raad

16-07-2018 18:37 22 berichten
H
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 07:52
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een psycholoog
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Oh vrouw, ga alsjeblieft naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede psycholoog. Je hoeft dit niet alleen te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ga met een professional praten, die kan je handvaten geven met hoe je ermee om kan gaan :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp! Een goede psycholoog kan je helpen. Denk aan EMDR om je trauma te verwerken.
I wanna live my life with the volume full!
flowe94 schreef:
16-07-2018 18:37
Ik heb het niet 'verwerkt' maar ik 'leef ermee'. Ik denk niet dat dit ooit echt anders zal worden.
.
Als je er geen hulp bij zoekt niet nee. Maar met een professional mogelijk wel. Die hebben bovendien vaak alles al wel horen langskomen, dus schamen hoef je je niet. Het is net zoiets als met je benen wijd bij de gynaecoloog.

Doen!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hulp nodig. Dat is geen schande, het is juist heel sterk en moedig als je met een trauma aan de slag wil gaan.

I(weggehaald wegens herkenbaar)

Met een gebroken been ga je toch ook naar een arts? Of als je al maanden hoofdpijn hebt? Waarom ontzeg je jezelf dan hulp als je in je hoofd iets "gebroken" hebt?

Het is heel zwaar geweest en ik heb er hard voor moeten knokken, maar het is het driedubbeldwars waard geweest.
pergamon wijzigde dit bericht op 16-07-2018 21:24
32.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je dit hebt meegemaakt.

Heb je ooit wel eens professionele hulp overwogen? Die mensen hebben er voor doorgeleerd om mensen te leren omgaan met heftige gebeurtenissen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je er last van hebt, dan zal je er iets aan moeten doen.
Het is vreselijk voor jou, maar voor je vriend ook behoorlijk behoorlijk vervelend.
Je gedrag is te verklaren, maar niet acceptabel.
Is je vriend de moeite waard? Zo ja, ga ook voor hem in therapie.
Je relatie gaat het niet overleven als je dit absurde gedrag blijft vertonen.
Je verleden is op een gegeven moment en geen excuus meer. En dan zijn mensen snel klaar met je.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel anders worden hoor. Wanneer je je door je huisarts laat verwijzen voor psychische hulp bijvoorbeeld. Men weegt dan af wat het beste bij jouw situaties past zoals bijvoorbeeld cognitieve therapie, emdr of een andere vorm. Blijf er niet mee zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben een ziekelijke relatie daarom. Zelf weet je wat het beste is
Zoals hierboven al is gezegd: ga naar een psycholoog. Je hebt iets traumatiserends meegemaakt en hebt nu moeite om je emoties te reguleren. Dat is helemaal niet erg en niks om je voor te schamen.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, en het incasseringsvermogen van een vriend is ook niet eindeloos. Dadelijk gaat hij toch de voorkeur geven aan een minder opvliegende partner.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
-
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 07:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
16-07-2018 18:49
Zoek hulp! Een goede psycholoog kan je helpen. Denk aan EMDR om je trauma te verwerken.
flowe94 schreef:
16-07-2018 19:20
Bedankt allemaal, ik waardeer jullie reacties en het is ook zeker niet leuk voor mijn vriend. Dit gebeurd ongeveer 1 x in de 2 maanden maar ik vind iedere keer teveel. Ik verlies gewoon de controle en weet me geen raad.

Ik heb al eens met een psycholoog gepraat en sta er ook zeker voor open. Ik had misschien wat meer meningen nodig als stok achter de deur. Ik ga morgen de huisarts bellen want ik wil dit ook echt niet langer.

Ook al zegt mijn vriend dat we het ook samen kunnen, maar ik denk elke keer "dit wil ik niet meer" maar in een erge ruzie draai ik dan toch weer door. Het is alsof ik mijzelf straks niet eens vertrouw...

Hier kom je samen niet uit. Dit is teveel en gaat boven jullie pet. Bij een psycholoog kan je praten, verwerken maar ook leren omgaan met je emoties. Het wordt hard werken maar dat geeft niks. Het komt echt wel goed hoor. :)
Alle reacties Link kopieren
flowe94 schreef:
16-07-2018 19:20
Bedankt allemaal, ik waardeer jullie reacties en het is ook zeker niet leuk voor mijn vriend. Dit gebeurd ongeveer 1 x in de 2 maanden maar ik vind iedere keer teveel. Ik verlies gewoon de controle en weet me geen raad.

Ik heb al eens met een psycholoog gepraat en sta er ook zeker voor open. Ik had misschien wat meer meningen nodig als stok achter de deur. Ik ga morgen de huisarts bellen want ik wil dit ook echt niet langer.

Ook al zegt mijn vriend dat we het ook samen kunnen, maar ik denk elke keer "dit wil ik niet meer" maar in een erge ruzie draai ik dan toch weer door. Het is alsof ik mijzelf straks niet eens vertrouw...

Dat is al een hele grote stap in de juiste richting. Dit hoef je niet zelf te doen. Je kan geholpen worden. Echt.
I wanna live my life with the volume full!
0--
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 07:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is niet je therapeut. Hij kan klachten die doen denken aan PTSS niet voor jou oplossen. Die taak ligt niet bij hem. Hij is je vriend met wie je een gelijke relatie hebt en niet je therapeut die professioneel is opgeleid. Je vriend is niet jouw boksbal, noch jouw hulpverlener.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alles op papier zetten en aangifte doen over wat er vier jaar geleden is gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat je hulp gaat zoeken, echt! En fijn dat je vriend jou wil steunen. Maar voorkom wel dat je hem er te veel in mee sleept. Hij is natuurlijk niet verantwoordelijk. Ook daarom is het belangrijk dat je met een pro gaat praten.

Veel sterkte
Onze tijd is nu.
flowe94 schreef:
16-07-2018 19:44
Bedankt voor je reactie en digitale steun, dat waardeer ik! Het moet ook wel goed komen en ik ben niet zo 'geboren'... Gelukkig heb ik een lieve vriend die achter mij staat en ik ga idd morgen meteen bellen!

Goed zo! Dat is al een hele grote stap. Het is misschien allemaal eng en moeilijk maar het is het echt allemaal waard. Je gaat jezelf echt zo veel beter voelen uiteindelijk.

Enne...alsjeblieft. Ik ben blij dat ik kon "helpen". :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven