Mag ik even zeuren?

10-08-2019 17:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen advies nodig of steun. Alleen een beetje stoom afblazen. Altijd me netjes gedragen en nergens op in gaan is best vermoeiend. Ik wil niemand met mijn gezeur lastig vallen, vandaar hier even over mijn ex roddelen.

Laatste maanden wilt hij steeds geld van mij. Ik begon me oprecht af te vragen of hij dreigde werkloos te worden of zoiets. Ik heb ontdekt dat het om iets heel anders gaat.

Zijn nieuwe vriendin blijkt uit Russenland te komen. Tot daar aan toe prima. Meestal heb ik geen last van hem als hij bezig is met een nieuwe vlam. Maar ik heb gehoord dat hij bezig is om haar naar Nederland te laten komen. Hij betaalt nu haar inburgeringscursus, taalcursus en procedure van IND. Tot daar aan toe kan ik begrip voor hebben, al kost me moeite.

Hij heeft met gevraagd €300 a €500 euro per maand aan alimentatie voor mijn meerderjarige zoon gevraagd. Hij zou zo genaamd de kosten van zijn studie niet kunnen betalen als hij bij hem intrekt. Ik vond het raar: ik verdien minder dan hij en heb nooit alimentatie gehad, en nu heeft hij zo veel geld per maand nodig? Als ik dat niet zou willen doen, zei hij dat mijn zoon dan moet lenen. Mijn zoon heeft dan geleend (ik weet niet hoeveel). En nu hoor ik dat hij €1000 per jaar voor de zoon van zijn vriendin aan studiekosten betaalt! Wat??? Ik was best er pissig over.

Maar dat is niet alles. Ik hoor dat hij ook geld nodig heeft. Nu dat mijn zoon bij hem woont (ivm met reis naar universiteit), moet hij naar een groter huis verhuizen. Raar vond ik het. Een drie kamer appartement lijkt me genoeg voor twee mensen. Maar oke, misschien wil hij een extra kamer als werkkamer of zo. Maar... als hij bezig is zijn vriendin naar Nederland te laten komen, ze heeft een studerende zoon... Moet mijn ex misschien verhuizen om zijn vriendin of om mijn zoon? En ik moet een deel van zijn hypotheek gaan betalen zodat mij zoon bij hem kan/mag wonen? Man wat ben pissig!

Zo kort door de bocht: hij koopt een export bruid en ik moet om deze reden ineens alimentatie en studie kosten betalen, zijn hypotheek betalen enz. Alsof ik rijk ben! Als ik hem €500 per maand geef, kan ik linea recta de voedselbank in. Zijn antwoord? Ik kan ook kleiner gaan wonen of bij mijn vriend intrekken.

Wat ben ik woest! Ik ben natuurlijk niet eens in gesprek met hem geweest, maar het lef dat hij me om geld vraagt en dat hij de kinderen hierin betrekt... Daar ben ik best pissig over. En dat hij niet voor zijn zoon een deel van het college geld wil betalen, maar wel alles voor een export bruid die ervan door zal gaan zodra ze een vaste verblijfsvergunning heeft.

Zo! Hier een beetje spuien lucht wel op :-D
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Hij is nog steeds knettergek!
Alle reacties Link kopieren
Is jouw zoon ook zijn zoon?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Tjee, wat een ellende TO.
Mbt alimentatie, dit zou ik officieel laten vaststellen en niet zomaar geld naar hem over gaan maken.
Als jouw zoon meerderjarig is, mag je de alimentatie ook gewoon direct naar hem overmaken! Overleg anders met je zoon wat je bij gaat dragen aan zijn studie.

Succes!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niks
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat een rechter de (hoogte van) alimentatie vaststelt, niet een ex met geldgebrek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 17:33
Ik zeg niks
Zullen we naar Russenland gaan?
Zoon zelf terug in huis nemen.

Ex veel plezier wensen met zijn rechtszaak om partner-alimentatie, terwijl ie wel een nieuw half gezin naar hier kan halen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:37
22.53% gewijzigd
Tja, hij kan het altijd proberen toch?
Niet geprobeerd is altijd mislukt!

Laat je niet gek maken, hij heeft nergens recht op.

Mocht je geld over willen maken, doe dat dan naar je zoon, dan weet je waar het terecht komt. Ik zou het helemaal niet doen. De groeten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks met je ex te maken. Eventuele alimentatie kan je door de rechtbank laten vaststellen en is niet afhankelijk van het feit of hij een nieuwe relatie begint met een vrouw uit het buitenland en/of haar zoon mede wil laten overkomen. Dat is zijn zaak en valt buiten jouw financiële verantwoordelijkheid.

Het enige waar je je om te bekommeren hebt, is je eigen zoon en daar zijn verschillende mogelijkheden voor om dat te regelen, zeker als hij meerderjarig is.

Laat je ex dus lekker aanrommelen met zijn nieuwe vriendin/vrouw uit Rusland, haar zoon en eventuele andere familieleden. Jouw zaak en jouw zorg niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre gedachten kronkels heeft die man :-?

Geen geld aan hem geven natuurlijk. Is er destijds berekend hoeveel alimentatie er betaald zou moeten worden? En kan zoon bij jou wonen?

Als je wil bijdragen aan studie zoon zou ik dat rechtstreeks aan de school overmaken.
Alle reacties Link kopieren
Waar woont je zoon nu en waarom niet bij jou?
Russenland?

Als je dan een sprookje verzint doe dan wat beter je best.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-08-2019 17:40
Waar woont je zoon nu en waarom niet bij jou?
Russenland?

Als je dan een sprookje verzint doe dan wat beter je best.
Ik denk dat TO zelf ook niet van oorsprong Nederlands is, hoewel de tekst in op zich correct Nederlands geschreven is, zijn er kleine dingen waardoor het opvalt. Russenland is er één van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
viva-amber schreef:
10-08-2019 17:40
Waar woont je zoon nu en waarom niet bij jou?
Russenland?

Als je dan een sprookje verzint doe dan wat beter je best.
To zit al heel wat jaren hier heb al heel wat gelezen over haar knettergekke ex
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:44
9.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
10-08-2019 17:31
Is jouw zoon ook zijn zoon?
Ja, vandaar dat ik nog contact met mij ex heb
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Vanzai schreef:
10-08-2019 17:33
Ik zeg niks

Ik heb al drie keer geprobeerd iets te typen maar toch maar weggehaald. :cencored:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
10-08-2019 17:32
Tjee, wat een ellende TO.
Mbt alimentatie, dit zou ik officieel laten vaststellen en niet zomaar geld naar hem over gaan maken.
Als jouw zoon meerderjarig is, mag je de alimentatie ook gewoon direct naar hem overmaken! Overleg anders met je zoon wat je bij gaat dragen aan zijn studie.

Succes!
Ik heb me juridisch laten informeren. Dat is gedekt
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Anon1337 schreef:
10-08-2019 17:34
Zullen we naar Russenland gaan?
:cheers: Ik ga mee
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-08-2019 17:36
Tja, hij kan het altijd proberen toch?
Niet geprobeerd is altijd mislukt!

Laat je niet gek maken, hij heeft nergens recht op.

Mocht je geld over willen maken, doe dat dan naar je zoon, dan weet je waar het terecht komt. Ik zou het helemaal niet doen. De groeten.
Ik laat me niet gek maken en ga nergens op in. Het is meer dat ik zat was om mijn mond te houden.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Heksie schreef:
10-08-2019 17:47
Ik laat me niet gek maken en ga nergens op in. Het is meer dat ik zat was om mijn mond te houden.
Nou, dan heb je hier even de boel kunnen luchten. Ik hoop dat het je geholpen heeft.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-08-2019 17:40
Waar woont je zoon nu en waarom niet bij jou?
Russenland?

Als je dan een sprookje verzint doe dan wat beter je best.
Hij woont in Nederland. Het was mijn idee dat hij daar ging wonen. Ik woon in een dorp met slecht ov. Hij woont in de randstad. De reistijd naar de universiteit is veel korter.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Hier ga je toch niet in mee? Die man gewoon keihard uitlachen.

Hoe oud is je zoon?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-08-2019 17:48
Nou, dan heb je hier even de boel kunnen luchten. Ik hoop dat het je geholpen heeft.
Zeker! Dat was ook de bedoeling. Ik kan weer vrolijk gaan koken en van een wijntje in mijn net opgeknapt woonkamer genieten.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
pejeka schreef:
10-08-2019 17:42
Ik denk dat TO zelf ook niet van oorsprong Nederlands is, hoewel de tekst in op zich correct Nederlands geschreven is, zijn er kleine dingen waardoor het opvalt. Russenland is er één van.

Dit. Niet meteen zo gaan lopen te zeiken/zieken. Is wel duidelijk dat ze niet NL is.

TO, laat gaan die man.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:53
3.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
10-08-2019 17:51
Hier ga je toch niet in mee? Die man gewoon keihard uitlachen.

Hoe oud is je zoon?
Dat doe ik zeker niet. Vandaar dat ik hier stoom afblaas.
Hij is 18. Ik denk dat hij op een niet te lange termijn op kamers gaat wonen.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven