F*ckin schuldgevoel

17-07-2018 17:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even iets van me afschrijven in de hoop op wat herkenning of verlossende inzichten...

Al mijn hele leven lang voel ik bij heel veel wat ik doe de noodzaak om het te kunnen verantwoorden naar anderen... Constant dat gewetensstemmetje in mijn hoofd. Gek word ik ervan want ik ben echt niet achterlijk en kan prima beslissen wat ik wil en wat (voor mij) goed is. Waarom dat stemmetje???

Zo denk ik bij alles omtrent mijn kinderen of mijn horror-ex er aanstoot aan zal nemen (en het dus tegen me zal gebruiken bij rechtszaken), voel ik me schuldig naar mijn verse ex dat ik voor de fun wat tinder (dit bedoel ik dus, nu verontschuldig ik me tegenover jullie voor mijn promiscue tindergedrag... zucht), enz enz...

Horror-ex kent dit knopje van mij maar al te goed en maakt daar volop misbruik van.

Hoe stop ik dit?
Alle reacties Link kopieren
Ga boksen
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Horror-ex bannen uit je leven en verder iedereen de schijt laten krijgen.
Soms werkt het ook nog weleens om dit daadwerkelijk uit te spreken.
Hardop: krijg het schijt ik doe het lekker wel ( of niet ) :yes:
Ja en?
The subtle art of not giving a fuck lezen
Alle reacties Link kopieren
Een horror ex en een verse ex!
Denk dat het toch voor het grootste deel bij jezelf ligt..
Het klinkt of dat jij al je partners afschrijft
Ik zeg zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
Laguna46 schreef:
17-07-2018 18:40
Een horror ex en een verse ex!
Denk dat het toch voor het grootste deel bij jezelf ligt..
Het klinkt of dat jij al je partners afschrijft
Ik zeg zoek hulp!
Haha wat is dit nu weer voor reactie? Ik heb ook een horrorex en een verse ex..niks geks aan toch?
Zijn niet voor niets exen..
...
Alle reacties Link kopieren
Jezelf toestaan dat je ruimte mag innemen, dat je dingen op je eigen manier mag doen.
Het is jouw leven en jij bepaalt.
Als je gewetensfunctie overmatig aanwezig is dan heb je een neurotisch trekje. Ga inderdaad iets lichamelijks doen zodat je meer in 'je lichaam' komt.

En bij sommige mensen kun je nooit iets goeds doen.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen meer maken met gekke vrouwen daar ben je niet volwassen genoeg voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik herken dit heel erg! Bij alles wat ik doe denk ik hoe mijn schoonmoeder daar commentaar op zou hebben.
Ik word er rete onzeker van!
Bij mij helpt het om erover te praten met m'n man. Hij staat achter me in alles wat we beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
17-07-2018 17:57
Ga boksen
Ja! Daar heb ik ook over zitten denken. Lijkt me heel bevrijdend. Iemand anders tipte dit ook. Maar weet jij waarom boksen zinvol kan zijn? Boks je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 18:10
The subtle art of not giving a fuck lezen
Top tip. Is besteld.
Alle reacties Link kopieren
Laguna46 schreef:
17-07-2018 18:40
Een horror ex en een verse ex!
Denk dat het toch voor het grootste deel bij jezelf ligt..
Het klinkt of dat jij al je partners afschrijft
Ik zeg zoek hulp!
Ben juist te loyaal aan anderen en onvoldoende loyaal aan mezelf. De beide exen zijn namelijk de enige exen in 22 jaar tijd. En achteraf had ik beide relaties eerder moeten stoppen als ik trouw aan mezelf was geweest. Ik ben idd kritisch op relaties en als dat betekent dat ik voortaan happy single ben, vind ik het prima. Niets is zo zuigend als een slechte relatie.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2018 19:11
Geen kinderen meer maken met gekke vrouwen daar ben je niet volwassen genoeg voor.
Hihi, no worries Amber. met 41 jaar baar ik geen kinderen meer en los ervan dat ik hetero ben, gaat het me ook niet lukken een vrouw te bevruchten met mijn vagina 😅...
Alle reacties Link kopieren
Waar gaan al die rechtszaken dan over?

Geen kinderen meer maken met gekke mannen dan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Franky77 schreef:
17-07-2018 20:27
Ben juist te loyaal aan anderen en onvoldoende loyaal aan mezelf. De beide exen zijn namelijk de enige exen in 22 jaar tijd. En achteraf had ik beide relaties eerder moeten stoppen als ik trouw aan mezelf was geweest. Ik ben idd kritisch op relaties en als dat betekent dat ik voortaan happy single ben, vind ik het prima. Niets is zo zuigend als een slechte relatie.

Oh dat probleem ken ik...te loyaal naar anderen. Je gaat zo blij worden van dat boek. :)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2018 20:33
Waar gaan al die rechtszaken dan over?
anoniem_371589 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 21:23
Reden: Vraagsteller was niet oprecht. Antwoord met pers info dus overbodig
75.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En je denkt dat een schuld gevoel over casual seks je probleem is, dan wel een prioriteit... dan denk ik; Arme kinderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dus je gaat op je tenen lopen om maar te zorgen dat een ander ergens niks van kan vinden/zeggen/denken? Dat zuigt heul erg!
Been there, done that, t-shirt hangt gelukkig te verstoffen in de kast.
Wat een andere denkt/zegt/vindt zegt veel over die persoon hoor. Als je dat niet kan veranderen, dan verander je hoe je zelf in die situatie staat.
Nu blijf je, met jouw gedrag, toestaan dat je ex(en) invloed op je kunnen uitoefenen. Die zullen niet stoppen hoor, dus je zal zelf iets moeten veranderen. Dat gaat niet van de ene dag op de andere. Pak t stukje bij beetje aan en hou vol!

En...denk je echt dat je ex dat voor elkaar gaat krijgen, om je uit de ouderlijke macht te laten zetten? Zou dat niet eerder een dreigement zijn, om macht over je te houden? Hij knipt met zn vinger, jij buigt.

Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2018 21:06
En je denkt dat een schuld gevoel over casual seks je probleem is, dan wel een prioriteit... dan denk ik; Arme kinderen.
Amber, jouw reacties zijn niet opbouwend. Ik blokkeer je. Een goede lezer ziet namelijk dat de desb alinea begint met ‘zo denk ik’, maw ‘zo denk ik bijvoorbeeld..’. De kinderen zijn het topic niet. Naar dat je die erbij haalt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-07-2018 21:06
En je denkt dat een schuld gevoel over casual seks je probleem is, dan wel een prioriteit... dan denk ik; Arme kinderen.
Eens wat een trieste zooi en we horen maar een kant van het verhaal, maar heb echt medelijden met die kinderen.
Sjaantje37 schreef:
17-07-2018 21:25
Eens wat een trieste zooi en we horen maar een kant van het verhaal, maar heb echt medelijden met die kinderen.
Dit gaat helemaal niet om de kinderen, maar om een vrouw die moeite heeft om zichzelf op de eerste plaats te zetten tegenover anderen dan haar kinderen bijvoorbeeld richting haar ex.

TO heb je wellicht issues uit je jeugd meegenomen naar je latere leven dat je nu zo op eieren loopt?
Wat betreft je ex: als hij zo goed op je knoppen weet te drukken raad ik je de techniek "grey rock" aan. Het wordt ook wel "observe don't absorb" of "respond don't react" genoemd.

Hiermee kun je emotielozer leren reageren en dingen beter van je af laten glijden.

Dit legt uit wat ik bedoel:
https://m.youtube.com/watch?v=V8jaGzncb7Y
Alle reacties Link kopieren
Maak mij niet uit hoor. Jij hebt het over recht zaken TO en je schuldig voelen mbt casual seks terwijl er veel serieuzere zaken in je leven aan de hand zijn waar je niets over aangeeft terwijl het er tussen de regels door vanaf spat. Waarvoor gaan exen naar de rechter voor kinderen en bijna niets anders dus ze niet noemen .... betekent niet dat er niets staat. We zijn hier niet van gisteren.

Het zijn er ook nog eens 3 die je met iemand hebt gemaakt die je nu omschrijft als horror. Charmant.Hoe komt die man uberhaupt iets over jouw seksleven te weten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die opmerking over Tinder in de OP was maar een grapje volgens mij en een ex kan zeker een horror ex zijn waarmee je helaas toch kinderen hebt. Het forum staat vol met dergelijke topics.
Alle reacties Link kopieren
Of jij Tindert of niet in je vrije tijd is helemaal niet relevant voor een rechter tenzij je kinderen daardoor verwaarloost of er hele rare wisselende types in je huis komen die ook eng tegen je kinderen doen. Wanneer iemand met modder gooit is het nooit leuk maar het straalt in veel gevallen vooral af op de persoon die aan het gooien is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven