Samen slapen?

05-09-2007 10:15 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik ben nieuw hier.

Zal me even voorstellen:

Ik ben bianca, 30 jaar en woon sinds een aantal maanden samen met een schat van een man. We zijn even oud, ik heb al eens samengewoond, mijn vriend niet. Hij woont wel al 4 jaar alleen.



Nu heeft hij de gewoonte om 's avonds op de bank voor de tv in slaap te vallen. Dat is al altijd zo geweest, zelfs toen hij nog bij zijn ouders woonde. Hij werkt late uren, is soms pas om 23u thuis, en komt dan maar om 4u slapen. Maar ook op dagen dat hij niet moet werken, komt hij pas zo laat naar bed. In het begin dat we samenwoonden, vond ik dat niet zo erg, maar nu begint het me toch te storen. Ik ben niet gewoon om alleen te (gaan) slapen, en vind dat heel jammer, vooral omdat we nog niet zo lang samen wonen. Hij kijkt heel graag 's nachts nog wat tv voor hij gaat slapen, maar houdt het nooit uit en valt steevast in slaap. Een paar weken geleden installeerde hij op de kamer een tv, waar ik heel blij mee was omdat ik dacht dat hij nu in bed tv zou kijken en daar in slaap zou vallen, maar hij blijft beneden tv kijken. Hij zegt dat hij schrik heeft om me wakker te maken als hij boven tv komt kijken.



Ik heb hem er al een paar keer over aangesproken, hij zegt dat hij beter op de bank slaapt omdat hij dat zo gewoon is. Ondertussen hebben we de afspraak dat hij zijn gsm-wekker op 4u zet, zodat hij toch nog even naar boven komt slapen (was al een paar keer gebeurd dat ik de hele nacht alleen geslapen had). Maar ik vind het niet leuk om iedere nacht tot 4u alleen te liggen. Hij zal nooit als eerste gaan slapen of samen met mij naar boven gaan, hij komt altijd later dan mij slapen. Als hij al komt slapen tenminste.



Vannacht, om mijn standpunt aan te tonen, ben ik voor de computer gaan zitten toen hij kwam slapen. Wat hij niet leuk vond natuurlijk. Moest wel nog iets opzoeken, maar dat kon wachten tot vanmorgen ook. Gewoon om aan te tonen dat dat niet leuk is. Als argument gaf hij dat er collega's waren op zijn werk die 's morgens heel vroeg begonnen werken, waardoor ze reeds om 19u gingen slapen en dat die hun man/vrouw ook pas later kwam. Toen ik de opmerking maakte dat die man/vrouw niet in slaap lag in op de bank maar gewoon gingen slapen als ze moe waren, was hij op zijn tenen getrapt.



Ik heb schrik dat als ik hem nu laat doen, hij niet meer zal veranderen. En ik heb geen zin om altijd alleen te liggen. Op zo'n moment heb ik het gevoeld dat we een 'oud' koppel zijn dat apart slaapt... Wat als we kinderen hebben?



Wat moet ik doen? Hem op de bank laten liggen, of er toch bij hem op aandringen dat hij boven tv komt kijken en daar dan in slaap valt?



ps: sorry voor het lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook graag heel laat naar bed........ maar vaak ga ik éérst mee , om dan als mijn man slaapt er weer uit te klimmen.

Wanneer hebben jullie seks , als ik vragen mag ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nog een Bianca, leuk.



Goh, wij hebben sex als we daar zin in hebben, en dat hoeft niet perse in bed. Weinig in bed eigenlijk hehe. Is vooral beneden, of op de bank, trap, bad, douche, keuken... Wonen nog niet zo lang samen he ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel op aandringen "gewoon" bij jou in bed te komen liggen. Eerlijk gezegd vind ik het maar vreemd gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, oké, want ik heb jouw vraag eerder langs zien komen maar daar was eigenlijk het gebrek aan sex wat speelde.

Ik bgreep je vraag ; wat nou als we kinderen krijgen eigenlijk niet.............ja, wat dán ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
jacky79 schreef op 05 september 2007 @ 11:03:

Ik zou er wel op aandringen "gewoon" bij jou in bed te komen liggen. Eerlijk gezegd vind ik het maar vreemd gedrag.
Hij kan ook aandringen gewoon bij hem op de bank te komen liggen...... dat argument telt net zo zwaar; dat is voor hem namelijk gewoon.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan je die wekker niet om 1 uur zetten....... ? Of steeds iets eerder ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilt trouwens niet samen gaan slapen, heeft ergens de 'oergedachte' (niet slecht bedoeld) dat vrouwen eerst gaan slapen en mannen iets later. Hij vergelijkt zichzelf heel veel met zijn vader, en die gaat ook nooit eerst slapen. Maar ook nooit meer dan een uur later na zijn moeder. En hij kijkt wel tv op de kamer. Ik kan er natuurlijk over praten met zijn ouders (wij zijn heel open tegen elkaar), maar vind dat ik er eerst moet uit geraken met mijn vriend voordat ik dat zou doen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 05 september 2007 @ 11:06:

Kan je die wekker niet om 1 uur zetten....... ? Of steeds iets eerder ?
Dat vindt hij te vroeg, hij vindt 4u al te vroeg, wekker stond eerst op 5u. Maar ik moet er om 6.20u alweer uit...
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 05 september 2007 @ 11:04:

Nee, oké, want ik heb jouw vraag eerder langs zien komen maar daar was eigenlijk het gebrek aan sex wat speelde.

Ik bgreep je vraag ; wat nou als we kinderen krijgen eigenlijk niet.............ja, wat dán ?
Is toch niet logisch dat hun vader op de bank ligt te slapen. Vind het geen goed 'voorbeeld' van een relatie voor hen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 05 september 2007 @ 11:05:

[...]





Hij kan ook aandringen gewoon bij hem op de bank te komen liggen...... dat argument telt net zo zwaar; dat is voor hem namelijk gewoon.
Dat zou ik trouwens doen. Voor hem. Maar dat wilt hij ook niet, dan ligt hij niet goed en durft hij zich niet te bewegen als ik naast hem op de bank lig te slapen. Hij vindt het ok als ik beneden bij hem zou slapen, maar dan op de andere bank, zodat hij gemakkelijk ligt.
Mijn vriend komt eerst even bij me liggen tot ik slaap. Dan gaat hij er weer uit om te gamen en tv te kijken. niet ideaal vind ik, maar het sluit het best aan bij onze gezamelijke behoeftes.
Alle reacties Link kopieren
Is dat iedere nacht zo bij jou, Pruttel? Hoe laat komt jouw vriend dan slapen?

Ik word wel gemakkelijk wakker, dus in, uit en in bed, denk niet dat dat de ideale oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Eh............. eerst door de bank zakken en dan een pleurisbank aanschaffen en een vreselijk lekker matras.......optie ?



Zeggen dat hij al genoeg voldoet aan de oerman als hij , als jij op bed ligt, alle sloten checkt en ietsjes later komt.



Zeggen dat je hem verdenkt van vieze plaatjes kijken als jij er niet bent en dat je nu heel onzeker wordt, gaat huilen , al je vriendinnen bellen en dat hij sex ook wel kan vergeten.



Zeggen dat je het zo vreselijk gezellig en intiem vindt om tgen hem aan te liggen , je arm uit te kunnen strekken en hem te voelen , het toppunt van verbondenheid en trouw en liefde en intimiteit,..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een pleurisbank? (ben een belgje he).

Hij vindt zijn eigen matras super, toen we nog apart woonden en hij kwam bij mij slapen, zei hij steeds dat hij nog maar op 1 goede matras geslapen had en dat was de zijne...



Alle andere zaken heb ik hem al gezegd, maar niks haalt iets uit. Hij wilt op zijn 'gemakje' nog effe tot rust komen, sigaretje roken, beetje tv kijken en dat mag allemaal, maar hij valt steevast in slaap. Hij kan er natuurlijk ook niet aandoen, maar ik vind het helemaal niet leuk.



Dat ik hem verdenk van vieze plaatjes kijken als ik er niet ben, maakt hem niet uit, want ik heb daar niks op tegen hehe. Doet-ie ook als ik bij hem ben. En dat ik ga huilen zal hij ook geen barst van geloven, van geen sex nog minder. De enige opmerking die ik zal krijgen is dat ik niet zo kinderachtig moet doen...
Bijna elke nacht, alleen als hij een paar dagen weg is voor werk gaat hij de avond voor hij weggaat gelijk met mij naar bed. In het weekend val ik op de bank in slaap en maakt hij me wakker als hij naar bed gaat. Dat is ook samen naar bed gaan :). Als hij vreemde werktijden heeft blijft hij soms wakker tot 4 of 5 uur. Soms ben ik hem ineens midden in de nacht kwijt, dan schrik ik me rot en schreeuw ik even zijn naam, dan komt ie meestal ook wel meteen naar bed. Ik vind het vooral belangrijk dat we allebei genoeg slaap krijgen en als dat apart van elkaar is, is het jammer, maar het is niet anders. Gelukkig komt ie me dus altijd wel in bed gooien en blijft ie even liggen. Zo gezellig vind ik dat. Ik merk er ook niks van als hij er weer uit gaat of er weer bij komt liggen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je hem voorstellen dat hij ofwel vroeger komt slapen ofwel even bij je komt liggen en dan terug naar beneden 'sluipt'...
Alle reacties Link kopieren
In het begin dat de tv boven stond, was het inderdaad beter, dan keek hij boven naar tv. Kwam een half uurtje of zo later dan mij naar boven en keek boven verder. Maar hij viel al vlug in slaap (vlugger dan op de bank) en miste daardoor bepaalde programma's. Dus nu blijft hij terug beneden, jammer genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Had vannacht nog de opmerking gemaakt dat hij geen vrijgezel meer is maar nu een serieuze relatie had. Hij reageerde boos, zei dat hij al heel erg zijn best al gedaan had om zich aan te passen, waarin hij eigenlijk wel gelijk heeft... :-$
Alle reacties Link kopieren
Koop een dvd-recorder........:)



pleurisbank ; iets met hobbels en bobbels en veren die in je kont ptikken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 05 september 2007 @ 11:50:

Koop een dvd-recorder........:)



pleurisbank ; iets met hobbels en bobbels en veren die in je kont ptikken.
Hebben alle spullen dubbel, doordat we gaan samenwonen zijn :-] Ik denk dat ik beter toch nog eens een goed gesprekje heb met hem vanavond en nog eens duidelijk maak dat ik het echt niet leuk vind om alleen te liggen en kijken of we tot een oplossing komen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n gewoonte moet je toch kunnen afleren? Of ben ik verkeerd? Niet van dat iets later komen slapen (bvb om 1u), maar dat slapen op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Of vraag ik teveel, en moet ik hem laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ook een slechte slaper, heeft hooguit 4-5 uurtjes per nacht nodig, ik daarentegen heb minimaal 7-8 uur slaap nodig. Hij valt altijd later in slaap dan ik maar heeft een laptop naast het bed staan waar hij zijn dvd's op kan kijken zodat hij niet beneden hoeft te zitten. Meestal valt hij dan vanzelf in slaap en ben ik ook weer blij omdat hij dan bij mij ligt en niet beneden. Ik heb dan weer het geluk dat onze bank nogal hard en te kort is dus dat je er onmogelijk lekker op kan slapen ;-)

Is er geen ruimte in jullie slaapkamer voor een lekkere stoel of bank? dan kan hij gewoon daarop gaan zitten maar wel bij jou! Tv niet te hard en jullie zijn allebei gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Bianca, je geeft zelf aan dat je makkelijk wakker wordt, dan is tv kijken in de slaapkamer toch ook geen optie. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als je om 11u 's avonds thuis komt je niet om half 12 naar bed wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven