Wanneer begonnen jullie te minderen met uitgaan?

15-08-2018 14:11 108 berichten
Hoihoi!

Ik vroeg me iets af..
Op mijn 17e begon ik met uitgaan, maar toen ging ik af en toe uit. Zo'n 1 keer per 2 maanden of 6 weken. Ik mocht toen niet zovaak uit. Vanaf mijn 18e werd ik een feestbeest en ging ik echt wel bijna iedere weekend. Het liefst 3 keer in de week. Dit deed ik toen ook af en toe. Maar toen had ik ook vaak gezeur met mijn ouders. Ze wilden het liefst niet dat ik elk weekend ging. Op mijn 19e werd ik wat rustiger, maar ik ging toen ook wel bijna elk weekend uit.

Op mijn 20e was ik er nog steeds niet op uit gekeken. Ik moet wel zeggen dat ik op deze leeftijd wel op het punt kwam. Dat het allemaal vrij normaal was geworden en vooral in de wintermaanden echt zelden een leuke avond had. Maar dit kwam misschien ook omdat ik vaak met meiden uitging die persee altijd bij een kroeg wilde hangen en nooit ergens anders wilde kijken. Dit vond ik vaak jammer. Maar ik vertikte het ook om thuis te zitten. Want mijn leven was al niet zo spannend doordeweeks.

Ik moet wel zeggen dat toen ik 18 was ik ook veel meer mannelijke aandacht kreeg en het toen naar mijn gevoel ook wel net iets spannender was. Maar ik denk dat je na je 20e er wel iets minder met scoren bezig bent dan als je onder de 20 bent. Dat heb je ook wel weer gezien.

Nu 21 jaar geworden en ik moet zeggen dat ik me nog steeds niet kan voorstellen dat ik het uitgaansleven gedag zeg. Ik ga ook weer het studentenleven in. Ik heb nog steeds de behoefte om te feesten etc.

Hoe zat het bij jullie wanneer zeiden jullie het uitgaansleven gedag of werd het een stuk minder?

--Bij de poll kan je 3 opties selecteren. Ik denk dat veel wel langer uitgaan dan 2 jaar.

Op welke leeftijd ging je veel uit

Totaal aantal stemmen: 168

14-16 (3%)
16-18 (15%)
18-20 (21%)
20-22 (20%)
22-24 (13%)
24-26 (8%)
26-30 (8%)
30+ (11%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit begonnen met meerderen ;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Nooit (45) :cheers:
I wanna live my life with the volume full!
Moet wel lachen om je keuzes, eerst ga je per stap van 2 jaar. En dan hou je op bij 30+
Ik ben 47. Had ik moeten minderen dan?

:woa:


Nooit geweten.
Ik ben eigenlijk nooit uitgegaan. De enkele keer dat ik mee moest omdat het zogenaamd leuk was, vond ik er niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Qua poll moet ik dus alle vakjes aanvinken. Maar laten we zeggen vanaf 30 werd het iets minder/anders.
I wanna live my life with the volume full!
Ik feest bijna nooit meer (ik ben 30+)
Oifa schreef:
15-08-2018 14:17
Moet wel lachen om je keuzes, eerst ga je per stap van 2 jaar. En dan hou je op bij 30+
De meeste mensen na de 30 hebben Volgensmij ook geen heftige uitgaansleven meer
Alle reacties Link kopieren
Is dit gewoon interesse of maak je je zorgen over je uitgaansgedrag oid?

Toen ik 14 was, ging ik af en toe uit. 16, 17, 18 ook. Toen even wat minder. Ik werd weer single rond mijn 23e en toen ben ik een paar jaar weer elk weekend op stap gegaan, het voelde alsof ik wat moest inhalen na bijna elk weekend met vriendje op de bank. Nu eind 20 en nu ga ik één keer in de 2/3 maanden nog wel hard op stap tot 's ochtends vroeg. Alleen nu draait het nooit meer om mannen of drinken, nu is het gewoon gezellig met vrienden nou we allemaal een baan/relatie hebben. Even weer samen eropuit en dan 2 dagen brak zijn. Het is bij mij dus eigenlijk heel natuurlijk minder geworden: op een bepaald moment was ik klaar met mijn studie, kreeg ik veel minder vrije tijd door een fulltime baan en de katers werden dus steeds heftiger. Ook als ik weinig drink ben ik brak van weinig slaap. Dat weegt voor mij dan gewoon niet meer wekelijks of maandelijks op tegen de voordelen. Echt hard uitgaan doe ik dan dus minder en ik mis het ook niet.
Ohwhywhy schreef:
15-08-2018 14:19
De meeste mensen na de 30 hebben Volgensmij ook geen heftige uitgaansleven meer
Hahaaha dat is echt niet zo hoor. Ken er genoeg die nog steeds veel uitgaan.

Het leven stopt niet bij je 30ste
Nooit een enorme stapper geweest. Maar tot in mijn derdigere jaren nog wel eens een festival, kroeg of feestje bezocht. Nu geen zin meer. Ik trek het niet meer om heel laat te gaan slapen. Mis het ook niet echt. Ben graag thuis met mijn man.
Maar wij draaien nog wel vaak samen muziek en dansen in de woonkamer.
Misschien komt het weer, kinderen en mijn werk kosten nu teveel energie. Om 23 uur val ik echt om.
Alle reacties Link kopieren
En vergis je niet, in het stadje waar ik woon wordt het uitgaansleven toch echt gedomineerd door 35+. En ze staan er bijna elk weekend. En ook mijn ouders gaan nog regelmatig op stap. Vind ik juist leuk, waarom zou dat moeten stoppen?
Ohwhywhy schreef:
15-08-2018 14:19
De meeste mensen na de 30 hebben Volgensmij ook geen heftige uitgaansleven meer


Ach toe. Het leven houdt niet op na je 30ste hoor.

Deze bejaarde gaat nog steeds ieder weekend naar de kroeg. Ik heb zelfs nog vrienden en regelmatig feesten, concerten, festivals.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dertigste: 5 tot 7 keer per week.
Na mijn dertigste gestopt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ging samenwonen op mn 24e, toen werd het echt wel minder. Toen er kinderen kwamen reduceerde dit tot bijna 0.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 15-08-2018 14:25
0.85% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik begon ermee toen ik 15 was, elk weekend helemaal los en in vakanties doordeweeks ook nog. Tot ik zwanger werd, vind niks zo tokkie staan als een zwangere in een club dus ermee opgehouden maar als de baby geboren was dan zou ik wel weer uitgaan. Niet dus zodra hij werd geboren was ik wel klaar met dat uitgaan en dat was toen ik 26 was.

Toevallig vorige maand het weer eens geprobeerd, wat een kansloze bedoening was dat zeg. Dezelfde mensen als 10 jaar geleden hingen nog in de kroeg rond en alles was nog precies hetzelfde. Irritante dronken mannen, dronken vrouwen die zich sletterig gedroegen etc. Nee niet mijn ding meer.
fashionvictim schreef:
15-08-2018 14:23
Voor mijn dertigste: 5 tot 7 keer per week.
Na mijn dertigste gestopt.
Jij doet het precies volgens het boekje :hihi:
Vikhui schreef:
15-08-2018 14:19
Is dit gewoon interesse of maak je je zorgen over je uitgaansgedrag oid?

Toen ik 14 was, ging ik af en toe uit. 16, 17, 18 ook. Toen even wat minder. Ik werd weer single rond mijn 23e en toen ben ik een paar jaar weer elk weekend op stap gegaan, het voelde alsof ik wat moest inhalen na bijna elk weekend met vriendje op de bank. Nu eind 20 en nu ga ik één keer in de 2/3 maanden nog wel hard op stap tot 's ochtends vroeg. Alleen nu draait het nooit meer om mannen of drinken, nu is het gewoon gezellig met vrienden nou we allemaal een baan/relatie hebben. Even weer samen eropuit en dan 2 dagen brak zijn. Het is bij mij dus eigenlijk heel natuurlijk minder geworden: op een bepaald moment was ik klaar met mijn studie, kreeg ik veel minder vrije tijd door een fulltime baan en de katers werden dus steeds heftiger. Ook als ik weinig drink ben ik brak van weinig slaap. Dat weegt voor mij dan gewoon niet meer wekelijks of maandelijks op tegen de voordelen. Echt hard uitgaan doe ik dan dus minder en ik mis het ook niet.
Interesse. Ik maak me geen zorgen. Ik vind niet dat ik bizar veel uitga of zo.
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
15-08-2018 14:22
En vergis je niet, in het stadje waar ik woon wordt het uitgaansleven toch echt gedomineerd door 35+. En ze staan er bijna elk weekend. En ook mijn ouders gaan nog regelmatig op stap. Vind ik juist leuk, waarom zou dat moeten stoppen?
Het hangt er denk ik vanaf wat je onder uitgaan verstaat. Kroeg vind ik geen uitgaan, bijvoorbeeld. Dat is gewoon 'even wat drinken' of 'even de stad in'. Onder uitgaan versta ik een club, dance event, dance festival, dat soort dingen.
Am Yisrael Chai!
Toen de videobanden uitkwamen, spontaan kwam de groep video kijken ;-) in plaats van de kroeg zitten
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
15-08-2018 14:24
Jij doet het precies volgens het boekje :hihi:
Anders was ik nu denk ik dood geweest, dat houdt geen mens vol.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ohwhywhy schreef:
15-08-2018 14:19
De meeste mensen na de 30 hebben Volgensmij ook geen heftige uitgaansleven meer

Omdat jij geen 30 plussers ziet op plekken waar jij uitgaat, wil nog niet zeggen dat ze niet uitgaan. Ze gaan waarschijnlijk naar andere plekken. Dertigers zijn meestal niet opzoek naar 20 jarigen bij het uitgaan, of 60 jarigen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd, @hamerhaai: waar gaat de gemiddelde 30+ er dan uit?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging ook altijd omdat het hoorde. Ik heb er eigenlijk ook nooit echt veel aan gevonden.

Het werd minder toen ik op mezelf ging wonen, tegelijkertijd ging werken en toen ook het chatten in zwang raakte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven