Wat

06-11-2018 12:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de titel. Ik heb gepost zonder de titel af te maken.

Ik(25) heb nu een half jaar een relatie met mijn vriend(21).

Toen we een maand wat hadden ben ik plotseling op straat beland en kon ik door omstandigheden nergens terecht. Hij woont bij zijn ouders en zijn ouders hebben me in huis genomen tot ik een woning gevonden zou hebben. Ik voelde me erg bezwaard en wist dat het geen normale situatie was, maar ik had niet veel keuzes.

Ik heb daar dus 3 maanden in huis gewoond. Dat was een heftige tijd aangezien we nog maar zo'n korte tijd samen waren en op elkaars lip zaten, waardoor er irritaties kwamen (we hebben allebei onzekerheden) maar hij heeft me heel goed gesteund en we zijn er goed uitgekomen. De laatste weken voor ik daar uit huis ging waren er veel spanningen tussen zijn moeder en ik en uiteindelijk ook tussen hem en zijn moeder. Ook daar zijn we weer goed uitgekomen.

Gelukkig heb ik nu een huisje voor mezelf en is die situatie opgelost. Maar de irritaties en ruzies over onzekerheden en angsten van beide kanten bleven parten spelen. We hebben het dus niet echt achter ons kunnen laten.

Ik heb vaker gedacht dat het misschien beter was om het uit te maken, maar kon dat uiteindelijk toch niet. Ik hou heel veel van hem, ik denk ook doordat we in zo'n korte tijd al zoveel hebben meegemaakt.

Een week geleden hadden we weer een ruzie over onzekerheid en toen knapte er iets bij hem zei hij. Daardoor heeft hij me al een beetje losgelaten en is zijn gevoel voor mij minder geworden. Ik ben hier erg van geschrokken. Ik wil hem niet kwijt.
Hij vindt het heel erg dat hij dit zo voelt. Hij wilde ons nog een kans geven en er voor gaan omdat hij van me houdt en er nog wel gevoel voor me zit. Leuke dingen doen en het verleden achter ons laten. Dat leek goed gegaan.
Gisteren kreeg hij een app van zijn broertje dat zijn relatie op knappen staat omdat zijn vriendin eigenlijk niet verder wil. Dat verpeste de sfeer weer en dat triggerde zijn negatieve gevoelens weer. We weten beide niet meer zo goed wat te doen. Ik wil hem echt niet kwijt en deze situatie doet me erg pijn.

Ik heb al aan verschillende mensen advies gevraagd. De ene zegt dat we vooral leuke dingen met elkaar moeten doen, de onzekerheden, angsten en ruzies van voorheen achter ons laten en ons moeten richten op de positieve dingen in onze relatie. Anderen zeggen dat het misschien verstandig is om een pauze in te lassen zodat we (vooral hij) even rust krijgt.

Wat is nu het beste om te doen?
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 12:07
2.48% gewijzigd
Vivavivi schreef:
06-11-2018 12:31
ben je wel een leuke partner? of zit je ruzie te zoeken? Voor jezelf zou ik de zaken op een rij zetten: waarover ben je onzeker, waar komt het vandaan. En vooral wat kan je eraan doen. Misschien met een coach of psycholoog.
Die ruzies komen niet door dat ene gesprek dat je niet had moeten voeren. Ze waren er toch wel geweest door jullie onzekerheden.
Als hij geen relatiepauze wil waarom dan dat voorstellen? Je kunt best doorgaan maar werk vooral aan jezrlf. Met jezelf moet je je hele leven nog
Nee, ik zoek geen ruzie. We zochten beide vaak bevestiging bij elkaar. Bij hem is de onzekerheid minder geworden, bij mij na die gesprekken dus erger. Daardoor vroeg ik vaker bevestiging. Hij komt soms niet zo goed uit zijn woorden en daardoor begreep ik verkeerd wat hij zei en daar kregen we dan irritaties van.. en ja dan dramde ik weleens door.
Je hebt misschien ook wel gelijk. Dit zat blijkbaar al in me en ik moet aan mezelf werken.

Hij wil de relatie (nog) niet beëindigen omdat hij ons nog een kans wil geven omdat hij wel van me houdt en er nog wel gevoelens zijn. Hij weet ook niet wat het beste is, de pauze of verdergaan door leuke dingen te doen en de negativiteit achter ons te laten.
Hij (en ik ook) is bang dat het na zo'n pauze juist helemaal over zou zijn. Maar doorgaan helpt misschien ook averechts, als hij dat negatieve gevoel blijft houden. Dus ik weet het echt niet.

Ik snap dat jullie zeggen dat nu stoppen het beste is, maar dat willen we allebei op het moment niet. Ik weet dat dat misschien heel dom en zwak is...
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:47
Ik snap dat jullie zeggen dat nu stoppen het beste is, maar dat willen we allebei op het moment niet.
Wat is het probleem dan? Blijf bij elkaar en bekijk eens rustig hoe het verder loopt.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Neem afstand van elkaar en ga allebei eerst eens aan jezelf/onzekerheden werken. Want dit komt ongetwijfeld in een nieuwe en andere relaties weer terug.
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 12:47

Ik snap dat jullie zeggen dat nu stoppen het beste is, maar dat willen we allebei op het moment niet. Ik weet dat dat misschien heel dom en zwak is...
Waarom dan dit topic? Jullie zijn allebei nog jong, dit gedoe is echt zonde van jullie tijd.
bevestiging
onzeker
exen

ben jij minder knap , dikker ofwat
waar gaat dit over ??
Nog een kans geven? Na een half jaar? Je hebt t dus niet over 20 jaar huwelijk.
Wat een gedoe. Kap ermee.,
ik geef mn bek ook maar een douw
chrys schreef:
06-11-2018 13:49
bevestiging
onzeker
exen

ben jij minder knap , dikker ofwat
waar gaat dit over ??
Van beide kanten zochten we bevestiging of we wel beter waren dan onze exen. Ik weet het heel kinderachtig...
Je hoort 80 misschien wel 90% van de tijd gelukkig te zijn in een relatie. In het begin kunnen er wat meer onzekerheden zijn omdat je nog aan het aftasten bent, maar dit is echt te veel spanningen in ongeluk.

Voel je je gelukkig dit laatste half jaar?
winkje87 schreef:
06-11-2018 14:29
Je hoort 80 misschien wel 90% van de tijd gelukkig te zijn in een relatie. In het begin kunnen er wat meer onzekerheden zijn omdat je nog aan het aftasten bent, maar dit is echt te veel spanningen in ongeluk.

Voel je je gelukkig dit laatste half jaar?
Nee, natuurlijk zijn we beide niet gelukkig met al die ruzies en irritaties. Die onzekerheden en irritaties daardoor is het enige wat onze relatie verpest. Maar los daarvan klikt gewoon alles en hou ik superveel van hem.

Als ik dit niet mijn verhaal zou zijn zou ik ook zeggen kap ermee jullie zijn te jong en al zoveel problemen in een half jaar. Maar het is verdomde lastig voor me om hem en de relatie nu los te laten. Misschien komt het ook omdat hij me door die lastige periode heeft gesleept en ik daardoor heel erg gehecht aan hem ben. Ik weet het niet. Misschien is het stom en naief, maar ik hoop zo dat dit goedkomt...
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 16:02
Nee, natuurlijk zijn we beide niet gelukkig met al die ruzies en irritaties. Die onzekerheden en irritaties daardoor is het enige wat onze relatie verpest. Maar los daarvan klikt gewoon alles en hou ik superveel van hem.
Natuurlijk is een relatie prima als je het gedeelte dat niet prima is voor het gemak even buiten beschouwing laat.
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 16:02
Misschien komt het ook omdat hij me door die lastige periode heeft gesleept en ik daardoor heel erg gehecht aan hem ben.
Dat klinkt niet als een gezonde reden om bij iemand te blijven. "De relatie werkt niet meer, maar ach, ik ben nu eenmaal aan hem gehecht."
Dat klinkt niet als een gezonde reden om bij iemand te blijven. "De relatie werkt niet meer, maar ach, ik ben nu eenmaal aan hem gehecht."
[/quote]

Nu laat je het wel heel gemakkelijk en laks klinken. Het is omdat ik superveel van hem hou. Niet '' omdat ik nu eenmaal aan hem gehecht'' ben.
Als je door een heftige periode gaat samen en iemand sleept je er doorheen is het toch niet zo gek dat ik nog meer van hem ben gaan houden en dus ook gehecht ben aan hem?
Ik word gewoon een beetje huiverig wanneer iemand zegt van haar vriend te houden, maar meteen ook begint over hoe gehecht ze aan diegene is geraakt toen hij haar door een moeilijke periode heen sleepte.

Verwar gevoelens van dankbaarheid niet met 'houden van', dat is linke soep.
Je trekt nu alles totaal uit verband.
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 16:29
Je trekt nu alles totaal uit verband.
Weet je dat zeker, of hoop je dat omdat het niet is wat je wil horen?
Vilolam schreef:
06-11-2018 16:39
Weet je dat zeker, of hoop je dat omdat het niet is wat je wil horen?
Dat weet ik zeker. Ik heb toch ook al eerder aangegeven dat ik snap dat de meeste mensen zeggen dat het beter is als we er nu mee stoppen.
eenmeisje1993 schreef:
06-11-2018 16:46
Dat weet ik zeker. Ik heb toch ook al eerder aangegeven dat ik snap dat de meeste mensen zeggen dat het beter is als we er nu mee stoppen.
Dat klinkt als vooruitgang. In je oorspronkelijke post wist je het niet zeker en vroeg je wildvreemden om raad.

Graag gedaan. :thumbsup:
Vilolam schreef:
06-11-2018 17:15
Dat klinkt als vooruitgang. In je oorspronkelijke post wist je het niet zeker en vroeg je wildvreemden om raad.

Graag gedaan. :thumbsup:
huh? Ik vroeg toch nergens of ik van hem houd?
De pauze heeft geen week maar 4 dagen geduurd. Hij heeft het uitgemaakt. Zijn gevoel is helemaal weg en komt nooit meer terug zei hij. Hij heeft me ook niet echt gemist. Ik ben in shock en helemaal gebroken. Ik ken hem zo niet.
eenmeisje1993 schreef:
14-11-2018 18:54
De pauze heeft geen week maar 4 dagen geduurd. Hij heeft het uitgemaakt. Zijn gevoel is helemaal weg en komt nooit meer terug zei hij. Hij heeft me ook niet echt gemist. Ik ben in shock en helemaal gebroken. Ik ken hem zo niet.
Wat rot voor je. Sterkte.
Als een man zich zo sterk uitspreekt en hard opstelt, is het vaak een teken dat er nog juist heel veel gevoel zit maar hij uit zelfbescherming een dikke vette streep eronder wil trekken. Niettemin voor jou beter om je nu te richten op jezelf en je herstel. De pijn wordt minder, echt waar. Dikke knuffel.
Een relatie hoort geen geduw en getrek te zijn, maak het uit.. dat er zo snel spanningen waren toen je er ging wonen toonde juist aan dat jullie niet bij elkaar passen, goed dat je er nu achter bent en niet pas na 2 jaar
eenmeisje1993 schreef:
14-11-2018 18:54
Hij zal echt nog wel om je geven maar hoe naar het kan maar duidelijk zijn.

Jullie paste echt heel duidelijk niet bij elkaar en dat is helemaal niet erg.
Maar echt... als je het een plekje hebt gegeven tzt dan snap je wel dat dit beter was. Voor nu met een bak ben en jerry’s op de bank en een fijne romcom opzetten.

Uiteindelijk komt alles goed. :hug:
Hij is vanmorgen zijn spullen komen ophalen. Toen kregen we eerst nog ruzie door hoe gevoelloos hij gisteren deed. Daarna toch een goed gesprek gehad en het goed uitgepraat en afscheid genomen. Dit doet me echt zoveel pijn.
Ik denk dat het beter zo is, eenmeisje1993. Fijn dat je nog even met hem hebt kunnen praten. Wees lief voor jezelf. En over een tijdje zul je inzien dat dit het gewoon niet was. Soms kunnen dingen wat moeizamer beginnen, maar dit was wel echt heel moeizaam.
winkje87 schreef:
15-11-2018 12:58
Ik denk dat het beter zo is, eenmeisje1993. Fijn dat je nog even met hem hebt kunnen praten. Wees lief voor jezelf. En over een tijdje zul je inzien dat dit het gewoon niet was. Soms kunnen dingen wat moeizamer beginnen, maar dit was wel echt heel moeizaam.
Ik weet dat het nu beter is. Maar dat maakt mijn liefde voor hem niet minder :(. Ik weet dat het zal slijten en ik kom er vast overheen, maar zo'n intense pijn heb ik nog nooit gevoeld na een breakup. Het is ook vooral hem als persoon die ik ga missen in m'n leven :(.
eenmeisje1993 schreef:
15-11-2018 13:46
Ik weet dat het nu beter is. Maar dat maakt mijn liefde voor hem niet minder :(. Ik weet dat het zal slijten en ik kom er vast overheen, maar zo'n intense pijn heb ik nog nooit gevoeld na een breakup. Het is ook vooral hem als persoon die ik ga missen in m'n leven :(.
Dikke knuffel. Ik weet hoe het voelt. Wees nu lief voor jezelf en doe enkel dingen waar jij je goed bij voelt. Sterkte meid
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven