aanpak verbreken contact na affaire vrouw

20-06-2018 11:56 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Mijn vrouw heeft 1,5 jaar een affaire gehad met een man uit haar netwerkclubje... Inmiddels ben ik dit 2 maanden aan het verwerken. Gaat goed. We kunnen er goed over praten maar de twee zitten wel met veel borrels en buitenlandtrips waar ze beiden heen kunnen en die eraan zitten te komen. Op deze buitenlandtrips met hotelkamers en borrels is juist telkens wat gebeurd. Afspraak is dus dat ze deze activiteiten verdelen maar nooit samen zijn (dan gaat er weer wat broeien). Dit duurt dan een jaar en dan evalueren we. Gisteren van mijn vrouw geeist dat ze met hem een jaaroverzicht met een verdeling wie naar wat gaat maakt. Dat gaf spanning want ze vond dat ik haar sociale agenda dicteerde.... ze wil ad hoc de activiteiten verdelen. Ik heb daar geen goed gevoel bij. Ook omdat bij het bekennen van de affaire ze alles bij elkaar heeft gelogen. Ik heb behoefte aan zekerheid en liever 1 keer contact tussen die twee voor een jaarplanning en daarna een jaar lang niet meer. Overigens als hij zichzelf daaraan committeert, belooft hij mij zijn vrouw een jaar voor te liegen. Heb ik wat gewetensbezwaren bij maar is zijn zaak...

Twee weken geleden dacht ik nog hem te vergeven, wat ik mijn vrouw al gedaan heb maar gisteren overviel me een boosheid naar hem toe. Ik voel me gepiepeld en vernederd, ook door hem. Heb nog even geen zin in vergeven... Hij denkt heel makkelijk en is nogal met zichzelf bezig. Had er geen enkele moeite mee tijdens de affaire mij te zien (ik wist toen niks) en was als ik er niet achter was gekomen gewoon op een feest bij ons thuis gekomen met zijn vrouw.

waar ik over twijfel is dit:
1) Ben ik teveel met hem bezig? Moet ik hem vergeven en hem zien bij feesten en partijen (mijn gevoel zegt dat dit ooit moet maar nu nog ff niet)
2) vraag ik teveel om een jaarplanning te laten maken?

thx voor jullie input

te veel met hem bezig

Totaal aantal stemmen: 64

ja (39%)
nee (61%)
Netwerkclubje? Borrels? Buitenlandtripjes? Daar gaan ze inderdaad gewoon helemaal nooit meer samen heen. Überhaupt gewoon geen contact meer. Kan je vrouw daar niet gewoon mee stoppen of is het werk gerelateerd?

Ik zou hem niet vergeven ofzo. Daar is hij namelijk helemaal niet belangrijk genoeg voor. Hij gaat geen deel meer uitmaken van jullie sociale leven. Kan dat deel van jullie sociale leven niet gewoon gestopt worden?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind zijn vrouw ervan?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik zou helemaal geen zin hebben in een relatie waar je uit wantrouwen iemands hele agenda moet controleren. Laat het los en vertrouw erop dat het niet weer gebeurt, of kap er gewoon mee. Gelet op het feit dat de affaire anderhalf jaar heeft geduurd lijkt dat laatste me de meest voor de hand liggende beslissing.
Dit gaat hem niet worden. Jij hebt haar ook niet vergeven, maar alleen onder voorwaarden.
Een jaarplanning? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wantrouwen en eisen helpt niet bij het verder gaan met je relatie.

Vergeven zegt meer over jezelf dan de ander. Op het moment dat je iemand echt vergeeft heeft deze persoon en de gebeurtenis geen invloed meer op jouw leven. Voor de ander maakt het geen bal uit, die leeft zijn leven wel. En de gebeurtenis kan je niet meer veranderen.

Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten. Wij hebben samen besloten dat onze relatie meer dan waard is om er mee door te gaan. Ja, er zijn fouten gemaakt. Ik begrijp waarom dit is gebeurd, en ook wat mijn aandeel is geweest. Niemand is perfect, en we maken allemaal wel eens een fout.

Voor mij leeft het echt een heel stuk makkelijker door te vergeven en vertrouwen te hebben. Ik concentreer me liever om het heden en hoe mijn relatie gezond te houden.

Ondertussen zijn we heel wat jaren verder, en onze relatie is gewoon goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
tja. ik snap wel dat zij liever adhoc beslist wie naar welke activiteit gaat ipv nu al een jaarplanning te maken. (stel: hij kan volgende maand sowieso niet dan kan zij dus prima gaan)

Overigens vraag ik me af of de andere mensen bij dat clubje niet weten wat er speelde? Ik neem aan van wel en ik zou dan willen dat mijn partner daar helemaal afstand van neemt.

Hij klinkt als een enorme lul, die hoef je niet te vergeven oid, gewoon negeren.
Een ander vergeven doe je niet voor die ander, maar voor jezelf. Zodat je door kunt leven zonder de last en de pijn die die ander jou heeft bezorgd op je schouders. Het is begrijpelijk dat je dat nog niet lukt.

Ik vind het niet juist dat jou vrouw klaagt over haar agenda en tegengas geeft. Als zij ook graag met jou verder wil zal ze haar beste beentje voor moeten zetten, keihard moeten werken, veel moeten verdragen en voor een lange tijd tegemoet moeten komen aan jou wensen en behoeften met betrekking tot haar betrouwbaarheid. Ze heeft zelf de keuze gemaakt om te liegen en te bedriegen. Ze kiest ervoor om met jou verder te gaan. Dan moet ze niet klagen. Ze moet nu op de blaren zitten en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het vertrouwen weer langzaam kan groeien. Zoiets duurt jaren. Reken maar op minstens 3 jaar.

En als ze zich blijft verzetten ... jij hebt ook een keuze he TO. Laat je niet zo behandelen man.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niks zou ik denken. Je vrouw stapt maar uit dat netwerkclubje. Ten minste, dat zou mijn 'eis' zijn. Haar sociale agenda dicteren?! Kennelijk is dat nodig... anders 'netwerkt' ze er lekker op los. Maar eerlijk, bij mij zou het vertrouwen compleet stuk zijn.

En die man, tja... dat is een eersteklas eikel, maar daar heb je geen commitment mee. Die heeft z'n eigen sores uit te zoeken met zijn vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw heeft haar keuze al gemaakt, nu jij nog.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
een jaarplanning eisen (etc) gaat je niet helpen hoor.
Ze kan gewoon tijdens werkdagen met hem afspreken.
Uurtje in een hotel om de hoek.

Dat is het punt met relaties. Je moet elkaar blind willen/kunnen vertrouwen, elke vorm van verzonnen/gedwongen 'zekerheid' & controle is schijnzekerheid.

En als het vertrouwen er niet is, kun je echt beter stoppen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Joh kap ermee. Jouw vrouw neemt jouw gevoelens totaal niet serieus anders had ze wel gehoor gegeven aan jouw verzoek. Volgens mij heeft ze er niet eens echt spijt van.

Heb je het zelf moeten ontdekken of heeft ze het uit zichzelf verteld?
Noemt zij het haar agenda dicteren? Dat vind ik manipulatief en ongepast. Is zij gewend toch wel haar zin van jou te krijgen omdat jij erg aan zekerheden hecht? Grijp dit dan aan als een uitdaging je grenzen beter te bewaken, mét een gezonde risicomarge.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
20-06-2018 12:04
Wat vind zijn vrouw ervan?
Die weet dus nog van niks
Alle reacties Link kopieren
De anderen uit het netwerkclubje zijn ook op de hoogte van de affaire? Lijkt me moeilijk dat zolang geheim te houden.

Als jouw vrouw zo oprecht was geweest had ze zelf al met dat netwerkclubje gestopt of op zn minst zelf al dingen geregeld zodat ze haar minnaar niet meer zou zien.

Wat een bedrog. Als je je partner anderhalf jaar zo kunt bedriegen moet de liefde en respect voor je partner toch wel heel diep gezonken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wie laat ze vrouw nou met een andere man naar het buitenland gaan?
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
20-06-2018 12:43
Wie laat ze vrouw nou met een andere man naar het buitenland gaan?
mijn man wel hoor
Alle reacties Link kopieren
En dan gaat ze akkoord met een jaarplanning, hoe wil je dat dan controleren? Moet hij jou ook verantwoording over elke stap die hij zet geven dan?
Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet.

lilalinda schreef:
20-06-2018 12:34
een jaarplanning eisen (etc) gaat je niet helpen hoor.
Ze kan gewoon tijdens werkdagen met hem afspreken.
Uurtje in een hotel om de hoek.

Dat is het punt met relaties. Je moet elkaar blind willen/kunnen vertrouwen, elke vorm van verzonnen/gedwongen 'zekerheid' & controle is schijnzekerheid.

En als het vertrouwen er niet is, kun je echt beter stoppen met elkaar.
Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je veel van jezelf vraagt hoor, je weet het nu twee maanden en zit al helemaal in de sfeer van vergeven en afspraken. Bij mij zou partner nog op de bank slapen, mijn woedende verdrietige buien aanhoren en keihard zn best moeten doen om uberhaupt weer wat vertrouwen te winnen. Denk dat er dan van buitenland reisjes ff helemaal geen sprake was.
.
Ik krijg niet de indruk dat jouw vrouw haar huwelijk en jouw gevoelens erg belangrijk vindt... Als zij serieus spijt heeft van wat ze heeft gedaan, dan is het toch het minste om ál het contact met haar ex-minnaar te verbreken? Desnoods zoekt ze maar een andere baan. En jij hoeft hem natuurlijk al helemáál niet te zien... Nooit niet.
waarom zou je uberhaupt doorgaan met een huwelijk na een affaire van 1.5 (!!!) jaar. Kom op kerel, wees eens wijzer. Dit was geen eenmalig slippertje.
Alle reacties Link kopieren
Man73 schreef:
20-06-2018 11:56

Mijn vrouw heeft 1,5 jaar een affaire gehad met een man uit haar netwerkclubje... Inmiddels ben ik dit 2 maanden aan het verwerken. Gaat goed. We kunnen er goed over praten maar de twee zitten wel met veel borrels en buitenlandtrips waar ze beiden heen kunnen en die eraan zitten te komen. Op deze buitenlandtrips met hotelkamers en borrels is juist telkens wat gebeurd. Afspraak is dus dat ze deze activiteiten verdelen maar nooit samen zijn (dan gaat er weer wat broeien). Dit duurt dan een jaar en dan evalueren we. Gisteren van mijn vrouw geeist dat ze met hem een jaaroverzicht met een verdeling wie naar wat gaat maakt. Dat gaf spanning want ze vond dat ik haar sociale agenda dicteerde.... ze wil ad hoc de activiteiten verdelen. Ik heb daar geen goed gevoel bij. Ook omdat bij het bekennen van de affaire ze alles bij elkaar heeft gelogen. Ik heb behoefte aan zekerheid en liever 1 keer contact tussen die twee voor een jaarplanning en daarna een jaar lang niet meer. Overigens als hij zichzelf daaraan committeert, belooft hij mij zijn vrouw een jaar voor te liegen. Heb ik wat gewetensbezwaren bij maar is zijn zaak...

Twee weken geleden dacht ik nog hem te vergeven, wat ik mijn vrouw al gedaan heb maar gisteren overviel me een boosheid naar hem toe. Ik voel me gepiepeld en vernederd, ook door hem. Heb nog even geen zin in vergeven... Hij denkt heel makkelijk en is nogal met zichzelf bezig. Had er geen enkele moeite mee tijdens de affaire mij te zien (ik wist toen niks) en was als ik er niet achter was gekomen gewoon op een feest bij ons thuis gekomen met zijn vrouw.
Dus ben jij erachter gekomen door hen te betrappen? Of heeft zij het aan je opgebiecht, maar rats vol leugens?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft anderhalf jaar een ander liggen neuken. Vreemdgaan kan natuurlijk gebeuren, niemand is heilig. Maar anderhalf jaar lang bewust tegen je liegen en seks hebben met een ander?

Ik snap best dat je je kinderen twee ouders gunt, maar kom op man. Waar zijn je ballen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven