Vriendschap?

17-01-2019 11:00 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik heb het forum doorgelezen. En ook dit topic begint zoals velen. Ik zit met een probleem en ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Verleden jaar heb ik een vrouw ontmoet op een plek waar ik met enige regelmaat kom. Zij werkt daar en ik ook. Niet op dezelfde plek trouwens. Het begon met wat onschuldig oogcontact, dat gedurende het jaar steeds langer en langer werd. Maandenlang heb ik gedacht dat ik me dit aan het inbeelden was. Maar na een aantal maanden maakte ze wat gevatte opmerkingen wanneer ik voorbij liep. En zodoende ontstonden wat eerste gesprekken. Bleek dat we ook veel met elkaar deelden. Ze wilde afspreken. En daarna nog een keer afspreken. De gesprekken waren leuk en gezellig, maar er was altijd afstand. Allebei hebben we een relatie en daar hebben we ook nooit geheimzinnig over gedaan. Bij de laatste afspraak van een week geleden omhelsde ze me aan het einde en gaf aan dat we elkaar weer een keer moesten zien.

Vriendschappen tussen mannen en vrouwen kunnen soms best ingewikkeld zijn. Ik vind het contact zeer prettig, ik wil het niet kwijt. Soms heb ik alleen het gevoel dat er vanuit haar kant ook wat meer speelt. Maar ook kan het zijn dat mijn ego of fantasie een spel met me spelen. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen, hoe jullie hier tegenaan kijken en hoe jullie hiermee om zouden gaan? Alvast bedankt.
Zolang jullie open en eerlijk zijn over jullie vriendschap naar jullie partners en het niet in het geheim gaat of stiekem lijkt het me geen probleem. Als er van haar kant WEL meer gevoelens zijn zou ik dat openlijk bespreken. Als dat zo is dan zou ik de vriendschap beëindigen. Dan is die vriendschap dus gebaseerd op een dubbele agenda. Zij hoopt dat er wat meer gaat gebeuren en jij niet.
Bij dit soort vriendschappen is t denk ik wel verstandig om je af te vragen hoe je het zelf zou vinden als jouw partner zo’n vriendschap zou hebben.
Zou je het prima vinden of toch stiekem niet? Weet jouw vrouw van die vriendschap, van de afspraakjes en zou je die vriendin voorstellen aan je vrouw?
Bij t merendeel nee als antwoord zou je je moeten afvragen of jouw motieven wel zo zuiver zijn.
100% eens met de twee boven mij.
Het startte trouwens met oogcontact dus dat geeft wel een bepaalde flirterige sfeer die je bij vriendschap met een man niet zou hebben. Vind ik wel een beetje tricky.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
17-01-2019 11:19
Zolang jullie open en eerlijk zijn over jullie vriendschap naar jullie partners en het niet in het geheim gaat of stiekem lijkt het me geen probleem. Als er van haar kant WEL meer gevoelens zijn zou ik dat openlijk bespreken. Als dat zo is dan zou ik de vriendschap beëindigen. Dan is die vriendschap dus gebaseerd op een dubbele agenda. Zij hoopt dat er wat meer gaat gebeuren en jij niet.
Het bovenstaande heb ik niet voorgelegd, ik heb daar ook niet zo bij stil gestaan eerlijk gezegd. Wat zij aan haar partner heeft voorgelegd weet ik niet. Ik kijk een beetje op tegen dat eerlijk vragen, het voelt zo stom. Wat ik al zei: misschien ben ik me die zaken ook wel gewoon gaan inbeelden.
Nou als jij haar als gewone kennis ziet en dit uitstraalt, plus jouw vriendin van deze afspraakjes op de hoogte is, is het toch goed?
Verleden jaar heb ik een vrouw ontmoet op een plek waar ik met enige regelmaat kom. Zij werkt daar en ik ook. Niet op dezelfde plek trouwens.

Beetje Black Mirror
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
17-01-2019 11:22
Bij dit soort vriendschappen is t denk ik wel verstandig om je af te vragen hoe je het zelf zou vinden als jouw partner zo’n vriendschap zou hebben.
Zou je het prima vinden of toch stiekem niet? Weet jouw vrouw van die vriendschap, van de afspraakjes en zou je die vriendin voorstellen aan je vrouw?
Bij t merendeel nee als antwoord zou je je moeten afvragen of jouw motieven wel zo zuiver zijn.
Mijn partner heeft ooit zo'n vriendschap mee naar huis genomen en ik kon wel goed met de beste jongen opschieten. Volgens mij vond hij haar leuk, maar andersom was er denk ik geen interesse. Het zou misschien wel een goed idee zijn om haar een keer mee te nemen inderdaad. Alleen kunnen vrouwen behoorlijk botsen. Dat houdt me wel een beetje tegen.
Alle reacties Link kopieren
Wil jouw fantasie en je ego onbewust dat het meer wordt?
Want het leest alsof je zelf een beetje verliefd bent..

Heb je je vriendin over haar verteld?
Of voelt dat toch een beetje awkward?
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
17-01-2019 11:30
100% eens met de twee boven mij.
Het startte trouwens met oogcontact dus dat geeft wel een bepaalde flirterige sfeer die je bij vriendschap met een man niet zou hebben. Vind ik wel een beetje tricky.
Ja ik weet niet of ik dat oogcontact heb ingebeeld. Ik ben al heel lang niet met daten en alles wat daarbij komt kijken bezig geweest. Maar oogcontact kan toch ook gewone interesse zijn?
Alle reacties Link kopieren
Praat eens met je vrouw
Praat eens met je verkering
Ipv je van alles af te vragen en te speculeren
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
17-01-2019 11:44
Wil jouw fantasie en je ego onbewust dat het meer wordt?
Want het leest alsof je zelf een beetje verliefd bent..

Heb je je vriendin over haar verteld?
Of voelt dat toch een beetje awkward?
Eerlijk gezegd heb ik er in het begin niet echt over nagedacht. Afgelopen week schrok ik gewoon ineens van de hele situatie. Maar ja, ik heb er wel over verteld, nee dat voelde niet awkward. Gewoon iemand die je kent van het werk. Maar in bovenstaand daglicht is het natuurlijk wel awkward.
Alle reacties Link kopieren
Gezien het verloop is het eerder flirten dan vriendschap. Oftewel, stel grenzen wanneer je dit niet verder wil laten escaleren. Want vriendschap kan het niet blijven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
MrEarnshaw schreef:
17-01-2019 11:52
Eerlijk gezegd heb ik er in het begin niet echt over nagedacht. Afgelopen week schrok ik gewoon ineens van de hele situatie. Maar ja, ik heb er wel over verteld, nee dat voelde niet awkward. Gewoon iemand die je kent van het werk. Maar in bovenstaand daglicht is het natuurlijk wel awkward.
Heb je het gevoel dat het uit de hand kan lopen?
Het klinkt alsof je er er geen stem in hebt en het je allemaal overkomt: Ze wil steeds af spreken, ze omhelst me, wat wordt de volgende stap?
Ze heeft me gezoend?
Ik zou toch een beetje afstand houden.
Eerst even polsen bij je oude schoenen ja
Alle reacties Link kopieren
Je doet net alsof het allemaal vanuit haar komt, ik denk dat je je in de war bent door haar gedrag en het je ego streelt. Ik vind dat je afstand moet houden als je niets met haar wilt. Het overkomt je niet hoor, je bent er zelf bij!!
MrEarnshaw schreef:
17-01-2019 11:45
Ja ik weet niet of ik dat oogcontact heb ingebeeld. Ik ben al heel lang niet met daten en alles wat daarbij komt kijken bezig geweest. Maar oogcontact kan toch ook gewone interesse zijn?
Uit jouw topic:
Het begon met wat onschuldig oogcontact, dat gedurende het jaar steeds langer en langer werd. Maandenlang heb ik gedacht dat ik me dit aan het inbeelden was. Maar na een aantal maanden maakte ze wat gevatte opmerkingen wanneer ik voorbij liep.
Ik heb met mannelijke en vrouwelijke collega's geen 'steeds langer en langer oogcontact'. Dan heb ik gewoon een zakelijk of vriendelijk gesprekje zonder dat ik er maanden over moet doen om wat gevatte opmerkingen te maken.
Geen idee of jij je iets inbeeldt en hoe zij dit bedoelt maar als jij naar haar heel helder bent dat ze een leuke kennis is en niet meer, laat je de rest van haar intenties lekker bij haar.
Laat ik het maar vragen: vind je haar aantrekkelijk, zou je haar willen doen?
Alle reacties Link kopieren
zusanne1968 schreef:
17-01-2019 12:05
Je doet net alsof het allemaal vanuit haar komt, ik denk dat je je in de war bent door haar gedrag en het je ego streelt. Ik vind dat je afstand moet houden als je niets met haar wilt. Het overkomt je niet hoor, je bent er zelf bij!!
Dat klopt. Tot voor kort dacht ik dat die afstand er ook gewoon was. Dat we allebei een relatie hebben kwam iedere keer aan bod. Misschien ben ik wel benieuwd naar hoe je die afstand behoudt zonder gelijk dramatisch te doen over dat er gevoelens in het spel zouden zijn. Als er niks is en je gaat het daar toch over hebben zijn die gesprekken nadien ook zo beladen.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
17-01-2019 12:11
Laat ik het maar vragen: vind je haar aantrekkelijk, zou je haar willen doen?
Ze is aantrekkelijk. In een parallel universum had ik me het laatste wel kunnen voorstellen. Maar ik heb wel vaker samengewerkt of (af)gesproken met aantrekkelijke vrouwen die "ik wel zou willen doen", zonder dat het problematisch was.
Weet je vriendin dat je afspreekt met vrouwen die je aantrekkelijk vindt en zou willen doen?
Ik ben nog geen enkele vriendschap begonnen met lang oogcontact, dat is flirten. Als je het gevoel hebt dat er van haar kant meer speelt is dit geen gewone, platonische vriendschap meer.
Je weet wel dat jullie zich op glad ijs wagen.
Het maakt toch niet zoveel uit wat zij wel of niet wil wanneer het voor jou duidelijk vriendschappelijk is? Als jij er zuiver in zit begeef je je helemaal niet op glad ijs (alsof je iedere aantrekkelijke vrouw zou bespringen?)

Als ik je openingspost lees dan lijkt het me eerder andersom en klinkt of jij degene bent die hoopt dat er wat meer in zit.
Alle reacties Link kopieren
Afkappen, je vindt het veel te leuk
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-01-2019 17:20
Afkappen, je vindt het veel te leuk
Dit.
Waarom houdt het je zo bezig? Vraag jezelf dat eens af.
minnimouse wijzigde dit bericht op 17-01-2019 22:06
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
17-01-2019 12:11
Laat ik het maar vragen: vind je haar aantrekkelijk, zou je haar willen doen?
Dit hoef je je nooit af te vragen bij mannen en vrouwelijke hetero vriendinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven