Twijfel huwelijk. (lang verhaal)

19-10-2018 14:07 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
.......
anoniem_377736 wijzigde dit bericht op 19-06-2020 17:02
Reden: Niet relevant meer
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het proberen samen te vatten? Het is wel een heel erg lang verhaal geworden...

Denk ook dat het voor jezelf handig is om de speerpunten op een rij te zetten
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Haal de namen van je kinderen weg, het zit hier namelijk vol gekken.
Al een account? Log dan hier in.
Jij bent niet verantwoordelijk voor je man als jullie gaan scheiden. Je kunt niet voor 4 mensen tegelijk denken. Je bent 27, maar je verhaal klinkt als dat van een uitgebluste veertiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je niet alle echte namen gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
19-10-2018 14:20
Haal de namen van je kinderen weg, het zit hier namelijk vol gekken.
Dit. Is de afgelopen dagen wel weer gebleken.
¡Apagando las luces!
Chart schreef:
19-10-2018 14:19
Misschien kun je het proberen samen te vatten? Het is wel een heel erg lang verhaal geworden...

Denk ook dat het voor jezelf handig is om de speerpunten op een rij te zetten
Dit. Het staat nu vol met allerlei onnodige details. Wat zijn de kernpunten?
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
19-10-2018 14:28
Dit. Het staat nu vol met allerlei onnodige details. Wat zijn de kernpunten?
Onnodige details........teveel details....
Al een account? Log dan hier in.
Hoezo herkenbaar :@@:

Ik ga er eerst eens even voor zitten om heel het verhaal te lezen. :popcorn:
Meid , je hebt nu 3 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Jups, da's inderdaad een lang verhaal.
En nou is het afgelopen!
Volgens mij ben je eerder aangesproken op je schrijfstijl.
Ga in therapie samen! Je hebt besloten met deze man kinderen te krijgen, dus werk er dan ook keihard aan om samen op één lijn te zitten en een stabiele basis te zijn voor jullie kinderen. En als je daar zelf niet uit komt zoek dan hulp!
En al die details zijn helemaal niet nodig. Als je altijd zo lang van stof bent kan me voorstellen dat de communicatie in jullie relatie nu niet bepaald geweldig is.
Alle reacties Link kopieren
Haal alle persoonlijke info weg. Dat voegt niks toe aan het verhaal en je kinderen verdienen ook privacy (indien het hun echte namen zijn).
Alle reacties Link kopieren
Jemig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dit is de essentie:
Mijn ideaalbeeld was trouwen en samen oud worden, nooit meer uit elkaar gaan.

En
Wel was is er niet overtuigd van of dit nou liefde was of gewoon een hele sterke vriendschap.
Toch besloot ik het een kans te geven.


Je ideaalplaatje op een man projecteren, hem daarin duwen en je ogen sluiten voor wie hij werkelijk is, leidt onherroepelijk tot deceptie. De signalen waren er al ver voor je eerste kind.
.
Tja, dit zijn de tropenjaren. Je koos om te trouwen en voor kinderen met een man die niet veel (drukte) aan kan. En dus is het nu extra druk voor je. Maar besef dat deze jaren voor veel gezinnen zwaar zijn, zeker als een van de kinderen extra zorg nodig heeft.

Begin eens met wat gesprekken samen bij de psycholoog te plannen, mn om te leren communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft erg veel details op. Het is een beetje lastig lezen.
Verder, je vertelt dat hij veranderde als een blad aan de boom.
Hij kan het dus wel als de juiste ‘trigger’ er is.
En hij wist daarna ook helemaal hoe zijn aandeel te nemen in het gezin.
Tot het afzakte......
Maar je weet dus wel dat hij er ergens toe in staat is. Maar alleen jij weet of je het in je hebt om er verder mee te kunnen gaan.
Hij moet in ieder geval wel weten hoe ‘op’ jij bent. Kennelijk reageert hij op extremen. Verder is relatietherapie misschien wat.
Hij moet echt bereid zijn te investeren in jullie relatie en zoveel mogelijk zijn deel doen, binnen zijn mogelijkheden.
Hierin duidelijke afspraken maken. Misschien zelfs schema’s maken met hulp van de therapeut.
Misschien hebben jullie die therapie een langere tijd nodig. En dat jullie eens in de zoveel weken of maanden terug gaan voor een ‘opfrissing’ om te kijken of jullie je houden aan de geplande schema’s etc en alles nog doen volgens afspraken.
Die opfrissing is misschien juist voor jouw man handig om hem wakker te houden.
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal, dat kan ik beamen :-|
Mijn advies is om alle overbodige details in je verhaal weg te lezen (ik schat zo'n 95% van je tekst), leest een stuk beter. Wellicht dat je dan ook meer nuttige adviezen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
De namen zijn inderdaad allemaal verzonnen 😊
Alle reacties Link kopieren
En hoe zien die mooie stoelen eruit?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een erg lang verhaal als ik het zo zie. Ik ga het vanavond eens even samenvatten nu nog geen tijd voor 😊
Ik las een reactie dat ik op mijn schrijfstijl moet letten.
Ik heb licht dyslexie en doe mijn best.
Verder is alles verzonnen namen volledig anders en leeftijden zijn iets aangepast.
Het verhaal is in werkelijkheid nog langer. Had het eerst op de computer getypt daar leek het minder lang haha.
Mijn man kan het inderdaad wel alleen ziet het te laat in.
yasmijn schreef:
19-10-2018 14:20
Haal de namen van je kinderen weg, het zit hier namelijk vol gekken.

Je radar is stuk.
Alle reacties Link kopieren
En nu a.u.b. even de korte versie. Ik denkt niet dat iedereen erop zit te wachten om al deze onnodige info te lezen.

Je zult een keuze moeten maken: accepteren hoe hij is (want hij gaat niet veranderen) of weggaan. Maar dan zul je het niet minder druk krijgen dan nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven