Daten en PTSS
zondag 14 oktober 2018 om 22:30
Hoi ik ben een ex militair en heb Post traumatische stress syndroom
Eind vorig jaar een grote fout gemaakt door af te reizen naar syrie om te helpen bij de rebellen in de strijd tegen Islamitische Staat
Ik merk zelf omdat ik heel open en eerlijk ben ik mensen hiermee afstoot,
weleens gehad met dates, die bij me bleven slapen het idee dat ik ze wegjaag. Omdat ik s'nachts weleens schreeuwend wakker werd. nu gelukkig niet meer aan de orde omdat ik een hulphond heb die mij naar het hier en nu terughaald bij herbelevingen en mij wekt zodra deze opmerkt dat ik nachtmerries/herbelevingen krijg zijn er dames hier met ervaringen met een partner met PTSS. en hoe zijn jullie er mee omgegaan heb het idee dat het voor mij heel lastig is een partner te vinden.
Groetjes Christian
Eind vorig jaar een grote fout gemaakt door af te reizen naar syrie om te helpen bij de rebellen in de strijd tegen Islamitische Staat
Ik merk zelf omdat ik heel open en eerlijk ben ik mensen hiermee afstoot,
weleens gehad met dates, die bij me bleven slapen het idee dat ik ze wegjaag. Omdat ik s'nachts weleens schreeuwend wakker werd. nu gelukkig niet meer aan de orde omdat ik een hulphond heb die mij naar het hier en nu terughaald bij herbelevingen en mij wekt zodra deze opmerkt dat ik nachtmerries/herbelevingen krijg zijn er dames hier met ervaringen met een partner met PTSS. en hoe zijn jullie er mee omgegaan heb het idee dat het voor mij heel lastig is een partner te vinden.
Groetjes Christian
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:50
Geen jeugdtraumas gehad Zazamaenade. Ik heb hele lieve zorgzame ouders, helaas is mijn vader op mijn 18e overleden mijn moeder is er ook altijd voor mij geweest en heeft me altijd gesteund (nu nog) ook nadat ik ben uitgereisd naar syrie en daar heb ik veel spijt van want heb haar daar erg veel pijn meegedaan. Nadat ik haar topic doorgelezen heb. heb ik best een traantje weggepinkt want voelde gewoon de angst en haar verdriet.
mijn PTSS is echt de oorzaak van het militaire.
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:18
Ik denk dat je vooral de juiste tegen moet komen. Ik zelf zou er niet zo goed mee over weg kunnen denk ik. Ik denk dat ik dan nooit meer zorgeloos en zonder angst zou kunnen slapen en dat zou me op een gegeven moment gaan opbreken. Maar dat geldt gerust niet voor iedereen. Er loopt vast wel ergens een vrouw rond die hier mee over weg kan en jou een leuke vent vindt. Zeker de moed niet opgeven. Misschien alleen eerst de mogelijkheid geven om jou een beetje te leren kennen zonder je PTSS er direct bij te vermelden. Je bent meer dan alleen dat. Je openheid siert je, maar soms zijn dit soort (mentale) gezondheids onderwerpen gewoon iets te zwaar voor een eerste ontmoeting en schrik je mogelijk mensen af. Maar als iemand je een beetje leert kennen hebben ze wat meer een referentie kader voor je karakter.
Succes. Ik hoop dat je iemand vindt die je accepteert zoals je bent en dat je ook leert dat alleen zijn niet perse betekent dat je 'alleen' bent en/of ongelukkig hoeft te zijn.
Succes. Ik hoop dat je iemand vindt die je accepteert zoals je bent en dat je ook leert dat alleen zijn niet perse betekent dat je 'alleen' bent en/of ongelukkig hoeft te zijn.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:52
Ik zou persoonlijk dus nooit ervoor kiezen om dat een x aantal dates te verzwijgen. Dan zit je daar vervolgens met iemand die daar sowieso geen zin in heeft of begrip voor heeft en dan heb je je tijd verspild.Innia schreef: ↑16-10-2018 16:18Ik denk dat je vooral de juiste tegen moet komen. Ik zelf zou er niet zo goed mee over weg kunnen denk ik. Ik denk dat ik dan nooit meer zorgeloos en zonder angst zou kunnen slapen en dat zou me op een gegeven moment gaan opbreken. Maar dat geldt gerust niet voor iedereen. Er loopt vast wel ergens een vrouw rond die hier mee over weg kan en jou een leuke vent vindt. Zeker de moed niet opgeven. Misschien alleen eerst de mogelijkheid geven om jou een beetje te leren kennen zonder je PTSS er direct bij te vermelden. Je bent meer dan alleen dat. Je openheid siert je, maar soms zijn dit soort (mentale) gezondheids onderwerpen gewoon iets te zwaar voor een eerste ontmoeting en schrik je mogelijk mensen af. Maar als iemand je een beetje leert kennen hebben ze wat meer een referentie kader voor je karakter.
Ik denk dat het meer over andermans karakter zegt als ze je hele persoon erop afschieten.
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
Hoi Christian, ik las je post. Zelf heb ik ook wat ‘ballast’ en toen ik je verhaal las vroeg ik me af (stukje projectie dus): Lukt het jou om nu voldoende jezelf te zijn èn kan je gelijkwaardig aanwezig zijn in de relatie? En hoe ‘lukt’ je dit? Terzijde: dit is een echte vraag uit interesse en géén vermomde kritiek/advies. Als mijn vraag een brug te ver is, alle respect vanzelfsprekend.
woensdag 17 oktober 2018 om 01:40
Denk niet dat het een relatie zou moeten tegenhouden aangezien je nu een hulphond hebt.
Als het echt alleen bij schreeuwen blijft zou ik er zelf geen probleem mee hebben maar als je ook aggresief kan worden in je slaap dan zou ik zelf wel angst hebben om naast je te slapen.
Is PTTS dan nooit volledig te genezen?
Als het echt alleen bij schreeuwen blijft zou ik er zelf geen probleem mee hebben maar als je ook aggresief kan worden in je slaap dan zou ik zelf wel angst hebben om naast je te slapen.
Is PTTS dan nooit volledig te genezen?
woensdag 17 oktober 2018 om 09:09
@unicorn ik zou niet weten of dit te genezen is ik ben bang dat het altijd blijft.
kijk bijvoorbeeld naar slachtoffers uit WO II sommigen lopen nu nog steeds met traumas
@franky het zou me best wel lukken mezelf te zijn en gelijkwaardig te zijn ik slik momenteel Diazepam dit zorgt er wel voor dat mijn gevoelens iets afzwakken
kijk bijvoorbeeld naar slachtoffers uit WO II sommigen lopen nu nog steeds met traumas
@franky het zou me best wel lukken mezelf te zijn en gelijkwaardig te zijn ik slik momenteel Diazepam dit zorgt er wel voor dat mijn gevoelens iets afzwakken
woensdag 17 oktober 2018 om 09:13
Het klinkt misschien gek, maar bepaalde dingen wennen wel. De nachten blijf ik voor alsnog eeuwig kut vinden. Maar het schrikkerige hoort ondertussen bijvoorbeeld ook gewoon bij mij. Ik kan er in veel situaties zelfs om lachen. Vooral als mensen bijvoorbeeld weer schrikken van mijn schrikreactie. Dan zitten we met zijn alle als een stel dommie’s geschrokken te zijn om niks.christian88 schreef: ↑17-10-2018 09:09@unicorn ik zou niet weten of dit te genezen is ik ben bang dat het altijd blijft.
Dus in sommige dingen heeft mijn brein wel snel leren schakelen. Dus wie weet hoe dat bij jou en mij over 10 jaar is.
woensdag 17 oktober 2018 om 12:59
Dat krijg je er wel uit met therapie.christian88 schreef: ↑17-10-2018 09:18Bij het schrikken ga ik Plat op de grond liggen zoals ik in het leger deed als er een aanval was
woensdag 17 oktober 2018 om 13:38
Dat gaat eruit met therapie, echtchristian88 schreef: ↑17-10-2018 09:18Bij het schrikken ga ik Plat op de grond liggen zoals ik in het leger deed als er een aanval was
Maar dan moet je wel echt zelf hulp gaan zoeken.
Je kunt het jongen. Ik geloof in je!
woensdag 17 oktober 2018 om 16:09
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is een eerste date vaak meer kijken of het klikt en of je het leuk kan hebben met elkaar. Als je dan meteen 'zware' levensverhalen gaat vertellen dan vind ik het niet zo heel gek dat je daar mensen een beetje mee afschrikt. De meeste mensen zijn nl niet op het eerste gezicht op zoek naar iemand met een zwaar(der) leven. Ik bedoel niet dat je 10 dates moet wachten oid, maar een soort 'hoi Ik ben Tom en ik heb PTSS' lijkt me gwn ook weer niet zo handig. Zelfs mensen die wel de moeite waard zijn, schrik je daar mogelijk mee af. Ze kennen dan namelijk totaal je karakter nog niet en het is ook weer niet zo dat het 0 invloed op je leven heeft. Dus bijv bij een 2e date oid. En een leuke avond die je gehad hebt waarbij je iemand hebt leren kennen waar het mogelijk mee klikt lijkt me niet echt verspilde tijd. Dan kun je net zo goed niet daten.YellowLemon schreef: ↑16-10-2018 20:52Ik zou persoonlijk dus nooit ervoor kiezen om dat een x aantal dates te verzwijgen. Dan zit je daar vervolgens met iemand die daar sowieso geen zin in heeft of begrip voor heeft en dan heb je je tijd verspild.
Ik denk dat het meer over andermans karakter zegt als ze je hele persoon erop afschieten.
Maar het staat iedereen vrij om het anders te doen natuurlijk.
Edit: ik bedoel overigens niet dat je erover moet liegen oid. Als het ter sprake komt of er naar gevraagd wordt moet je natuurlijk wel gewoon eerlijk zijn.
En ik hoop oprecht dat je iemand vind Christian en dat je toch een manier van therapie oid kan vinden die je kan helpen met je PTSS. Ze kunnen tegenwoordig best veel.
anoniem_377530 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 16:11
Reden: Edit toegevoegd
Reden: Edit toegevoegd
4.93% gewijzigd
woensdag 17 oktober 2018 om 21:32
Dankje cocoCoconuts12 schreef: ↑17-10-2018 14:11Christian, ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik hoop dat je hulp hierbij gaat zoeken en dat je uiteindelijk de liefde van je leven vindt![]()
dinsdag 13 augustus 2019 om 13:28
christian88 schreef: ↑16-10-2018 12:50Geen jeugdtraumas gehad Zazamaenade. Ik heb hele lieve zorgzame ouders, helaas is mijn vader op mijn 18e overleden mijn moeder is er ook altijd voor mij geweest en heeft me altijd gesteund (nu nog) ook nadat ik ben uitgereisd naar syrie en daar heb ik veel spijt van want heb haar daar erg veel pijn meegedaan. Nadat ik haar topic doorgelezen heb. heb ik best een traantje weggepinkt want voelde gewoon de angst en haar verdriet.
LOEP ME MAAR aub.