Druk maken om domme dingen, relatie einde

08-08-2019 12:19 37 berichten
Ondertussen lijkt het dat er toch een einde komt aan mijn huwelijk.
Er zijn kinderen, er is een heleboel gedoe maar ik lijk me vooral druk te maken om domme dingen.
De vakantie volgend jaar, ik heb geen auto, moet ik alleen met de kinderen gaan, hoe moet ik dat doen
Ik heb geen bed in mijn nieuwe huis
Mijn handen zien er zo kaal uit zonder ringen.

En de dingen die er eigenlijk echt aan toe doen, daar denk ik niet overna.

Herkenbaar? Is dit wegduwgedrag.
Ik ben wel verdrietig maar probeer op dit moment vooral de dag door te komen
shock!
Herkenbaar!
Voordeel is dat je nu niet alles op hoeft te lossen of het makkelijk op te lossen is.

Ringen: vraag als housewarming een paar leuke ringen cadeau.
Bed: Ikea, lekker met je kinderen testen
Vakantie: ik ga al jaren met mijn kind zonder auto op vakantie. Uitstekend te doen!

Verder ding voor ding aanpakken. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
vliegen en all inclusive, wat pallets bewaren en een ikea matras laten bezorgen en koop iets leuks voor jezelf voor om je vinger

zo, waar kunnen we je echt bij helpen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je onbewust eerst de praktische dingen afgevinkt wil hebben voordat je eventueel instort?
Sterkte. Het komt goed hoor :rose: .
Het is bezigheidstherapie voor je hoofd, wat je nu doet. Begrijpelijk en gaat vanzelf over, waarschijnlijk op het moment dat je voor het eerst zonder kinderen in je nieuwe huisje zit, met een avond alleen voor de boeg. Het komt vanzelf, haast het niet, je energie heb je nu nodig voor de afhandeling. Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-08-2019 12:38
vliegen en all inclusive
Ja daar hebben de meeste gescheiden vrouwen echt het geld wel voor net na een scheiding 😂
Alle reacties Link kopieren
Vakantie, kijk hier pas naar als het zover is. Er kan nog veel veranderen. Ook zonder auto kun je op vakantie.

Ringen....Heb je er meerdere of alleen je trouwring die je niet meer gaat dragen? Koop een andere, of vraag cadeau. Ringen zijn er in alle prijsklasses.

Kijk op FB of marktplaats voor een bed. Zorg wel voor een goed matras.

Verder, heel veel sterkte met regelen en uitzoeken van alles.
Ik denk dat het een overlevingsstrategie is, om jezelf bezig te houden en overeind te blijven.
Misschien geeft het je rust als je gewoon begint met deze praktische zaken te regelen? Ga een bed kopen, en trakteer jezelf op een mooie ring.
Die vakantie komt volgend jaar wel.

Veel sterkte.
Camping voor alleenstaande ouders, met een vriendin en haar kinderen ?
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je niet nadenkt over de dingen die er echt toe doen. Welke dingen bedoel je dan? Misschien vind je daarvoor hier hulp...
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
08-08-2019 12:56
Ja daar hebben de meeste gescheiden vrouwen echt het geld wel voor net na een scheiding 😂
Want alle gescheiden vrouwen zijn werkloos? TO heeft heus wel een baan om haar eigen broek op te houden lijkt mij.
JonathanStrange schreef:
08-08-2019 12:54
Het is bezigheidstherapie voor je hoofd, wat je nu doet. Begrijpelijk en gaat vanzelf over, waarschijnlijk op het moment dat je voor het eerst zonder kinderen in je nieuwe huisje zit, met een avond alleen voor de boeg. Het komt vanzelf, haast het niet, je energie heb je nu nodig voor de afhandeling. Veel sterkte :hug:
Inderdaad.
Maak lijstjes, korte en lange termijn, voor gezin en voor jezelf.
Tik de voor jou nu belangrijke dingen af, dat zorgt dat je bezig blijft en dat je dingen kunt afstrepen. Gaandeweg zal je zien, dat je de grotere zaken ook gaat afstrepen, en moed zal vinden er aan te beginnen.
Overleven, om te kunnen leven.
Sterkte!
Gekopbloemen schreef:
08-08-2019 12:59
Camping voor alleenstaande ouders, met een vriendin en haar kinderen ?
Als iets erg is is dat het wel.
Dingen die eraan toe doen.
Een nieuw huis regelen al bijvoorbeeld.
Ik sta ingeschreven en ik sta voor spoed aangemeld en nu moet ik wachten. Dat kan ook nog wel een jaar duren.
Tot die tijd blijven we ook gewoon in 1 huis wonen
Misschien is het dat ook. Dat ik met die zaken nu moet wachten en me daarom maar met onbenulligheden bezighoud
Ik werk inderdaad maar zou graag fulltime willen gaan werken
Dat heb ik ook aangevraagd maar op dit moment kan dat nog niet. Dus ook daar moet ik op wachten
Ik wil hier liever niet weg omdat de sfeer super is. Als er iets is is er altijd begrip en hulp
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
08-08-2019 13:13
Ik werk inderdaad maar zou graag fulltime willen gaan werken
Dat heb ik ook aangevraagd maar op dit moment kan dat nog niet. Dus ook daar moet ik op wachten
Ik wil hier liever niet weg omdat de sfeer super is. Als er iets is is er altijd begrip en hulp
En iets erbij totdat er plek is? Ik ben aan het omscholen en moet stage, studie, werk en gezin combineren. Ik heb een tijdje één nacht in de week gewerkt in een magazijn. Werk is verschrikkelijk, maar betaalde echt goed door alle toeslagen.
toffifee wijzigde dit bericht op 08-08-2019 13:24
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
08-08-2019 12:56
Ja daar hebben de meeste gescheiden vrouwen echt het geld wel voor net na een scheiding 😂
met de trein naar centerparks is duurder dan vliegen met transavia naar zo'n turks hotel met tien glijbanen en zwembaden
Lorem Ipsum
toffifee schreef:
08-08-2019 13:23
En iets erbij totdat er plek is? Ik ben aan het omscholen en moet stage, werk en gezin combineren. Ik heb een tijdje één nacht in de week gewerkt in een magazijn. Werk is verschrikkelijk, maar betaalde echt goed door alle toeslagen.
Heb ik overna gedacht maar 1 van de aspecten van mijn werk is is dat ik oproepbaar ben en onregelmatig werk. Ik kan op zaterdagochtend een telefoontje krijgen en dan moet ik gaan.
In nood zou het kunnen maar het zou voor mijn huidige werk een groot nadeel zijn
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat heel normaal.

Toen mijn man overleed maakte ik me ook om hele kleine praktische dingen druk (die er echt niet toe deden zoals een email die ik nog moest versturen aan een collega of zo). Daarmee hou je jezelf bezig zodat je niet na hoeft te denken over de echt grote zaken die moeilijker aan zijn te pakken of nog erger het verdriet en de emoties en alles wat er bijkomt.

Door je nu bezig te houden met kleine praktische zaken kan je jezelf afleiden van alle emoties. Dat is ook nuttig want daardoor kan je makkelijker doorgaan.
Anonievrouwtje schreef:
08-08-2019 13:01
Want alle gescheiden vrouwen zijn werkloos? TO heeft heus wel een baan om haar eigen broek op te houden lijkt mij.
Wat denk je dat een scheiding kost, kan behoorlijk oplopen hoor, eventueel gecombineerd met je huis voor te weinig verkopen.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
08-08-2019 13:25
Heb ik overna gedacht maar 1 van de aspecten van mijn werk is is dat ik oproepbaar ben en onregelmatig werk. Ik kan op zaterdagochtend een telefoontje krijgen en dan moet ik gaan.
In nood zou het kunnen maar het zou voor mijn huidige werk een groot nadeel zijn

Heb je al nagedacht hoe je dat gaat doen als je er de helft van de tijd alleen voor staat met je kinderen (kun je hen dan alleen laten)? Is het reëel dat je deze baan houdt en wacht op meer uren of kun je beter vast gaan solliciteren naar een baan zonder oproepdiensten? Qua opvang regelen is het namelijk niet bepaald voor de hand liggend.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik nu al een bijbaantje zou nemen, wel lijntjes uitzetten voor wat extra werk tzt. Of misschien kun je nog wat verkopen voor een zakcentje extra tijdens de vakantie... als je iemand kent wiens huis al een tijd te koop staat kun je daar misschien ook iets mee regelen qua tijdelijk onderkomen mocht je al heel graag weg willen.
Lorem Ipsum
Kinderen zijn al oud genoeg om zelf thuis te blijven. Daarbij denk ik dat man en ik straks nog steeds goed genoeg met elkaar kunnen omgaan om elkaar op te vangen.
Ik hoop hier extra uren te krijgen, mijn leidinggevende steunt dit ook. Er kon alleen niet toegezegd worden dat dit op korte termijn gaat lukken
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-08-2019 14:19
Ik weet niet of ik nu al een bijbaantje zou nemen, wel lijntjes uitzetten voor wat extra werk tzt. Of misschien kun je nog wat verkopen voor een zakcentje extra tijdens de vakantie... als je iemand kent wiens huis al een tijd te koop staat kun je daar misschien ook iets mee regelen qua tijdelijk onderkomen mocht je al heel graag weg willen.
Volgens mij is TO de kostwinner, je aanstaande x is toch ziek?
Wordt afgekeurd?

Dan is het zeer verstandig dat TO elk uur werkt, dat ze werken kan. Wellicht dat ex de kinderen wat meer dan 50-50 kan opvangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven