Familie ziet alleen maar de lusten

19-06-2018 12:54 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, er moet mij even iets van het hart. Vijf jaar geleden leerde ik mijn man kennen. Een harde werker in hart en nieren met een eigen bedrijf. Prachtig om te zien dat hij zoveel passie voor zijn werk heeft. Het betekent ook dat hij elke dag 08.00 uur de deur uit is en 22.00 uur thuiskomt. Ik heb daar totaal geen problemen mee, want ik heb ook mijn eigen bedrijf. We hebben geen kinderen.

Nu komt het: we gaan twee keer per jaar op vakantie (max. 12 dagen) en af en toe een weekendje weg. Toch merken wij dat familie anders reageert; gaan jullie alweer op vakantie? Zo, toe maar. Het mag wat kosten. Of, ik kan dat niet betalen, ik wacht wel tot volgend jaar (schoenen € 80,-). Vaak krijg ik een benauwd gevoel hiervan. Familie komt niets te kort, maar hebben het erg vaak over geld. Dat ze zo hard werken en moe zijn. We hebben zelfs wel eens een keer een vakantie voor ze betaald. Het lijkt of er altijd wordt gehaald en noet wordt gebracht.

Nu zien mensen vaak alleen de voordelen. Maar niet de nadelen. Weinig tijd voor familie/vrienden, lange werkdagen, de nodige spanning als je een eigen zaak hebt, et cetera. De mensen waar het om gaat weten dit echt wel, maar blijven toch vaak zeuren over geldtekort. Alsof ze van alles van je willen.

Mijn vraag is eigenlijk: zijn er mensen die in een zelfde situatie zitten, het financieel beter voor elkaar hebben dan familie, maar merkt dat er veel over het geld wordt gesproken? En hoe ga je daarmee om?
Max 12 dagen op vakantie 2 keer per jaar vind ik nu niet bepaald het toonbeeld van luxe. Kom je waarschijnlijk niet eens aan echt verre bestemmingen toe. Vind het nogal armoedig dat je bij zoveel werken niet eens vrij kunt maken voor behoorlijke reizen. Want je werkt toch om te leven en niet andersom?
Alle reacties Link kopieren
misschien balen ze, dat jullie geen tijd voor hen hebben?
Ik vind 2 keer per jaar 12 dagen op vakantie ook niet veel hoor. Ik zou zo ook niet willen leven.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen 80€?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Waarom trek je je dit zo persoonlijk aan? Dat ze het hebben over geld of gebrek daaraan heeft niks met jou te maken.

Ik verdien niet meer dan mijn familie, maar geeft het wel anders uit waardoor het voor hun lijkt alsof ik rijk ben (geen schulden, koophuis, regelmatig ertussenuit) . Ze praten vaak over geld en het gebrek daaraan, ik vat dat niet persoonlijk op, als ze willen weten hoe ze meer over kunnen houden zal ik ze graag helpen, maar tot die tijd mogen ze klagen en opmerken wat ze willen. Niet mijn probleem.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 13:01
0.29% gewijzigd
Gut een hard werkende man in hart en nieren, zie jij die man uberhaupt wel eens met zulke werktijden?
Dit klinkt ongezond, heeft hij tijd voor een gezin en familie?
Ik lees niet dat ze specifiek om dingen vragen, ik zou dat soort opmerkingen ter kennisgeving aannemen en niet opvatten als 'ze vragen indirect iets van me'
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
19-06-2018 12:59
Schoenen 80€?
Die snapte ik ook niet
redbulletje schreef:
19-06-2018 12:56
Max 12 dagen op vakantie 2 keer per jaar vind ik nu niet bepaald het toonbeeld van luxe. Kom je waarschijnlijk niet eens aan echt verre bestemmingen toe. Vind het nogal armoedig dat je bij zoveel werken niet eens vrij kunt maken voor behoorlijke reizen. Want je werkt toch om te leven en niet andersom?
Wie zegt dat ze meer WILLEN reizen?
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-06-2018 13:01
Die snapte ik ook niet
Ik moest hem ook even 3x lezen, maar ik denk dat dat op die opmerking van de familie die ervoor staat slaat ("Dat kan ik niet betalen, ik wacht tot volgend jaar.")
Familie zegt dat ook over ons: 'Goh, zal allemaal wel uitkunnen'. Wij gaan ook meerdere keren per jaar weg, en veel meer dan de rest van mijn familie. Wij trekken ons hier echt niks van aan. Wij vinden dat toch leuk om te doen? Hun probleem dat ze zelf niet vaker gaan..

Tevens vind ik elke week van 8 's ochtends tot tien uur 's avonds werken een drama. Als je dat bekijkt dat je dan maar 2x per jaar 12 dagen op vakantie gaat en wat weekendjes weg, dan klinkt het mij maar als armoe in de oren....
Aardbei95 schreef:
19-06-2018 13:03
Ik moest hem ook even 3x lezen, maar ik denk dat dat op die opmerking van de familie die ervoor staat slaat ("Dat kan ik niet betalen, ik wacht tot volgend jaar.")
Zo lees ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Trek het je niet aan. Er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben. Maar vervelend is het wel. Jullie werken er hard voor. Ik zou ook niet in hun gezelschap over geld praten en wat iets gekost heeft. Gaat ze niks aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je al eens een vakantie voor ze hebt betaald en ze altijd halen en niets brengen, zou ik dat snel halt toe roepen. Ook dat afgunstige gezeur over jullie geld en vakanties.

Gewoon geen ruimte voor geven en jezelf vooral niet verklaren.
Madeliefjees schreef:
19-06-2018 13:05
Trek het je niet aan. Er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben. Maar vervelend is het wel. Jullie werken er hard voor. Ik zou ook niet in hun gezelschap over geld praten en wat iets gekost heeft. Gaat ze niks aan.
Hij werkt er hard voor, of zij werkt weten we nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar gewoon niet meer op ingaan, en zelf ook niet te veel vertellen over uitgaven en wat iets kost. Als ze zeggen dat ze iets niet kunnen betalen zeg je: 'Vervelend.' Ik zou me ook niet gedwongen voelen een vakantie voor ze te betalen of ze te halen of te brengen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Standaard antwoord: Daar werken we hard voor. Bij ons gaat het ook om eenvoudige (kampeer)vakanties. En de familie waar dit vandaan komt kiest ervoor dat moeder niet werkt. Dat kan, maar dan kan je dus niet veel op vakantie als je ook nog meer dan 3 kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel wat er bedoeld wordt, maar 80€ is geen extreme uitgave voor schoenen.
Damned if I don’t
8102 schreef:
19-06-2018 13:06
Hij werkt er hard voor, of zij werkt weten we nog niet.
Zij heeft ook een eigen bedrijf schreef ze in de openingstekst.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-06-2018 13:06
Hij werkt er hard voor, of zij werkt weten we nog niet.
Ze heeft een eigen bedrijf, ik neem aan dat ze iets doet.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-06-2018 13:06
Hij werkt er hard voor, of zij werkt weten we nog niet.
Er staat dat zij ook haar eigen bedrijf heeft, dus dat lijkt me wel, tenzij ze nul klanten heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
8102 schreef:
19-06-2018 13:06
Hij werkt er hard voor, of zij werkt weten we nog niet.
Zij heeft ook een eigen bedrijf staat er.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-06-2018 13:06
Hij werkt er hard voor, of zij werkt weten we nog niet.
In de openingspost staat dat zij ook een eigen bedrijf heeft. Dat is toch wel werk.
Annelleke schreef:
19-06-2018 13:07
Ze heeft een eigen bedrijf, ik neem aan dat ze iets doet.
Een eigen bedrijf staan geen uren bij vermeld.
Maar wel alle werkuren van hem vermelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven