Wat

06-11-2018 12:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de titel. Ik heb gepost zonder de titel af te maken.

Ik(25) heb nu een half jaar een relatie met mijn vriend(21).

Toen we een maand wat hadden ben ik plotseling op straat beland en kon ik door omstandigheden nergens terecht. Hij woont bij zijn ouders en zijn ouders hebben me in huis genomen tot ik een woning gevonden zou hebben. Ik voelde me erg bezwaard en wist dat het geen normale situatie was, maar ik had niet veel keuzes.

Ik heb daar dus 3 maanden in huis gewoond. Dat was een heftige tijd aangezien we nog maar zo'n korte tijd samen waren en op elkaars lip zaten, waardoor er irritaties kwamen (we hebben allebei onzekerheden) maar hij heeft me heel goed gesteund en we zijn er goed uitgekomen. De laatste weken voor ik daar uit huis ging waren er veel spanningen tussen zijn moeder en ik en uiteindelijk ook tussen hem en zijn moeder. Ook daar zijn we weer goed uitgekomen.

Gelukkig heb ik nu een huisje voor mezelf en is die situatie opgelost. Maar de irritaties en ruzies over onzekerheden en angsten van beide kanten bleven parten spelen. We hebben het dus niet echt achter ons kunnen laten.

Ik heb vaker gedacht dat het misschien beter was om het uit te maken, maar kon dat uiteindelijk toch niet. Ik hou heel veel van hem, ik denk ook doordat we in zo'n korte tijd al zoveel hebben meegemaakt.

Een week geleden hadden we weer een ruzie over onzekerheid en toen knapte er iets bij hem zei hij. Daardoor heeft hij me al een beetje losgelaten en is zijn gevoel voor mij minder geworden. Ik ben hier erg van geschrokken. Ik wil hem niet kwijt.
Hij vindt het heel erg dat hij dit zo voelt. Hij wilde ons nog een kans geven en er voor gaan omdat hij van me houdt en er nog wel gevoel voor me zit. Leuke dingen doen en het verleden achter ons laten. Dat leek goed gegaan.
Gisteren kreeg hij een app van zijn broertje dat zijn relatie op knappen staat omdat zijn vriendin eigenlijk niet verder wil. Dat verpeste de sfeer weer en dat triggerde zijn negatieve gevoelens weer. We weten beide niet meer zo goed wat te doen. Ik wil hem echt niet kwijt en deze situatie doet me erg pijn.

Ik heb al aan verschillende mensen advies gevraagd. De ene zegt dat we vooral leuke dingen met elkaar moeten doen, de onzekerheden, angsten en ruzies van voorheen achter ons laten en ons moeten richten op de positieve dingen in onze relatie. Anderen zeggen dat het misschien verstandig is om een pauze in te lassen zodat we (vooral hij) even rust krijgt.

Wat is nu het beste om te doen?
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 12:07
2.48% gewijzigd
Stoppen. Wat een ellende na een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met "ruzie over onzekerheid"? Zijn jullie onzeker over jezelf, of over elkaar? Is het een vertrouwenskwestie?
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
06-11-2018 12:09
Wat bedoel je met "ruzie over onzekerheid"? Zijn jullie onzeker over jezelf, of over elkaar? Is het een vertrouwenskwestie?
Onzeker over onszelf. Bij hem is het wel veel minder geworden, bij mij werd het erger.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor hem dat hij het uitmaakt.
Hij is pas 21. Dan hoort een relatie leuk te zijn en geen moeilijk gedoe met iemand die gelijk bij je in moet trekken omdat ze anders dakloos is en heel veel irritaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral klinken als erg vermoeiend, beide kanten op. Wat maakt dit de moeite waard?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wat doen mensen elkaar toch aan?
Een relatie moet niet he?
Alle reacties Link kopieren
Hoe uiten die onzekerheden zich dan? Ben je bang dat hij niet genoeg om je geeft en ga je daardoor verwijten maken?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-11-2018 12:13
Ik vind het vooral klinken als erg vermoeiend, beide kanten op. Wat maakt dit de moeite waard?
En dit!
Een half jaar relatie en alleen maar gedoe, gezeur en onzekerheden. Dit gaat hem echt niet worden. Kappen, door de zure appel heen bijten en allebei hard aan de slag met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-11-2018 12:13
Ik vind het vooral klinken als erg vermoeiend, beide kanten op. Wat maakt dit de moeite waard?
Ik hou erg veel van hem. Door alles wat er gebeurd is hebben we wel een goede band opgebouwd. Los van die onzekerheden en ruzies daarover hebben we vanaf het begin al een hele goede klik, dezelfde humor, goede seks, denken we over veel dingen hetzelfde en kunnen we het ook gewoon heel leuk hebben. Ik wil hem gewoon niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
06-11-2018 12:13
Wat doen mensen elkaar toch aan?
Een relatie moet niet he?
yep dit.
Star² schreef:
06-11-2018 12:04
Stoppen. Wat een ellende na een half jaar.
Echt, en dat al gedurende maanden.
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
06-11-2018 12:14
Hoe uiten die onzekerheden zich dan? Ben je bang dat hij niet genoeg om je geeft en ga je daardoor verwijten maken?
In het begin was hier eigenlijk geen sprake van. Tot we een gesprek gingen voeren die we eigenlijk niet hadden moeten voeren. Gesprek over uiterlijk en over exen. Sindsdien is het eigenlijk misgegaan. Zijn we beiden onzekerder geworden, en bij mij is dat nog erger geworden en daardoor kregen we irritaties en ruzies.
Alle reacties Link kopieren
Ok, en waarom ben je dan ruzie-makend onzeker bij hem?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:17
Ik hou erg veel van hem. Door alles wat er gebeurd is hebben we wel een goede band opgebouwd. Los van die onzekerheden en ruzies daarover hebben we vanaf het begin al een hele goede klik, dezelfde humor, goede seks, denken we over veel dingen hetzelfde en kunnen we het ook gewoon heel leuk hebben. Ik wil hem gewoon niet kwijt.
Maar het is al een half jaar vooral niet leuk. Jij overweegt al meerder e-mailen het uit te maken en bij hem is er wat ‘geknapt’.
Kansloos dood paard, maar doe wat je wil :)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-11-2018 12:19
Ok, en waarom ben je dan ruzie-makend onzeker bij hem?
Ik wilde voor hem het ''perfecte plaatje'' zijn... Omdat ik dus zo gek op hem ben.
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:21
Ik wilde voor hem het ''perfecte plaatje'' zijn... Omdat ik dus zo gek op hem ben.
Op hem of op het idee weer een relatie te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
06-11-2018 12:22
Op hem of op het idee weer een relatie te hebben?
Nee, echt op hem. Ik wilde toen ik hem ontmoette niet eens een relatie. We hebben eerst een tijd gedate en hij bleef volhouden en uiteindelijk is het een relatie geworden.
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:21
Ik wilde voor hem het ''perfecte plaatje'' zijn... Omdat ik dus zo gek op hem ben.
WAT dacht je daar dan mee te bereiken?
WAT zorgt er dan voor dat je alleen maar op hem loopt te zeiken?
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:21
Ik wilde voor hem het ''perfecte plaatje'' zijn... Omdat ik dus zo gek op hem ben.
En je ziet de 100% falende logica van deze bewering zelf niet?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:02

Dat was een heftige tijd aangezien we nog maar zo'n korte tijd samen waren en op elkaars lip zaten, waardoor er irritaties kwamen (we hebben allebei onzekerheden) maar hij heeft me heel goed gesteund en we zijn er goed uitgekomen. De laatste weken voor ik daar uit huis ging waren er veel spanningen tussen zijn moeder en ik en uiteindelijk ook tussen hem en zijn moeder. Ook daar zijn we weer goed uitgekomen.

Gelukkig heb ik nu een huisje voor mezelf en is die situatie opgelost. Maar de irritaties en ruzies over onzekerheden en angsten van beide kanten bleven parten spelen. We hebben het dus niet echt achter ons kunnen laten.

Een week geleden hadden we weer een ruzie over onzekerheid en toen knapte er iets bij hem zei hij. Daardoor heeft hij me al een beetje losgelaten en is zijn gevoel voor mij minder geworden. Ik ben hier erg van geschrokken. Ik wil hem niet kwijt.
Hij vindt het heel erg dat hij dit zo voelt. Hij wilde ons nog een kans geven en er voor gaan omdat hij van me houdt en er nog wel gevoel voor me zit. Leuke dingen doen en het verleden achter ons laten. Dat leek goed gegaan.
Gisteren kreeg hij een app van zijn broertje dat zijn relatie op knappen staat omdat zijn vriendin eigenlijk niet verder wil. Dat verpeste de sfeer weer en dat triggerde zijn negatieve gevoelens weer. We weten beide niet meer zo goed wat te doen. Ik wil hem echt niet kwijt en deze situatie doet me erg pijn.

Wat is nu het beste om te doen?
Eerste 3-4 maanden: Heftige tijd met irritaties en spanningen.
Laatste 2 maanden: Irritaties blijven. Met afgelopen week weer een ruzie en het feit dat zijn gevoel minder is geworden en er iets is geknapt.

En dat allemaal in een half jaar relatie. Je kunt nog zo graag willen en hem echt niet kwijt willen, maar dit is geen relatie. Het eerste jaar moet je van geluk door de straten dartelen, het leuk hebben samen en gelukkig zijn. Dit gaat jullie relatie echt niet redden, en al besluit je nu door te gaan, dit komt niet goed. Zo te lezen is het voor hem al klaar. Nu jij nog.
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk gezegd denk ik dat als het echt goed had gezeten tussen jullie, je die paar maanden waarin je bij hem inwoonde heus wel was doorgekomen zonder heel veel spanningen en irritaties. Het is niet dat je een goede relatie hebt verpest met dat tijdelijke samenwonen, je hebt gewoon in een wat vroeger stadium ontdekt dat het niet echt botert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ben je wel een leuke partner? of zit je ruzie te zoeken? Voor jezelf zou ik de zaken op een rij zetten: waarover ben je onzeker, waar komt het vandaan. En vooral wat kan je eraan doen. Misschien met een coach of psycholoog.
Die ruzies komen niet door dat ene gesprek dat je niet had moeten voeren. Ze waren er toch wel geweest door jullie onzekerheden.
Als hij geen relatiepauze wil waarom dan dat voorstellen? Je kunt best doorgaan maar werk vooral aan jezrlf. Met jezelf moet je je hele leven nog
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:02
Daardoor heeft hij me al een beetje losgelaten en is zijn gevoel voor mij minder geworden.
Hij ziet de bui al hangen. Jij nog niet, of althans nog niet voldoende.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven