Verliefd zijn & je goed voelen in een relatie

21-01-2019 19:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben een jonge vrouw van 25 jaar, en ik loop tegen het volgende aan. Ik wordt niet snel verliefd op iemand en als ik het ben verdwijnt dat gevoel al snel. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik krijg twijfels en voel mij dan niet gelukkig meer bij deze persoon. Ik ben in mijn leven 4 keer verliefd geweest 2 lang en 2 een paar maanden (wat korter dus). Ik ben mij er van bewust dat je de verliefdheid ook pas na een tijdje daten pas kunt voelen. Ik heb verder 3 relaties gehad. Één van 4 jaar en twee van een paar maanden.

Maar nu: herkennen jullie ook dat je na zoveel daten en gedoe nog steeds niet die ene persoon bent tegen gekomen waarbij je geen twijfels hebt? ( Geen drastische twijfels over jouw gevoelens voor hem). Ik heb verder gekeken naar termen als bindings en verlatingsangst, maar ik herken mezelf hier niet in.

Ik word dit echt zo zat. Verder ben ik ook een tijdje alleen geweest, maar dan date ik wel. Misschien een tijd helemaal even niks meer ofzo? Ik weet het even niet meer...

Is dit herkenbaar bij iemand?
Alle reacties Link kopieren
1. Verliefdheid verdwijnt bij iedereen na een paar maanden tot max een jaar of 2. Op dat gevoel moet je niet varen.
2. Twijfelen ('Is dit hem nou?' 'Wil ik dit wel echt?') doet vrijwel iedereen wel eens, perfecte relaties bestaan niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ms_Jingles schreef:
21-01-2019 19:09
perfecte relaties bestaan niet ;-)
Echt wel, mijn man doet precies wat ik wil!
Alle reacties Link kopieren
Er blijven ook mensen hun leven lang vrijgezel. Niet iedereen wil een relatie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
21-01-2019 19:12
Echt wel, mijn man doet precies wat ik wil!
Perfect opgevoede/afgerichte mannen/huisslaven zijn inderdaad dan weer wel te creëren. Maar of je dat moet willen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet. Misschien ben jij wel iemand die heel snel verliefd word, te snel? Dan kijk je natuurlijk ook door een roze bril. Die gaat op een gegeven moment af.
Alle reacties Link kopieren
Twijfelen is niet zo vreemd. Het is juist goed om je af en toe eens af te vragen of dat je wel goed bezig zijn.

De echte heftige verliefdheid is bij de meeste mensen na een aantal maanden/jaar echt wel voor een deel verdwenen.

Misschien verwacht je te veel. Moet alles helemaal kloppen, de klik moet er zijn, nog waanzinnig verliefd blijven, etc. Houden van is een werkwoord, en wil je je relatie leuk houden, dan moet je daar wel wat voor doen en in investeren. En niet verwachten dat het automatisch wel goed blijft.

En net als bij een baan en andere dingen in het leven, er zullen altijd minder leuke kanten zijn aan een relatie of partner. Maar ja, jij en ik zijn ook niet perfect.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zoiets bestaat niet.
Eerst is er verliefdheid maar echte liefde groeit juist door wat je meemaakt samen. Dat je elkaar steunt, dat je langzaam een team wordt en dat je ook elkaars imperfecties accepteert.
Dat je niet omdat maar juist 'ondanks' elkaar respecteert en van elkaar houdt.

Dit kost echter tijd. Je moet elkaar een kans geven.
catherinethegreat wijzigde dit bericht op 21-01-2019 19:58
Reden: herhaling
16.02% gewijzigd
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Je moet geen relatie. Wat is er mis met single zijn?
I wanna live my life with the volume full!
Verliefdheid is overrated. Na dat eerste enthousiasme en geiligheid moeten er nog een berg factoren van twee kanten goed zijn om een fijne relatie te kunnen hebben.

Ik kwam de juiste pas op mijn 36e tegen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 21-01-2019 20:23
11.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je nog niet tegen de juiste aan bent gelopen. Verliefdheid an sich is behoorlijk onbelangrijk, meer een onhandige optelsom van fladderende hormonen en fluitende roze brillen, heeft in wezen niet zo heel veel met liefde van doen.
Het kan ook zijn dat je wat hoge eisen hebt, neem je verwachtingen eens onder de loep. Als je comfortabel met iemand samen kunt zijn, een lijflijk en geestelijk verlangen voelt en blijft voelen om elkaar te plezieren en te onderzoeken dan ben je echt al een heel eind.
...
je bent al 25, schiet op, je leven is bijna voorbij
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij voel je je nooit goed door verliefdheid. Zenuwen, angst, ongerustheid, misselijkheid, een longontsteking omdat je op een tochtig hoekje hebt staan wachten, slecht eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toch waren het de momenten in je leven die het diepste indruk op je hebt gemaakt. Je vergeet ze nooit meer. Je was bereid om de gekste dingen te doen alleen om hém.

Later doe je al die dingen niet meer. Heb je die illusies niet meer en word je dus rijker én armer tegelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
CatherineTheGreat schreef:
21-01-2019 19:57
Zoiets bestaat niet.
Eerst is er verliefdheid maar echte liefde groeit juist door wat je meemaakt samen. Dat je elkaar steunt, dat je langzaam een team wordt en dat je ook elkaars imperfecties accepteert.
Dat je niet omdat maar juist 'ondanks' elkaar respecteert en van elkaar houdt.

Dit kost echter tijd. Je moet elkaar een kans geven.
Mooi gezegd
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig is het normaal om te kappen als de verliefdheid weg is.

Ik heb wel eens getwijfeld aan wat ik voor iemand voel.
Andersom was die persoon dan wel gelijk verliefd.

Maar omdat hij zo hard ging en ik dus (daardoor) misschien minder.
Was op het moment dat ik gek op hem was/verliefd was hij mij zat -,-

Soms is het lastig. Want bij mij kan het ook even duren.. Het lijkt soms alsof de mannen die mij leuk vinden ik niet gelijk leuk vind. En als ik een man leuk vindt vindt hij mij niet gelijk leuk. Soms lijkt het wel bewust... Hoe leuker iemand mij vindt des te minder leuk deze persoon wordt... Rare basis van liefde.

waardoor ik nog niet zo geïnteresseerd ben en ook nog met andere mannen praat de man die dan gelijk verliefd is mij sneller als onbetrouwbaar ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven