Niet meer verliefd

09-06-2019 14:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ondertussen al 2,5 jaar samen met mijn vriend, ik merkte al een tijdje dat hij ‘anders’ deed. Toen gaf hij aan dat hij niet meer verliefd op mij is. Ik had dit een maand geleden al ondervonden bij mezelf, maar heb dit geaccepteerd omdat ik weet dat verliefdheid sowieso na een tijd weggaat of zal verminderen en heb hem dit ook duidelijk gemaakt. Hij voelt zichzelf er echt niet goed over en zit er duidelijk mee, hij zei wel dat hij ons nog samen oud ziet worden en mij niet met iemand anders zou willen zien, maar toch heb ik hier op een of andere manier mijn twijfels over.. Hij zegt dat ik hem even de afstand moet gunnen en geen berichtjes mag sturen, wat ik accepteer. Kan het dat na een tijdje elkaar niet zien/horen de verliefdheid weer terug kan komen? Of moet ik me toch zorgen maken over wat hij misschien echt denkt..
Dit klinkt als het begin van het einde. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
En hij snapt ook dat verliefdheid nooit blijft? Beetje kinderachtig. Er zal wel meer spelen, want als je echt elkaars beste vrienden bent en je hebt zoveel plezier samen, dan valt verliefdheid wel een beetje in het niet. Klinkt inderdaad als een einde van de relatie zo.
Ik zou er ook zeker niet op gaan zitten wachten. Ga lekkerder met vriendinnen van de zomer genieten en laat hem maar nadenken. Wel met de mededeling dat het wellicht te laat voor hem is als hij besluit dat hij je terug wil omdat jij er dan geen zin meer in hebt of een leukere vent aan de haak hebt geslagen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang moet jij op hem wachten? Als er geen afgesproken datum in de dichtbije toekomst is, zou ik m'n eigen plan trekken als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid moet langzaam plaats maken voor echte liefde. Je zal nog genoeg ellende meemaken (kan ik van meespreken) en als je na 2,5 jaar al twijfelt... Dat je niet meer wild loopt van elkaar, daar kan ik inkomen, maar er moet toch meer zijn dan dat alleen?

Het klinkt inderdaad als het begin van het einde. Geniet van je jonge leven en je zal zien: ooit bots je op iemand die verder kijkt dan alleen maar prille verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
@chocolol, ik ben er inderdaad vergeten bij vermelden dat we elkaar donderdag of vrijdag terug zien. We zagen elkaar ook best veel, 5 dagen per week en bleven ook slapen bij elkaar, dus misschien speelt dat ook een rol.. te veel op elkaars lip/sleur?
Hoe oud zijn jullie en is dit voor beide de eerst relatie?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 20 (dus waren op vrij jonge leeftijd samen) en dit is inderdaad onze eerste (lange) relatie
colablikje schreef:
09-06-2019 16:01
@chocolol, ik ben er inderdaad vergeten bij vermelden dat we elkaar donderdag of vrijdag terug zien. We zagen elkaar ook best veel, 5 dagen per week en bleven ook slapen bij elkaar, dus misschien speelt dat ook een rol.. te veel op elkaars lip/sleur?
en hoe zie jij dit dan voor je over een paar jaartjes als je samen wilt gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn beiden 20 (hebben een relatie sinds 17 jarige leeftijd) dus we waren (of zijn) nog best jong. Dit is voor beiden de eerste (lange) relatie
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
09-06-2019 16:15
en hoe zie jij dit dan voor je over een paar jaartjes als je samen wilt gaan wonen?
Dan ben je niet 24/24 bij elkaar, je gaat werken ed. Wij studeren nu allebei via afstandsonderwijs, dus zijn we vaak bij elkaar
Alle reacties Link kopieren
Graag of niet.
Sugar and spice, and everything nice.
Na 2 jaar en een klets al zo'n drama en elkaar letterlijk "beu gezien", dat voorspelt meestal niet veel goeds voor de toekomst.


Je hoeft elkaar ook niet plat te appen en te bellen.

Maar een week of dergelijke totaal geen bericht / telefoon willen krijgen ... dat is het begin van 't einde.
Alle reacties Link kopieren
Teveel op elkaars lip? Wat een onzin. Als het goed is wil je niets liever dan bij elkaar zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is kortom uit....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend en ben net 22, dit is mijn eerste lange relatie ook. Natuurlijk worden die echte verliefdheid en de vlinders minder, maar nog geregeld momenten dat je die verliefdheid weer net zo hevig voelt als in het begin. En de verliefdheid maakt plaats voor houden van, en dat is net zo fijn. Dat je weet dat iemand onvoorwaardelijk van je houdt en je niet moeite moet gaan doen.

Als je na 2,5 jaar al moeite moet gaan doen om je partner geïnteresseerd te houden, is er naar mijn mening iets mis...
Auw..dat doet pijn. Je doet er alleen zo weinig aan. Helaas is hij dan iemand die verliefd wil blijven en kennelijk zit de liefde niet diep genoeg. Op den duur zou dit ook niet goed komen dus ik zou me voorbereiden op een breuk.
dit klinkt alsof er een kaapster op de kust is
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-06-2019 23:21
dit klinkt alsof er een kaapster op de kust is
Is ook mijn gedachte..jij moet voorlopig ff uit beeld, dan kan ie ff rustig uitzoeken of het wat is ,voor ie zn oude schoenen weggooit
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-06-2019 23:21
dit klinkt alsof er een kaapster op de kust is
En misschien ook wel een kaper. Het is immers wederzijds niet meer verliefd.
Als je na 2,5 jaar een ‘pauze’ wil, zit het niet goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven