Verwaterde vriendschappen

15-11-2018 16:21 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

ik ben benieuwd naar jullie mening wat deze kwestie betreft;

Toen ik een jaar of 6 was leerde ik mijn (destijds) beste vriendin kennen. We zijn nu zo'n 12 jaar verder en spreken elkaar nog af en toe, maar de vriendschap is sinds 2 jaar niet meer wat het geweest is.
En dat is oké, iedereen veranderd en soms kom je erachter dat je niet goed meer bij elkaar past.
Maar wat mij dwarszit is dat zij sinds ze met mijn 'ex' (jeugdliefde) gaat, ze ontzettend afstandelijk naar mij toe is.
Hij is niet vies van flirten en deed dat af en toe dan ook nog met me. Het ging zelfs zo ver dat tijdens een schooltrip (waar zij ook was) hij me vertelde dat hij wist dat wij elkaar zouden blijven zien waarop ik verbaasd reageerde; 'Wat denk je zelf?!'

Ik heb het hier met haar over gehad, omdat ik dit niet voor haar wilde verbergen en me er ongemakkelijk door voelde. Maar sinds dit gesprek is ze heel afstandelijk geworden. Begrijpelijk dat het niet leuk is om zoiets te horen, maar ik voel me nogal genaaid aangezien ze haar 'frustraties' nu op mij af reageert. Terwijl ik niet de oorzaak hiervan ben.
Ook hier hebben we het over gehad, maar het enige wat ik dan krijg te horen is "Hoe bedoel je? Er is niks."
Schiet niet op dus.

Veel vriendinnen zeggen dat ondanks dat we elkaar al zo lang kennen ik deze vriendschap moet laten gaan, maar ik vind dit moeilijk. Zoals ik al zei; iedereen veranderd en je kan uit elkaar groeien. Maar omdat ik het gevoel heb dat dit niet had hoeven gebeuren en het oneerlijk is vind ik het lastig dit los te laten.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
laat het gaan. Nu is er toch niet echt te praten met haar blijkbaar. Misschien lukt het over een jaar of wat weer wel, kom je elkaar ergens tegen,en lukt het dan allemaal weer beter
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Keer avondje met zen 2en zuipen, en ouderwets lachen zoals je eerder ook deed. Herinneringen ophalen.
Tja, meid, zulke dingen gebeuren in vriendschappen.

Iemand is je bestie en zelfs getuige op je huwelijk
en later zie je elkaar nooit meer.

Of een vriendin krijgt een kind
en wil dan alleen nog maar omgaan
met vrouwen-die-moeder zijn.

Ik heb ooit een keer aan een voormalige BFF gevraagd: "Is er iets?"
Ze zei: "Nee, er is niks."

C'est la vie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven