Zelfcompassie
maandag 18 juni 2018 om 16:25
Dan maar een waarschuwing van de mods, maar was wat naïef te denken zoiets op viva te kunnen plaatsen.
Geen zin in onbegrip voor iets, terwijl ik opzoek was naar positiviteit.
Rottig dat er zo met kwetsbaarheid van een ander wordt omgegaan hier tegenwoordig.
Geen zin in onbegrip voor iets, terwijl ik opzoek was naar positiviteit.
Rottig dat er zo met kwetsbaarheid van een ander wordt omgegaan hier tegenwoordig.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:12
92.63% gewijzigd
dinsdag 19 juni 2018 om 08:30
wees lief voor jezelf is anders mijn standaard advies, en heel toepasselijk in deze aan TO
het was heel gedurfd om hier een topic te openen hoor maar het hele idee aan sterk in je schoenen staan is toch wel dat je daar niemand bij nodig hebt
Lorem Ipsum
dinsdag 19 juni 2018 om 12:17
Ik vind de reacties op dit topic nogal kinderachtig en ook niet bepaald aardig. Compassie tov anderen is ook wel een ding.. Anyway..
Lief zijn voor jezelf. Die gedachte komt wel eens in mij op als ik mezelf niet zo fijn voel. Voor mij werkt dat wel. Omdat ik nu weet HOE ik lief kan zijn voor mijzelf. Vroeger waren dit voor mij ook loze woorden.
Vind het daarom ook wel interessant om te lezen hoe andere mensen dit doen of mee omgaan.
Lief zijn voor jezelf. Die gedachte komt wel eens in mij op als ik mezelf niet zo fijn voel. Voor mij werkt dat wel. Omdat ik nu weet HOE ik lief kan zijn voor mijzelf. Vroeger waren dit voor mij ook loze woorden.
Vind het daarom ook wel interessant om te lezen hoe andere mensen dit doen of mee omgaan.
dinsdag 19 juni 2018 om 12:20
Niet helemaal mee eens. Goed voor jezelf zorgen is ook contact maken met andere mensen.
Het zit in de menselijke natuur om een verbintenis met anderen te willen voelen en steun te geven en te ontvangen
dinsdag 19 juni 2018 om 12:44
dinsdag 19 juni 2018 om 12:53
Triest eigenlijk dat dat zo is, maar ik heb bewondering voor haar poging en soms gaan dergelijke topics wel gewoon goed.
Dus op naar poging 2
Doe je ook weer mee TO?
dinsdag 19 juni 2018 om 18:09
Niemand heeft mij gekwetst hoor. Verre van. Had daarvoor al gevraagd om een slotje bij de moderators waar niet op gereageert wordt. Was wat naïef dit te posten, viva is hiervoor niet het platform. Ook voor mijzelf en mijn eigen proces merkte ik gelijk toen het online kwam al dat ik het liever klein wil houden. Wat voor mij alleen maar aangeeft hoever ik al ben.
Maar toen was de stap al genomen en koos ik er nog voor de OP toch te laten staan.
Wat ik wel jammer vind is dat men zo kan reageren. En dat dat de tendens is hier op dit forum. Daar baal ik van. Er heerst een cultuur die bij mij niet past en waar m'n haren recht overeind gaan staan. Had constructieve bijdragen verwacht en niet zoals sommigen gepost hebben. Vind ik persoonlijk kinderachtig. Bewustwording waarbij ik er toen voor koos mijn verhaal niet langer online te willen hebben.
Ben zelf super trots op wat ik doe en bereik gelukkig. Dus ben niet gevoelig voor deze opmerkingen voor mij persoonlijk.
Heel fijn, de fijne berichten die hier wel gedeelt zijn! En de herkenning etc. Super van jullie! Bedankt daarvoor.
Maar toen was de stap al genomen en koos ik er nog voor de OP toch te laten staan.
Wat ik wel jammer vind is dat men zo kan reageren. En dat dat de tendens is hier op dit forum. Daar baal ik van. Er heerst een cultuur die bij mij niet past en waar m'n haren recht overeind gaan staan. Had constructieve bijdragen verwacht en niet zoals sommigen gepost hebben. Vind ik persoonlijk kinderachtig. Bewustwording waarbij ik er toen voor koos mijn verhaal niet langer online te willen hebben.
Ben zelf super trots op wat ik doe en bereik gelukkig. Dus ben niet gevoelig voor deze opmerkingen voor mij persoonlijk.
Heel fijn, de fijne berichten die hier wel gedeelt zijn! En de herkenning etc. Super van jullie! Bedankt daarvoor.