Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na zwangerschap

23-11-2017 16:33 20 berichten
Hallo iedereen,

Na de geboorte van onze zoon 7 maanden geleden groeit hij als kool, maar ik ook en dat was juist net niet de bedoeling 😆

Was voor de zwangerschap al iets te zwaar en het loopt nu helemaal de spuigaten uit. Streefgewicht is 15 kg lichter. Zijn er andere mama’s die zin hebben om mee te schrijven? Elkaar motiveren, gezonde recepten uitwisselen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas 8weken geleden bevallen en nog lang niet op m'n streefgewicht. Helpt ook niet mee dat m'n schildklier weer heel erg traag is.. Na m'n vorige bevalling had ik dit ook en ondanks medicatie viel ik niks af.
Ik zit nog zo'n 20kg boven m'n gewicht voor de zwangerschappen.

Ik hoef heus niet binnen no-time alles kwijt te zijn, zou wel fijn zijn als ik langzaam wat babygewicht verlies
Alle reacties Link kopieren
Heb je enig idee waar het aan ligt? Ben je misschien moe waardoor je meer gaat eten of ontbreekt de tijd je om gezond te koken. En sport je ook nog? Niet dat je van sporten nou meteen kilo's kwijtraakt, maar je wordt wel gespierder etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 5 maanden geleden bevallen en zit niet lekker in mijn vel. Ik moet nog 6 kg afvallen. Was 14 kg aangekomen. En die laatste 6 a 7 kg blijven hangen. Ik wandel veel, doe yoga maar heb ook veel trek en eet dan snel de verkeerde dingen. Ik schrijf graag mee.

Groetjes Fleur
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee ter motivatie. Ik ben 7 weken geleden bevallen van mijn dochter en ik wil minimal 10 kilo kwijt. Ik pas wel weer in een aantal kleding stukken van voor de zwangerschap maar zeker niet allemaal en wilde voor de zwangerschap al terug naar de 64 KG. Ik geef BV, maar merk ook dat ik daardoor meer honger heb... Aaarrgghh!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik moest juist meer gaan eten, omdat ik erg afviel tijdens het borstvoeden.
De kinderen werden steeds dikker en vetter en hun moeder vel over been.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand! Was al begonnen, zit nog op +6.6. Was al redelijk begonnen met calorieën minderen. De eerst week vloog er een kilo af maar vorige week helaas maar -0,3. Mag morgen weer wegen van mezelf maar verwacht er niet teveel van.
Begon op 72.9 en wil naar 65.

Hoe gaan jullie het aanpakken? Ik vervang een maaltijd per dag door iets van max. 200 kcal. En wat minder snoepen (niet niet snoepen, dat houd ik toch niet vol haha). Volgens eigen berekening moet ik dan gemiddeld zo'n 500 kcal per dag toch wel kunnen minderen. Maar die 7 kilo gaat dus nog wel even duren zo.
Bij mij komt het gewoon omdat ik het afgelopen half jaar alles wat ik lekker vind in m’n mond heb gestopt en geen enkele keer de sportschool van binnen heb gezien.

Sinds een aantal dagen echt weer zin om gezonder te gaan leven en te sporten. Momenteel 0,8 kg lichter dan vorige week. Doel is niet alleen afvallen, maar vooral weer in m’n oude kleding passen. Dus niet alleen het getal op de weegschaal. Plan van aanpak is veel bewuster eten, veel minder snacken/snoepen en minder alcohol. Daarnaast wat meer bewegen (naast al die kilometers achter de wandelwagen). Hopelijk kom ik daar een heel eind mee.

Zijn er dames die echt een specifiek dieet gaan volgen?

@cookie, wat naar van je schildklier! Is het alleen je gewicht of heb je nog meer last?
Alle reacties Link kopieren
Deze mama wilt ook graag meeschrijven!
6 maanden geleden bevallen en half september geopereerd en nu groen licht om weer te sporten!
Ik heb geen idee wat m'n gewicht nu is (zal binnekort is op de weegschaal gaan staan) maar ik wil graag richting de 65 kilo ongeveer zodat ik alle kleren van voor de bevaling weer aan kan.
Ik probeer meer te bewegen en 's avonds wat vaker koolhydraatarm te eten :)
Gisteravond even moeilijk toen manlief met een bakje bugles op de bank plofte, maar heb er geen gepakt. Ter compensatie maar een soepstengel gepakt.

Vanochtend ontbeten met skyr, verse mango en een klein handje eat natural cruesli. Lekker en vult goed.

Nu het huishouden, als het droog wordt een wandeling maken met zoon. Vanmiddag gaat zoon naar de opvang en wil dus naar de sportschool voor ik ga werken (werk in een ziekenhuis dus onregelmatig). Hoe ziet jullie dag er uit?
Alle reacties Link kopieren
Wat hier echt helpt is het niet in huis halen. Dan hoef ik me ook niet in te houden. Je ontbijt lijkt me redelijk calorierijk, maar als je daardoor niet tussendoor gaat snaaien lijkt me dat geen probleem.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle: helemaal mee eens! Ik heb mijn man ook verboden om chocolate en cake in huis te halen. Ik ben vrij snel na de bevalling weer gaan werken en zit vaak ‘s nachts te kolven. Als er dan iets lekkers voor handen is gaat het mis. En door de BV heb ik juist extra honger. Ik ben natuurlijk nog maar pas bevallen, maar wil graag wat gewicht kwijt.

Cookie: wat vervelend van die trage schildklier. Krijg je daar medicijnen voor?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi Belle,

Inderdaad een stevig ontbijt, maar ik eet geen tussendoortjes tot aan de lunch rond 12.30. En daarnaast gaat het me niet alleen om het afvallen, maar ook om gezond en voedzaam te eten. Heb voor dit ontbijt gekozen omdat ik gisteren krachttraining heb gedaan en vanmiddag cardio ga doen. En heb ook een lange dag, om 06.45 eruit en vanavond om 23.00 pas klaar met werken. Heb m’n eten dus ook nodig om het vol te blijven houden 😃
Alle reacties Link kopieren
@Baggal, is het niet zo dat je niet mag afvallen als je BV geeft? Ik meen me zoiets te herinneren, iets met afvalstoffen. Maar ik moest zelf echt tegen de klippen op eten om op gewicht te blijven toen ik BV gaf.
@Judith-anna; was ook geen kritiek, lijkt me juist logisch om een stevig ontbijt te nemen zodat je daarna geen behoefte aan tussendoortjes hebt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoe is het weekend verlopen dames? Vind het weekend altijd lastig, zeker met feestjes. Heb mezelf 1 klein stukje vlaai gegund en een glaasje wijn. Wel twee keer naar de sportschool en zowel zaterdag als zondag een flinke wandeling gemaakt met zoon. Vanochtend stapte ik op de weegschaal en was 1,5 kg lichter!
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
24-11-2017 10:49
@Baggal, is het niet zo dat je niet mag afvallen als je BV geeft? Ik meen me zoiets te herinneren, iets met afvalstoffen. Maar ik moest zelf echt tegen de klippen op eten om op gewicht te blijven toen ik BV gaf.


Volgens mij is dit alleen het geval als je extreem gaat afvallen. Tijdens de periode dat je borstvoeding geeft mag je best afvallen, maar dit doe je dan met mate en zonder diet oid. Ik wil zeker wel een kilo of 10 kwijt, maar niet door te crashen of zo. Ik heb dus alle ''slechte suikers'' afgeschaft. Juist door de BV kreeg ik enorme honger en ging ik zitten snacken en da's niet goed.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Judith-anna! Wel een fijne beloning na een lastig weekend. Het weekend sta ik mezelf ook meer toe anders hou ik het ook niet vol hoor. Zo lang het maar langzaam naar beneden blijft gaan vind ik het wel prima om het zo te doen.
Was vorige week 0,4 kwijt, totaal 1,6 nu dus. Hoop zo over 3 weken onder de 70 te komen :) ben benieuwd of dat gaat lukken met al het sintsnoep....
Alle reacties Link kopieren
Judith-anna schreef:
23-11-2017 19:58


@cookie, wat naar van je schildklier! Is het alleen je gewicht of heb je nog meer last?

Ik heb wel wat meer klachten maar het lastige is dat het ook te linken is aan het ontzwangeren. Denk aan moeheid, carpaal tunnelsyndroom, haaruitval, spierkrampen, wallen, droge huid, obstipatie..
Ik heb vorige week bloed laten prikken omdat ik heel erg last heb van die spierkrampen, m'n waardes zijn idd weer te hoog maar om nu duidelijk te hebben hoe hoog het echt is mag ik nu geen medicijnen nemen deze week en vrijdag weer te gaan bloedprikken.. Je kan er zelfs depressief van worden. Ik had mezelf al opgehoogd van 50naar 100 :proud:

Ik hoop dat het dit keer snel beter gaat, voel me soms best een zoutzak. En het gewicht is niet het belangrijkste, maar het is wel fijn om je lekker te voelen in je lijf en je vel.
Wat naar Cookie!! Ontzwangeren vind ik ook nogal tegenvallen, maar vergeleken met jou is het bij mij echt appeltje eitje. En het getal op de weegschaal is inderdaad absoluut niet het belangrijkste, vind ik ook hoor.
Hier nog een mama die graag mee schrijft :) al vind ik het nu met de feestdagen wel een moeilijke periode!
Ik ben 10 maanden geleden bevallen en nog op +6kg. Voor de zwangerschap wilde ik ook al 3kg afvallen dus eigenlijk wil ik wel 10kg kwijt...

Nog even iets anders, misschien kan iemand hier iets over zeggen... Op zich mag k niet klagen over m'n lichaam na de zwangerschap. Pas de meeste van mn oude kleren weer, geen striae, niet echt een hangbuik... Alleen waar ik zooo van baal: voor de zwangerschap had ik al een flinke D cup waar ik al niet blij mee was, nu is het een cup F gebleven :( ik ben ook breed gebouwd in mn schouders (vroeger fanatiek gezwommen), en dat maakt ook dat ik gewoon heel breed/dik lijk :( als ik m'n reflectie zie in bv een raam oid, schrik ik gewoon... Weet iemand of je dmv sporten oid ook je borsten iets kleiner kunt krijgen..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven