Leeftijdsverschil 16 & 21

15-06-2019 08:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi allemaal,

De inloggegevens van mijn oude account wist ik niet meer te achterhalen, dus heb maar weer een nieuw account aangemaakt.

Graag zou ik jullie mening vragen over iets waar ik sinds kort mee zit. Al sinds ik jong ben ken ik een jongen, die nu 21 jaar is. We wonen in een klein dorp en binnen dit dorp zitten we in dezelfde vriendenkring. (Ook hebben we beiden nog een andere (eigen) vriendenkring, buiten het dorp).
Binnen de vriendenkring in het dorp spreken we vaak af om eens ergens gezellig wat te drinken, bij iemand thuis of ergens in een cafeetje. Nu heb ik al een tijdje meer contact met die jongen. We whatsappen veel en zoeken elkaar op als we binnen de vriendenkring afspreken met anderen. Ik denk dat ik gevoelens voor hem begin te krijgen (zeg maar gerust, gekregen), maar weet niet wat ik hiermee aanmoet. Wat vinden jullie van dit leeftijdsverschil?

Ik weet natuurlijk niet hoe hij mij ziet en van mij vindt. Hij begint wel vaak met appen, maar dit kan ook gewoon aardig bedoeld zijn?

Graag hoor ik jullie mening!

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Het leeftijdsverschil lijkt nu heel groot, 5 jaar.
En qua levensfase is dat ook nu wel een andere periode waar jullie in zitten.
Jij zit misschien nog op de middelbare school, hij studeert of werkt al.
Maar het kan best goed gaan.

Mijn zus was ook 16 toen ze verkering kreeg met een jongen van 21 die ze bij een vakantiebaantje had leren kennen. Ik weet nog dat mijn ouders het maar niets vonden. Ja, het was een aardige jongen, maar veel te oud...

Volgend jaar zijn ze 40 jaar samen en hij is een zeer geliefde schoonzoon geworden.

Het appen kan gewoon aardig bedoeld zijn, maar als hij vaak begint, jullie elkaar veel opzoeken binnen de vriendenkring en het prettig vinden bij elkaar te zijn, kan het zomaar zijn dat hij jou ook leuk vindt.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Auditor schreef:
15-06-2019 20:19
Het leeftijdsverschil lijkt nu heel groot, 5 jaar.
En qua levensfase is dat ook nu wel een andere periode waar jullie in zitten.
Jij zit misschien nog op de middelbare school, hij studeert of werkt al.
Maar het kan best goed gaan.

Mijn zus was ook 16 toen ze verkering kreeg met een jongen van 21 die ze bij een vakantiebaantje had leren kennen. Ik weet nog dat mijn ouders het maar niets vonden. Ja, het was een aardige jongen, maar veel te oud...

Volgend jaar zijn ze 40 jaar samen en hij is een zeer geliefde schoonzoon geworden.

Het appen kan gewoon aardig bedoeld zijn, maar als hij vaak begint, jullie elkaar veel opzoeken binnen de vriendenkring en het prettig vinden bij elkaar te zijn, kan het zomaar zijn dat hij jou ook leuk vindt.
Bedankt voor je reactie! Om eerlijk te zijn begin ik bijna nooit via de app, maar alleen vandaag is hij al 2 keer begonnen.
Ik weet ook dat mijn ouders hem erg aardig vinden, dat scheelt..
Misschien gewoon afwachten?
Kan makkelijk.
Ik was 18 en man 24. Zijn nu 29 jaar bij elkaar.
Als ouder zou ik het leeftijdsverschil te groot vinden en het niet aanmoedigen. Hangt ook een beetje van de jongen af, als hij beleefd is en beseft dat hij met een minderjarige gaat wil ik er nog wel over denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom een 16-jarige het viva-forum interessant vindt...
Veel zou afhangen van in welke levensfase hij zit.

De ene 21-jarige kan al 3 jaar of wat aan 't werk zijn.
De andere studeert nog minstens 3 jaar.
Een andere zuipt en feest en vergooit zijn studies.


Bij een keurige student die een 16-jarige nergens toe dwingt en beseft dat ze nog niet volwassen is zou ik geen probleem zien.

Werkt ie fulltime leef je meestal in 2 totaal verschillende werelden.

En als ie alleen maar feest ... dat wordt niets.


Maar je bent 16 ... niks belet je de trial and error-methode.
Gewoon springen, kijken hoe het loopt en merk je over 3 of 6 maanden of desnoods 3 jaar dat het niets wordt ... ook zo.
Ben je nog altijd maar 19.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-06-2019 20:52
Als ouder zou ik het leeftijdsverschil te groot vinden en het niet aanmoedigen. Hangt ook een beetje van de jongen af, als hij beleefd is en beseft dat hij met een minderjarige gaat wil ik er nog wel over denken.
Blij dat mijn ouders er destijds anders over zijn gaan denken bij mijn zus.
When in doubt, the auditor is always right!
Toen ik 16 was wilde ik niet op dates met jongens jonger dan dat. :-$ Ging altijd goed en geen vreemde break-ups gehad.

Bleek een opstapje naar mijn man, die 15 jaar ouder is :love: Ontmoet toen ik 22 was, niet 16, trouwens. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor de reacties! Hij studeert nog een paar jaar dus in dat opzicht vallen de verschillen qua levensfases mee.
Ik denk gewoon afwachten, afspreken en kijken wat de tijd brengt! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven