Ruzie met vriendin

15-01-2019 13:24 60 berichten
Mijn man heeft een vis gevangen en aan onze buurman gegeven. Leuk tóch! Mijn vriendin zei tegen mij: je moet je man leren alles naar huis mee te nemen en niet weg te geven. Ik vond dit niet leuk en zei: waarom leer je jouw man dat óók niet. Hij heeft namelijk niet lang geleden veel geld aan een andere vrouw weggegeven. Ook niet fijn van mij om dat te zeggen. Ik was moe en geïrriteerd. Nu vraag ik mij af of ik mijn relatie met haar moet proberen te herstellen of kan ik dit beter los laten?
Wauw zulke kinderachtige vrienden zou ik links laten liggen. Komt alleen gezeik van.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, hoe oud zijn jullie?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Als je een opmerking vervelend vindt kun je beter zeggen dat je die opmerking vervelend vindt, in plaats van er een jij-bak tegenaan te gooien. Maar ja, dat had je zelf ook al bedacht. Is ze nu boos op je dan?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
M-Katwijk schreef:
15-01-2019 13:25
Wauw zulke kinderachtige vrienden zou ik links laten liggen. Komt alleen gezeik van.
We kennen elkaar al heel lang, maar dit is geen goede reden voor een vriendschap. 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar een vis geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bulbul schreef:
15-01-2019 13:27
Als je een opmerking vervelend vindt kun je beter zeggen dat je die opmerking vervelend vindt, in plaats van er een jij-bak tegenaan te gooien. Maar ja, dat had je zelf ook al bedacht. Is ze nu boos op je dan?
Ja, maar ik stel haar opmerking niet op prijs
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:29
Ja, maar ik stel haar opmerking niet op prijs
Dan moet je dat zeggen. Komt misschien zelfs een constructief gesprek van. En je afvragen wat je nu zo naar aan haar opmerking vond, helpt misschien ook, mocht er zich in de toekomst een vergelijkbare situatie voordoen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Dan BEL (niet appen) je haar en zeg je:
"sorry, dat was een kutopmerking van mij. Had ik niet moeten doen"
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu ruzie dan??
Such fun!1
lilalinda schreef:
15-01-2019 13:32
Dan BEL (niet appen) je haar en zeg je:
"sorry, dat was een kutopmerking van mij. Had ik niet moeten doen"
Ze neemt het niet op. Haar opmerking was niet leuk. Ik vraag me af waarom zou zij zoiets zeggen.
MarindaH schreef:
15-01-2019 13:36
Heb je nu ruzie dan??
Praten niet.
Misschien is het beter om het zo te laten?
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:36
Ze neemt het niet op. Haar opmerking was niet leuk. Ik vraag me af waarom zou zij zoiets zeggen.
stuur een kaartje

Niks doen = vriendschap stuk
Alle reacties Link kopieren
Huh 2 volwassen vrouwen bekvechten om een onschuldige actie van een eveneens volwassen man die een visje weggeeft... het lijkt me dat hier meer achter zit?
karnemelk wijzigde dit bericht op 15-01-2019 13:40
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Praat met haar in plaats van de mensen hier. Dat is het enige advies wat ik je kan geven. Natuurlijk zijn hier meer dan genoeg mensen om je van advies te voorzien, maar dat lost de situatie met haar niet op.

Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:29
Ja, maar ik stel haar opmerking niet op prijs
Dus ga je een opmerking over haar (vreemdgaande?) man maken? Uhm ja, oke. Ik snap wel waarom ze niet reageert... je had haar ook gewoon kunnen wijzen op dat je het een vervelende opmerking vind.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
karnemelk schreef:
15-01-2019 13:40
Huh 2 volwassen vrouwen bekvechten om een onschuldige actie van een eveneens volwassen man die een visje weggeeft... het lijkt me dat hier meer achter zit?
Wat ik denk: ze is van slag van de affaire van haar man. Verbitterd. En probeert mijn relatie te saboteren. Bij mij thuis is alles pico bello.😀 Niet alles misschien maar veel beter dan bij haar en dat doet haar zeer. Vrees ik....
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:45
Wat ik denk: ze is van slag van de affaire van haar man. Verbitterd. En probeert mijn relatie te saboteren. Bij mij thuis is alles pico bello.😀 Niet alles misschien maar veel beter dan bij haar en dat doet haar zeer. Vrees ik....
Ik heb gelijk dus. Ik ben team vriendin. Echt wat ben je voor rot "vriendin" als je vanwege een opmerking over een visje... zo'n ongelooflijke kutopmerking terug maakt.
Geef haar groot gelijk dat ze niet op je reageert.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:45
Wat ik denk: ze is van slag van de affaire van haar man. Verbitterd. En probeert mijn relatie te saboteren. Bij mij thuis is alles pico bello.😀 Niet alles misschien maar veel beter dan bij haar en dat doet haar zeer. Vrees ik....
en wat doe jij, haar vriendin, je maakt een kutopmerking
zie je, dat je echt fout zat??
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:45
Wat ik denk: ze is van slag van de affaire van haar man. Verbitterd. En probeert mijn relatie te saboteren. Bij mij thuis is alles pico bello.😀 Niet alles misschien maar veel beter dan bij haar en dat doet haar zeer. Vrees ik....
Kun je vanuit deze gedachte compassie tonen naar haar en toch de eerste stap zetten en excuses aanbieden voor wat jij hebt gezegd? Zou ze echt proberen te saboteren of alleen jaloers zijn? Oprechte vraag, jij kent haar het beste. In dat eerste geval zou ik wel afstand nemen.
karnemelk wijzigde dit bericht op 15-01-2019 13:51
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:24
Mijn man heeft een vis gevangen en aan onze buurman gegeven.
Lol
Kan je het niet bespreken bij de verpleegkundige bij de huisarts?
Dan weten de buren het ook meteen.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
15-01-2019 13:54
Kan je het niet bespreken bij de verpleegkundige bij de huisarts?
Dan weten de buren het ook meteen.

Dat dacht ik ook al. ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Mars567 schreef:
15-01-2019 13:45
1. Wat ik denk: ze is van slag van de affaire van haar man. Verbitterd. 2. En probeert mijn relatie te saboteren. Bij mij thuis is alles pico bello.😀 Niet alles misschien maar veel beter dan bij haar en dat doet haar zeer. Vrees ik....

Dit stukje snap ik. Ik zou mij ook heel klote voelen.
Maar het 2e stukje. Wat denk jij onaardig over je vriendin. En wat doe jij onaardig tegen iemand die het al moeilijk heeft. Lekker misselijk om iemand nog even na te trappen. Met zulke vriendinnen heb je geen vijanden nodig.

Jouw opmerking was buitenproportioneel. Je had ook gewoon kunnen zeggen; dat is jouw mening/keus, ik doe het liever anders. Echt, hoe oud ben je.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Met zulke vriendinnen heb je geen vijanden meer nodig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven