Zelfcompassie

18-06-2018 16:25 35 berichten
Dan maar een waarschuwing van de mods, maar was wat naïef te denken zoiets op viva te kunnen plaatsen.
Geen zin in onbegrip voor iets, terwijl ik opzoek was naar positiviteit.
Rottig dat er zo met kwetsbaarheid van een ander wordt omgegaan hier tegenwoordig.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:12
92.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
in je eerste alinea's doe je nog al wat aannames. Heb je dat zelf bedacht, of is het een diagnose door een professional?
Hoop echt dat je hulp hebt, want je hele post ademt vooral 'HELP ME" uit.
Mocht je geen psychologische hulp hebben nog, je huisarts kan je op weg helpen.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je al goed bezig! Ik heb zelf heel veel gehad aan een assertiviteitstraining. Er kwam ook aan bod waar je angsten (ontwikkeld vanuit je jeugd) vandaan kwamen. Iedereen heeft z'n eigen thema... en het is ook heel leerzaam anderen te zien tijdens rollenspelen bijvoorbeeld, of ervaringen uitwisselen.
Alle reacties Link kopieren
oh boy
Lorem Ipsum
lilalinda schreef:
18-06-2018 16:27
in je eerste alinea's doe je nog al wat aannames. Heb je dat zelf bedacht, of is het een diagnose door een professional?
Hoop echt dat je hulp hebt, want je hele post ademt vooral 'HELP ME" uit.
Mocht je geen psychologische hulp hebben nog, je huisarts kan je op weg helpen.
Sterkte.
Nee hoor, totaal geen 'help me' oproep. Juist heel positief en wil het ook graag zo houden. Zelf heb ik hulp, ben al ver op weg.
Deel graag ervaringen en hoor graag ervaringen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te hard voor mijzelf en te zacht voor anderen.
Probeer wat meer mijn grenzen en behoeften in de gaten te houden. Ook mijn eigen gedachten omtrent bepaalde zaken.

Vind het wel lastig. Ik lees mee. :)
vivinnetje schreef:
18-06-2018 16:28
Wat ben je al goed bezig! Ik heb zelf heel veel gehad aan een assertiviteitstraining. Er kwam ook aan bod waar je angsten (ontwikkeld vanuit je jeugd) vandaan kwamen. Iedereen heeft z'n eigen thema... en het is ook heel leerzaam anderen te zien tijdens rollenspelen bijvoorbeeld, of ervaringen uitwisselen.
Wat goed zeg! Mooi dat jou dit heeft geholpen :)
Laloba schreef:
18-06-2018 16:33
Ik ben te hard voor mijzelf en te zacht voor anderen.
Probeer wat meer mijn grenzen en behoeften in de gaten te houden. Ook mijn eigen gedachten omtrent bepaalde zaken.

Vind het wel lastig. Ik lees mee. :)
Leuk Laloba dat je mee leest.

Hoe doe je dit nu je? Ben wel benieuwd wat jou nu al helpt.
Wat ben je goed bezig!

Ik ben druk aan de gang gegaan met het leren naar mijn intuitie te luisteren, mijn grenzen netjes aan te geven en tijd voor mezelf te nemen.

Ook heb ik een grote schoonmaak gehouden in mijn omgeving, want daar bleken helaas nogal wat dominante mensen in te zitten die mij voor hun karretje wilden spannen.

Als ADHD-er zijnde zal ik altijd druk blijven, maar ik ben wel veel meer in evenwicht en dat trekt ook weer evenwichtige mensen aan.
Dank je wel Iris1969! Ben zelf ook best trots op de stappen die ik zet, geeft zoveel zelfvertrouwen.

Klinkt ook goed hoe jij aan de slag bent met jezelf. Hoe heb je dat in gang gezet, naar je intuïtie luisteren?
Vind ik persoonlijk lastig. Ben nu echt bezig naar m'n gevoel te gaan en luisteren wat dat zegt. Best een klus en ingewikkeld als dit niet in je systeem zit. Maar bijzonder wat het me oplevert als ik er gehoor aan geef. Echt een eye opener.
Schoonmaak in vriendenkring heb ik overigens ook gedaan. Zaten wat energie zuigers bij, daar heb ik afstand van genomen. De vriendschappen die ik nu om mij heen verzameld heb en nog steeds verzamel zijn fijne vriendschappelijke relaties waarin ik me heel stabiel voel/ben. Heerlijk. Daarmee kom je steeds dichter tot jezelf merk ik.
Je voelt gewoon wat er iets niet klopt en in plaats van het te negeren doe je er iets mee. Vroeger maakte ik dan ruzie, maar nu stop ik als ik voel dat de boodschap niet aankomt of als ik een persoon niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijg ik het idee dat we dadelijk te horen gaan krijgen dat je dit allemaal bereikt hebt via herbalife of iets dergelijks
Cerfje schreef:
18-06-2018 17:05
Waarom krijg ik het idee dat we dadelijk te horen gaan krijgen dat je dit allemaal bereikt hebt via herbalife of iets dergelijks
Waarom zo argwanend? Niet iedereen is hier fake hoor.

Een beetje zelfcompassie voor je argwaan hebben :smile:
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 17:07
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
18-06-2018 17:05
Waarom krijg ik het idee dat we dadelijk te horen gaan krijgen dat je dit allemaal bereikt hebt via herbalife of iets dergelijks
Nou ja, wat flauw zeg. TO noemt juist allerlei dingen die je zelf kunt doen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte bij dit topic is dat het allesbehalve positief is. Nogal zwaarmoedig zelfs..

Zelf geloof ik niet zo alles oplossende tips, je zult er toch zelfs iets van moeten maken en dingen zoals zelfhulpboeken of tips zoals: "wees lief voor jezelf" zal het niet ineens heel anders maken allemaal.
Niet echt een constructieve bijdrage vrees ik maar meer hoe ik erin sta.

Succes in ieder geval.
iris1969 schreef:
18-06-2018 16:57
Je voelt gewoon wat er iets niet klopt en in plaats van het te negeren doe je er iets mee. Vroeger maakte ik dan ruzie, maar nu stop ik als ik voel dat de boodschap niet aankomt of als ik een persoon niet mag.
Doe je goed! En inderdaad, je voelt zeker als er iets niet klopt, wat mij ook helpt is dan niet alles bij mijzelf zoeken, soms is het ook gewoon een wisselwerking of iemand die niet bij je past en dat is ook gewoon ok.
carbonara schreef:
18-06-2018 17:13
Mijn eerste gedachte bij dit topic is dat het allesbehalve positief is. Nogal zwaarmoedig zelfs..
Dat kan, voor mij is het juist super positief aangezien mijn zelfvertrouwen met de dag groeit door hier mee bezig te zijn.
En ik steeds stabieler in het leven sta. Kan me voorstellen als je er niks van herkent, dat je dit als zwaarmoedig kan ervaren. Wees blij en gezegend er mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had bijv. onlangs een vervelende situatie.

Ipv thuis te gaan tobben, ben ik in plaats daarvan lekker warm gaan douchen, lekker zittende schone kleding aan, stad in gegaan en ergens lekker kopje warme soep gegeten.
Naderhand voelde ik me veel beter. Vroeger was ik de deur niet uitgegaan.
Mooie stap Laloba!
Voor mij ook herkenbaar, daarom ook dat bewegen. Of met mijzelf op terras een kopje koffie drinken inderdaad.
In elk geval in beweging komen en niet thuis zitten malen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zijn van die kleine simpele dingen die best een verschil kunnen maken! Heel fijn. :)
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
18-06-2018 17:53
Ik had bijv. onlangs een vervelende situatie.

Ipv thuis te gaan tobben, ben ik in plaats daarvan lekker warm gaan douchen, lekker zittende schone kleding aan, stad in gegaan en ergens lekker kopje warme soep gegeten.
Naderhand voelde ik me veel beter. Vroeger was ik de deur niet uitgegaan.
Knap!
En verder helpt het mij om te praten met mensen die ik vertrouw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zelfcompassie en ik hebben na een lang gezellig en goed gesprek, waarin we echt tot de bodem zijn gegaan en elk gedachtesprongetje doorgenomen hebben, besloten dit topic verder maar niet meer te lezen, daar we na een paar keer "omdenken" enorme jeuk kregen van dit topic.

Maar succes ermee! :yes:
Ik krijg jeuk van mensen die zich met zo'n reactie boven een ander proberen te plaatsen. Succes met zo'n houding :yes:
Hè bah dat het weer zo moet lopen. Dit was juist zo'n leuk en opbouwend topic.

Maar je hebt het in ieder gevall geprobeerd. Een teken dat je goed op weg bent met jezelf zijn en nieuwe dingen uit te proberen. Stoer! :applause:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven