In de ban van je ex

18-06-2018 07:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zeven jaar geleden is het uitgegaan met mijn ex. Zij maakte het uit, maar wilde terugkomen op haar beslissing. Ik heb haar toen kenbaar gemaakt dat het beter was als wij uit elkaar gingen. Ik hield veel van haar, maar qua karakters en insteek van de relatie pasten wij niet bij elkaar.

Sinds vier jaar heb ik een nieuwe relatie. Ik ben hartstikke gelukkig en houd veel van haar. Mijn ex heb ik sindsdien niet meer gezien, tot vorige week. Ik zag haar lopen met haar nieuwe vriend. Sindsdien krijg ik haar niet meer uit mijn hoofd. Eigenlijk wil ik haar terug en wil ik bij haar zijn. Ik heb alleen maar de gedachte, had ik maar...

Is dit gevoel echt of niet? Mijn verstand zegt dat het niet echt is, maar mijn gevoel zegt dat het echt is. Een gevoel om gek van te worden. Ik slaap slecht en ik ben ontzettend emotioneel zonder enige reden. Dit gevoel is toch niet normaal. Het is zeven jaar geleden...

Help!
Alle reacties Link kopieren
Om Socrates te citeren:
"Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt."
Alle reacties Link kopieren
Na al die jaren ben je de negatieve gevoelens omtrent deze persoon wat vergeten en verheerlijk/verromantiseer je de rest van de herinneringen. Laat je daar niet door verleiden.
Als je haar terug wilt, wil je dan je huidige vriendin kwijt? Is dit gevoel niet toch een reactie op onuitgesproken problemen in je huidige relatie?
Wees eerlijk naar jezelf toe en naar je huidige vriendin. En eventueel naar je ex.

Je voelt wat je voelt , geef lucht aan deze gevoelens. Zolang jij ze weg stopt blijf je ze langer heimelijk vast houden en gaat dit nog langer voortduren .

Je huidige vriendin zal eerlijkheid meer waarderen dan je stiekeme verlangens naar die ander .

Onderzoek maar hoe sterk je gevoelens voor je ex zijn . Wil je haar werkelijk terug ?
Ga er maar doorheen , doorvoel het en communiceer het. Wees eerlijk .
Trouwens, 7 jaar is wel heel erg lang hoor.
Vooral nu je al 4 jaar een nieuwe relatie hebt, moet je je afvragen waarom je zo lang vast houdt aan die ex.

Als het niet goed is afgesloten dan is het nu de tijd om dat alsnog te doen , als je van je huidige vriendin houdt en met haar verder wilt.

Als je echt terug wilt naar je ex dan is het nu de tijd om dat te doen. Je krijgt geen garanties maar bent dan in elk geval eerlijk over je gevoelens .
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
18-06-2018 08:39
Als je haar terug wilt, wil je dan je huidige vriendin kwijt? Is dit gevoel niet toch een reactie op onuitgesproken problemen in je huidige relatie?
Ik heb geen problemen in mijn huidige relatie. Mijn huidige vriendin is een schat waar ik ontzettend veel van hou
Socrates97 schreef:
18-06-2018 09:40
Ik heb geen problemen in mijn huidige relatie. Mijn huidige vriendin is een schat waar ik ontzettend veel van hou
Als zij een schat is en echt van jou houdt , dan kan je deze gevoelens bespreekbaar maken met haar?
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
18-06-2018 09:25
Trouwens, 7 jaar is wel heel erg lang hoor.
Vooral nu je al 4 jaar een nieuwe relatie hebt, moet je je afvragen waarom je zo lang vast houdt aan die ex.

Als het niet goed is afgesloten dan is het nu de tijd om dat alsnog te doen , als je van je huidige vriendin houdt en met haar verder wilt.

Als je echt terug wilt naar je ex dan is het nu de tijd om dat te doen. Je krijgt geen garanties maar bent dan in elk geval eerlijk over je gevoelens .
Inderdaad, dat is ook mijn ding. Het is zeven jaar geleden. Na verwerking van zo een twee jaar, heb ik geen gevoelens meer voor haar gehad. Niet meer aan haar op zo een manier gedacht.

Afsluiting met mijn ex is goed geweest. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en zij ook

Ik weet niet hoe lang zij nu is met haar huidige partner. Zij kan al jaren met hem zijn en mogelijk reeds getrouwd zijn. Ik wil haar leven niet wederom ondersteboven gooien.

Ik twijfel of dit gevoel alleen is, omdat ik haar na al die jaren weer heb gezien of dat toch een vorm van jaloezie heb, omdat ze een ander heeft of dat ik echt weer van haar hou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de laatste
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit, je kunt er toch niks mee, aangezien je ex een relatie heeft. En ik neem aan dat je je huidige relatie niet op losse schroeven gaat zetten vanwege een gevoel. Dus wat het precies is, doet er verder niet toe, het is er nu, maar het slijt wel weer, je hebt toch verder geen contact met je ex. Niet al te veel over piekeren, zou ik zeggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Socrates97 schreef:
18-06-2018 09:49

Ik weet niet hoe lang zij nu is met haar huidige partner. Zij kan al jaren met hem zijn en mogelijk reeds getrouwd zijn. Ik wil haar leven niet wederom ondersteboven gooien.

je bent nogal vol van jezelf he?
als mijn ex nu contact opneemt denkt ik alleen: Die heeft een draadje los
Echt niet, dat mijn leven dan op zijn kop staat hoor
Alle reacties Link kopieren
Je eerste echte grote liefde zal altijd zo'n gevoel achterlaten. Accepteer dat jij je zo voelt maar bedenk wel dat die persoon waar jij gevoelens voor hebt al lang niet meer bestaat. Het is een gedachtenspinsel van jezelf waar je nu op fantaseert. Niet de realiteit, niet de realiteit van toen/vroeger en ook niet de realiteit van nu.

Praat er met jouw vriendin over, in die termen dat jij even van slag bent doordat jij een oude ex zag en even bevestiging van jouw vriendin nodig hebt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 10:50
je bent nogal vol van jezelf he?
als mijn ex nu contact opneemt denkt ik alleen: Die heeft een draadje los
Echt niet, dat mijn leven dan op zijn kop staat hoor
Dat ook, ja.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
18-06-2018 11:08
Het is een gedachtenspinsel van jezelf waar je nu op fantaseert. Niet de realiteit, niet de realiteit van toen/vroeger en ook niet de realiteit van nu.

Praat er met jouw vriendin over, in die termen dat jij even van slag bent doordat jij een oude ex zag en even bevestiging van jouw vriendin nodig hebt.
Wel een hardnekkige gedachtenspinsel dan.
Is het liefde of is het obsessie ?

Ik ken iemand die 11 jaar bleef dralen om een ex en daardoor geen nieuwe relatie kon hebben . Hij was te geobsedeerd .

Als jij geobsedeerd bent moet je daar hulp voor zoeken TO.
Zo geel als een kanariepiet
Als je van de huidige vriendin af wil moet je vooral haar dit soort dingen vertellen. Misschien verdient ze een leukere vent hoor.. maar mijn advies voor een tijdelijke kleine opleving van oude gevoelens zou niet zijn dat je lekker eerlijk moet gaan zijn naar je huidige partner.

Ze zal als jullie niet uit elkaar gaan zich altijd 2e keus voelen.
lilalinda schreef:
18-06-2018 10:50
je bent nogal vol van jezelf he?
als mijn ex nu contact opneemt denkt ik alleen: Die heeft een draadje los
Echt niet, dat mijn leven dan op zijn kop staat hoor
En dit. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-06-2018 11:30
Als je van de huidige vriendin af wil moet je vooral haar dit soort dingen vertellen. Misschien verdient ze een leukere vent hoor.. maar mijn advies voor een tijdelijke kleine opleving van oude gevoelens zou niet zijn dat je lekker eerlijk moet gaan zijn naar je huidige partner.

Ze zal als jullie niet uit elkaar gaan zich altijd 2e keus voelen.
En ook eens met dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 08:10
Om Socrates te citeren:
"Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt."
Je hebt gelijk!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 10:50
je bent nogal vol van jezelf he?
als mijn ex nu contact opneemt denkt ik alleen: Die heeft een draadje los
Echt niet, dat mijn leven dan op zijn kop staat hoor
Ik ben niet vol van mezelf. Zo was mijn opmerking niet bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens even normaal.
Het is niet voor niets uit gegaan, jullie zijn beiden gelukkig met een ander. Laat het voor wat het is. Ik denk ook niet dat jouw ex op jou zit te wachten. Dan was het vast zeven jaar geleden wel goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Zij is echt niet meer zoals 7 jaar terug.
Ze is veranderd.
Je weet niet hoe ze nu is.
Je verwart verliefdheid met jaloezie. Het is alleen maar omdat je je ex zag lopen en zij ook nog eens met een ander liep dat je haar terug wil. Anders zou je dit gevoel vorige week en alle weken hiervoor toch ook gehad hebben. Of duurt het bij jou altijd 7 jaar voordat je iets of iemand gaat missen?

Alles wat je aandacht geeft groeit, dus focus je op je relatie i.p.v. ex.
[quote=jaw post_id=28650849 time=1529312884 user_id=203647]
Je eerste echte grote liefde zal altijd zo'n gevoel achterlaten.


Nou nee. Al mijn exen zijn iets van ooit. Over het algemeen een vlaag van verstandsverbijstering, hoewel ik ze best nog sympathiek vind.
Alle reacties Link kopieren
Socrates97 schreef:
18-06-2018 13:24
Ik ben niet vol van mezelf. Zo was mijn opmerking niet bedoeld.
Hoe dan wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven