Daten en PTSS

14-10-2018 22:30 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een ex militair en heb Post traumatische stress syndroom

Eind vorig jaar een grote fout gemaakt door af te reizen naar syrie om te helpen bij de rebellen in de strijd tegen Islamitische Staat

Ik merk zelf omdat ik heel open en eerlijk ben ik mensen hiermee afstoot,
weleens gehad met dates, die bij me bleven slapen het idee dat ik ze wegjaag. Omdat ik s'nachts weleens schreeuwend wakker werd. nu gelukkig niet meer aan de orde omdat ik een hulphond heb die mij naar het hier en nu terughaald bij herbelevingen en mij wekt zodra deze opmerkt dat ik nachtmerries/herbelevingen krijg zijn er dames hier met ervaringen met een partner met PTSS. en hoe zijn jullie er mee omgegaan heb het idee dat het voor mij heel lastig is een partner te vinden. :confused:

Groetjes Christian
Heel naar, die nachtmerries en evt herbelevingen.

Heb je al EMDR gehad? Dit kan je heel goed helpen.

Ik heb een partner gehad met PTSS, helaas kon ik er niet goed mee omgaan. Ik heb dus geen verdere tips voor je, sorry.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 22:36
37.20% gewijzigd
Lijkt me lastig, overigens niet dat je bent afgereisd (vind ik enkel maar te bewonderen) maar de PTSS. Misschien eerst langer daten voor je het bed deelt, zo dat je al wat meer context kunt geven? Zo dat een vrouw zich niet half dood schrikt als je schreeuwt in je slaap.
Alle reacties Link kopieren
@strikjemetstippels dit heb ik voooraf al aangegeven aan de bedpartners maar toch het idee dat ik ze hierdoor heb weggejaagd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nu niet teveel moet focussen op het vinden van een relatie. Wat fijn trouwens een ptss hulphond, die zag ik laatst bij Pauw. Dat lijkt me wel een grote steun voor je. Ik heb geen ptss honden, maar wel twee honden en ik heb veel steun aan ze.

Ik hoorde vorige week van dokter dat er migraine medicijnen zijn, die gunstige effecten hebben op de herbelevingen 's nachts. Als mijn nachtmerries en slapen niet beter worden ( ook weer een ptss) krijg ik die. Ik kijk er echt naar uit, want het is natuurlijk fijn dat je hond jou wakker maakt... Maar je slaap heb je ook hard nodig.
...
Alle reacties Link kopieren
@quaintrelle een relatie zou ik wel fijn vinden voel me wel eens eenzaam en heb behoefte om mijn gvoelens te delen met iemand :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cristian,

Wat heftig dat je dit zo meemaakt. Heb je nazorg gekregen via het veteranen loket (en misschien wel de behandeling in een vibu unit?) Zo niet is het niet een plan om dat op te starten, omdat je daar vaak mannen tegen zult komen met vergelijkbare ervaringen, en zij je vast een stuk beter kunnen helpen (ipv het viva forum wat toch nogal een vrouwen forum is, en je topic ook kan worden gezien als hengelen).
Ik kan mijn vriend wel even naar dit topic roepen. Ik heb zelf PTSS en hij een viva account. :$ We zijn nu een half jaartje samen.
Alle reacties Link kopieren
christian88 schreef:
14-10-2018 22:49
@quaintrelle een relatie zou ik wel fijn vinden voel me wel eens eenzaam en heb behoefte om mijn gvoelens te delen met iemand :)
Ik snap ook wel dat je een relatie fijn zou vinden. Kan ik mij ook heel goed voorstellen, maar om over je gevoelens te praten hoef je niet per se een relatie te hebben.
...
Alle reacties Link kopieren
Hi Topic Starter,

Wat heftig om te lezen. Lijkt me echt heel zwaar. Ik wil je allereerst het beste toewensen.

Mijn vriendin heeft PTSS. Dat heeft ze me ook gelijk verteld voordat we überhaupt onze eerste date gehad hadden. Onze eerste date was meteen geweldig. En ik had totaal geen problemen. Voorbeeld: Er werd een voetbal kapot gereden door een auto, mijn vriendin schrok zich te pletter en mijn eerste reactie was eigenlijk om haar hand vast te pakken en deze gewoon even niet los te laten.

Afijn, we zijn nu inderdaad bijna een half jaar samen. Ik heb op geen enkele manier problemen met haar PTSS. Ik vind het voor haar ontzettend erg, en uiteraard merk ik soms dat ze ergens paniekerig op kan reageren of een paniekaanval kan krijgen. Ik probeer dan gewoon zo begripvol mogelijk te zijn en te luisteren. Dat doe ik niet altijd perfect, ik ben een redelijk gevoelig persoon en soms klap ik dicht. Dat is iets waar ik aan werk en voor mijn gevoel wel verbetering in laat zien. Mijn vriendin maak ik heel duidelijk dat dit een karaktereigenschap van MIJ is, dat heeft dus op geen enkele manier met haar of haar PTSS te maken.

Waar het al met al op neerkomt is dat ik ontzettend blij en gelukkig met haar ben. Ik heb nog nooit zo'n fijne relatie gehad. En ik ben er zeker van dat ik de rest van mijn leven met haar wil delen. Dat zal op sommige mensen wel apart overkomen omdat we nog maar een half jaar samen zijn maar soms weet je dat het goed is dus ik spreek het lekker gewoon uit.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Quaintrelle schreef:
14-10-2018 22:47
Ik denk dat je nu niet teveel moet focussen op het vinden van een relatie. Wat fijn trouwens een ptss hulphond, die zag ik laatst bij Pauw. Dat lijkt me wel een grote steun voor je. Ik heb geen ptss honden, maar wel twee honden en ik heb veel steun aan ze.

Ik hoorde vorige week van dokter dat er migraine medicijnen zijn, die gunstige effecten hebben op de herbelevingen 's nachts. Als mijn nachtmerries en slapen niet beter worden ( ook weer een ptss) krijg ik die. Ik kijk er echt naar uit, want het is natuurlijk fijn dat je hond jou wakker maakt... Maar je slaap heb je ook hard nodig.
Welke medicijnen zijn dat?

Ik had echt terror nachten. Compleet doorweekt wakker worden(echt pyjama drijfnat alsof je onder een douche gestaan hebt), flashback na flashback, zweten, met mijn benen omhoog slapen, vechten en praten in mijn slaap. Ik heb quatiapine gekregen en daardoor sliep ik weer maar dat haalde alleen het ergste randje er af.

En nu heb ik topiramaat, dat is officieel voor epilepsie, en het werkt echt super goed. Ik stomp nog maar af en toe zullen we maar zeggen. En ik brabbel soms wel wat denk ik maar dat is het. Ik vind alleen dat het ook best wat nadelen heeft..
Regenboogjongen schreef:
14-10-2018 23:12
Hi Topic Starter,

Wat heftig om te lezen. Lijkt me echt heel zwaar. Ik wil je allereerst het beste toewensen.

Mijn vriendin heeft PTSS. Dat heeft ze me ook gelijk verteld voordat we überhaupt onze eerste date gehad hadden. Onze eerste date was meteen geweldig. En ik had totaal geen problemen. Voorbeeld: Er werd een voetbal kapot gereden door een auto, mijn vriendin schrok zich te pletter en mijn eerste reactie was eigenlijk om haar hand vast te pakken en deze gewoon even niet los te laten.

Afijn, we zijn nu inderdaad bijna een half jaar samen. Ik heb op geen enkele manier problemen met haar PTSS. Ik vind het voor haar ontzettend erg, en uiteraard merk ik soms dat ze ergens paniekerig op kan reageren of een paniekaanval kan krijgen. Ik probeer dan gewoon zo begripvol mogelijk te zijn en te luisteren. Dat doe ik niet altijd perfect, ik ben een redelijk gevoelig persoon en soms klap ik dicht. Dat is iets waar ik aan werk en voor mijn gevoel wel verbetering in laat zien. Mijn vriendin maak ik heel duidelijk dat dit een karaktereigenschap van MIJ is, dat heeft dus op geen enkele manier met haar of haar PTSS te maken.

Waar het al met al op neerkomt is dat ik ontzettend blij en gelukkig met haar ben. Ik heb nog nooit zo'n fijne relatie gehad. En ik ben er zeker van dat ik de rest van mijn leven met haar wil delen. Dat zal op sommige mensen wel apart overkomen omdat we nog maar een half jaar samen zijn maar soms weet je dat het goed is dus ik spreek het lekker gewoon uit.
Kijk zulke mensen zijn er dus. :heart:

Ik moet natuurlijk wel zeggen, ik heb hier geluk mee. Want ik heb ook dates gehad hiervoor die konden er totaal niet mee overweg.

Maar als je therapie krijgt voor je ptss denk ik wel dat je ook op een manier kan leren praten die heel goed kan zijn. Waar juist andere mensen misschien wel wat van kunnen leren (ik mis dat soms een beetje in de maatschappij, een stukje inlevingsvermogen).
Alle reacties Link kopieren
Hi regenboogjongen wat fijn dat je je vriendin zo steunt :)
Zelf PTSS gehad (ex brandweerman) en bij mij hielp heel veel sporten mij er bovenop. Ik kan nu weer redelijk normaal met mensen omgaan (ook vrouwen) en ben niet zo schrikkerig meer. Als ik die "energie" weer voel opkomen, (dit herken je wel denk
Ik) dan ga ik weer even hard sporten en doe het verder even rustig aan. Geen verjaardagen, winkelcentra enzo.

Ik was nogal bot en direct tegen vrouwen, nu weer beter in nuanceren en minder rigoreus in denken. (Alles was zwart, of wit, niks ertussen in)

Sterkte!
Dat dromen ook trouwens, heel waaks wakker worden. Deuren controleren, uit de ramen kijken, vrouw wakker tikken "volgens mij is er iemand in de tuin"

Ach ja. Geef het tijd. Het wordt minder!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
14-10-2018 23:15
Welke medicijnen zijn dat?

Ik had echt terror nachten. Compleet doorweekt wakker worden(echt pyjama drijfnat alsof je onder een douche gestaan hebt), flashback na flashback, zweten, met mijn benen omhoog slapen, vechten en praten in mijn slaap. Ik heb quatiapine gekregen en daardoor sliep ik weer maar dat haalde alleen het ergste randje er af.

En nu heb ik topiramaat, dat is officieel voor epilepsie, en het werkt echt super goed. Ik stomp nog maar af en toe zullen we maar zeggen. En ik brabbel soms wel wat denk ik maar dat is het. Ik vind alleen dat het ook best wat nadelen heeft..
Ik denk dat hij die bedoelde die jij had en dat ik dat even verwarde met migraine. In dat gesprek is mij ook alweer gezegd dat normaal gaan werken voor mij waarschijnlijk niet meer is weggelegd en als ik dat hoor dan is er kortsluiting en heb ik veel moeite mij nog op de rest te concentreren.

Christan ik hoop dat je snel wat meer rust vindt en natuurlijk ook dat je een lieve meid treft waar je dit mee kan delen. Je eenzaam voelen is niet fijn.
...
Quaintrelle schreef:
14-10-2018 23:57
Ik denk dat hij die bedoelde die jij had en dat ik dat even verwarde met migraine. In dat gesprek is mij ook alweer gezegd dat normaal gaan werken voor mij waarschijnlijk niet meer is weggelegd en als ik dat hoor dan is er kortsluiting en heb ik veel moeite mij nog op de rest te concentreren.

Christan ik hoop dat je snel wat meer rust vindt en natuurlijk ook dat je een lieve meid treft waar je dit mee kan delen. Je eenzaam voelen is niet fijn.
Brainfog. Kan ik me goed voorstellen als je zoiets hoort. Ik zou zelf via een vrijwilligerstraject weer naar betaald werk gaan. Maar ik legde mezelf als vrijwilliger zoveel druk op dat ze een indicatie voor dagbesteding aan wilde vragen. Dat is in eerste instantie voor een half jaar. Nou die van mij was BAMMM meteen voor 2 jaar. Dan voel je je wel even goed “onderuit gehaald” omdat ik het niet aan zag komen maar ik blijk het hartstikke nodig te hebben.

Dat niet werken vind ik persoonlijk wel een heel moeilijk ding in de relatie.
Alle reacties Link kopieren
vechten in mijn slaap doe ik trouwens ook :(
Alle reacties Link kopieren
*
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:27
0.00% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn uitzendingen was er niks met mij aan de hand Zazamaenade dit is echt puur na de oorlog in afghanistan gebeurt
christian88 schreef:
15-10-2018 13:34
Voor mijn uitzendingen was er niks met mij aan de hand Zazamaenade dit is echt puur na de oorlog in afghanistan gebeurt
Heb je hiervoor goede begeleiding /hulp?

Ben je bekend met dit expertisecentrum:

https://www.centrum45.nl/
Alle reacties Link kopieren
*
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:28
0.00% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
*
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:28
0.00% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Als je het uitlegt zou ik het niet erg vinden. Wel zou ik willen dat je iets van therapie volgt.
Alle reacties Link kopieren
@MoschinoPink wil het je gerust uitleggen maar dan wel via PB ga geen informatie over mezelf openbaar neerzetten er kunnen ook IS sympathisanten meelezen op een openbaar forum als deze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven