Wie heeft haar partner versierd?

12-01-2019 16:29 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maakt het een man echt uit of hij jou uitvraagt of jij hem? Ik lees zoveel over dat je hem moet laten 'jagen', en dat je als vrouw dus niet op de man moet afstappen. Is dit niet heel ouderwets of zit er een psychologisch aspect van waarheid in?

Ik vraag het overigens voor mezelf. Ik zit momenteel in dubio: Ik heb iemand uit mijn verleden weer eens gezien. Per toeval ergens met een groep beland en veel gesproken en er leek wederzijdse interesse te zijn. Hij gaf aan het eind aan de stad eens te komen bezoeken waar ik woon. Ga ik nu wachten tot hij contact opneemt? Of maakt het niks uit als ik dat zelf doe?

Wie versiert wie in heteroseksuele relaties?

Totaal aantal stemmen: 90

de man de vrouw (9%)
de vrouw de man (11%)
dat is tweerichtingsverkeer (80%)
Ik vind het dus ontzettend ouderwets om het van een man af te laten hangen, ik leef in 2019, niet in de middeleeuwen!

Als ik een man interessant genoeg vind, dan stap ik er zelf op af!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 25 jaar geleden mijn man uitgevraagd. Het maakt toch niet uit wie wie vraagt. Ik ben gewoon iets daadkrachtiger hierin geweest.
Find people who will make you better (M. Obama)
Pff. Wat een achterhaald geneuzel.
Dat ligt aan je persoonlijkheid en niet aan wat er tussen je benen zit. Ik ben een stuk extraverter dan mijn partner, dus ik heb de eerste stap gezet. De een stapt gewoon niet zo makkelijk op mensen af, de ander wel.

Bij de meeste van mijn scharrels/relaties/enz heb ik zelf de eerste stap gezet. Ik ben ongeduldig en ook niet zo bang om een blauwtje te lopen. En aangezien ik makkelijker contact maak dan de gemiddelde mens is dat wel logisch denk ik. En of er van de andere kant interesse is dat voel je ook snel genoeg aan.

Ik zie nooit zo hoe geslacht hierbij van invloed is
Ja met slingers en ballonnen.
Ga je hier wel reageren? Of ook niet, net als in je eerste topic?
De truc met versieren is dat jij de voorzet geeft zodat hij kan scoren.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat een geneuzel. Niet iedere man is hetzelfde, net als dat niet iedere vrouw hetzelfde is. Er zullen vast mannen zijn die zelf liever het initiatief nemen, en er zullen vast ook vrouwen zijn die liever zelf het initiatief nemen.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat als iemand (man of vrouw) die de ander leuk vindt af zou knappen op assertiviteit.

Maakt naar mijn idee echt niet uit wie de eerste en/of tweede stap zet, als het na een paar dates maar wederkerig wordt.
winkje87 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 17:18
0.10% gewijzigd
zeeuwsmeisje1981 schreef:
12-01-2019 17:16
De truc met versieren is dat jij de voorzet geeft zodat hij kan scoren.
Je kan ook mensen uit vragen zonder trucjes uit de middeleeuwen.
Lucifer2018 schreef:
12-01-2019 17:18
Je kan ook mensen uit vragen zonder trucjes uit de middeleeuwen.

Juist :rofl:
Nou... het valt me wel op dat veel mannen het wel leuk vinden als je een keer contact opneemt, maar toch lijkt het alsof ze het leuker vinden om een dame mee uit te vragen dan gevraagd te worden.

Maakt mij niet uit, als ik iemand leuk vind die ik al ken vraag ik meteen om zijn nummer, bel ook op en als het een leuk gesprek is mag hij me uitnodigen.
Maar ik ben wel reeds lang de 40 gepasseerd, een 'goed gesprek' via WA werkt op mijn lachspieren.

Ach ja, dat zeg ik ook altijd: ik ga niet appen, bellen kan altijd als het niet uitkomt hoor je dat meteen.
Degenen die toch gaan appen krijgen de volgende dag een heel kort antwoord of helemaal niet. Iemand die 'goedemorgen ben je al wakker' appt is toch mijn type niet hahaha.
Heb je zijn nummer? Vraag hem mee uit, dan gaat de rest vanzelf. Iets drinken is leuk om te beginnen :D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-01-2019 17:18
Je kan ook mensen uit vragen zonder trucjes uit de middeleeuwen.
Nee joh, iedereen weet toch dat een vrouw haar zakdoek "per ongeluk" moet laten vallen, nét voor de neus van de man in kwestie. Zodat hij hem voor haar op kan pakken. Dat is hoe je een man voor je wint.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dit nog moet vragen. Je weet dat het 2019 is?
Life is short. Eat dessert first.
winkje87 schreef:
12-01-2019 17:24
Nee joh, iedereen weet toch dat een vrouw haar zakdoek "per ongeluk" moet laten vallen, nét voor de neus van de man in kwestie. Zodat hij hem voor haar op kan pakken. Dat is hoe je een man voor je wint.
Sommigen gaan dan achter je staan om naar je kont te kijken wanneer je bukt.
Alle reacties Link kopieren
heel leuk om te horen dat vrouwen hier uit eigen ervaring kunnen stellen dat het niet uitmaakt.

In mijn eigen verleden ben ik meestal wel degene die contact maakt. Ik heb dan wel eens de indruk dat deze mannen nooit initiatief nemen omdat dit niet in hun karakter zit... en dat stoort me dan weer.
Als een man inderdaad afknapt omdat zijn ego het niet aan kan om benaderd te worden door een vrouw... waarom zou je daar uberhaupt een date mee willen?

Of als je trucjes moet toepassen zdat zijn ego lekker dik en groot blijft bij het idee dat hij je gevraagd heeft? Serieus? o_o :roll:
Ik heb een klein voorzetje gegeven, en daar werd heel enthousiast op ingegaan. Was wel na een jaar of drie om elkaar heen draaien, dus ik wist bijna 100% zeker dat ik beet had :-)
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
12-01-2019 17:16
Inderdaad, wat een geneuzel. Niet iedere man is hetzelfde, net als dat niet iedere vrouw hetzelfde is. Er zullen vast mannen zijn die zelf liever het initiatief nemen, en er zullen vast ook vrouwen zijn die liever zelf het initiatief nemen.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat als iemand (man of vrouw) die de ander leuk vindt af zou knappen op assertiviteit.

Maakt naar mijn idee echt niet uit wie de eerste en/of tweede stap zet, als het na een paar dates maar wederkerig wordt.


Maar als je in het begin alles doet heb je wel kans dat hij lekker achterover gaat leunen.
Alle reacties Link kopieren
Nope; het was geen kwestie van versieren maar eerder opduiken in situaties waar ik ook was en dan dingen voor me proberen te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gevraagd of m'n huidige vriend op de koffie kwam en nam initiatief met zoenen. Hij is nooit meer weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
12-01-2019 17:42
[/b]

Maar als je in het begin alles doet heb je wel kans dat hij lekker achterover gaat leunen.
Dat geldt dus ook voor mannen? Dan maakt het niet zoveel uit want als geen van beide iets doet heb je niets.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ksenija schreef:
12-01-2019 17:42
[/b]

Maar als je in het begin alles doet heb je wel kans dat hij lekker achterover gaat leunen.
Wat is alles doen?

Vragen of hij wat wil eten met je is 'alles doen'?

Of leukere mannen kiezen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-01-2019 17:28
Als een man inderdaad afknapt omdat zijn ego het niet aan kan om benaderd te worden door een vrouw... waarom zou je daar uberhaupt een date mee willen?

Of als je trucjes moet toepassen zdat zijn ego lekker dik en groot blijft bij het idee dat hij je gevraagd heeft? Serieus? o_o :roll:
Er zijn vast mannen die zo in elkaar zitten. Maar die passen dan ook gewoon niet bij mij.
Ik vraag als ik iets wil en zeg wat ik denk.
Ik hou niet zo van ingewikkeld doen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven