Op vakantie met schoonfamilie / mag ik hier wat van vinden?

16-03-2019 19:23 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders willen graag met hun 3 zoons, mijn schoonzus en mijzelf op vakantie.

Ze wilden in eerste instantie graag naar Egypte, maar omdat we net bezig waren met zwanger worden, hebben we moeten zeggen dat we daar geen goed gevoel bij hadden -net toen we onze eerste ronde ingingen. Ik wilde eigenlijk sowieso niet graag een vakantie plannen, maar heb onder druk toch toegezegd. We gaan volgende week naar Portugal.

Het is inmiddels 20 weken later, ik ben ook bijna 20 weken in verwachting en wil eigenlijk helemaal niet meer naar Portugal. We gaan naar een of ander groot complex met allerlei activiteiten, omdat de broer van mijn vriend nog wat jonger (en autistisch) is en zich anders slecht zal vermaken. Zo’n complex is ‘my worst nightmare’. Ik wil niet zitten miepen, maar ik heb het gevoel dat ik echt wordt gedwongen om mee te gaan. Ik realiseer me dat dit vooral mijn eigen gevoel is. Mijn vriend vind dat ik me niet moet aanstellen en dat het wel goed komt. Er werd eigenlijk ook geen ‘nee, ik ga liever niet’ geaccepteerd.

Ik ben naast zwanger ook zzp’er en het voorjaar is mijn drukste periode. Ik heb mijn werk dan ook niet helemaal om deze vakantie heen kunnen plannen. Ik heb een aardige deadline aan het einde van de vakantieweek. Ik kan dit opzich vanaf mijn laptop doen, maar ik vind het geen relaxed idee.

Ik heb er opzich redelijk vrede mee gesloten (niet echt, maar het moet maar). Maar nu kwam vandaag weer het volgende.... mijn schoonvader wil graag met zijn zoons in één appartement en vanzelfsprekend gaan de dames dan ook bij elkaar in één appartement. Ik ben best introvert en vind het prettig om een eigen plekje te hebben, maar ook best wel om met mijn vriend in een bed te slapen. Dan hebben we ‘sochtends en ‘savonds nog een momentje.

Ik had al gezegd dat ik het geen goed idee vind, maar hij belde net nog naar mijn vriend en die zei tegen hem ‘komt wel goed’.

En nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Accepteren voor de lieve vrede of er tegenin gaan?

Wat vinden jullie?
Ik zou hier nooit in meegaan. Er wordt totaal aan jouw wensen voorbij gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh dit zou mij ook te ver gaan. Ik kan best goed met mijn schoonfamilie maar toch voelen ze minder als familie als mijn eigen familie. En buiten dat, je wil toch bij je partner op de kamer slapen? Ik zou zelf wel meegaan maar er wel op staan een kamer te hebben samen met mijn vriend.
Tegen de vakantie an sich heb je al 'ja' gezegd, dus daar moet je niet meer over miepen. je hebt vast geen mes op de keel gehad, volgende keer wat assertiever zijn.

Over de indeling van de appartementen heb je wel wat te zeggen. Dus nú zeggen tegen vriend dat je met hem een bed/kamer wilt delen en niet wachten tot je daar bent, want geloof me, dat komt níet goed ;-D
geen leuke vriend om geen rekening met jou te houden
Alle reacties Link kopieren
Niet oké. Een week is best lang.
Ik zou niet mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan. Leuk zo'n dwingeland vriend en schoonfamilie.

Als ze je onder druk zitten, geef dan over op hun tapijt.
Een week? Nee, geen haar op mijn hoofd, dat zou ik echt niet doen. En helemaal niet als ik niet gewoon bij mijn partner zou kunnen slapen. Ik heb het overigens wel gedaan, week wintersport met mijn toenmalige schoonouders (en zelf 19 weken zwanger), maar met die mensen kon ik het prima vinden. Mijn huidige schoonouders of mijn eigen ouders, dat zou ik niet doen.
Ik zou de zwangerschap als excuus gebruiken. Zelf heb ik nooit zwanger gevlogen omdat me dat eng leek.
Alle reacties Link kopieren
Als ZZPer moet je je grenzen bewaken. Waarom een vakantie plannen als dit je drukste periode is?

Alle rest vind ik gemiep van jouw kant. Zwanger kun je prima naar Portugal. En je kunt aangeven dat je graag het appartement met je vriend deelt en niet wil indelen op geslacht. Vader ziet zijn zoons overdag de hele dag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Je kunt het idee van je schoonvader omarmen! Echt, wat een fantastisch idee. Weet je wat, je kunt nog meer quality time met je kinderen doorbrengen, want ik blijf lekker thuis.
Dat apart slapen zou mijn grens zijn. Kom op zeg, dat ouders dat voor hun volwassen kinderen gaan bepalen is raar.
Alle reacties Link kopieren
Probeer wat van de vakantie te maken.
Wat betreft de kamerindeling. Logisch dat je met je vriend een kamer en bed wil delen en niet met een schoonzus.
Dat gewoon als een vaststaand gegeven mededelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hoe dan ook niet met vreemden in een bed slapen, dat is mijn grens. De rest, och. Als dat bed hun voorwaarde is, dan zou ik niet meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Zeg dat je ook moet werken en zwanger bent en dus rust wilt kunnen pakken wanneer je wil. Wat ik zou doen? Een eigen kamer boeken. Bellen/mailen met het hotel en vragen om een rustige kamer, niet naast de lift of direct aan het zwembad. Wat zegt je vriend hier eigenlijk van? Heb je tegen hem gezegd dat je er vreselijk tegenop ziet en die stress niet goed voor jou en baby is? Nog beter zou zijn een tweepersoonkamer voor jullie twee. Hey en als hij een nachtje bij zn vader op de kamer wil, prima! Maar dan heb jij rust.
Alle reacties Link kopieren
Idem, ik zou niet akkoord gaan met een kamerindeling waarbij ik gescheiden werd van vriend.
ManOpHetPrikbord schreef:
16-03-2019 19:52
Je kunt het idee van je schoonvader omarmen! Echt, wat een fantastisch idee. Weet je wat, je kunt nog meer quality time met je kinderen doorbrengen, want ik blijf lekker thuis.

Nou inderdaad.
Overigens vind ik dit bepaald geen gemiep. Dagenlang in een vreemde omgeving met mensen die je niet zelf hebt uitgekozen op elkaars lip gaan zitten, is een recept voor ruzie en gedoe. En een schoonvader die van te voren al met idiote plannen komt voor de kamerindeling is zeker een ‘red flag’. En dan is TO ook nog zwanger met wellicht wat last van de bijkomende ongemakken.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend zegt ‘komt wel goed’ tegen z’n pa?
En wat zegt hij tegen jou?

Ik denk dat dit een ‘familiefeestje’ wordt, 1 van schoonfamilie welteverstaan en dat jouw wensen er even niet toe doen.

Persoonlijk zou ik er heel vriendelijk voor bedanken.
Ach, zo lang jullie als vrouwen geen eten voor de mannen hoeven te maken en hun troep moeten opruimen zou ik het lekker zo laten.
Zij willen op zich zelf, prima maar dan ook de minder leuke dingen zoals bovengenoemde dingen.
Meteen de eerste maar ook laatste keer dat ik er in zou trappen.

Tegen vriend zou ik zeggen dat er eerst overlegd wordt en dan pas dingen beloofd worden. Jij wordt in dit geval voor het blok gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een kamer met mijn vriend willen. Ik neem wel aan dat de appartementen al geboekt zijn dus dat je hoe dan ook met meer mensen in een appartement zit, het zijn er natuurlijk maar twee.

Verder ben ik, als ik je verhaal zo lees, bang dat de kans dat ze je daar met rust laten om je deadline te halen ongeveer 0,0 is, ze walsen aardig over je heen, inclusief je vriend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ManOpHetPrikbord schreef:
16-03-2019 19:54
Overigens vind ik dit bepaald geen gemiep. Dagenlang in een vreemde omgeving met mensen die je niet zelf hebt uitgekozen op elkaars lip gaan zitten, is een recept voor ruzie en gedoe. En een schoonvader die van te voren al met idiote plannen komt voor de kamerindeling is zeker een ‘red flag’. En dan is TO ook nog zwanger met wellicht wat last van de bijkomende ongemakken.
Dat had ze dan eerder moeten zeggen, niet een week voor vertrek

To : Dat samen in een appartement zou ik wel afhouden, ga daarover met vriend in gesprek
Volgende keer gewoon meteen nee zeggen. Echt hoor. En laat je partner nooit op iets ja zeggen zonder overleg. Zou ook echt een eigen plekje willen.

Nu kan je er eigenlijk niet meer onderuit. Neem aan dat vervoer en slaapplek al geregeld en betaald zijn.

Ik zou nu meegaan en vooral lekker je eigen plan trekken. Je kan onder het mom van zwanger je prima ontrekken aan bepaalde activiteiten en je wat vaker terug trekken.
Laat hen lekker op pad gaan. Zonder jou.

Zou wat boeken meenemen en lekker veel lezen op balkonnetje/zitje bij hotelkamer.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
16-03-2019 19:52
Dat apart slapen zou mijn grens zijn. Kom op zeg, dat ouders dat voor hun volwassen kinderen gaan bepalen is raar.
+1. En zelfs als schoonouders alles betalen, weet niet of dat het geval is, zou ik dat echt idioot vinden om niet met je partner in een kamer te gaan zitten.
Er zijn dus maar 2 appartementen/ kamers geboekt? Daar was ik al meteen niet akkoord mee gegaan. Ik vind het prima met zijn allen op vakantie maar dan wel ieder een eigen stek en bij voorkeur ook niet naast elkaar.
dolfje wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:01
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met die planning had je natuurlijk al eerder rekening moeten houden als dit altijd de drukste periode was. Voor mijn gevoel zoek je gewoon excuses. Had deze op dat moment geuit. Wat betreft ieder in een apart appartement, nee daar zou ik ook geen zin in hebben. Je schoonouders lijken mij schappelijke mensen, ze luisteren naar jullie wbt land van bestemming, dus je moet hierin gewoon je mening kenbaar maken. En het resort is maar een weekje. Volgende keer weer op een locatie van je eigen voorkeur. Ik snap best dat je rekening moet houden met een autistisch kind. Dat doen ze op deze manier. Anders had je wellicht achteraf gezeurd over het feit dat hij jullie vakantie verziekt heeft omdat er niets te doen was.
gizzmo-returns schreef:
16-03-2019 19:57
Dat had ze dan eerder moeten zeggen, niet een week voor vertrek

To : Dat samen in een appartement zou ik wel afhouden, ga daarover met vriend in gesprek
Precies. Nu is het wel gemiep.

Ik zou trouwens ook best boos zijn op partner. Wat een raar gedoe allemaal.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:02
12.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven