Wel of niet vervolgafspraak

16-09-2019 17:20 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb even de ervaring nodig van volwassen mensen ;).

Om precies te zijn 9 dagen geleden kreeg ik een match via Tinder. Ik geloof niet echt in internet relatiesites e.d... Maar ik gaf het een kans. Op dit moment ben ik 19 en heb ik op wat geouwehoer met mijn vorige Tindermatch na (Ik was toen 16) nooit echt een relatie gehad. Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit echt verliefd geweest.

Ik matchte dus met iemand van 23 en vooralsnog hebben we elke dag geappt. Een paar dagen geleden hadden we voor het eerst gevideobeld, wat ik eerst nogal eng en ongemakkelijk vond en gisteren hebben we weer gebeld. Gisteren was het een stuk minder eng. We kunnen samen echt heel lang praten over van alles en nog wat.

Eigenlijk geheel ongepland besloten we om vandaag maar eens in het echt af te spreken. Hij kwam naar mij toe. We hebben geluncht en hebben nog lekker gewandeld aan het water. Nu net een klein halfuur geleden is hij vertrokken naar huis.
Al met al was onze dag prima en gezellig, er is verder (gelukkig) nog niks gebeurd. Maarja, wat nu?
Vlak voordat we besloten om af te spreken had ik wel een lichte spanning (wel leuke spanning). Ik wilde graag weten hoe hij in het echt was.
Hij is dus 23, langer dan ik ben, absoluut niet lelijk. Werkt op dit moment fulltime bij een elektronicabedrijf en woont nog thuis bij zijn ouders. Hierdoor merk ik wel dat hij over veel zaken nog vrij 'makkelijk' denkt.
Ik ben 19, studeer (zit in mijn eerste jaar) en woon al op mezelf. En merk dat ik over veel zaken qua geld e.d. al veel 'volwassener' denk. Ik merk wel dat ik me daardoor al aan wat kleine dingen erger. In de zin van.. Hij kan vaak op vakantie. Betaalt geen kostgeld en zijn moeder doet alles voor hem. Bij mij is het echt het tegenovergestelde.

Hij is dus erg aardig. We hebben het echt gezellig gehad. Maar ik voel verder niks. Maar echt saai o.i.d. was het ook niet. Wat doe je dan? Geef je hem dan nog een kans en spreek je vaker met hem af? Of is het zo dat als het in het begin niks is, het ook niks wordt. Ik weet dat dit per persoon verschillend is, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie naar zoiets kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vooral af moet van het idee dat jij hem al of niet een kans moet geven. Wat een vreemde gedachtengang.

Je voelt verder niets voor hem. Wat is het dilemma nou eigenlijk?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Je kan toch gewoon nog een keer afspreken, het is niet alsof je verplicht bent om daarna te trouwen of zo hoor.
Ik vind je alleen niet zo leuk overkomen, je gelooft niet in internetrelatie sites maar je zit er wel op (wat moet je er aan geloven dan?) Je vind videobellen eng maar noemt jezelf wel volwassener omdat je op kamers woont. En je bent afgunstig omdat hij wel op vakantie kan en jij niet.
Je voelt niks en je ergert je nu al aan hem. Volgende!
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 17:28
38.46% gewijzigd
Als je hem niet leuk genoeg vindt houdt het op.

Wellicht denkt hij wel hetzelfde over jullie verschillende uitgangsposities: jij als student die geen cent te makken heeft en nog jaren geen geld hebt voor een eigen huis. Hij die zijn spaarrekening lekker kan spekken doordat hij al fulltime werkt maar bespaart op huisvesting. Ook kan hij lekker reizen/op vakantie en jij niet (tenzij hij voor zijn date zou willen betalen)
Alle reacties Link kopieren
Dat hij met 23 nog thuis woont is niet zo gek met de huidige woningnood. En onze kinderen betaalden ook geen kostgeld hoor, die genoten ervan; op vakantie, stappen, kleding kopen.
Dat jij nu op kamers zit en weinig geld hebt, kan hij ook niks aan doen.
Je vind hem gewoon niet leuk genoeg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind een vent die op zn 23e nog thuis woont overigens ook echt onsexy.
Daten doe je met mensen die je leuk vindt. Jij vindt hem niet leuk. Je praat ook niet aardig over hem. Je hebt geen positief punt benoemd, dus waarom zou je nog met deze jongen gaan daten?
Ik vraag mij wel af waarom jij op jouw leeftijd op Tinder zit. Ontmoet jij geen mensen in het dagelijks leven? Als student ben je toch omringd door medestudenten?
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met een 2e date, je hebt het toch leuk?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
16-09-2019 17:27
Je voelt niks. Volgende!
Dit.
lilalinda schreef:
16-09-2019 17:29
Niks mis met een 2e date, je hebt het toch leuk?
Dat leuk haal ik er niet uit. Het was ‘prima’ ‘gezellig’ en ‘niet echt saai’.
Alle reacties Link kopieren
Verder daten met anderen. Niet zoveel moeten van jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
COtweepuntnul schreef:
16-09-2019 17:28
Ik vind een vent die op zn 23e nog thuis woont overigens ook echt onsexy.
Die vent zal op z'n 28e waarschijnlijk een fatsoenlijk koophuis onder z'n kont hebben en die student die al haar geld in een kamertje steekt zit dan nog tegen een forse studieschuld aan te hikken.
Verder daten met anderen idd. Als je nou al op hem afknapt
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
16-09-2019 17:31
Dat leuk haal ik er niet uit. Het was ‘prima’ ‘gezellig’ en ‘niet echt saai’.
Je kunt ook prima leuke middagen hebben met Mr Wrong, hoeft niet altijd uit te draaien op Mr Right en een huwelijk.
Keer je van
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
16-09-2019 17:27
Je kan toch gewoon nog een keer afspreken, het is niet alsof je verplicht bent om daarna te trouwen of zo hoor.
Ik vind je alleen niet zo leuk overkomen, je gelooft niet in internetrelatie sites maar je zit er wel op (wat moet je er aan geloven dan?) Je vind videobellen eng maar noemt jezelf wel volwassener omdat je op kamers woont. En je bent afgunstig omdat hij wel op vakantie kan en jij niet.
Dit vind ik ook ..
Grietje van 19 die zich boven man van 23 plaats waarom precies..
pfft wat denk jij veel over dingen na zeg op de eerste date.
Vind je hem leuk, dan spreek je af. Zo niet, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon een gezellige middag hebben en daarna maar weer verder kijken? Je hoeft niet gelijk met hem te trouwen.

Overigens vind ik jou eerder onvolwassen overkomen. Heel leuk voor je dat je op kamers woont en al twee of drie hele weken aan het studeren bent op je 19e. Maak je studie eerst maar eens af en praat dan verder. Dan heeft hij in de tussentijd misschien een huis gekocht van zijn salaris en spaargeld en zit jij over drie jaar nog op je kamertje van 12 m2. Met allebei hoeft niets mis te zijn maar ik vind je nu wel erg hoog van de toren blazen.
Alle reacties Link kopieren
Zoek verder. Jij kijkt op hem neer vanwege zijn woonsituatie, werk etc. Hij verdient dat niet.
Alle reacties Link kopieren
PeppaBig123 schreef:
16-09-2019 17:20
Wat doe je dan? Geef je hem dan nog een kans en spreek je vaker met hem af? Of is het zo dat als het in het begin niks is, het ook niks wordt. Ik weet dat dit per persoon verschillend is, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie naar zoiets kijken.
Ga nog een keer een leuke activiteit met hem ondernemen, strandwandeling o.i.d. En als het dan nog niets wordt, laten zitten.
anoniem_390518 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 19:11
0.45% gewijzigd
redbulletje schreef:
16-09-2019 17:32
Die vent zal op z'n 28e waarschijnlijk een fatsoenlijk koophuis onder z'n kont hebben en die student die al haar geld in een kamertje steekt zit dan nog tegen een forse studieschuld aan te hikken.
Ja dat soort types val ik dus niet op.

Edit: nee dat is niet waar. Ik val op zelfstandige wereldwijze mannen die hun weg weten in het huishouden. Die zie je toch percentueel minder bij de thuiswoners heb ik de indruk.
Alle reacties Link kopieren
Tja, jij voelt je op 19-jarige leeftijd ontzettend volwassen. En het woord "voelt" schrijf ik heel bewust ;-D

Jij plaatst jezelf boven je date, omdat je zogenaamd veel volwassener denkt. Wie ben jij om na één fysieke afspraak kritiek te hebben op de levenskeuzes van een ander, op afspraken die een ander met zijn ouders heeft en op waar een ander zijn geld aan uit geeft? Op mij komt dit eerder betweterig en belerend over dan volwassen, als een typische tiener die denkt alles al te weten. Het is leuk voor je dat je studeert en het geluk hebt meteen op kamers te kunnen wonen, maar je zit in je eerste studiejaar en de maand september is nog niets eens voorbij. Reality check nodig?

Daarbij zeg je niks echt positiefs over hem, behalve dat hij aardig is. Je bent zelfs blij dat er niks gebeurd is tussen jullie. Dus doe hem een lol, houdt hem niet aan het lijntje en zeg hem dat je een tweede date niet ziet zitten.

Dan hoef je ook niet over je 'volwassen' hart te strijken en iemand die te min voor je is een kans te geven :facepalm:
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je wat snel oordeelt over bepaalde dingen die helemaal niet slecht zijn. Teken van onvolwassenheid. De andere leden hier hebben het al uitgelegd. De afgunst dat hij op vakantie kan.. Ik ken genoeg mensen die ouder dan 23 nog bij hun ouders woonden en zij waren prima volwassen. Ze hadden het voordeel dat hun spaarrekeningen wel een pak sneller opliep dan de mijne, omdat ik wel al alleen woonde. En ja, sommigen ervan gingen dan vaak op vakantie en dat vind ik heel leuk voor hen wanneer ik hun verhalen hoorden. Zelf hoefde het voor mij niet en ik heb me nooit eraan geërgerd, omdat ik wel genoot van het alleen wonen. Maar ik vond het tegelijk ook jammer dat ik hun situatie niet had. Maar afgunst naar hen toe? Nooit.
Verder lijk je wat naar uiterlijk te kijken. Dat doet iedereen uiteindelijk, maar hopelijk fixeer je je er niet te veel op.

Over je vraag, ga op je gevoel af. Zou je het leuk vinden nog eens een dagje met hem door te brengen of niet? Je kan uiteindelijk ook vrienden blijven als het achteraf niets wordt (en hij dat ook oké vindt). Ik heb geen afknappers gelezen, dus je kan verder gewoon op je gevoel afgaan.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zelf nog niet eens volwassen en je zit hem neer te halen op hoe 'onvolwassen' hij is. Iedereen zijn of haar levenspad is anders. Misschien heeft hij wel plannen om een huis te gaan kopen en heeft hij een dikke spaarrekening van 40k opgebouwd. Weet jij veel.

Lekker veroordelend na 1 date zeg. Als je hem leuk had gevonden, dan had je je hier niet eens druk om gemaakt. Ik zou me eerder druk maken om mijn houding, als ik jou was. Vind het niet erg aardig overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Goed. Het is een leuke jongen. We hebben veel gemeen. Houden allebei van reizen, wandelen, eten, gezelligheid, gamen, overige bordspellen spelen etc. Het is iemand waar ik het oprecht wel hele dagen mee uit kan houden, maar ik voel (vooralsnog) geen aantrekkingskracht. Ik vraag mij af of dat nog kan komen (door hem bijv. Een kans te geven) of dat het meestal al niks wordt als dat de eerste keer ook niet was... En hoe dat dus bij jullie ging.
Om dergelijke oordelen etc heb ik niet gevraagd.

Dat hij verder nog thuis woont, is niet persee een ramp. Dat staat ook nergens. Wat ik bedoel is dat hij met geld loopt te smijten alsof het allemaal maar kan en allemaal vanzelf gaat. Ik gun hem dat van harte. Mag hij lekker doen. Ik heb mijn reisjes ook zeker gemaakt en kom niks te kort.
Wat ik meer bedoel is dat hij zich verder niet bewust is van de overige kosten. Hij woont nog thuis. Paps en mams doen het huishouden en daarin hoeft hij niks te doen. Tsja, misschien ben ik daarin diegene die daarin 'afwijkt'. Maar ook toen ik nog thuis woonde moest ik van mijn ouders af en toe de vaatwasser in- en uitruimen, stofzuigen, mijn eigen bed opmaken e.d.
Dergelijke kosten die een uitwonende maakt per maand, heeft hij ook geen besef van. Hij wil graag op een vervolgdate en als het aan hem ligt wil hij binnen de kortste keren met mij op vakantie naar het buitenland. Heel leuk, maar niet beseffend wat dat per maand voor een uitwonende student kost. Daarin bedoel ik 'volwassen' zijn. Een stukje wat je niet begrijpt als je nog thuis woont.
Als het aan hem ligt woont hij nog zeker wel een jaar of 4 thuis. Tsja. Misschien ben ik daarin ook wel anders opgevoed.. maar thuiswonen tot en met je 27e vind ik persoonlijk echt not done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven