In de ban van je ex

18-06-2018 07:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zeven jaar geleden is het uitgegaan met mijn ex. Zij maakte het uit, maar wilde terugkomen op haar beslissing. Ik heb haar toen kenbaar gemaakt dat het beter was als wij uit elkaar gingen. Ik hield veel van haar, maar qua karakters en insteek van de relatie pasten wij niet bij elkaar.

Sinds vier jaar heb ik een nieuwe relatie. Ik ben hartstikke gelukkig en houd veel van haar. Mijn ex heb ik sindsdien niet meer gezien, tot vorige week. Ik zag haar lopen met haar nieuwe vriend. Sindsdien krijg ik haar niet meer uit mijn hoofd. Eigenlijk wil ik haar terug en wil ik bij haar zijn. Ik heb alleen maar de gedachte, had ik maar...

Is dit gevoel echt of niet? Mijn verstand zegt dat het niet echt is, maar mijn gevoel zegt dat het echt is. Een gevoel om gek van te worden. Ik slaap slecht en ik ben ontzettend emotioneel zonder enige reden. Dit gevoel is toch niet normaal. Het is zeven jaar geleden...

Help!
Alle reacties Link kopieren
Om Socrates te citeren:
"Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt."
Alle reacties Link kopieren
Na al die jaren ben je de negatieve gevoelens omtrent deze persoon wat vergeten en verheerlijk/verromantiseer je de rest van de herinneringen. Laat je daar niet door verleiden.
Als je haar terug wilt, wil je dan je huidige vriendin kwijt? Is dit gevoel niet toch een reactie op onuitgesproken problemen in je huidige relatie?
Wees eerlijk naar jezelf toe en naar je huidige vriendin. En eventueel naar je ex.

Je voelt wat je voelt , geef lucht aan deze gevoelens. Zolang jij ze weg stopt blijf je ze langer heimelijk vast houden en gaat dit nog langer voortduren .

Je huidige vriendin zal eerlijkheid meer waarderen dan je stiekeme verlangens naar die ander .

Onderzoek maar hoe sterk je gevoelens voor je ex zijn . Wil je haar werkelijk terug ?
Ga er maar doorheen , doorvoel het en communiceer het. Wees eerlijk .