Een advies, help!

15-01-2019 00:17 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2019 09:19
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik zou hem even met rust laten en over een week of wat als alle emotie er een beetje uit is weer contact zoeken. Als jullie in dezelfde vriendengroep zitten dan kom je elkaar ook wel weer tegen en op het juiste moment pak je de vriendschap weer op.

Was er van jullie beide geen enkele vorm van verliefdheid?
Alle reacties Link kopieren
Vriendinnen? Hoe diep zit een vriendschap als ze aan de hand van één bericht van jou andermans kant kiezen zonder bij jou even verhaal te halen?

Als je achteraf naar dit hele gebeuren kijkt, vind je dan diep in je hart dat je je er niet mee had moeten bemoeien of vind je nog steeds dat je juist gehandeld hebt?
...
Alle reacties Link kopieren
Bel hem gewoon een keer op en vertel dat je langs wilt komen.
Doe dat gewoon.

Zodra je hem ziet vertel je hem dat je hem erg mist en dat je jullie vriendschap mist. Dat er iets fout is gegaan en dat je dat wilt uitpraten.
Leg daarna weer de nadruk op jullie fijne vriendschap en dat je zoveel waard is
cactussoep schreef:
15-01-2019 00:17

Zijn vrienden vertelden hoe erg ze zich ergerde aan het feit dat hij hun in de steek had gelaten, en dat ze klaar met hem waren.
Toen ik dit hoorde heb ik hem een berichtje gestuurd. Ik wou niet dat hij gekwetst zou worden. Achteraf was dat een heel slecht idee. Ik heb misschien ook compleet de verkeerde dingen gezegd.

Wat heb je gezegd in dat berichtje?
Tijdschriftenverslindster schreef:
15-01-2019 07:00
Wat heb je gezegd in dat berichtje?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Hoe diep zit een vriendschap na 5 maanden nu helemaal. En wijze les.. niet mee bemoeien en al helemaal niet via de app.
Wat een puberaal gedoe dit, zeg. Dit is dus precies de reden dat ik nooit in "clubjes" zit. Mensen die menen te moeten bepalen wat je mag denken en voelen en doen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er op dat je hem wel heel erg beledigt hebt in je berichtje.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
in het berichtje heb ik gezegd dat we even moeten praten omdat ik het idee had dat hij zich anders gedroeg en dat ik het idee had dat hij iedereen eigenlijk een beetje afdankt. Dus ik vroeg of ik het goed had en of er iets aan de hand was.
Als ik het nu nog een keer lees vind ik zelf eigenlijk ook dat ik het helemaal verkeerd heb geformuleerd en dat ik misschien hem in een hoek heb gedreven. Ik weet mijn gedachtes erachter, maar waarschijnlijk waren die niet helemaal duidelijk voor iemand anders..
Alle reacties Link kopieren
[quote=Trien30 post_id=29473507 time=1547509679 user_id=363033]
ik zou hem even met rust laten en over een week of wat als alle emotie er een beetje uit is weer contact zoeken. Als jullie in dezelfde vriendengroep zitten dan kom je elkaar ook wel weer tegen en op het juiste moment pak je de vriendschap weer op.

Was er van jullie beide geen enkele vorm van verliefdheid?

Van mijn kant absoluut niet, en van zijn kant ook niet. Anderen dachten van wel maar ik geloof niet dat dat het geval was.
Alle reacties Link kopieren
Aannames en interpretaties, ik zou ook klaar met je zijn. Ik heb geen zin in een goed gesprek met iemand die me wegzet als zijnde "iedereen afdankend".
Bemoei je voortaan niet met dit soort zaken, dat lijkt me het beste.
...
Ben je jaloers op zijn vriendschap buiten de groep? Waarom zou je in hemelsnaam als anderen het niet leuk vinden tegen hem zeggen dat jij het gevoel hebt dat hij jullie afdankt? Onder het mom van niet kwetsen?!
Dymphnatam schreef:
15-01-2019 09:19
Wat een puberaal gedoe dit, zeg. Dit is dus precies de reden dat ik nooit in "clubjes" zit. Mensen die menen te moeten bepalen wat je mag denken en voelen en doen.
Precies. Al op de middelbare school heb ik afstand gedaan van dat kinderachtige gedoe. Het is echt een broeinest van jaloezie.
Wat ik niet snap.

Je schrijft dat die vrienden boos waren omdat hij vrienden heeft buiten de vriendengroep

Maar ook dat hij boos is omdat je er wat van hebt gezegd en niet wilde dat hij gekwetst werd

Huh? Heb je hem nou gesteund en is hij daarom boos?
En sowieso wat maakt het in godsnaam uit als iemand vrienden maakt buiten 'de groep'.....
Iedereen mag toch zeker voor zichzelf bepalen met wie hij of zij vrienden wil zijn en tijd wil doorbrengen?

Wat is dit voor sektarisch en claimerig gedoe?
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, ik had er zelf ook absoluut geen problemen mee dat hij andere vrienden heeft gemaakt, maar anderen wel. Ik wou ervoor zorgen dat hij niet uit contact ging met zijn vrienden en daar later spijt van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
In alle eerlijkheid, ik vind het stom van mezelf dat ik dat berichtje heb gestuurd. Het was inderdaad bemoeizuchtig en gewoon niet mijn zaak. Mijn inteties waren oprecht wel goed bedoeld maar mijn acties misschien niet.
Dus zijn vrienden zijn boos, jij neit. Maar jij stuurt hem een behoorlijk beschuldigend bericht zodat het lijkt alsof jij boos bent en nu vindt iedereen jou stom?

Tja. Laat mensen voortaan voor henzelf praten, ga er niet tussen zitten en bemoei je niet met andermans fitties, want doorgaans ben jij dan de kwaaie pier, zoals je nu merkt.

Leg hem dit uit, bied je excuus aan iedereen aan, ook aan die vriendinnen dat je namens hen hebt gepraat, en luisteren ze dan niet zoek dan andere vrienden.
cactussoep schreef:
15-01-2019 22:22
In alle eerlijkheid, ik vind het stom van mezelf dat ik dat berichtje heb gestuurd. Het was inderdaad bemoeizuchtig en gewoon niet mijn zaak. Mijn inteties waren oprecht wel goed bedoeld maar mijn acties misschien niet.
zeg dat tegen hem niet tegen ons
Oh en doe dit soort dingen NOOIT MEER via whats app of welk digitaal kanaal dan ook. Dan staan dingen zwart op wit horen mensen je intonatie niet, zien je bedoeling niet. Dat soort middelen is prima voor ‘ben 5 minuten later’ en ‘zullen we zo wat gaan drinken’ maar totaal ongeschikt voor het overbrengen van emoties of zware gesprekken,
En weer eens een OP gewist. :facepalm:

Ik wilde net plaatsen dat Thordis* hier goed advies geeft maar zag toen dat de OP alweer leeg was gehaald.

Ik heb je gestaft hiervoor TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven