Wat zouden jullie doen :)?

16-03-2019 01:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In mijn vorige topics heb ik wel eens beschreven dat ik erg veel pijn heb bij de seks. Ik ben hiervoor nu onder behandeling bij een bekkenbodemfysio. Nu datet ik sinds 2,5 maand met een echt superleuke man. Ik heb hem verteld van mijn “probleem” en toch wilde hij verder daten. Nu zijn we wel echt op een fase aangekomen waar seks er eigenlijk bij zou horen, maar dat gaat dus niet. Ik vraag me nu af of dit wel eerlijk is voor de desbetreffende man. Ik weet dat hij het moeilijk vindt om het niet te kunnen doen. Wat zouden jullie hiermee doen? Ik wil het eigenlijk niet afkappen, omdat we echt een match zijn, maar is het eerlijk voor hem?? Of zouden jullie op deze manier doorgaan? Dus daten, samen slapen, maar geen seks? Of moet ik mezelf over de pijn heen zetten? Voor Mn gevoel stel ik hem namelijk teleur hihi.

Oke, sorry als dit een wanhopig topic is, maar dit probleempje maakt me zoooo onzeker, zeker omdat hij echt heel leuk is.😊

Groetjes!
kleinblondje8 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 01:10
Reden: Foutje
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als hij jou respecteert, dan kan hij echt wel even wachten met penetratie. Je moet jezelf nooit forceren om aan andermans verwachtingen (die je in dit geval niet eens weet) te voldoen, al helemaal niet op het gebied van seks en al helemaal niet als je ook nog eens moeilijkheden ervaart op het gebied van seks. Luister naar je lichaam en doe het rustig aan. En niet denken in termen als oneerlijkheid, daar doe je jezelf gigantisch mee te kort. Succes.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 16-03-2019 18:22
13.61% gewijzigd
wij slapen nooit.
Natuurlijk moet jij geen pijn en ellende accepteren omdat je denkt seks te moeten bieden aan iemand. Dat je dat überhaupt overweegt zeg... Je bent niemand seks verschuldigd en zeker geen nieuwe vlam.

Dat gezegd hebbende: hij weet van je toestand en heeft er blijkbaar voor gekozen dat in elk geval tot nader order te accepteren. Het is aan jou te bepalen wanneer jij je in staat acht vaginale seks te hebben. Als hij daar niet oneindig op wil wachten is goed voorstelbaar, maar dat is dan zijn keuze. Hij bepaalt hoeveel geduld hij heeft en jij bepaalt wanneer je zover bent. Maar je hoeft hem niet zielig te vinden, hij kan afhaken wanneer hij wil. En als hij gaat aandringen moet je heel duidelijk grenzen stellen en vasthouden aan de randvoorwaarden die je hem al duidelijk had gegeven. Dat is niet "oneerlijk" naar hem, dat heeft hij de hele tijd geweten.

En afgezien van vaginale seks (want daar gaat het blijkbaar om, ik heb je andere topic niet gelezen), zijn er nog allerlei andere leuke seksdingen die je kunt doen for the time being.
Alle reacties Link kopieren
Mooi geschreven, JuriaanB. TO, knoop het in je oren!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Pijpen beffen
Alle reacties Link kopieren
Een relatie is heel veel meer dan neuken, hoop ik voor jullie beiden. Natuurlijk is het jammer voor beiden als neuken niet kan, maar “kan niet” is echt heel veel minder lastig te accepteren dan “wil niet”

En sexueel van elkaar genieten kan op zoveel meer manieren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-03-2019 05:20
Een relatie is heel veel meer dan neuken, hoop ik voor jullie beiden. Natuurlijk is het jammer voor beiden als neuken niet kan, maar “kan niet” is echt heel veel minder lastig te accepteren dan “wil niet”

En sexueel van elkaar genieten kan op zoveel meer manieren
‘Wil niet’ is net zo legitiem als ‘kan niet’ mag ik hopen.

Verder, to wees gewoon eerlijk naar je date. Zeg wat je denkt, wat je wel en niet wil of kan en hoe het zit. Aan hem om door te gaan of af te haken.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu gaat forceren een door de pijn geen probeert te gaan kunnen je problemen nog groter worden. Je lichaam associeert het dan weer met pijn en gooit alles weer op slot waardoor de vooruitgang die je met de fysio had misschien weer weg is. Hij weet dat je onder behandeling bent.
Het lijkt mij handig om nu af te spreken geen penetratie te hebben maar op andere manieren seks te hebben (oraal of met handen kun je veel). Hopelijk leer je dan al om daarvan te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Seks is meer dan penetratie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
16-03-2019 07:45
‘Wil niet’ is net zo legitiem als ‘kan niet’ mag ik hopen.
Denk jij echt dat legitimiteit hier relevant is? Wat een bijzonder idee over emoties en relaties
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje to, twijfel je nou echt of je hem weg moet sturen? Dat zou fijn zijn voor andere singel dames, want hij klinkt wel leuk hoor! Hij wil zelf niet weg hè, hij vind jou leuk genoeg ook voorlopig zonder die seks (zoals genoemd, er blijven nog wel leuke dingen over).
Ik zou m houden hoor!
Klinkt als een lieve man. Ik zou er gewoon van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Hij is een volwassen man die zijn eigen keuzes kan maken, dat hoef jij niet voor hem te doen. En hij is niet zielig.
Hou je eigen tempo aan, je verkloot zoveel voor jezelf als je dat niet doet :hug:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hij weet van je probleem, jij hoeft er dan geen medelijden mee te hebben. Ik snap dat je zo denkt, zo dacht ik vroeger ook toen ik dit probleem had, maar het hoeft echt niet. Het is zijn eigen keuze om verder moet jou te gaan. En zoals velen zeggen, er zijn veel meer dingen dan alleen penetratie.

En ga jezelf vooral niet forceren toch sex te hebben. Dat heb ik toen dus wel gedaan en daar wordt het probleem alleen maar groter van. De angst voor de pijn wordt elke keer groter, waardoor je nog meer verkrampt. Op een gegeven moment heb je dan helemaal geen zin meer in sex, omdat je toch weet dat het pijn gaat doen. Vooral niks forceren dus.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor jullie aardige reacties! Ik ben wel benieuwd of het voor hem op deze manier leuk blijft, maar we zullen zien! 😊
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
16-03-2019 13:02
Hij weet van je probleem, jij hoeft er dan geen medelijden mee te hebben. Ik snap dat je zo denkt, zo dacht ik vroeger ook toen ik dit probleem had, maar het hoeft echt niet. Het is zijn eigen keuze om verder moet jou te gaan. En zoals velen zeggen, er zijn veel meer dingen dan alleen penetratie.

En ga jezelf vooral niet forceren toch sex te hebben. Dat heb ik toen dus wel gedaan en daar wordt het probleem alleen maar groter van. De angst voor de pijn wordt elke keer groter, waardoor je nog meer verkrampt. Op een gegeven moment heb je dan helemaal geen zin meer in sex, omdat je toch weet dat het pijn gaat doen. Vooral niks forceren dus.
Hoe heb jij het probleem opgelost?
Kleinblondje8 schreef:
16-03-2019 15:38
Hoe heb jij het probleem opgelost?
Niet, het probleem was weg na de geboorte van ons eerste kind. Heb er ongelooflijke spijt van dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen, maar ik durfde niet naar een arts te stappen. Mocht het ooit opnieuw gebeuren, dan ga ik direct.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
16-03-2019 15:50
Niet, het probleem was weg na de geboorte van ons eerste kind. Heb er ongelooflijke spijt van dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen, maar ik durfde niet naar een arts te stappen. Mocht het ooit opnieuw gebeuren, dan ga ik direct.
Lag het bij jou wel ook aan je bekkenbodem ??
Kleinblondje8 schreef:
16-03-2019 17:47
Lag het bij jou wel ook aan je bekkenbodem ??
Ik heb er niet naar laten kijken dus waar het vandaan kwam weet ik niet.
JollyRider schreef:
16-03-2019 08:09
Denk jij echt dat legitimiteit hier relevant is? Wat een bijzonder idee over emoties en relaties
Als legitiem de verkeerde woordkeuze is, dan ‘wil niet is net zo’n goede reden voor geen seks dan kan niet’. Het zou voor de acceptatie niets uit mogen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven