Single zijn...het weegt soms

18-12-2018 16:04 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, zo rond de kerstperiode valt het single zijn altijd wat zwaarder. Er is al zo ontzettend veel over geschreven, maar ik wil toch ook mijn verhaal eens delen, misschien zien jullie wat er fout is met mij, ik weet het alleszins echt niet meer.
Ik ben een vrouw van 40, in mijn jongere jaren altijd erg goed in de markt gelegen, ik mocht niet klagen. Nu ben ik sinds 10 jaar single en in al die tijd heb ik geen enkele date meer gehad en nul interesse van mannen. Ik ben geen uitgaanstype, maar op mijn leeftijd zou dat ook niet meer goed overkomen, veel vrienden heb ik niet (veel thuis bezig met werk en huishouden), geen kinderen, maar qua kennissen kom ik wel e-norm veel mannen tegen. Ik zit ook op tinder, maar krijg geen enkele, nee echt geen enkele match. (ow toch wel, 1 hele creepy vent, met heel vunzige commentaren op mijn foto's op instagram, die ik maar meteen verwijderde) In al die jaren alleen zijn red ik me als single perfect, maar ik mis het gelukzalige gevoel van verliefd zijn. In die 10 jaar ben ik 3 x verliefd geworden, maar het kwam zelfs nooit tot een date, echt triestig. De eerste man op wie ik verliefd werd, kwam ik tegen op mijn werk. Na veel babbelen en lachen wisselden we telefoonnummers uit. En ik heb hem een berichtje durven sturen...wat een hel. (een heel gewoon berichtje, ik weet het nog goed : hey, ik heb je al even niet meer gezien, alles ok met je? Misschien eens een aperitiefje gaan drinken na het werk? Groetjes, hopelijk tot gauw...) Hij heeft er nooit op geantwoord, is me beginnen ontwijken op het werk en wou niet meer met geconfronteerd worden, waardoor ik ontslagen werd. 1 berichtje!!! De tweede man, enkele jaren later, liet duidelijk zijn interesse blijken (ook op het werk) en ook veel leuke babbels, wat flirten, veel gemeenschappelijke interesses. Ook hier heb ik me gewaagd aan het vragen om eens iets te gaan drinken na ons werk. Ik kreeg een : ja, fijn. Na enkele uren wachten op de afgesproken plaats, niemand komen opdagen en de dag nadien...man voor 3 maand ziek gebeld op het werk wegens te veel stress...ik heb hem nooit meer gezien. Nu onlangs voelde ik wat vlinders in mijn buik na een oude kennis tegen te komen in de supermarkt. Leuke babbel, maar geen nummers uitgewisseld, was single. (deze man is een goede vriend van mijn ex van 10 jaar geleden) Enkele weken later zie ik op social media dat hij 'opnieuw verliefd' is...pffff.
Ik ben best tevreden met mezelf, mensen die ik tegenkom zeggen altijd maar dat ik straal of er goed uitzie, ik ben joviaal en goedlachs, vriendelijk...maar het levert niets op. Echt geen interesse, nul komma nul, integendeel, ik jaag ze blijkbaar weg. Als ik een foto op social media plaats, ben ik blij als ik aan 10 likes kom (inclusief mama, oma, zus en tante), terwijl ik mijn profiel wel open heb gesteld. Het doet toch wat met je zelfvertrouwen, ook al ben je zo oud geworden. Van zo veel succes vroeger, veel complimenten, heel veel kennissen...naar niemand, dat is toch een donderwolkje boven je single-bestaan, ook al heb ik hier wel vrede mee. Het is de spanning die ik mis, een date, een compliment, het gevoel te hebben toch een beetje geliefd te zijn. Wie heeft hier ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan om dit te doorbreken? Waar kom je in 's hemelsnaam nog eens een leuke man tegen in het dagelijkse leven? (en neen, ik ga niet alleen op cafe ofzo gaan zitten...;-) ) Groetjes en fijne eindejaarsperiode aan jullie allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens alleen naar de sauna. Pffff als bijen op de honing.
ik geef mn bek ook maar een douw
Met de feestdagen ben ik juist extra blij dat ik single ben. Al die sociale verplichtingen die een schoonfamilie met zich meebrengt: pfff!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 47, en uitgaan is nog steeds leuk, ik speel in een bandje.
Je kunt overal mannen ontmoeten, zoals sport, club, dansles, muziekles.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Madeliefjees, is het daar zo erg? :-) Doet me wel eerder een gevoel krijgen van vieze mannen op zoek naar...voor dat soort naakt ben ik iets te preuts vrees ik, en al zeker op mijn alleen...;-) Ik heb door de jaren heen wel gemerkt dat het voor mij belangrijk is al een zekere connectie met de man in kwestie te hebben, ik moet hem dus ietwat kennen voor ik gevoelens zou krijgen. Ik vind het zoooo jammer van mijn laatst genoemde man, in de supermarkt, single, overladen met complimenten (amai, de jaren hebben geen vat op jou, ik heb het altijd al voor je gehad, wat zie je er super uit...) maar geen verdere interactie en enkele weken later een andere meid aan zijn arm...nog voor de kans er was. En dan die andere mannen die echt letterlijk gaan lopen zijn van mij, doet toch echt wel wat met je hoor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je alles ook even in perspectief gaan zien.
Je hangt wel heel veel op, aan zaken, die de naam ‘date’ niet mogen dragen.
Misschien zie je vaker het verschil tussen feit&fictie niet?
En loop je zo wellicht ook juist WEL leuke mannen mis??
Zeer raar en opvallende voorbeelden uit jouw OT:
- Die eerste man, jij stuurt hem 1 berichtje, en hij laat jou ontslaan.
Nee joh
- De tweede man, na contact met jou, is hij direct maandenlang zien.
Nee joh
- Je kwebbelt even met man in supermarkt, neemt geen contact op (je hebt blijkbaar social media gegevens van hem) en bent verbaasd als hij op een ander verliefd is.
Tja, hij wist dus niet eens, dat je hem leuk vond

Jij ziet zaken echt op een bijzondere manier. Misschien belemmert dat je kans op een leuke date wel.
Als je een bankhanger bent, dan kom je inderdaad niemand tegen. Wat is de reden dat je nauwelijks vrienden hebt?
Ik heb het idee dat je niet zo’n ondernemend type bent, dat is voor de meesten niet zo aantrekkelijk. Mensen zoeken meestal wel wat meer dan iemand die voornamelijk met werk en het huishouden bezig is. Een relatie moet wel iets toevoegen.
Ook klinkt het alsof je je al meteen wanhopig op een kerel stort, zodra hij maar enigszins vriendelijk is. Je slaat wat stappen over heb ik het idee. Waarom moet iemand meteen met je afspreken als ze één keer een praatje met je maken?
Er is niets mis met je, maar je zal socialer moeten worden. Je moet ervoor zorgen dat je ook wat te bieden hebt. Zonder vrienden jezelf thuis opsluiten is niet ‘iets te bieden hebben’. Dan zijn er massa’s vrouwen interessanter dan jij. Verander dus je levensstijl.
Wat een pech heb je zeg, ben je serieus ontslagen omdat je een drankje met iemand wil drinken :woa:
Ik snap je helemaal en ik hoop dat the in het nieuwe jaar een leuk iemand tegenkomt.
Via werk maar niet meer tenzij de man in kwestie in de groepsapp zet: ik heb interesse in juliette.
Wat een druiloren
Misschien iets van Lexa of een andere wat serieuzere app?
Of een single reis boeken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lilalinda, mss heb ik inderdaad wel een rare kijk, maar dat is zo gegroeid. Die eerste man heeft me wel degelijk laten ontslaan (ontslagen wegens intimiderend gedrag naar deze collega, daar ben ik maanden slecht van geweest) de tweede man heeft zelf zijn ontslag gegeven omdat hij me niet meer wilde zien, zo vernam ik van anderen. De derde had er idd geen weet van, maar als hij het zo fijn vond me terug te zien moet dat toch door zijn hoofd zijn gegaan? (Social media niet bevriend ik ben eens op zijn profiel gaan kijken...) een eerste stap zetten is hierom voor mij idd erg moeilijk
Je hebt er duidelijk geen vrede mee.

Zou het kunnen dat je een "wanhopig op zoek naar een relatie" uitstraling hebt? Want zou komt jouw tekst wel een beetje over. Tegelijk klinkt het alsof je eigenlijk denkt "wordt toch nooit meer iets". Ook niet echt aantrekkelijk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ga op de atletiekvereniging. Op een koor, bij de toneelvereniging.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Monch69, daar heb je 100% gelijk in, maar ik zorg voor mijn oma en haar hondje die beide oud en ziek zijn. Veel tijd voor vriendschappen is er niet over, dat is waar. Vriendinnen heb ik nooit echt gehad. Maar ik heb het hart op de juiste plaats en ben wel sociaal. Storten op een man zal ik nooit doen en mss heb ik dat toen verkeerd geïnterpreteerd, maar er is nooit meer gepusht geweest dan een eenmalige vraag om eens een aperitiefje te gaan drinken...
Alle reacties Link kopieren
Ga dat huis uit.
Vrijwilligerswerk doen, een hobby die je leuk vindt en waarbij je met andere mensen in contact komt.
Of bij een vereniging. Amuseer je een beetje meer.
En doe die dingen, omdat je het leuk vindt om ze te doen, niet om een man tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja en die beide mannen van destijds kende ik al enkele maanden, dat was zeker geen eenmalig gesprek...ik heb lang gewacht om dat berichtje te sturen. Ik ben blij dat jullie het even in een ander perspectief zetten, ik ben idd wel blind omdat ik op zoek ben naar zorgzaamheid en gedistingeerd zijn, wat ik meestal enkel terug kan vinden in mannen die ik een beetje ken, dat is zeker waar.
Alle reacties Link kopieren
juliette2925 schreef:
18-12-2018 16:36
Hoi Lilalinda, mss heb ik inderdaad wel een rare kijk, maar dat is zo gegroeid. Die eerste man heeft me wel degelijk laten ontslaan (ontslagen wegens intimiderend gedrag naar deze collega, daar ben ik maanden slecht van geweest) de tweede man heeft zelf zijn ontslag gegeven omdat hij me niet meer wilde zien, zo vernam ik van anderen. De derde had er idd geen weet van, maar als hij het zo fijn vond me terug te zien moet dat toch door zijn hoofd zijn gegaan? (Social media niet bevriend ik ben eens op zijn profiel gaan kijken...) een eerste stap zetten is hierom voor mij idd erg moeilijk
Ik ga iets zeggen wat niet zo aardig is: Bij de eerste 2 mannen maak je jezelf veel te belangrijk. Niet doen


Verder ben ik het met anderen eens: Dit was nog niks, even praten of lachen met iemand doet iedereen, je zoekt er veel te veel achter
Verwijder Tinder en wordt lid van een serieuze betaalde datingsite
Hij heeft er nooit op geantwoord, is me beginnen ontwijken op het werk en wou niet meer met geconfronteerd worden, waardoor ik ontslagen werd.


Man 1: Flirten op het werk hoeft niet echt te duiden op willen daten. Het kan luchtig vermaak zijn, leuk om aandacht aan anderen te geven en van anderen te ontvangen.
Jij werd hierdoor ontslagen? Hoe dan? Was hij jouw leidinggevende?

Man 2: Ik zou seauweezooow nooit proberen te daten met een collega, dat voorop gesteld. Met collega 2 lijkt het een gevalletje vette pech. Hij zat niet goed in zijn vel waardoor dat drankje is uitgebleven. Betrek dat dan niet op jezelf.

Man 3: Een goede vriend van jouw ex, meen je dat echt? Daar ga je toch geen relatie mee proberen te starten?

Staan er van jou wel leuke foto's op Tinder? Je zou een vriendin haar input hierover kunnen laten geven.

Je ontmoet overal mannen, in welke setting is dat? Bedoel je dit zo en passant zoals bijv. bij je in de straat of de supermarkt? Bij een cursus, sport of andere activiteit kom je gemakkelijker met mensen in contact van waaruit je ze op een ontspannen manier leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf een leuker leven, neem het initiatief daarvoor.
En ga dan niet op een man zitten wachten die jou een leuk leven moet bezorgen.
juliette2925 schreef:
18-12-2018 16:36
Hoi Lilalinda, mss heb ik inderdaad wel een rare kijk, maar dat is zo gegroeid. Die eerste man heeft me wel degelijk laten ontslaan (ontslagen wegens intimiderend gedrag naar deze collega, daar ben ik maanden slecht van geweest) de tweede man heeft zelf zijn ontslag gegeven omdat hij me niet meer wilde zien, zo vernam ik van anderen. De derde had er idd geen weet van, maar als hij het zo fijn vond me terug te zien moet dat toch door zijn hoofd zijn gegaan? (Social media niet bevriend ik ben eens op zijn profiel gaan kijken...) een eerste stap zetten is hierom voor mij idd erg moeilijk
Vertel je hier wel de waarheid?
Dat jou laten ontslaan is echt niet zo makkelijk en zomaar mogelijk. En iemand neemt echt geen ontslag, omdat hij jou niet meer wil zien. Wat is er echt gebeurd? Dat moet wel iets meer zijn dan jij hier vertelt. Ik geloof jouw versie eigenlijk niet direct.
Wat vervelend allemaal.

Ben iets ouder maar korter single.
Ook altijd goed in de markt gelegen en merk dat je tegenwoordig bijna wel op vooraf geplande dates 'moet' anders gebeurt er weinig..

Wil zelf ook niet zo op een koude date waarbij ik iemand voor het eerst ga ontmoeten.
Ben dan gewoon totaal niet geïnteresseerd want ken degene niet dus geen vlinders vooraf die ik nodig heb wil ik met iemand afspreken, eerder niet.

Merk dat bij mijn datende vriendinnen er ook weinig gebeurt.
Heb ook bloedmooie, leuke lieve, intelligente vriendinnen maar dat zegt ook niet veel.

Ook zij worden gedumpt, gedit en dat.

Weet ook niet wat het is.
Maar door het hele digitale daten is de keuze met een druk op de knop wel erg makkelijk 'kiezen' denk ik.
Hup next..

Ga zelf ook niet meer stappen zoals x jaar geleden.
Dus tja.
Als ik soms ergens in een café zit zie ik mannen wel kijken maar sommige lijken ook contactgestoord, een spontaan leuk gesprek zonder date bedoelingen schijnt ook al lastig te zijn.
Ben zelf iig niet zoekende maar vind dit alleen zijn ook niet altijd even leuk.
Zeker nu met de feestdagen bekruipt zo'n droeftoeter stemming me wel eens maar goed dat zal vast wel weer anders worden denk ik dan maar.
juliette2925 schreef:
18-12-2018 16:42
Monch69, daar heb je 100% gelijk in, maar ik zorg voor mijn oma en haar hondje die beide oud en ziek zijn. Veel tijd voor vriendschappen is er niet over, dat is waar. Vriendinnen heb ik nooit echt gehad. Maar ik heb het hart op de juiste plaats en ben wel sociaal. Storten op een man zal ik nooit doen en mss heb ik dat toen verkeerd geïnterpreteerd, maar er is nooit meer gepusht geweest dan een eenmalige vraag om eens een aperitiefje te gaan drinken...
En dat is een probleem. Als je geen tijd hebt voor vrienden, dan is er ook geen tijd voor een relatie. Je kunt je hart op de juiste plaats hebben, maar sociaal kun je jezelf niet noemen. Je hebt nauwelijks sociale contacten en onderneemt bijna niets buiten de deur. Dus dat sociaal zijn is niet iets dat je op dit moment bent. Wat voor een idee heb je dan van een relatie? Een oprechte vraag: waarom vind jij dat jij relatiemateriaal bent? Wat heb je een man te bieden als partner?
juliette2925 schreef:
18-12-2018 16:36
Die eerste man heeft me wel degelijk laten ontslaan (ontslagen wegens intimiderend gedrag naar deze collega, daar ben ik maanden slecht van geweest) de tweede man heeft zelf zijn ontslag gegeven omdat hij me niet meer wilde zien, zo vernam ik van anderen.

Nou ja, zeg! Dus man 1 flirt, geeft zijn telefoonnummer en dan zou jij degene zijn die hem intimideert?!

Afgaande van man 1 en man 2 zou ik bijna denken dat jij ongewild iets uitstraalt/communiceert dat je heel anders bedoelt.

Onbaatzuchtig dat je voor je tante en haar hond zorgt maar doe dit ook voor jezelf. Ik weet niet hoe de situatie in België is, of je daar thuiszorg, etc. kunt inschakelen maar probeer ook aan je eigen behoeftes en wensen te denken.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 18-12-2018 17:03
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Monchu69, de man in kwestie was idd hoger in rang geplaatst en heeft hier een heel drama van gemaakt. Hij had op een dag gevraagd of ik geen zin had om eens langs te komen bij hem thuis. Ik ben daar niet meteen op in gegaan (niet willen storten op iemand) mijn berichtje is enkele weken later gestuurd. Ik denk ook wel dat dit 2 x echt pech was om op een man te vallen die zelf niet goed in zijn vel zat en dat is nu ook wel even geleden, maar de derde doet me op dit moment wel iets. Bwa vriend van mijn ex van 10 jaar geleden en met die ex kom ik nog heel goed overeen dus daar zag ik niet echt een probleem. Eens je een bepaalde leeftijd hebt, heb je natuurlijk je bagage en ben je bezig met vanalles, maar toch is hier echt wel tijd voor ontmoetingen hoor. Maar idd zeker niet met een creepy tinder match die mijn foto's becommentarieert met uitspraken zoals : deze eenhoorn wil in je gat zitten sexy bitch...komaan vuilakken...
Juliette de mantelzorg voor je oma en hondje mag echt geen smoes zijn om niet buiten te komen. Die kan gerust ter ondersteuning thuiszorg of andere hulp vragen.
Vind het erg raar dat je ondanks dat je er toch aantrekkelijk uitziet, geen enkele match krijgt op Tinder, dan zou ik toch je profiel eens willen zien.
Als jij je job goed doet geloof oker geen snars van dat je door een onschuldig berichtje je ontslag krijgt of iemand ontslag vraagt. Ik hoop dat je vakbond dit ontslag heeft aangevochten, zo eenvoudig gaat dat allemaal niet, die intimidatie moet bewezen worden.
Op welke grond en op basis van welke dossieropbouw heeft man 1/jouw leidinggevende je toen ontslagen, of was dit 'ik ben hier niet van gediend, hier is je ontslag'?

Die Tindermatch was inderdaad niks. Daar zou ik ook niet op reageren.

Maar wat vind je van de tips die worden gegeven om meer activiteiten buiten de deur te gaan ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971, dat laatste klopt zeker...dat gevoel gaat inderdaad wel terug over...;-) en zarazara100, ik denk ook dat ik iets uitstraal, maar het is zo raar dat mensen iets anders zeggen...mijn ex belt me even geleden (zijn nog steeds heel goed bevriend) en zegt me dat ik nogal wat stof tot roddelen heb gegeven in zijn vriendenkring, omdat de man die ik tegenkwam in de winkel van zijn sokken was geblazen, 'ze ziet er knapper uit als vroeger'. Hij moest lachen en zei me dat al zijn vrienden prompt op fb enzo waren gaan kijken...maar hier gebeurde er dus niets...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven