In scheiding en oude vlam tegengekomen

03-06-2019 18:10 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje in de war en hoop dat jullie mij tips kunnen geven.

Een paar maanden geleden ben ik erachter gekomen dat mijn (bijna) ex twijfelde aan de relatie en verliefd was op een ander. Al vrij snel kwam eruit dat hij niet meer verder wil met mij. We hebben samen 3 kinderen.
Hij woont tijdelijk elders totdat de scheiding rond is en ik een ander huis kan zoeken.

Eerst had ik het er heel moeilijk mee, maar ik ben al snel in gaan zien dat deze breuk misschien wel beter is voor mij. Hij is nogal een dominante persoonlijkheid en ik heb me veel te veel naar hem geschikt in de afgelopen jaren, ik krijg steeds vaker te horen dat ik helemaal opbloei ondanks de stress van de scheiding. Voor de kinderen vind ik het heel moeilijk, maar ik ben wel echt klaar met hem.

Nu ga ik de laatste tijd weer wat vaker op pad en dit weekend kwam ik in de stad een oude vlam van 16 jaar geleden tegen, . Het klikte destijds erg goed, en is toen door externe factoren van zijn kant geëindigd. We zagen elkaar nooit meer, maar heb hem wel al jaren op Facebook en heb altijd een zwak voor hem gehouden, en zijn leven van een afstandje wat gevolgd.
We hebben gepraat en hij gaf toe spijt te hebben van hoe het toen gegaan was. Uiteindelijk hebben we elkaar een knuffel gegeven voor hij wegging... en die knuffel deed zoveel met me, alle oude gevoelens kwamen weer terug. Ik kan alleen nog maar aan hem denken en heb er buikpijn van! Was even vergeten hoe heftig verliefde kriebels kunnen zijn :)
We hebben de afgelopen dagen via de app alweer wat contact gehad en de knuffel heeft bij hem ook veel gedaan, wil me graag weer zien.

Nu zit ik heel erg in twijfel. Verstandelijk denk ik dat het niet verstandig is om op dit moment al wat met deze gevoelens te doen omdat ik nog midden in een scheiding zit.
Aan de andere kant... ik ben zo ontzettend blij weer met hem in contact te zijn en zou het ook wel heel fijn vinden om heel rustig aan weer te kijken wat er tussen ons nog/weer zou kunnen opbloeien.
Ik lees alleen overal dat je dat nooit moet doen, kans op rebound heel groot is en ik eerst moet rouwen voor ik opnieuw kan beginnen.

Wat vinden jullie? Ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het erg zijn als hij een rebound blijkt?

Mag je van jezelf daten of uitgaan met iemand zonder dat daar direct verwachtingen aan zitten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker voor gaan als het goed voelt! Zolang je de kinderen buiten beeld houdt, doe je daar niemand kwaad mee..
The time is now
Probeer de gevoelens wat in toom te houden. En verliefdheid is een leuke escape maar geeft vaak veel gedoe wat je op dit moment niet kan gebruiken. Probeer het gewoon als een leuk verzetje te zien zonder diep erin teduiken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet bang zijn voor de rebound-theorie, maar zou opassen dat je niet gekwetst wordt, omdat je door “een knuffel” al helemaal hotel de botel bent.

Probeer het een beetje te relativeren voor jezelf zo dat je ook minder kans hebt om teleurgesteld te worden
Alle reacties Link kopieren
Joh, goh with the flow
Ga gewoon ergens eten, kletsen over vroeger.
Praten over een eventuele toekomst hoeft echt nog niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds enige tijd ook terug aan het daten met een jeugdliefde. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre mijn verliefde gevoel nu beinvloed wordt door 'nostalgie' naar mijn jeugd, de onbezorgde tijd. Speelt dat bij jou?
Ik zit wel in een andere situatie: geen scheiding, mijn man en vader van mijn kinderen is overleden.
Alle reacties Link kopieren
Geniet! Je hebt veel meegemaakt en verdient het best om zo in het zonnetje gezet te worden al is het misschien maar voor even!
Alle reacties Link kopieren
Pak je kansen wanneer je kan. Als je deze man laat lopen weet je nooit wanneer er weer een leuke man op je pad komt. Er zijn vrouwen die jaren lang ongewild single zijn.

Maar houdt ook een beetje je verstand erbij. Het is eerder uit gegaan door factoren in zijn omgeving. Dat kan weer gebeuren.

Dus houdt je kinderen er voorlopig buiten.
Gewoon lekker wat gaan drinken en dan zie je wel. Je weet verder nog niks, behalve dat hij graag iets gaat drinken met je. En als je meer in hem ziet dan zou ik die kans niet laten lopen als hij ook wil. Na een rottijd mag je best iets fijns ervaren, hoe het ook gaat lopen
Alle reacties Link kopieren
De rebound theorie blijkt totale onzin te zijn. Elke relatie heeft evenveel kans om te slagen of niet.
Gewoon lekker van genieten want verliefd zijn is toch heerlijk en je bent vrij om te doen en laten wat je wil.
Ja en?
Lekker doen, al was het maar als afleiding. Houd je kinderen erbuiten.
Alle reacties Link kopieren
Je bent een vrij mensch! Geniet ervan; het is je blijkbaar gegund. Hoe het afloopt, zie je dan wel weer.
Heeft je ex dan gewacht op een scheiding om al met een ander te beginnen?

Hou de kinderen er minstens buiten tot je effectief gescheiden bent.


Maar met 1 keer iets gaan drinken met hem lig je - hopelijk - nog niet terug in bed met hem*. En ben je al helemaal niet samenwonend of getrouwd.



*Als het wel gebeurd: Pil, condoom en liefst nog de morning after-pil. Zolang je officieel nog samen bent krijgt ie anders de naam van je ex.
Geniet ervan. Zolang je niet gelijk je kinderen meesleurt in je verliefdheid is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen erbuiten houden.

Ja, ook als jullie 'al' drie maanden daten.
Ja, hier ervaring met daten jeugdliefde na tientallen jaren.
Wist alleen niks meer van hem, geen FB o.i.d.
Op date 1; hij is geen spat veranderd, leuk leuk leuk!
Zag er nog steeds heel goed uit, niet geheel onbelangrijk.

Hij appte wel érg veel, hield geen rekening met mijn plannen, was belachelijk jaloers en... o ja, daarom is het toen o.a. uitgegaan :idee: :facepalm:

Binnen 2 weken en een paar knuffels verder wist ik dat ik alle leuke dingen van ons samen had onthouden, de rest verdrongen kennelijk :)

Maar date 1 was best gezellig: gewoon doen en inderdaad je kinderen erbuiten laten. Was leuk om bij te praten maar geen relatiemateriaal.

En als het wel heel leuk is kan je toch blijven daten voorlopig? Zolang je maar de tijd neemt om eerst je eigen draai te vinden mét je kinderen.
TO wij vrouwen maken het erg complex.
Het is heel simpel. Word je blij van het idee om gezellig met hem hapje te eten of drankje . Je kan desnoods kop koffie halen in de middag.

Als het niet goed voelt, niet doen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, blij met deze reacties!
Ik weet het, moet niet te hard van stapel lopen... en ik hou m'n kinderen er zeer zeker buiten.

Maar ik ga ervan genieten en we zien wel hoe het loopt, spannend!
We gaan trouwens een film kijken bij hem thuis, net als onze eerste date jaaaaren geleden ;-)
Lena12 schreef:
03-06-2019 22:14
Bedankt, blij met deze reacties!
Ik weet het, moet niet te hard van stapel lopen... en ik hou m'n kinderen er zeer zeker buiten.

Maar ik ga ervan genieten en we zien wel hoe het loopt, spannend!
We gaan trouwens een film kijken bij hem thuis, net als onze eerste date jaaaaren geleden ;-)
Je weet dat dit neuken betekent he :-)
Bij hem thuis? Ik moet het misschien niet zeggen maar vaak betekent dat 1 ding..wiens idee was dit?
Zou je niet liever ergens wat drinken en bik kletsen na al die jaren?
Alle reacties Link kopieren
onderdepalmboom schreef:
03-06-2019 19:57
Ik ben sinds enige tijd ook terug aan het daten met een jeugdliefde. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre mijn verliefde gevoel nu beinvloed wordt door 'nostalgie' naar mijn jeugd, de onbezorgde tijd. Speelt dat bij jou?
Ik zit wel in een andere situatie: geen scheiding, mijn man en vader van mijn kinderen is overleden.
Goede vraag... natuurlijk is dat een optie, maar in ons geval zat het tussen ons gewoon goed (hoewel we nog niet zo lang bij elkaar waren). Ik wil niet te gedetailleerd ingaan op de reden van de breuk destijds, maar ik kwam er een jaar later achter wat de reden was en dat hij erge spijt had (dat had hij verteld aan een vriendin), maar toen was ik al bij mijn huidige (bijna ex) partner.

Is het leuk met je jeugdliefde? Geniet ervan :-)
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha nee hoor, dat betekent het echt niet.
Hij was toen al erg netjes en verlegen en is volgens mij niks veranderd :-)

En het was mijn idee ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lena12 schreef:
03-06-2019 22:18
Goede vraag... natuurlijk is dat een optie, maar in ons geval zat het tussen ons gewoon goed (hoewel we nog niet zo lang bij elkaar waren). Ik wil niet te gedetailleerd ingaan op de reden van de breuk destijds, maar ik kwam er een jaar later achter wat de reden was en dat hij erge spijt had (dat had hij verteld aan een vriendin), maar toen was ik al bij mijn huidige (bijna ex) partner.

Is het leuk met je jeugdliefde? Geniet ervan :-)
Bedankt, ja erg leuk.

Zijn oudste kind is nu ongeveer de leeftijd die ik had toen ik de relatie verbrak en hij snapt nu wel dat ik toen helemaal niet klaar was om mee te gaan in zijn al uitgestippelde toekomstplannen. Nu heb ik zelf mijn leven uitgebouwd, keuzes kunnen maken ...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen, ik kwam in de afwikkeling van mijn relatie een ex-scharrel tegen die ik nooit vergeten was( en hij mij niet ) en we hebben nu al 13 jaar een relatie en getrouwd met kinderen de hele reutemeteut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven