meer gezegd hebben. Volgens mij vertrouwen je ouders hem niet meer en vinden ze dat je hen een kijkje in zijn persoonlijkheid hebt gegeven die hen niet bevalt. Persoonlijk zou ik niet zover gaan om hem niet meer in mijn huis toe te staan, maar ik kan wel begrijpen dat ze hem nog niet weer in hun hart sluiten.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
26-04-2018 09:03
Maar dat het contact met zijn ex was hersteld was dus ook een probleem.Nu niet meer?
Nee! Op een gegeven moment stond hij bij me voor de deur dat hij nooit het contact met z'n ex aan had moeten halen en dat hij veels te gek op mij is en me nooit had moeten laten gaan en dat hij daar vreselijk veel spijt van heeft
Volgens mij is een ex niet voor niets je ex. En is het niet zomaar uit gegaan. Kan niet niet weer gebeuren.
Daarnaast, ik denk dat je op een gegeven moment echt wel last gaat krijgen van het leeftijdsverschil, die man had je vader kunnen zijn.
Stel je voor het word wel een succes, dan zit je misschien rond je 60ste al aan zijn sterfbed.
Ik zeg niet dat het niet kan, in mijn familie zit zelf zo'n extreem leeftijd verschil. Vrouw is 56 man is 80. Maar wat zal dat zwaar voor haar zijn als hij komt te overleiden, een oudere man maakt jezelf ook oud. Daarnaast wil je niet je leven delen met iemand samen tot het einde?

Daarnaast voor hem ben je misschien iemand waardoor hij zich jong gaat voelen. Maar jij zit op dit moment in de bloei van je leven, bent misschien nog aan het studeren? Hij zit misschien al wel met een kinderwens binnen nu en 5 jaar. Terwijl jij dan nog liever de discotheek ingaat?

Ik weet het liefde maakt blind maar denk goed na, ook voor de toekomst, niet alleen aan nu.
Alle reacties Link kopieren
Bloem1112 schreef:
26-04-2018 09:05
Nee! Op een gegeven moment stond hij bij me voor de deur dat hij nooit het contact met z'n ex aan had moeten halen en dat hij veels te gek op mij is en me nooit had moeten laten gaan en dat hij daar vreselijk veel spijt van heeft
en toen was alles vergeven en vergeten?
ik snap echt jouw ouders wel hoor
Alle reacties Link kopieren
Mius schreef:
26-04-2018 09:07
Volgens mij is een ex niet voor niets je ex. En is het niet zomaar uit gegaan. Kan niet niet weer gebeuren.
Daarnaast, ik denk dat je op een gegeven moment echt wel last gaat krijgen van het leeftijdsverschil, die man had je vader kunnen zijn.
Stel je voor het word wel een succes, dan zit je misschien rond je 60ste al aan zijn sterfbed.
Ik zeg niet dat het niet kan, in mijn familie zit zelf zo'n extreem leeftijd verschil. Vrouw is 56 man is 80. Maar wat zal dat zwaar voor haar zijn als hij komt te overleiden, een oudere man maakt jezelf ook oud. Daarnaast wil je niet je leven delen met iemand samen tot het einde?


Nou niet gaan overdrijven hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-04-2018 09:04
Je zal vast nog wel wat meer gezegd hebben. Volgens mij vertrouwen je ouders hem niet meer en vinden ze dat je hen een kijkje in zijn persoonlijkheid hebt gegeven die hen niet bevalt. Persoonlijk zou ik niet zover gaan om hem niet meer in mijn huis toe te staan, maar ik kan wel begrijpen dat ze hem nog niet weer in hun hart sluiten.
Dit.
En het feit dat hij meteen weer met een ex aan de haal ging zal ook niet echt hebben meegeholpen aan een positief beeld van hem.

Je ouders hoeven jou helemaal geen keuze te laten maken, jij bent zelf oud genoeg om te kiezen wie jouw partner is. We hebben het hier niet over een man die je helemaal in elkaar heeft geslagen ofzo, dan was het uiteraard een ander verhaal geweest.

Ik zou tegen ouders zeggen dat het jammer is dat ze jouw keuze niet respecteren, maar dat je sowieso verder gaat met deze man. Als dit betekent dat ze geen contact meer willen, dan is dat heel erg jammer maar hun keuze. Het is jouw leven.

Als later blijkt dat jullie toch echt niet passen bij elkaar, om eender welke reden, dan zal je daar zelf ook wel achter komen TO.
Alle reacties Link kopieren
en waarom mocht die man geen contact met zijn ex?
Alle reacties Link kopieren
@Mius, tuurlijk heb ik daar over nagedacht. En misschien is het wel een kalverliefde, maar ik heb al een paar vriendjes gehad maar dit is de eerste waarvan ik het echt niet over m'n hart zou kunnen verkrijgen om het weer uit te maken. Ik ben twee maanden helemaal van de kaart geweest toen het uit ging, ik ben zo gruwelijk gek op hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je ouders zich een beetje aanstellen, je bent een grote meid en maakt je eigen keuzes, tenzij je altijd al heel labiel bent en erg aan ze hangt en ze altijd keuzes voor je maken maar dat zal wel niet toch?

Je zal nog wel vaker even je hart uitstorten bij ze en dat moet kunnen en als het weer goed is met je vriend dan is dat jouw keuze tenzij je gevaar loopt en hij slaat je ofzo, dat hij met zijn ex appte is geen mishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Nee er is dus absoluut geen sprake geweest van mishandeling, bedrog, stelen of alle andere mega erge dingen! Wat dat betreft is helemaal niets gebeurd
Alle reacties Link kopieren
Mius schreef:
26-04-2018 09:07
Volgens mij is een ex niet voor niets je ex. En is het niet zomaar uit gegaan. Kan niet niet weer gebeuren.
Daarnaast, ik denk dat je op een gegeven moment echt wel last gaat krijgen van het leeftijdsverschil, die man had je vader kunnen zijn.
Stel je voor het word wel een succes, dan zit je misschien rond je 60ste al aan zijn sterfbed.
Ik zeg niet dat het niet kan, in mijn familie zit zelf zo'n extreem leeftijd verschil. Vrouw is 56 man is 80. Maar wat zal dat zwaar voor haar zijn als hij komt te overleiden, een oudere man maakt jezelf ook oud. Daarnaast wil je niet je leven delen met iemand samen tot het einde?

Daarnaast voor hem ben je misschien iemand waardoor hij zich jong gaat voelen. Maar jij zit op dit moment in de bloei van je leven, bent misschien nog aan het studeren? Hij zit misschien al wel met een kinderwens binnen nu en 5 jaar. Terwijl jij dan nog liever de discotheek ingaat?

Ik weet het liefde maakt blind maar denk goed na, ook voor de toekomst, niet alleen aan nu.
Dat snap ik nooit zo goed. Waarom maakt een groot leeftijdsverschil (en wat jij aanhaalt is wel een stuk groter dan bij to) het overlijden ineens zwaarder?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 26-04-2018 09:19
0.16% gewijzigd

Mius schreef:
26-04-2018 09:07

Daarnaast, ik denk dat je op een gegeven moment echt wel last gaat krijgen van het leeftijdsverschil,
Stel je voor het word wel een succes, dan zit je misschien rond je 60ste al aan zijn sterfbed.
En misschien loopt TO morgen onder een bus of krijgt kanker o.i.d, niemand weet hoe de toekomst er uitziet.
13 jaar verschil is niet zo extreem en kan prima werken.
Of dat hier ook zo is is een ander verhaal.Zeker als opmerkingen van anderen zo zwaar wegen.En ik denk ook dat je veel explicieter geweest bent in je geklaag tegen je ouders dan je hier toegeeft.
Poeh wat een gedoe allemaal met die vent. Je moet er maar trek in hebben ; Het is uit en hij neemt meteen contact op met ex vervolgens komt hij bij jou aan de deur met een flinke portie melodrama. (Ik wil je niet kwiiiiiiijt) waarschijnlijk heeft zijn ex gezegt dat ze geen zin had in zijn gezeur. Is hij soms vreemd gegaan met jou ?

Maar dit terzijde. Ik snap jou ouders wel. Ik zou in eerste instantie ook niet zitten te wachten op een bijna leeftijdgenoot als schoonzoon. Je ouders hebben hem het voordeel van de twijfel gegeven. Dat hebben ze goed gedaan. Echter zij kennen jou het beste en zij zien dat het niet goed gaat tussen jullie of dat hij niet goed voor jou is en niet bij jou past. Dat zij hem niet meer terug willen zien heeft niets te maken met dat jij uit de school hebt geklapt maar met het feit dat zij hun eigen bedenkingen al hadden bij deze man en dat bevestigd zien in zijn (zeer onvolwassen) gedrag naar jou.
Als ik jou was zou ik op waarde schatten wat jou ouders ervan vinden. Nogmaals, zij kennen jou door en door en willen als het goed is alleen het beste voor jou.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 09:22
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 1 jaar een relatie, en in die tussentijd is het al 2 keer uit geweest.

Klinkt niet echt als een goede basis voor een langdurige relatie.

Woon je nog thuis? Zo ja, ga dan zo snel mogelijk zelfstandig wonen. En ga genieten van de relatie en kijk hoe dit verder gaat lopen. Maar ik zou zo snel je vriend niet mee nemen naar familie feestjes etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
26-04-2018 09:18

En ik denk ook dat je veel explicieter geweest bent in je geklaag tegen je ouders dan je hier toegeeft.

Plus dat ze twee maanden helemaal van de kaart is geweest en dus waarschijnlijk twee maanden lang uitgebreid over die man heeft zitten klagen... Ik snap heel goed dat die mensen nu een aversie tegen hem hebben, dat gevoel brei je niet zomaar weer recht.
Alle reacties Link kopieren
Ja oke het is allemaal niet echt ideaal nee, maar ik wil hem niet kwijt en het gaat zo ongelofelijk goed tussen ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven