Waarom is mijn liefdesleven zo r#k?

18-03-2019 20:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames,

ik ben nu ongeveer anderhalf jaar uit elkaar met mijn eerste vriend waar ik ruim 12 jaar mee samen ben geweest.
Hij heeft de relatie vrij abrupt verbroken na een periode van stress en conflict.

Sindsdien ben ik weer aan het daten geslagen, met name via Tinder. Het begon als "voor de leuk" maar heb hier nu in anderhalf jaar tijd al een aantal dates uitgesleept die alle tot uiteindelijk niets geleid hebben. En nu, nu ben ik er helemaal klaar mee. IK baal ervan dat ik telkens wel echt leuke mannen tegenkom met wie het goed lijkt te klikken, dat de aantrekkingskracht wederzijds is maar dan na ongeveer 2/3 maanden weer stopt. Ik durf er bijna niet meer aan te beginnen, en zie nu ook wel in dat er iets moet veranderen. Allereerst ben ik gestopt met Tinder. Maar ik merk dus eigenlijk dat ik een beetje verslaafd ben geraakt aan het swipen, nieuwe gesprekken aangaan en daten zelf.
Uiteindelijk wil ik gewoon weer een leuke, fijne relatie. Niet dat losse gedoe.
Ik zal een samenvatting geven van waarom het met de volgende mannen mis ging:

man 1: mee gescharreld, ik was verliefd, hij niet. Na wat drama hieromheen uiteindelijk gestopt
man 2: lieve, serieuze man. Was echter veel te beklemmend, kocht veel cadeaus en was te benauwend, ik heb het gestopt.
man 3: zelfde als man 2.
man 4: verliefd, ik zag het helemaal zitten. Zowel mentaal als fysiek vond ik hem super. Hij vond het mentaal een onwijze klik maar heeft het uiteindelijk beeindigd omdat hij zich niet genoeg aangetrokken voelde.
man 5: beiden enorm gek op elkaar. Alles klopte, maar hij moest weer terug naar huis (india)
man 6: gescharreld. Mentaal wel redelijke klik, maar vooral fysiek. We voelden 'het' beiden niet helemaal.
man 7: begon fantastisch. Hij helemaal verliefd, ik begon ook vlinders te voelen. Gedurende het daten bleek echter dat hij mentale problemen had en dat zijn leven een zooitje was. Uiteindelijk heb ik (met veel verdriet) afgehaakt omdat dit niet is wat ik wil.

Ik merk dat ik moe en cynisch wordt hiervan. Het lijkt ook of deze mannen een bepaalde irritatie en boosheid bij me triggeren die ik voorheen niet bij mijn ex had en ook niet bij kalverliefdes daarvoor. Duw ik ze weg met mijn kritische houding? Ben ik kritischer geworden (te kritisch) of heb ik gewoon 7 keer pech gehad? is tinder gewoon niet dé plek om een man te vinden? (ik weet dat het veel voor gescharrel is, maar hoor toch ook positieve verhalen. IN mijn dagelijks leven kom ik ook wel leuke mannen tegen maar die zijn bezet). Zijn er nou geen leuke, serieuze mannen van boven de 30 meer? En waarom trek ik dit soort mannen aan?(5 van de 7 hadden (milde) mentale problematiek, de boel niet op orde of woonden nog bij ouders). Ik ben echt wel kritisch bij de 'selectie' maar de problemen komen pas halverwege aan het licht meestal.

IK heb nu voor mezelf besloten een pauze in te lassen. Hebben jullie nog tips die ik mee kan nemen om weer met vertrouwen hier in te staan? is het wellicht herkenbaar?
Ik zit verder overigens goed in mijn vel. Heb een leuke baan, leuke vrienden, fijne hobbies, een fijn huis en ik denk gewoon vrij positief over mezelf en ben daar tevreden mee. Het enige waar ik soms bang voor is dat iemand me weer pijn zal gaan doen, maar dat probeer ik los te laten
7 mannen op anderhalf jaar tijd ... ik denk dat je wat rustiger aan moet doen. En hoe komt het dat jij min of meer labiele mannen aantrekt? Of dan toch minstens mannen met een psychische issue. Kom jij bemoederend over? Want 7 stuks, dat kan toch geen toeval meer zijn. Of hap je te snel?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
18-03-2019 20:39
7 mannen op anderhalf jaar tijd ... ik denk dat je wat rustiger aan moet doen. En hoe komt het dat jij min of meer labiele mannen aantrekt? Of dan toch minstens mannen met een psychische issue. Kom jij bemoederend over? Want 7 stuks, dat kan toch geen toeval meer zijn. Of hap je te snel?
mannen zeggen wel altijd tegen me dat ik zo lief en begripvol ben en dat ze zich zo op hun gemak voelen en 'nog nooit zo'n klik met iemand hebben gehad'. ik werk ook in de zorg (verpleegkundige) dus misschien dat het daar mee te maken heeft? sommige mensen zeggen ook dat ik te aardig en open ben tegen mannen. Mensen vertellen wel vaak veel aan me en ook hun levensverhaal.
ik heb mezelf ook afgevraagd of ik te snel hap. Ik denk het niet perse, ik vind die mannen wel dus echt leuk, vooral in het begin. Als ik iemand niet leuk vind ga ik niet op tweede date
Minder wanhopig worden. Of een ander datekanaal zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat zal ik zeggen....Tinder.......

Heb zelf ook een korte periode gedate via Tinder en een aantal mannen ontmoet. Het was voornamelijk het doel om mij in bed te krijgen wat ik niet heb gedaan op een na.

Een was heel wanhopig en deed passief aggressief toen hij zijn zin niet kreeg, een ander was een freak, volgende was heel raar negatief over iedereen en reed als een aso onderwijl vloekend op de medeweg gebruikers........moet ik doorgaan?

Voor mij in elk geval geen Tinder meer. Wellicht leer ik een leuke man kennen op de ouderwetse manier.
Alle reacties Link kopieren
Geluk is ook best een grote factor.

En 1,5 jaar daten is best heel kort om iemand te vinden die jij echt leuk vindt en die jou net zo leuk vindt. Kijk hier voor de lol eens op het Tinder topic zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je man 5 niet opzoeken in India, was dat niet de de beste van het stel?

De datingpool boven bepaalde leeftijd is een soort grabbelbak van leftovers, ze zijn single omdat geen vrouw ze hebben wil
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad in mijn vrijgezellen leven.
Ik ben over gestapt naar een vaste scharrel. Ik ging naar elk feestje en kwam uit mijn comfort zone.
Ik liet het 'zoeken' los en genoot van mijn vrijgezellen leven. Door deze instelling kwam ik op plekken waar ik nooit kwam. Zo ontmoette ik ontzettend veel mensen.
En was voor het eerst gelukkig vrijgezel.
Totdat ik mijn man tegen kwam. In een kroeg waar ik altijd kwam. En had in het begin zelfs wat moeite mee om mijn vrijgezellen leven gedag te zeggen. Maar hij kwam wanneer ik niet 'zocht'. En ben heel blij met hem.

Wat hierbij hielp was om op stap gaan met vrijgezellen of ruimdenkende mensen. Te 'daten' voor gezelligheid/tijd vulling.
Ga naar feestjes in de buurt en geniet van je ' vrijheid' .
Ooit word je een burger met man en kinderen en kun je weinig. En dan kijk je tevreden terug op de dingen die je gedaan hebt toen je jong was.
Ik heb na mijn idee ook niks gemist.
Alle reacties Link kopieren
Waneer een man zegt je lief te vinden, bedoelen ze gewoon Makkelijk.

Zoalsje omschreef werkje in de zorg, extra zorgzaam vinden mannen leuk.
Maar dat kan op ten duur ook benauwen.

Meesten mannen die Tinder Daten willen gewoon geen vaste relatie.

Ze willen hun vrijheid niet opgeven,
Elke week komt er hier wel op het forum een Tinder date verhaal langs.

“ hij was zo lief en opeens hoor ik niets meer”

Zoiets.

Misschien het uitgangspunt van daten meer houden op
ik zoek vriendschap” in plaats van relatie.
olina wijzigde dit bericht op 18-03-2019 21:05
0.19% gewijzigd
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Misschien moet je een stuk terughoudender zijn als je een man leert kennen. Niet meteen alles geven en volkomen openheid geven, en ook geen luisterend oor voor ze zijn. Kijk eerst maar rustig of hij bereid is om jou echt te leren kennen en zijn best voor jou te doen.
Ik geloof dat iedere man die je aantrekt op een zeker moment in je leven, iets zegt over in welke fase van je (emotionele) ontwikkeling je je verkeert en wat je -misschien grotendeels onbewust-zelf vindt wat je verdient:

Iedere relatie die je met anderen hebt, is een reflectie van de relatie die jij met jezelf hebt...

Weet jij van jezelf waar je staat (in relatie tot jezelf) en wat jij vindt dat jij verdient (als vrouw)?
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 21:27
1.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar.. ik heb tien jaar date na date gehad. Niet alleen via Tinder, ook dating sites. Heel veel absurde verhalen aan over gehouden, verder een hele hoop 1e dates die op helemaal niets uit liepen.

Ik werd er ook een klein beetje cynisch van, eerlijk gezegd. Mijn grootste hoop voor een date werd `in ieder geval nog een soort van leuke avond`. Heb ondertussen wel kortere relaties gehad in die tijd, maar dat was altijd via via.

Nu, afgelopen week, sloeg ineens toch de vlam in de pan op een Tinderdate. Het kan blijkbaar. Ik vind het nog een beetje eng, en ja het is veel te vroeg om hier iets over te zeggen.

TLDR: Daten is gewoon kut. Volhouden en geduld is het devies, je kunt zomaar ineens geluk hebben.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar TO. Volgens mij heeft het ermee te maken dat wanneer je met iemand afspreekt via tinder er gelijk romantische bijbedoelingen zijn. De eerste afspraak is dan ook geen ontmoeting, maar gelijk een date. Terwijl als je elkaar in het echte leven zou leren kennen dit niet perse het geval zou zijn. En omdat je allebei serieus opzoek bent naar een relatie ga je met die instelling erin. Iemand kan heel leuk, lief en knap zijn, maar dit hoeft niet te betekenen dat het je partner wordt. Net als die leuke, lieve, knappe collega, waar je eigenlijk ook niet op valt. Daarnaast zijn er andere factoren die meespelen, je komt op tinder vaak mensen tegen uit een andere kring waardoor jullie levens niet altijd op alle vlakken matchen. Ik heb een zeer vergelijkbare ervaring wat tinder betreft, mijn advies is ermee kappen.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
18-03-2019 20:58
Waneer een man zegt je lief te vinden, bedoelen ze gewoon Makkelijk.
Ach wat een onzin. Waarom zou een man je niet lief kunnen noemen/vinden?
Altijd overal wat achter zoeken, vermoeienis.

TO, gewoon lekker blijven doordaten, hij valt vanzelf een keer op de deurmat.
...
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
18-03-2019 21:01
Misschien moet je een stuk terughoudender zijn als je een man leert kennen. Niet meteen alles geven en volkomen openheid geven, en ook geen luisterend oor voor ze zijn. Kijk eerst maar rustig of hij bereid is om jou echt te leren kennen en zijn best voor jou te doen.
Sluit ik me bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden ook de ene naar de andere kerel gedatet via tinder. Dit was vooral in periodes waarin ik me niet goed voelde. Ik werd elke keer weer teleurgesteld. Je hoopt steeds dat het hem is, maar zo werkt dat vaak niet als je elkaar voor de eerste keer ziet. Vaak moet zoiets ook groeien. Tinder vind ik zelf echt super oppervlakkig. Er is altijd wel weer een betere match (tenminste dat dacht ik). De persoon die bij je past komt echt op je pad. Ik denk alleen dat de kans klein is dat dit via tinder gebeurt. De insteek bij de meesten via deze datingapp is toch vaak het willen hebben van seks. Dat moet je ook maar net willen natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niet perse dat je niet de persoon tegenkomt, maar dat je ook echt wel opzoek bent naar de prins op het witte paard. Je bent geen 19 meer en hebt dus allemaal een rugzakje. Ze hebben allemaal wel iets wat je niet leuk/goed vindt. Weet je zeker dat je niet eerst gewoon even alleen wil zijn?..
CherryBlossom- schreef:
18-03-2019 20:54
Ooit word je een burger met man en kinderen en kun je weinig. En dan kijk je tevreden terug op de dingen die je gedaan hebt toen je jong was.
Ik heb na mijn idee ook niks gemist.

Welkom terug in 1950 :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Miminha schreef:
18-03-2019 20:52


De datingpool boven bepaalde leeftijd is een soort grabbelbak van leftovers, ze zijn single omdat geen vrouw ze hebben wil
Dat geldt dan net zo goed voor vrouwen.
Word je misschien te snel verliefd? te snel serieus?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon verder gaan daten voor de gezelligheid dus zonder doel om een langdurige relatie te krijgen. Als je voorlopig niet met iemand naar bed wil dan zeg je dat gewoon. Misschien haakt hij dan af of gaat juist extra zijn best doen. Jij hebt de touwtjes in handen.

Wordt het toch geen 25 jaar huwelijk dan heb je een leuke tijd gehad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
18-03-2019 21:17
Ach wat een onzin. Waarom zou een man je niet lief kunnen noemen/vinden?
Altijd overal wat achter zoeken, vermoeienis.

TO, gewoon lekker blijven doordaten, hij valt vanzelf een keer op de deurmat.
Me niet Quoten als je het zo vermoeiend vind.

Het was kort door de bocht dat is waar,
7 date’s gehad ze was zo lief maar toch wilde ze niets serieus.

Ik geloof dat ik nergens iets achter zocht het ligt namelijk gewoon voor de hand.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
En perioden van verdriet zijn normaal hè. Het zijn de golfbewegingen van het leven: na voorspoed volgt tegenspoed. Je kan dat alleen maar uitsluiten door vervroegd dood te gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Olina schreef:
18-03-2019 22:00
Me niet Quoten als je het zo vermoeiend vind.

Het was kort door de bocht dat is waar,
7 date’s gehad ze was zo lief maar toch wilde ze niets serieus.

Ik geloof dat ik nergens iets achter zocht het ligt namelijk gewoon voor de hand.
Koekoek.
Alle reacties Link kopieren
Tip1: je moet niet te graag willen... je klampt je onbewust te snel vast aan iemand.
Tip2: ga na wie je zelf bent, in plaats van je te focussen op een ander.

Maar je Tinder-experience geldt ook voor mannen, die op zoek zijn naar een serieuze vrouw. Maak je geen illusies.

Tip3: the only common factor (bij man1 t/m man7), is you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven